Itt vannak ezek a gonosz kis koboldok a DPF gyárban:
droberto2016-03-13 19:19:53 // 80009
W.2016-03-13 19:17:23 // 80008
Aha. Eddig ok. Viszont minél kisebbek maradnak a szemcsék, annál károsabbak. Ez viszont biológiailag bizonyított. Vagyis a dpf akkor töltené be azt a funkciót, amire született, ha a mikron alatti részecskékkel is boldogulna.
droberto2016-03-13 19:15:00 // 80007
Most, és már korábban többször is szükségét érzem, egy jó kis blog írásának a DPF szerepével és működésével kapcsolatban.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 19:06:45 // 80006
Nem, a mikron alattiakat is szűri.
"Die Wirkungsgrade, bezogen auf die Partikelmasse und Anzahlverteilung, liegen damit auch bei ultrafeinen Nanopartikeln mit Partikelgrößen von mehr als 20 nm im Bereich von 90 bis zu 99,9 %.
Alle für die Feinstaubdiskussion relevanten Bereiche wie PM10, PM2,5, PM1 und PM0,1 (siehe Feinstaub) werden mit einem Wandstromfilter wirkungsvoll reduziert."
Wikipédia
(Itt már a 20 nm feletti tartomány 90-99,9%-os szűréséről beszélnek :-)
"Die Wirkungsgrade, bezogen auf die Partikelmasse und Anzahlverteilung, liegen damit auch bei ultrafeinen Nanopartikeln mit Partikelgrößen von mehr als 20 nm im Bereich von 90 bis zu 99,9 %.
Alle für die Feinstaubdiskussion relevanten Bereiche wie PM10, PM2,5, PM1 und PM0,1 (siehe Feinstaub) werden mit einem Wandstromfilter wirkungsvoll reduziert."
Wikipédia
(Itt már a 20 nm feletti tartomány 90-99,9%-os szűréséről beszélnek :-)
W.2016-03-13 18:59:50 // 80005
Mivel a dpf-ben, (ha jól tudom, de te majd kiokosítasz..) a szűrési tartomány 300-400 mikronos méretig tart, az ennél kisebbek átmennek rajta. Hiába szűri meg és égeti el a nagyokat, attól még a legkárosabb méretű elemeket átengedi, vagy nem?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:59:28 // 80004
A 2,4-be eredetileg előírt SELENIA WR 5W-40-es olaj nem volt DPF "barát", míg az 1,9-hez előírt SELENIA WR PE. 5W-30 C2 igen. A magasabb hamutartalom nagy valószínűséggel tömítette el a dpf-t.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 18:53:33 // 80003
jó pár 2,4-ről tudok aminél idő előtt gariban cseréltek DPF-et nálam konkrétan 100e előtt ment gallyra, szóval valamit az elején elkúrtak elég rendesen....
Csabi2016-03-13 18:34:23 // 80002
Dehogy! :) Remélem Shadinnal megtaláljátok a hibát végre.. Szurkolunk! :)
Shadin2016-03-13 18:31:08 // 80000
Ez meg egy igen durva "K"! Grat!
Shadin2016-03-13 18:29:06 // 79998
Ne ússzunk a számokkal, Piritu azt írta, hogy a kicsi és a nagy részecskék ~90% meg van fogva a DPF által... Továbbá ezek a kis részecskék talán jönnek a direkt befecsis (TBi?) motorokból is.
Csabi2016-03-13 18:25:28 // 79997
A 20km-es regen nem hosszú, és teljesen normális! Átlag ~10percig regenerál mindig, így 150-es tempónál 25km-t teszel meg...
Csabi2016-03-13 18:18:21 // 79996
"A mérleg másik nyelve, hogy a 2.4-nek nagyon rosszat tett a Dpf. Igazából 40-es olaj kellene bele, a Dpf miatt kell beletenni 30-ast. Szerintem a rengeteg motorhalál a 2.4-nél az elhibázott Dpf miatt van. "
Én 40-es olajjal járok már 5éve, kétszer volt benne 30-as, semmi baja a a DPF-nek, nem is értem miért állítod...
