ott22172016-05-13 12:02:01 // 82940
Válts bankot ! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-13 11:38:02 // 82939
szerintem zárkózz be, engedd le a redőnyöket holnap már nem lesz péntek 13 :)))
Giuntini2016-05-13 11:36:35 // 82938
Nekem valaki mondja azt, hogy ennek az autónak nincsen lelke. Két évvel ezelőtt, ugyanott, a Budapest Bank előtt szart be az ablakemelő motor, ugyanazon az ajtón. Most ugyanúgy májusban, elképzelhető hogy napra pontosan a kilincs. Hihetetlen..!
Kolci2016-05-13 11:25:13 // 82937
Amit beírt neked az az üzemanyag hőmérsékletét figyelő szenzor hibáját, vagy áramkörének hibáját jelzi, nem a vízét, s az üzemanyagszintét
BigBratyó2016-05-13 10:20:55 // 82936
A gázolaj szűrőben nem a víz jeladó van? A hőmérséklet jeladó nem az üzemanyag pumpába van benne?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-13 09:31:15 // 82935
egyben van a központival a kilincs ...lehet a mikrokapcsoló szart be vagy letörött ami azt megnyomja...
Pityukoma2016-05-13 09:29:53 // 82934
Még nem hallottam ilyen hibáról :-( Így megmondani nem nagyon lehet. Kárpit le, ajtó panel le, és utána belátni a mechanikához.
David | Centocinquantanove2016-05-13 09:29:01 // 82933
Köszönöm az infót!
RomeoOne2016-05-13 09:21:20 // 82932
Köszi, ezt olvasgatom majd, ha lesz egy kis időm
Giuntini2016-05-13 09:01:35 // 82931
Újabb hibácska történt. Reggel meghúztam a kilincset, egy pattanás, és az ajtót kívülről nem lehetett nyitni. Csak belűlről. Valakinek volt már ilyen? Mi törhetett el?
Shadin2016-05-13 08:48:23 // 82930
Ez szimplán nem igaz.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-13 08:37:47 // 82928
na várjunk csak alapjáratnál zárja a nagy beömlőket ahol a turbó nyomás nulla szóval mitől is menne több levegő? Gázadása meg szépen nyitja a nagyokat is...szóval ezt így hülyeségnek tartom...az eu3-as szívósorban nincs lapát a blokk ugyan az, ugyan az a lóerő, nyomaték...
RomeoOne2016-05-13 08:28:06 // 82927
"A teljesítmény növelése és a fogyasztás optimalizálása érdekében fejlesztették ki az úgynevezett örvénylapátokat [...] Nagy gázadásnál a lapátok elzárják az egyik beömlő nyílást. Így a kisebb keresztmetszetű nyíláson nagyobb sebességgel halad át a levegő. Ennek hatása, hogy örvénylő levegő érkezik az égéstérbe, így a hozzá befecskendezett üzemanyag egyenletesebben, tökéletesebben tud elégni. Ezzel nő a nyomaték..."
Gondolom ezért.
Gondolom ezért.
ott22172016-05-13 00:15:20 // 82926
Biztos,hogy van valamennyi teljesítmény csökkenés,csak mondjuk 2-3 lovat nem fogunk észrevenni. A zsebbenyúlós javítást /modjuk egy leszakadt lapátnál/ viszont igencsak. Anélkül hogy szakmáznék, csak annyit, hogy a szívócső hosszának a változtatása is sokat számít. Ez itt annyi jelent,hogy alacsony fordulaton nagyobb sebességgel áramlik a levegő és a szelepek zárása előtt több anyagot tart vissza a hengerekbe. Ezért is lehet hogy alacson fordulaton egy picit nyomatékszegényebb. Egy kis optimalizálós tuning viszon ezt full eltünteti,
ott22172016-05-12 23:51:35 // 82925
Nagyon jó mind a két leírás.Köszi! A dióhéjas tisztításról már hallottam,de ilyen konkrétan még nem. Majd valamelyik hosszú téli estén ki is próbálom.Sajnos ,lehet ,hogy a főtengelyem cseréje után a hengerfejet is le kell venni, így akkor én mechanikusan úgy is kitakarítom.
