A gyárinál nagyobb az esély a jó minőségre. De az is tönkremehet. Nem sokat kutattam, de emlékeim szerint DrB-nek 60k km környékén ment szét, a Halesznak 40 körül a gyári vízpumpája.
Az is igaz, hogy sokszor ugyanannak a beszállítónak meg tudod venni a termékét After Marketként mint ami egyébként a gyárnak is szállítja.
Lásd a mai esetem. Csomagtér ajtó teló: Gyári (50508010) 14k, AM 8K. Aztán ua. a Stabilus Lift-O-Mat 1180N-os csillapítós. :)



Arslan2016-03-23 22:20:12 //
80753
Üdv. minden cartársnak! Bár nekem egy 156-om van, de egy pajtásom szeretne közénk tartozni, mégpedig egy 159-es nyergében. Mindenképpen benzinest szeretne, a lehető legegyszerűbbet, szóval jts lenne mindenképpen, lehetőleg 2.2. Tudnátok esetleg egy-két sort írni mire érdemes ezeknél a jts-eknél odafigyelni, mik a buktatók? Illetve nézett egy konkrét példányt. esetleg valaki találkozott már vele? Előre is köszönök-köszönünk minden információt! http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.2_jts_distinctive_bezs_bor._klima._multikormany-9830409
Csabi2016-03-23 22:02:36 //
80752
Én 90ezret mentem SKF vízpumpával, hibátlan volt a kiszereléskor..Újra azt kapott...
nem rég barmoltam szét, a járókerék-tengely kapcsolatának a kutatása miatt..:) ez soha nem fog elforogni rajta, persze itt is műanyag a járókerék minden más fém...
képen a járókerék darabja a tengelyen

Nekem Gates került bele, de csak 9k-t mentem azóta, így nem sok tapasztalat van vele, egyelőre hibamentes :)
Kolci2016-03-23 21:17:27 //
80750
Egyenlőre csak ketten adtunk infót.........
Kolci2016-03-23 21:15:10 //
80749
Ez nagyon drága. Ennyi pénzből már megvan bőven a hengerfej le-fel, rendbetétel vezérléscserével, fagyálló és olajcserével munkadíjjal.
Természetesen ha kell akkor a lapátok eltávolítása is a szívósorból.
Nem szereti a 3 betűs kutakat
Hát a MOL kb olyan sátáni mint az EGR vagy a DPF :)
Dzsozy2016-03-23 20:59:43 //
80746
Pillangóház kitakarítva. Benya meg MOL. De majd akkor beújítok egy új kutat. Lambdára gyanakszok, szerintem dúsít, kicsit sötét a kipufogó vége. Csak még nem volt időm gépre tetetni, hogy bemérjék.
Vagy a pillangóház...esetleg tankolj máshol :)
Dzsozy2016-03-23 20:33:36 //
80744
Csak a szívósort kapta le, utána olyan piros tömítő ragasztóval rakta össze, tapintásra olyan mint a zsír, vagy valami ilyesmi.:) Az az igazság, hogy kis sebességnél 6ba van egy alig érezhető dadogás gyorsításnál. :) Lali szerint pörgessem jobban! :)
áhh, csk 0,5-re :) üt rendesen ...
amíg nincs alapjárati dadogás és vagy indítás utáni kék füst kár megbontani bármit is ...
Dzsozy2016-03-23 20:12:39 //
80740
Nem tudom, de azért én sokallom egy kicsit. :(
Dzsozy2016-03-23 20:11:54 //
80739
Féktisztító illékony anyag, ami elpárolog, a dzsuvát, meg gondolom én egy kompresszorral ki lehet fújni. Azt tudom, hogy
gpek 1.9 jts-én ezt a műveletet
Lali75 elvégezte. Én is megkértem rá, hogy az én kocsimon is nézze meg, hogy milyen állapotban vannak a szívó szelepek. Kicsit nagyképűnek hangzik, de telefonált, hogy szép tiszta minden, szétszedés után, azzal a lendülettel össze is rakta.
'''''2016-03-23 19:58:34 //
80738
Kuplunggal mi lesz?Így hogy nyomod majd le a germán vasakat? :-)
Szia
Kicsit informálódtam email ben és azt a választ kaptam, hogy típustól függően olyan netto 115-130ezer környékén állna meg a dióhélyörleményes tisztítás.
Érdekesnek tűnik az is amit írtál az egy merően más módszer, ott a művelet végeztével hogy takarítják ki a retket, meg a féktisztítót ?
Dzsozy2016-03-23 19:30:41 //
80736
Na , így a korrekt! :)
Mert hát ugye ő is írta a cikket.
Dévid2016-03-23 19:30:00 //
80734
Tudok jó alkatrészbeszerzési forrást, ha kell. ;)
Nagy valószínűséggel a Novoth Tibi féle szervizről szólt a történet, mert pont akkoriban beszélgettek vele erről a témáról az égéstér műsorában. Egyszerűen nem akarták a direkt reklámot.
Liquid2016-03-23 19:26:55 //
80732
dehogynem komfortos :) 1 bárra voltak fújva a télik? :)
Igencsak vártam már hogy felkerüljenek.
