Fórum >> Típusok >> 159

Dzsozy2016-03-23 20:12:39 // 80740
Nem tudom, de azért én sokallom egy kicsit. :(
Dzsozy2016-03-23 20:11:54 // 80739
Féktisztító illékony anyag, ami elpárolog, a dzsuvát, meg gondolom én egy kompresszorral ki lehet fújni. Azt tudom, hogy gpek 1.9 jts-én ezt a műveletet Lali75 elvégezte. Én is megkértem rá, hogy az én kocsimon is nézze meg, hogy milyen állapotban vannak a szívó szelepek. Kicsit nagyképűnek hangzik, de telefonált, hogy szép tiszta minden, szétszedés után, azzal a lendülettel össze is rakta.
'''''2016-03-23 19:58:34 // 80738
Kuplunggal mi lesz?Így hogy nyomod majd le a germán vasakat? :-)
Peeeti852016-03-23 19:58:07 // 80737
Szia
Kicsit informálódtam email ben és azt a választ kaptam, hogy típustól függően olyan netto 115-130ezer környékén állna meg a dióhélyörleményes tisztítás.
Érdekesnek tűnik az is amit írtál az egy merően más módszer, ott a művelet végeztével hogy takarítják ki a retket, meg a féktisztítót ?
Dzsozy2016-03-23 19:30:41 // 80736
Na , így a korrekt! :)
Piritu - 1.000.0002016-03-23 19:30:36 // 80735
Mert hát ugye ő is írta a cikket.
Dévid2016-03-23 19:30:00 // 80734
Tudok jó alkatrészbeszerzési forrást, ha kell. ;)
Piritu - 1.000.0002016-03-23 19:27:06 // 80733
Nagy valószínűséggel a Novoth Tibi féle szervizről szólt a történet, mert pont akkoriban beszélgettek vele erről a témáról az égéstér műsorában. Egyszerűen nem akarták a direkt reklámot.
Liquid2016-03-23 19:26:55 // 80732
dehogynem komfortos :) 1 bárra voltak fújva a télik? :)
Igencsak vártam már hogy felkerüljenek.
Haddel2016-03-23 19:18:11 // 80731
Be vagyok már sózva,pénteken fel kerül a nagy fék ,meg a Ti felni. Meg rendeltünk Egr fedelet,remélem meg jön addigra,és azt is ki tudja cserélni Zé.😃
Dzsozy2016-03-23 18:57:56 // 80730
Olvastam a cikket, de már nem emlékszem, hogy itt a fórumon, vagy más fórumon beszéltük ki, hogy azért érdekes, hogy a cikk írója nem említette a szerelőt, címet, műhely nevét. Nem mondom, hogy nem igaz, csak lehet egyszerűbben is csinálni, az más kérdés, hogy a végeredmény lehet más egy kicsit. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-23 18:55:07 // 80729
elég komoly és régi módszer :P
Don Gombóc2016-03-23 18:41:56 // 80728
Eresztheted hidegen is.
Pláne ha olyan mániás vagy mint én, akkor veszel a legolcsóbb gagyi olajból 5 litert, aztán feltöltöd, alapjáraton felmelegíted, azt leengeded, utána jön a szűrő csere és a tuti olaj.Így meg van a motor mosás is nagyjából.Én így szoktam a benyásnál, de dízelnél is jó szerintem, miért is ne.
Dzsozy2016-03-23 18:41:06 // 80727
Hát nem tudom, hogy mennyire komoly ez a dióhéj örleményes hókusz-pókusz. Szívósor le, 5-be, vagy 6,-ba a váltót, kocsi megemel, kereket addíg forgatjuk, míg a szelepek zárt helyzetbe kerülnek. Féktisztító, és egy ki kaparó szerszám, ha kell. Még alfacityn is átbeszéltem pár autószerelő mesterrel, akik ezt csinálják. Spec ugyan így csinálja Lali75, környék alfa szerelője.