Én továbbra is azt vallom, amit kb 2havonta le is írok ide, h alapesetben semmi baja nincs a DPF-nek a 2,4-ben sem. A kezdetekben nem sok tartalékot hagytak neki ez igaz, de az én autómban még így is már több mint 10éve (!) teszi a dolgát( és még sok más Cartársnál) , szóval nem osztom azt az állítást sem, h elhibázott. Sok esetben a hozzá nem értés, és az ez miatt kialakult végső elkeseredettség miatt dobják ki....
A 2,4-es motorproblémák azért pár dologra visszavezethetőek, elég csak gondolni a műanyag légtelenítő csavarra, vagy a kezdeti gyári SKF vízpumpák hibáira amik miatt egy-pár motor "megfőtt".
Én 40-es olajjal járok már 5éve, kétszer volt benne 30-as, semmi baja a a DPF-nek, nem is értem miért állítod...
Én továbbra is azt vallom, amit kb 2havonta le is írok ide, h alapesetben semmi baja nincs a DPF-nek a 2,4-ben sem. A kezdetekben nem sok tartalékot hagytak neki ez igaz, de az én autómban még így is már több mint 10éve (!) teszi a dolgát( és még sok más Cartársnál) , szóval nem osztom azt az állítást sem, h elhibázott. Sok esetben a hozzá nem értés, és az ez miatt kialakult végső elkeseredettség miatt dobják ki....
A 2,4-es motorproblémák azért pár dologra visszavezethetőek, elég csak gondolni a műanyag légtelenítő csavarra, vagy a kezdeti gyári SKF vízpumpák hibáira amik miatt egy-pár motor "megfőtt".
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:10:35 // 79995
Miért nem a StAR-t teszed bele, ha az van előírva?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:07:41 // 79994
Ez "K" a "20K" az más :-)
Giuntini2016-03-13 17:29:58 // 79993
Már képzelődöm!
Kikkó2016-03-13 17:25:17 // 79992
Kikkó2016-03-13 17:17:53 // 79991
Amikor megvettem, azonnal szerelőhöz kellett vinnem, mert szétment a szervócső. Nem volt időm saját magam beszerezni az alkatrészeket és még nem voltam Amorés sem. Akkor az Alfariumban azt tették bele.
Legközelebbi csere előtt majd megveszem a teljes olajcsere szettet és Selénia Star fog bele kerülni.
Legközelebbi csere előtt majd megveszem a teljes olajcsere szettet és Selénia Star fog bele kerülni.
'''''2016-03-13 16:50:25 // 79990
Nem maradt valakinek elfekvőben egy darab fekete gyári szőnyeg a vezetőoldalhoz?
Unalmamban kiglancoltam még utoljára a vasat és azt még kicserélném.
Vagy esetleg tudtok olyan helyet ahol lehet rendelni külön elsőt?
Unalmamban kiglancoltam még utoljára a vasat és azt még kicserélném.
Vagy esetleg tudtok olyan helyet ahol lehet rendelni külön elsőt?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 16:49:12 // 79989
Látom még mindig nem érted a dpf működését. A méret eloszlásán a dpf nem változtat, mivel nem darabolja, hanem elégeti a kormot. Ami kicsi részecske volt, annak is legalább 90% benne marad. (Az általam talált mérés kb. 10 éves, azóta fejlődhetett a technika, lehet, hogy ma már bőven magasabb ez a szám.) Ha nincs ott a dpf, megkapod azt is, amit megfogna, kicsiből is és nagyból is. Dpf-el mindne mérettartományban drasztikusan kevesebb a részecskék száma.
Szemcseméret eloszlást nézve a károsabb, kicsi tartományban a korszerű nagy nyomású dieselek termelnek a hagyományos adagolósokkal szemben. Pont ezért kell a szűrő, a régiekhez meg nem. Erről másolt be Erhard.
Szemcseméret eloszlást nézve a károsabb, kicsi tartományban a korszerű nagy nyomású dieselek termelnek a hagyományos adagolósokkal szemben. Pont ezért kell a szűrő, a régiekhez meg nem. Erről másolt be Erhard.