Haddel2016-03-23 19:18:11 //
80731
Be vagyok már sózva,pénteken fel kerül a nagy fék ,meg a Ti felni. Meg rendeltünk Egr fedelet,remélem meg jön addigra,és azt is ki tudja cserélni Zé.😃
Dzsozy2016-03-23 18:57:56 //
80730
Olvastam a cikket, de már nem emlékszem, hogy itt a fórumon, vagy más fórumon beszéltük ki, hogy azért érdekes, hogy a cikk írója nem említette a szerelőt, címet, műhely nevét. Nem mondom, hogy nem igaz, csak lehet egyszerűbben is csinálni, az más kérdés, hogy a végeredmény lehet más egy kicsit. :)
elég komoly és régi módszer :P
Eresztheted hidegen is.
Pláne ha olyan mániás vagy mint én, akkor veszel a legolcsóbb gagyi olajból 5 litert, aztán feltöltöd, alapjáraton felmelegíted, azt leengeded, utána jön a szűrő csere és a tuti olaj.Így meg van a motor mosás is nagyjából.Én így szoktam a benyásnál, de dízelnél is jó szerintem, miért is ne.
Dzsozy2016-03-23 18:41:06 //
80727
Hát nem tudom, hogy mennyire komoly ez a dióhéj örleményes hókusz-pókusz. Szívósor le, 5-be, vagy 6,-ba a váltót, kocsi megemel, kereket addíg forgatjuk, míg a szelepek zárt helyzetbe kerülnek. Féktisztító, és egy ki kaparó szerszám, ha kell. Még alfacityn is átbeszéltem pár autószerelő mesterrel, akik ezt csinálják. Spec ugyan így csinálja
Lali75, környék alfa szerelője.
W.2016-03-23 18:40:15 //
80726
Kell bizony! Én már tudom! 😉
én is kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz más a 16os 205/55 után a 18as 235/45, mert többen írtátok már, hogy azzal is nagyon kellemes autózni
Shadin2016-03-23 18:36:21 //
80724
Nekem is kell egy :-(
W.2016-03-23 18:18:55 //
80723
Én is pont ilyen gondolatok után vagyok! Igaz a Spiderrel...:))
Nekem gyári került bele. 59 ezret mentem vele, aztán eladtam a vasat. (nem tudom a gyári dobozban milyen márka volt)
Shadin2016-03-23 15:03:37 //
80721
Hát ja :-)
Nem annyira gáz, de egy aszfalt kopó réteg hiánynál az összes kövemet összezúzta.
De Q.va szép...
elég hidegecske van ma ... hát annyira nem örülök a TI felniknek rohadtul nem komfortos a téli után ...ellenben szép.. kivi leszek mikor hallom meg a felső lengőkarok kopogását
Shadin2016-03-23 14:49:27 //
80719
Viszem du. ólmoztatni a kerekeket, mert 200 környékén már ráznak :-(
Shadin2016-03-23 14:48:17 //
80718
Mekknézem hazafelé, pár fokkal melegebb lesz talán :-)
Shadin2016-03-23 14:47:42 //
80717
Keskeny az a 235 :-(
yani🍀2016-03-23 14:24:15 //
80716
A sok ló, és a rengeteg nyomaték :-)
Shadin2016-03-23 14:19:16 //
80714
Reggel talaj menti fagy, nyári kerék hidegen csúszkált rendesen :-)
Kolci2016-03-23 13:45:56 //
80713
Azt kéne kisakkozni, hogy akik tudják, hogy milyen vízpumpa került a kocsijukba, azok jelezzék, hogy mi a tapasztalat vele. Így tudnánk segíteni egymásnak, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Persze ez sem 1000% biztosíték, de csak segít.
Én már sok jtd-n szereltem vezérlést, s sose volt bajom a DOLZ-al. Offosokba is raktam s nem emlékszem, hogy lett volna hiba. Igaz, hogy nem fémlapátos, de a 159-en 46000-el ezelőtt cseréltem, s jól teszi a dolgát.
Nivan842016-03-23 13:26:28 //
80712
Nekem Heput raktak be. Elvileg fém lapátos.
yani🍀2016-03-23 12:47:39 //
80711
Ezek után melegem ajánlom utánépítésre mindenkinek:
blog
Chianti2016-03-23 12:09:51 //
80710
Ez nagyon durva! Hatalmas szerencse, hogy nem lett motorkár belőle. Szóval akkor zenét sem érdemes túl hangosan hallgatni, különben az ember észre sem veszi az előjeleket. Azért a vízhőfok csak megnő, ha drasztikusan elfogy a hűtővíz.
ALFI1562016-03-23 11:38:26 //
80709
csak megjegyezném azért mekkora köcsögök a gyártók, régebben ugye úgy volt a gari hogy fél év vagy 20e km....áhhh
Shadin2016-03-23 09:42:24 //
80707
Inkább meleg motor leállítás után negyed, fél órával.
Ez megint egy elgondolkodtató eset a gyári kontra nem gyári vitában... Neked Robi szerencsét kívánok, hogy ne legyen más hozadéka az esetnek.
Haddel2016-03-23 05:53:18 //
80705
Ez kemény! Emlékszem,hogy kérdezted,és nekem is pont a vízpumpa miatt fogyott. Eléggé felháborítö,hogy csak 20e km-t bírt.Szerencse ,hogy nem lett több baj.