W.2016-03-23 18:40:15 // 80726
Kell bizony! Én már tudom! 😉
Invisible2016-03-23 18:37:25 // 80725
én is kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz más a 16os 205/55 után a 18as 235/45, mert többen írtátok már, hogy azzal is nagyon kellemes autózni
Shadin2016-03-23 18:36:21 // 80724
Nekem is kell egy :-(
W.2016-03-23 18:18:55 // 80723
Én is pont ilyen gondolatok után vagyok! Igaz a Spiderrel...:))
Pityukoma2016-03-23 17:37:50 // 80722
Nekem gyári került bele. 59 ezret mentem vele, aztán eladtam a vasat. (nem tudom a gyári dobozban milyen márka volt)
Shadin2016-03-23 15:03:37 // 80721
Hát ja :-)
Nem annyira gáz, de egy aszfalt kopó réteg hiánynál az összes kövemet összezúzta.
De Q.va szép...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-23 14:54:17 // 80720
elég hidegecske van ma ... hát annyira nem örülök a TI felniknek rohadtul nem komfortos a téli után ...ellenben szép.. kivi leszek mikor hallom meg a felső lengőkarok kopogását
Shadin2016-03-23 14:49:27 // 80719
Viszem du. ólmoztatni a kerekeket, mert 200 környékén már ráznak :-(
Shadin2016-03-23 14:48:17 // 80718
Mekknézem hazafelé, pár fokkal melegebb lesz talán :-)
Shadin2016-03-23 14:47:42 // 80717
Keskeny az a 235 :-(
yani🍀2016-03-23 14:24:15 // 80716
A sok ló, és a rengeteg nyomaték :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-23 14:22:59 // 80715
korán kelés átka :)
Shadin2016-03-23 14:19:16 // 80714
Reggel talaj menti fagy, nyári kerék hidegen csúszkált rendesen :-)
Kolci2016-03-23 13:45:56 // 80713
Azt kéne kisakkozni, hogy akik tudják, hogy milyen vízpumpa került a kocsijukba, azok jelezzék, hogy mi a tapasztalat vele. Így tudnánk segíteni egymásnak, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Persze ez sem 1000% biztosíték, de csak segít.
Én már sok jtd-n szereltem vezérlést, s sose volt bajom a DOLZ-al. Offosokba is raktam s nem emlékszem, hogy lett volna hiba. Igaz, hogy nem fémlapátos, de a 159-en 46000-el ezelőtt cseréltem, s jól teszi a dolgát.
Nivan842016-03-23 13:26:28 // 80712
Nekem Heput raktak be. Elvileg fém lapátos.
yani🍀2016-03-23 12:47:39 // 80711
Ezek után melegem ajánlom utánépítésre mindenkinek:
blog
Chianti2016-03-23 12:09:51 // 80710
Ez nagyon durva! Hatalmas szerencse, hogy nem lett motorkár belőle. Szóval akkor zenét sem érdemes túl hangosan hallgatni, különben az ember észre sem veszi az előjeleket. Azért a vízhőfok csak megnő, ha drasztikusan elfogy a hűtővíz.
ALFI1562016-03-23 11:38:26 // 80709
Ha valakit érdekel 18-as turbina felni 159-re Goodyear Eagle F1 gumikkal eladó.Ár:199.000.-HUF
Érd:70/610-0044
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-23 09:43:08 // 80708
csak megjegyezném azért mekkora köcsögök a gyártók, régebben ugye úgy volt a gari hogy fél év vagy 20e km....áhhh
Shadin2016-03-23 09:42:24 // 80707
Inkább meleg motor leállítás után negyed, fél órával.
Giuntini2016-03-23 06:10:51 // 80706
Ez megint egy elgondolkodtató eset a gyári kontra nem gyári vitában... Neked Robi szerencsét kívánok, hogy ne legyen más hozadéka az esetnek.
Haddel2016-03-23 05:53:18 // 80705
Ez kemény! Emlékszem,hogy kérdezted,és nekem is pont a vízpumpa miatt fogyott. Eléggé felháborítö,hogy csak 20e km-t bírt.Szerencse ,hogy nem lett több baj.