Giuntini2016-03-13 16:30:08 // 79988
Van egy kérdésem. Mennyi kartergáz jöhet ki a nívópálcánál? Amikor szétment a motor, beindítás után nem sokkal fekete kartergáz dőlt belőle. Most csak ilyen halvány füstöt nem is füstöt, hanem halvány gőzt ereget. Ez ugye szabályos, hiszen a motorolaj hőmérséklete jóval magasabb, mint a kinti levegő. Úgy tudom, valamennyi kartergáznak a legújabb motornál is kell lenni.
yani🍀2016-03-13 16:00:36 // 79987
Valamit félreértettél!
Nem a motorgenerál alatt ég ki a hengerfej, hanem a hosszú regenerálás miatt, lesz szükség motorgenerálra.
Nem a motorgenerál alatt ég ki a hengerfej, hanem a hosszú regenerálás miatt, lesz szükség motorgenerálra.
Alfonis2016-03-13 15:42:47 // 79986
1,9 8V nél mire kell figyelni a DPF nél... Elvileg nekem még minden jól működik. most lesz majd 200E benne. Mit értesz a hengerfej kiég motorgenerál alatt????
W.2016-03-13 15:06:57 // 79985
Lehet, hogy az a 10% kis szemcse (márha annyi...) károsabb, mint a 90% nagy....
W.2016-03-13 15:04:56 // 79984
Egyik sem jó de a kisebb károsabb! Azt viszont még senki nem vizsgálta, hogy mondjuk egy DPF nélküli és egy DPF-es dízel által egységnyi idő által kibocsájtott károsanyag részecskék mennyisége hogyan viszonyul egymáshoz! Lehet, hogy a DPF-es kevesebbet bocsájt ki, viszont a károsabb tartományból! Akkor melyik a jobb?
Shadin2016-03-13 15:04:15 // 79983
Úgy értette az károsabb, ha mindegyik méretből +90%-ot kieregetsz :-)
W.2016-03-13 15:00:08 // 79982
A szemcseméret a lényeg. A kisebb, károsabb!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:17:20 // 79981
meg egy lottó 5-ös hogy tudjam etetni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:14:56 // 79980
nekem anno szfvártól tárnokig regenerált... az kb 40km...
Giuntini2016-03-13 14:08:55 // 79979
Baromi hosszú regeneket csinál. Autópályán múltkor is több mint 20 km-en keresztül regenerált. Ez nem normális.
Liquid2016-03-13 14:07:45 // 79978
bele kéne faragni egy aresei V6-ot, vagy egy Maser V8-at, aztán no problem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:05:20 // 79977
utolsó gyártású 59-et akartam, 2,4 nincs, a 2.0 meg nem olyan erős amit szerettem volna maradt a benyás...majd kiderül itt milyen hibák jönnek elő, csak reménykedem hogy....
Giuntini2016-03-13 14:04:38 // 79976
Egyébként most tiszta fényviszonyok között megnéztem a kipufogókat, most nincs rossz színük. A fogyasztása most autópályán nagyon magas. A motor egyébként nagyon simán jár. A hibakódkiolvasásnál minden rendben volt, csak az Egr Dpf és légtömegmérő hibákat írta ki.
Liquid2016-03-13 14:03:45 // 79975
A látható korom sokkal nagyobb részecskékből áll, amit a szervezetünk relatíve könnyen elrendez, feltételezve, hogy szívjuk közvetlenül 0-24-ben. A modern nagynyomású befecskendezés miatt viszont, dízel és benzines oldalon is keletkezik jelentős számú olyan részecske, ami nem látható. Ezek egy részét megfogja a DPF, de mivel az se több mint egy mechanikus szűrő, így nyilván vannak korlátai, vagyis sose lesz tökéletes.
Mindig lesz kisebb részecske, ami viszont sokkal károsabb mint a 30 éves Ikarus pöffenete. Az emissziós normáknak való megfelelés további füstképző tényező, vagyis ha kellőképpen kisarkítom, akkor egy DPF és EGR mentes dízel, jól kalibrált programmal, nem rosszabb annyival mint amekkora szopás ezeknek a 3 betüsöknek az életben tartása.
Mindig lesz kisebb részecske, ami viszont sokkal károsabb mint a 30 éves Ikarus pöffenete. Az emissziós normáknak való megfelelés további füstképző tényező, vagyis ha kellőképpen kisarkítom, akkor egy DPF és EGR mentes dízel, jól kalibrált programmal, nem rosszabb annyival mint amekkora szopás ezeknek a 3 betüsöknek az életben tartása.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 14:00:17 // 79974
egy DPF, szívósor élettartalma 200-250e km lehet nyújtani, lehet próbálkozni csak a regenek egyre hosszabbak lesznek, nő a hőtermelés, a kokszosodás, a lapátkákák szépen kihullanak vagy a hengerfejtömítések átégnek, motorgenerál stb meg aztán jönnek az elméletek, hogy biztos 500e volt az autóban, mert hát ilyen nem lehet... de lehet és van, ezekkel a dolgokkal tisztában kell lenni aki dejzelt használ.
Vagy van a másik út, szívósor leakaszt, DPF kiír, katalizátor benthagy azaz eur3 lesz a gépből és kormol...ki a f@szt érdekel, dízel, akit zavar ne vegyen dízelt!
Vagy van a másik út, szívósor leakaszt, DPF kiír, katalizátor benthagy azaz eur3 lesz a gépből és kormol...ki a f@szt érdekel, dízel, akit zavar ne vegyen dízelt!
Liquid2016-03-13 13:55:26 // 79973
na, örülök, hogy végre van mégegy TS ami nem eszi :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 13:52:26 // 79972
"A dízelmotor füstölt, füstöl, és füstölni fog. Ennek elsődleges oka, hogy amíg a benzineseknél az üzemanyagot rendszerint a szívócsőbe porlasztják, így annak van ideje alaposan elkeveredni a beszívott levegővel, addig a közvetlenül az égéstérbe fecskendezett gázolaj szinte azonnal meggyullad. Az üzemanyag és a levegő nem kielégítő keveredése felelős a dízelekre jellemző két káros kipufogógáz-komponens keletkezéséért: a gázolajban dús, levegőben szegény területeken a tökéletlen égés miatt korom, míg az égéstér távoli, sok levegőt és viszonylag kevés naftát tartalmazó részein a gyors égés miatt nitogén-oxidok (NO x) keletkeznek."
"Pedig nem is ezek a látható koromrészecskék a legveszélyesebbek, hanem a jóval kisebb, szabad szemmel észrevehetetlen összetevők. A különös kockázat, hogy utóbbiak felülete parányi méretükhöz képest igen nagy, így megkötik az elégetlen üzemanyagból és motorolaj-maradványokból képződő, rákkeltő szénhidrogéneket, amelyek aztán a koromrészecskékkel együtt viszonylag nagy koncentrációban jutnak a tüdőbe, onnan esetleg a vérbe is."
Önök kényszerítették ki. Önök, Tisztelt Potenciális Dízelautó-Vásárlók, Önök mértek végleges csapást a fekete füstfelhőre, és így a rákot okozó koromrészecskék döntő részére.És hiába bizonygatta néhány német autógyártó, hogy de hát a határértékek szűrő nélkül is betarthatók (és így pár száz euróval olcsóbb lehet a tizenötmillás, böszme limuzin), rövid idő után egyszerűen ciki lett füstcsíkot húzni!
"Pedig nem is ezek a látható koromrészecskék a legveszélyesebbek, hanem a jóval kisebb, szabad szemmel észrevehetetlen összetevők. A különös kockázat, hogy utóbbiak felülete parányi méretükhöz képest igen nagy, így megkötik az elégetlen üzemanyagból és motorolaj-maradványokból képződő, rákkeltő szénhidrogéneket, amelyek aztán a koromrészecskékkel együtt viszonylag nagy koncentrációban jutnak a tüdőbe, onnan esetleg a vérbe is."
Önök kényszerítették ki. Önök, Tisztelt Potenciális Dízelautó-Vásárlók, Önök mértek végleges csapást a fekete füstfelhőre, és így a rákot okozó koromrészecskék döntő részére.És hiába bizonygatta néhány német autógyártó, hogy de hát a határértékek szűrő nélkül is betarthatók (és így pár száz euróval olcsóbb lehet a tizenötmillás, böszme limuzin), rövid idő után egyszerűen ciki lett füstcsíkot húzni!
droberto2016-03-13 13:50:40 // 79971
Persze egyszer minden tönkre megy! :) Egyébként szerintem a 1.9-ek java már bőven 2-3-400k futásteljesítmény felett vannak. Ha csak az oldalon nézzük a statisztikát szerintem több mint 70%-unknak van még bent a szűrő.
Ahhoz képest, hogy ez az első szűrője a JTD-nek nem rossz arány ez azt gondolom. Írtam az előbb a katalizátoros példát, hogy az első szériások nem nagyon bírták még a 100k-et sem.
Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))
Ahhoz képest, hogy ez az első szűrője a JTD-nek nem rossz arány ez azt gondolom. Írtam az előbb a katalizátoros példát, hogy az első szériások nem nagyon bírták még a 100k-et sem.
Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))
Shadin2016-03-13 13:44:21 // 79970
Engem leginkább az érdekelne most, hogy amikor azt mondod, hogy kormol, mit értesz alatta? Új a motor és remélhetőleg rendesen is van összerakva. Ebben az esetben nem kormolhat jobban mint a régi motor :-( Miért kormol? Bocsi a hitetlenségért, de tudja valaki milyen következményekkel jár pl. ha a vezérlés csak fél féltengelyen nézett foggal el van csúszva? Én tudom, tapasztaltam és mindezt azért mert a szerelő nem vesz meg 12k Huf-ért egy beállító szettet és csak ledobja a régi szíjat a vezértengely kerék oldása nélkül és ui. felteszi az újat :-( Ez a szerelő fogja azt mondani, hogy ki kell dobni az EGR-t, meg a DPF-et.
Van egy kütyüm, ami kiírja mindkettő rutinját és lehet vele tesztelni, kell egy cső alulra az egér meg már le van falazva. Bigtotti-nál van egy csövem, megkérdezem felhasználta-e, ha gondolod.
Van egy kütyüm, ami kiírja mindkettő rutinját és lehet vele tesztelni, kell egy cső alulra az egér meg már le van falazva. Bigtotti-nál van egy csövem, megkérdezem felhasználta-e, ha gondolod.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 13:42:12 // 79969
persze mindenki azt mondta, hogy a föld lapos...aztán kiderült még sem :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 13:40:42 // 79968
az 1.9-be is tönkre megy a 30-as olajjal is...
Piritu - 1.000.0002016-03-13 13:28:37 // 79967
Mindig is voltak, lesznek összeesküvés rajongók :-D
droberto2016-03-13 13:24:17 // 79966
Komolyan kíváncsi lennék, hogy ki, milyen érdekcsoportok terjeszti ezt a baromságot?
Mire alapozzák ezt? Milyen méréseket végzetek? Hova publikálták az eredményeiket?
Mire alapozzák ezt? Milyen méréseket végzetek? Hova publikálták az eredményeiket?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 13:19:53 // 79965
Olyan, hogy szűrt szemcse nincs, CO2 lesz belőlük. A jó dpf nem feldarabolja, hanem elégeti a kormot. Az általam eddig talált hivatalosnak mondható dokumentum alapján min 90%-al csökken a legkisebb méretű - egyben, mint ahogy mondod a legkárosabb - részecskék mennyisége is a dpf után. Ha kiszeded, megkapod az addig megfogott 90%-ot is...
Melyik a jobb?
Melyik a jobb?
droberto2016-03-13 13:14:54 // 79964
Nem a DPF tett rosszat a 2.4-nek, hanem az, hogy a Seléniának nem volt 40-es olajból csak B-s (magas SAPS, kén, foszfor, és szulfáthamu tartalmú).
droberto2016-03-13 13:06:55 // 79963
A DPF nem felbontja, elaprózza a részecskéket, hanem kiszűri őket. Pont ezek kiszűrésére találták ki. Alapvetően nem azért van, hogy ne füstöljön a diesel. A használatának az oka az, hogy a korszerű 2. generációs CR dieselek befecskendezési nyomása igen magas, ezáltal az befecskendezett üzemanyag részecskék aprók. A mikronos üzemanyag permet égése pedig mikronos égésterméket eredményez. Ezeket a pici részecskéket már nem tudja a tüdő megszűrni. Ami pedig még nagyobb baj, hogy az apró részecskék felülete egységnyi elégetett üzemany mennyiségre vetítve többszöröse a nagy részecskékének, mely felületre még több rákkeltő vegyület tapad rá. Na ezért kell a részecskeszűrő!
Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
Giuntini2016-03-13 12:54:10 // 79962
Köszi neked is Robi! Tudjátok, hogy milyen fantasztikus az autóm, hiszen szinte benzines hangja van a motornak, és ezért most már nem tudom, mit csináljak vele. Megfordult a fejemben, hogy eladom, de azzal semmit nem oldanék meg. Csak hatalmasat buknék rajta! Magamnak csináltattam meg! Csak amikor tegnap is a Ford Mondeo beleáll a seggembe, és az Alfa nem megy 200 lóval, az már nagyon idegesítő, és mellette enyhén megalázó. Ilyenkor mondják, hogy szarrolasz.
Giuntini2016-03-13 12:48:36 // 79961
Köszi Zoli!! Hidd el, nem kenyerem nekem sem a kukába dobás, a végsőkig elmegyek, de ez már hallatlan! Egr falazás óta a rángatás megszűnt nagyobb sebességnél. A motornak fantasztikus hangja van, és Pityukoma amikor kipróbálta Szigetszentmiklóson semmit sem vett észre ebből az egészből. Szerintem a DPF áteresztő keresztmetszete annyira leszűkült, hogy ahogy tömődik el, mindig rosszabb, és rosszabb. regen után jobb, és ahogy ismét normál eltömődés van, egyre jobban tömíti el. Ki lett mosva, de lehet, hogy a rossz Egr miatt újra eltömődött. Vagy már annyira rossz, hogy nem tudom.... Az is bekevert, hogy ez az egész a Shell üzemanyag tankolása után következett be. Semmi előjel előtte nem volt. Bár nem igaz, mert egyszer ősszel, az érdi emelkedőn el kellett vissza kapcsolgatni, majd vissza hatba, és újra ötbe. Utána még sokáig jó volt. December elején kezdődött a tankolás után. Elfogadom, jövő héten mikor van időd, mérjünk rá. Ez így már tarthatatlan állapot, a hibakódok kitörlése, majd utána ismét előjön. Vagy kidobom a Dpf-et, vagy valami normális megoldás. De az, hogy ismét százezreket költsek új Egr-re, és új Dpf-re, az már nem megy. Ha a turbó geometriájának gondja lenne, akkor 150-nél nem állna szög 0.8-on, és amikor lenyomom a gázt, felmegy 1.4-re. Csak nem megy az autó, úgy ahogy kellene. 170-nél nem megy többet, van amikor annyit sem, aztán megindul, majd hirtelen érzem, hogy nem akar menni megint. Érzem, hogy az erő megvan, mégis iszonyúan lefojtja valami. És kormol. nem iszonyúan, de kormol. Egy csöpp korom se jött belőle ki soha. A kipufogó nagyon szépen nézett ki, szinte szürke volt. Ezer százalék, hogy az a rohadt Dpf, csak nem tudom, merre tovább... A mérleg másik nyelve, hogy a 2.4-nek nagyon rosszat tett a Dpf. Igazából 40-es olaj kellene bele, a Dpf miatt kell beletenni 30-ast. Szerintem a rengeteg motorhalál a 2.4-nél az elhibázott Dpf miatt van. Nem én vagyok az egyedüli aki így járt, csak én jártam a lehető legrosszabbul. van aki "csak" egy hf-el megúszta. Mindenesetre még szeretnék adni neki egy utolsó esélyt. Mérjünk akkor rá, nézzük meg a turbo geometriáját, hogy mindent ki tudjunk zárni.
Csabi2016-03-13 12:48:07 // 79960
És a szűretlen kicsi és nagy korom részecskék azok jöhetnek? Na ne már...nem beszélve a vizuális látványról ami eléggé illúzióromboló egy 159 esetében.
Akár tetszik akár nem, k.rva gáz amikor egy ilyen kategóriájú autó okádja magából a fekete kormot egy komolyabb gyorsításra...
A "jó programmal nem fűstől" esti mesén meg már túl vagyunk...:)
Akár tetszik akár nem, k.rva gáz amikor egy ilyen kategóriájú autó okádja magából a fekete kormot egy komolyabb gyorsításra...
A "jó programmal nem fűstől" esti mesén meg már túl vagyunk...:)