Liquid2016-05-12 23:10:01 // 82924
Nincs teljesítménycsökkenés a lapátok lekötésekor, illetve eltávolításakor, miért is lenne?
Giuntini2016-05-12 21:37:47 // 82923
Teljesítménycsökkenés egyáltalán nincsen! Annyi lehet, hogy indulásnál lehet egy kis lyuk. Bár aki kikötötte azt mondja nem igazán észrevehető.
RomeoOne2016-05-12 21:11:58 // 82922
Erről a szívósor témáról had kérdezzek már. Annyit láttam itt emlegetni, hogy utánanéztem már kicsit. Ha jól értem, akkor itt található az elvi leírás. Beugrott, hogy én már régen olvastam ennek a javításáról erről, csak az turbóbenzines motornál volt: Motorbontás koksz miatt? Soha többé!
Ez vajon dízellel is működhet?
Másik kérdésem ez a lapát kikötés. Ha jól értettem itt a fórumon olvasottakat, akkor ez akár teljesítmény csökkenéssel is járhat, viszont ahogy olvasgattam, azt láttam, hogy ez nem feltétlenül igaz. Máshol a a kikötés teljesítménnyel való összefüggéséről nem nagyon találtam semmit. Kell akkor ettől tartani?
Bár én semmiféle problémát nem érzek a motorral, de akkor a következő szerviznél úgy tervezem, hogy erre is ránézetek.
Ez vajon dízellel is működhet?
Másik kérdésem ez a lapát kikötés. Ha jól értettem itt a fórumon olvasottakat, akkor ez akár teljesítmény csökkenéssel is járhat, viszont ahogy olvasgattam, azt láttam, hogy ez nem feltétlenül igaz. Máshol a a kikötés teljesítménnyel való összefüggéséről nem nagyon találtam semmit. Kell akkor ettől tartani?
Bár én semmiféle problémát nem érzek a motorral, de akkor a következő szerviznél úgy tervezem, hogy erre is ránézetek.
Csabi2016-05-12 20:22:23 // 82921
Az érzékelő a gázolajszűrőben van, láttam nem rég cseréltél...Szóval mindenképp ellenőrizd a csatlakozót a szűrő alján...Aztán ha nem vezet eredményre akkor érdemes egy másik érzékelővel kipróbálni...
yani🍀2016-05-12 19:16:50 // 82920
Ez a hibakód vagy a szenzor, vagy annak áramkörének a hibájára utal. Első körben a csatlakozásokat vagy a vezetékeket kéne megnézni.
tirex2016-05-12 17:44:33 // 82919
Én mindig így járok vele mert a szerelőim nem tudják törölni. :) Semmit nem fog csinálni csak törlés után visszadobálja az üzenetet.
BigBratyó2016-05-12 15:39:47 // 82918
kitöröltem, visszaköpte
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-12 12:13:52 // 82917
9,3-9,7 között áll meg
maotun2016-05-12 12:08:44 // 82916
köszi a választ én is a 10000km.-t preferálom
A Tbi valós fogyasztása nálad hogy alakul?
A Tbi valós fogyasztása nálad hogy alakul?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-12 10:32:19 // 82915
áhhh nem csak 30%-ot .... gondold el a fizetésed 70%-at kapnád csak meg, vagy az 5L-es olaj helyett csak 3,5-öt kapnál stb, stb
Giuntini2016-05-12 10:20:57 // 82914
Ez olyan mint a tesztfogyasztás, bár Alfáék nem is hazudtak nagyot.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-12 09:59:02 // 82913
jaja tesztpadon a blokk folyamatos 80-nal pörgetve :DDDDDDD
Giuntini2016-05-12 09:49:27 // 82912
Szerintem ezeket az olajakat tesztelték laboratóriumi körülmények között, és ha minden optimális, akkor 30 ezer kilométert ki kellene bírnia. A valóság viszont mást mutat. Függ a motor állapotától, a használat módjától, az igénybevételtől, és mindentől. Én 15 ezrenként cserélek olajat, főleg nyáron általában hosszabb távon használom az autót. Nekem is a szervizkönyv szerint 30 ezrenként cseréltek olajat. Ez takarékos a szervizeknek, az első tulajnak,de 200 ezer km után nagyon sokat hoz a konyhára az alkatrészeseknek, és a szervizeknek, viszont mi meg a hajunkat tépjük. Nem mondom azt, hogy 30 ezres szervizt betartva nem lehet kímélni az autót, de aki egy 200 lóerős autót vesz, az nem 130-al használja az autópályákon.
yani🍀2016-05-12 09:31:32 // 82911
Én ennyire nem mélyedtem el a témában, Eddig minden autómban 10 ezrenként cseréltem az olajat és ezen a szokásomon nem is tervezek változtatni.
RomeoOne2016-05-12 09:28:55 // 82910
De akkor mit jelent ez, hogy a (**) szerint csak ha kéri vagy 24 hónaponként, miközben a (**) után folytatódik a szöveg zárójelben, hogy vagy 12 hónaponként. Akkor 12 vagy 24?
yani🍀2016-05-12 09:24:50 // 82909
A könyv szerint, csak ha kéri.
Ahogy Erhard is írta, 10 ezrenként cseréljük.
Ahogy Erhard is írta, 10 ezrenként cseréljük.
RomeoOne2016-05-12 09:23:07 // 82908
Ja, várj, megzavart a pöttyök hiánya.
David | Centocinquantanove2016-05-12 09:22:59 // 82907
Feldobta az autó a "Change engine oil" üzenetet.
Ezzel csak az a baj, hogy 1 hónapja volt olajcsere, úgy látszik nem nullázták ki az ECU-ban a szerviz számlálót.
Leghamarabb 7 végén tudok foglalkozni azzal, hogy kinullázzam magamnak, mert laptopom nincs az USB-shez, a bluetooth-os ELM327 meg valamiért nem kommunikál megfelelően az Androidommal...
A kérdésem csak annyi lenne, hogy ugye nem dob be semmi tiltást meg semmit ha addig járkálok vele?
Ezzel csak az a baj, hogy 1 hónapja volt olajcsere, úgy látszik nem nullázták ki az ECU-ban a szerviz számlálót.
Leghamarabb 7 végén tudok foglalkozni azzal, hogy kinullázzam magamnak, mert laptopom nincs az USB-shez, a bluetooth-os ELM327 meg valamiért nem kommunikál megfelelően az Androidommal...
A kérdésem csak annyi lenne, hogy ugye nem dob be semmi tiltást meg semmit ha addig járkálok vele?
RomeoOne2016-05-12 09:21:50 // 82906
Eszerint a TBi-ben nem kell olajat cserélni? :DDD
yani🍀2016-05-12 09:20:24 // 82905
Próbáltad törölni? Törlés után visszajön?
BigBratyó2016-05-12 09:09:30 // 82904
Üdv Cartársak!
Hibakód: P0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit). Szerintetek ez a gyakorlatban mit jelent? Milyen alkatrész érett meg a cserére, vagy mi okozza? Mielőtt még Szatyához rohanok valami semmiséggel :) Köszönöm szépen előre is! BigBratyó
Hibakód: P0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit). Szerintetek ez a gyakorlatban mit jelent? Milyen alkatrész érett meg a cserére, vagy mi okozza? Mielőtt még Szatyához rohanok valami semmiséggel :) Köszönöm szépen előre is! BigBratyó
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-12 08:46:18 // 82903
sajnos ilyen intervallumot adnak meg... a többi TBi-s és én is 10e-ként cserélünk olajat... az olajfolyásokat érdemes megnézni a szelepfedéltől, meg a gyertyáknál, valamint a turbónyomás lehet árulkodó parkettánál ki kell mennie 1,2-1,4 bárig...
yani🍀2016-05-12 08:37:49 // 82902
maotun2016-05-12 08:22:38 // 82901
Üdv!
létezik hogy 1.8 TBi motor olajcsere intervalluma 30.000km.?!
http://olajcsere.org/motorolaj-feltoltesi-mennyisegek/alfa-romeo-159/
még mindig keresem a 6 lámpásomat most lenne egy TBi de a szervizkönyv szerint 35.000 km.-ként látott új olajat. 160 e. km van benn 6 éves.
Próba úton, esetleges vásárlásnál mire figyeljek, esetleg Székesfehérváron egy szerviz ahol az állapotfelmérést érdemes megcsináltatni?
köszönöm a megtisztelő választ/okat előre is.
létezik hogy 1.8 TBi motor olajcsere intervalluma 30.000km.?!
http://olajcsere.org/motorolaj-feltoltesi-mennyisegek/alfa-romeo-159/
még mindig keresem a 6 lámpásomat most lenne egy TBi de a szervizkönyv szerint 35.000 km.-ként látott új olajat. 160 e. km van benn 6 éves.
Próba úton, esetleges vásárlásnál mire figyeljek, esetleg Székesfehérváron egy szerviz ahol az állapotfelmérést érdemes megcsináltatni?
köszönöm a megtisztelő választ/okat előre is.
Shadin2016-05-12 07:54:50 // 82900
Semmi baja. +-6-nál kezdj aggódni, persze csak ha van más jelenség is, nem csak a számok.
Laosz1562016-05-12 06:49:30 // 82899
Giuntini2016-05-11 20:57:39 // 82898
Lehet, hogy én túlzásba viszem a gyári állapot megtartását, akkor is amikor nincs értelme. Ezt elismerem.
Laca622016-05-11 20:31:24 // 82897
Köszönöm a válaszodat ! Akkor nem aggódom tovább.
Laca622016-05-11 20:27:45 // 82896
Köszi ! Megnyugodtam !
Liquid2016-05-11 20:23:39 // 82895
Ez így nem feltétlenül igaz, ez a hiedelem inkább amiatt van, hogy aki kiiktatja zet meg a többi dolgot, az a kiírással kicsit okosíttat is az autón. Ennek már lehet olyan mellékhatása, hogy feljebb kerül a nyomatékcsúcs.
Én a világon semmit se vettem észre erőben, rugalmasságban satöbbi, miután lekötöttem-
Én a világon semmit se vettem észre erőben, rugalmasságban satöbbi, miután lekötöttem-
Csabi2016-05-11 20:15:40 // 82893
Igen, mert ahogy írod is valószínűleg regenerált.
Laca622016-05-11 20:10:02 // 82892
Kérem,hogy most se nézzetek hülyének.Ma úgy láttam,hogy regenárál a vas.
Nem szoktam nézni a pillanatnyi fogyasztást,de ma megtettem.Lakott területen kb 45-ös tempónál 14 literes fogyasztást mutatott legalább 5 percig.Előtte volt egy pályás menet 140-es sebességel.Nem láttam magam mögött sem fehér sem fekete füstöt.Ez normális ?
Nem szoktam nézni a pillanatnyi fogyasztást,de ma megtettem.Lakott területen kb 45-ös tempónál 14 literes fogyasztást mutatott legalább 5 percig.Előtte volt egy pályás menet 140-es sebességel.Nem láttam magam mögött sem fehér sem fekete füstöt.Ez normális ?
yani🍀2016-05-11 19:41:13 // 82891
Nem kell egész 2 oldalt visszaolvasnod, utoljára akkor volt téma. Ezek az értékek teljesen normálisak. Ha nincs semmi hibajelenség, akkor kár piszkálni.