Liquid2016-03-22 23:06:51 // 80704
nemsemmi :( remélem nem sínylettem meg egyik alkatrész sem...
mákod volt
droberto2016-03-22 23:01:46 // 80703
Hogy engedjem le az olajat?
Múltkor téma volt a nivó ellenőrzésnél is.
Engedjem hidegen, hisz akkor szinte az összes lent van a teknőben, vagy engedjem melegen amikor jobban ki tud folyni?
:)
droberto2016-03-22 22:59:12 // 80702
Csapágyasra forogta magát. :)
Először csak pici kattogásokat hallottam alapjáraton kb két hete, fordulaton pedig nagyon halk búgást-sírást. Aztán pénteken Szekszárdról hazafel jövet kinyomtam a szemét :) és amikor elvettem búgott egy jó nagyot. :) Akkor már tudtam, nagy a baj. Még szerencse, hogy pont ekkor értem vissza a városba. Mire odaértem a házhoz, már csúnya kvarrogós hangja volt, picit rángatta az alapjáratot is. Parkoláskor már a szíj is sírt. Ekkor még azt hittem generátor, mivel csak azt nem cseréltem. Leállításkor már füstöt hányt. Felnyitottam és majdnem sírtam, hogy a füst a vezérlés burkolta alatt jön. Majd megláttam a vizet a haspáncélon. Ekkor már tudtam, hogy vízpumpa. A tartályban kb 1 dl víz volt. Az parkolóba beállva pedig elszórtam a maradék kettőt. Ha emlékeztek pont ezt kérdeztem nemrég, hogy nektek, hogy fogy a vizetek. Tudat alatt lehet megéreztem. :)
Miután újra gyújtásra tettem - 1 percel leállítás után - a vízhőfok mérő 90-en állt. Talán nem sütöttem meg a JTD-t. Ja meg nem ugrattam át a vezérlést.
Giuntini2016-03-22 22:50:21 // 80701
Azért én védelmembe venném a szerelőket! A motoromat Szatyi tökéletesen megcsinálta, tényleg a leghalkabb 159 dejzel. Akkor csak ő vállalta el a motoromat. Mindenki bontott motort javasolt, de meddig? Csak egy félmegoldás lett volna. Ez a motorfelújítás nem semmi volt. Most mindenkit elvitt a DPF irányába. Hiszen örökké DPF eltömődöttséget írt ki. Aztán légtömegmérő hibát. Nagyon összetett a kipufogógáz visszavezetési rendszer. Valójában ezt a hibát semmi sem írta ki. Úgy derült ki, hogy elmentünk Robival egy körre, és akkor jöttünk rá, hogy a turbónyomás nem megfelelő. Liqquid cartárs igazat beszél. A DPF nagyon elviszi a diagnosztikát, elfedi az injektor hibákat, de ezek szerint mást is.
Liquid2016-03-22 22:48:24 // 80700
huha az komoly :(
mik voltak a jelek? simán elfolyt a víz, vagy valami mással kezdődött?
Peeeti852016-03-22 22:46:53 // 80699
Szia.
A dióhéj örleményes tisztításra gondolsz ?

http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/

Pont ma írtam a srácnak egy e-mailt, hogy mennyire kell aggódnom az Alfámnál (1.9JTS) kokszosodással kapcsolatban. Egyenlőre még nem érkezett válasz. Ha nem olyan horribilis az összeg akkor lehet, hogy valamikor a nyáron ránézetek. Egyébként 105ezer van a kocsimba, 15-ezret én raktam már bele, többnyire autópályán.. Én még nem költöttem rá kötelező dolgokon kívül szinte semmit 2 kirepedt féltengely gumiharngot leszámítva...háth szörnyülködve nézem a számlákat amiket lentebb komenteltél.. :S
droberto2016-03-22 22:46:40 // 80698
Ja, és a régi pumpeszem O-gyűrűs volt.
droberto2016-03-22 22:38:03 // 80697
Beállt a vízpumpám (Airtex 1702) 20k alatt. :( Majdnem megfőztem a motort, de úgy tűnik szerencsém volt.

Ti melyiket pumpát vennétek? A gyári felé hajlok, de ott is tudok két hibáról is. Az vajon milyen márka lehet, milyen csapággyal?
Az olasz Graf és a német Hepu felé hajlok, de ezek se fémlapátosak és a fene tudja milyen csapággyal szerelik őket.
Tud valaki 159-hez fémlapátosat?
Haddel cartárs fémlapátosat tudott szerezni, csak sajnos nem emlékszik a márkára:

Szerintetek ez milyen lehet?
Annyit sejtek, hogy a zöld dobozok INA-ások és az Unixtól származnak...
Lehet, hogy ezt látjuk?
Peeeti852016-03-22 22:33:01 // 80696
köszönöm. :)
Ricsi 1472016-03-22 22:30:02 // 80695
Van egy ilyen szerelos sztorim tegnaprol. Adott egy 89-es passat, sracnak nem ment a kocsija bevitte egy HIVATALOS fosvagen audi szervizbe, gepet radugtak... mondtak neki valami turboval kapcsolatos cuccot 90 ezer ft lenne+15 ezer a diagnosztika. Mondtam neki, hogy szerintem tuti csak egy cso lesz a hibas, meg hogy vigye el az en szerelomhoz nezzen ra o is, lebeszeltem a szerelommel hogy viszi akkor a kocsit hozza. Delutan hivtak is hogy kesz a kocsi, a vakum cso volt megrepedve, 10 perc alatt kesz volt es nem kerult semmibe... Es hany embert lehuzhatnak igy, es meg ezutan sem lett volna jo, mert a csovet nem csereltek volna ki...
Haddel2016-03-22 22:20:31 // 80694
Ezt én sem értem,hogy a szerelő miért nem jött erre rá? Miért az alfás barátoknak kellett kinyomozni a hibát? Különös..
Giuntini2016-03-22 21:51:35 // 80692
Én 91-ben vettem az első Cromámat. 75LE-s szívódízel. Három évig volt meg, egy kicsit elkapkodtam. Három és fél évesen elhittem, hogy 85000 km van benne. Minimum a duplája volt benne. A motorból folyt az olaj, a blokk két részből volt összerakva tipikus Croma 2.5 D betegség. Ennek ellenére nem működött rosszul, csak nagyon hiányzott belőle az erő. A második Cromámat, 2.5 TD-t, 94-ben vettem, szintén három évesen, ebben 120ezer volt, viszont valós. Fantasztikus állapotban, szervizkönyvvel. A szőnyegeken még nyomokban rajta volt a nejlon borítás. Nyolc évig használtam, a világot beutaztam vele, állandóan jártam Olaszországba, a világból is kiment volna. 450 ezerrel adtam el, egy kormánymű, és 400 ezernél kuplung cserén kívül más baja nem volt. 2002-ben vettem meg a Mareát, 1.9TD HLX-t. Az SPQR-nél vettem, több mint 50 autójuk volt, mind a FIAT bérautói voltak. Én a legjobb állapotút, legmagasabb felszereltséggel választottam, az ára is a legmagasabb volt, 2 millió 800 ezer volt. De egy szinte szalonautó, igaz 110 ezer km-el. 350 ezerrel adtam el 2003-ban mikor az Alfát vettem. Az Alfa vételénél, ismét szinte 20 évesnek éreztem magam. Már 94-ben 164-et akartam magamnak, csak lebeszéltek róla a VM dízel miatt. Ezért maradtam a FIAT-nál. Amint megláttam az enyémet, tudtam, hogy ez lesz az enyém. Elfedte a szerelem azt, hogy lehet, hogy lesznek benne hibák. Rá kellett költenem, de örömmel, mert tökéletes futóművet, esztétikát akartam. A motor volt az, ami lehúzott. Ennyi kaland után, viszont most már megérdemlem, hogy jó legyen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak