Fórum >> Típusok >> 159

Zolibácsi2017-07-05 19:28:43 // 96578
Kicsit elcsépelt dolog, de nézd meg hogy koszos e a map szenzorod. Most hogy sok hegyet latott a kocsim el kell mondani hogy 2000 alatt van turbolyuk. De b@lfasznak is kell lenni ha hegymenetben 1800 alá engeded. Én is elmélaztam 3. Ban ès csak pislogtam miert nem megy a kocsi aztan latom hogy 1200 a fordulat és 1500- ig nagyon semmi nem történt. De utána szépen töltött és megindult a kocsi 2000- nél màr full nyomason üzemelt.
antonov2017-07-05 19:24:09 // 96577
Csináltam egy videót erről a kínlódásról. Nem lehet, hogy valami elfuserált progi van rajta?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 14:03:44 // 96576
A kick-down-ról hónapokig nem is tudtam :-) Városban még azóta sem használtam, csak egyszer. Kipróbáltam üres úton, hogy mi történik. Az odalépés városi környezetben a bő félgáz.
Országúton előzéskor, ha kick-downt nyomok, akkor visszavált kettőtt is és ugrik. Na erről nem igazán tudtam sokáig , úgyhogy a kick-down ahol megakasztja a pedált, azt gondoltam padlógáznak. Ez valójában MES szerint 83%-os állás. A mai napig ez esik "lábra" sokszor teljesen kimegy a fejemből, hogy még lentebb lehet nyomni. Szerintem hülyeség..
Na de országúton így használva, normál módban, bazi nagy volt a gondolkodási ideje. Nyilván ha a kick-downt megtalálom hamarabb, ezzel se lett volna gondom. EGR off óta viszont kick-down nélkül sincs az a lenyomom, semmi nem történik érzés, hanem alulról, nyomatékból kezd el menni, ahogy fokozatosan nyomom be a pedált. Ha túlnyomom egy ponton, akkor visszavált, de ezt nagyjából lehet érezni.
Zsolt_1592017-07-05 13:51:47 // 96575
Hát akkor ezek szerint nincs jól megírva. Nekifutok ma mégegyszer. Köszönöm a választ!
antonov2017-07-05 13:32:37 // 96574
Én is ez alapján updateltem és sikerült. A cd jól van kiírva? A flasher progi nézi, hogy jó-e a cd.
antonov2017-07-05 13:31:17 // 96573
Az enyém alapjáratról indít és úgy kínlódja fel magát. Amikor odalépsz neki akkor azt úgy érted, hogy kickdownig nyomod a pedált?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 13:24:46 // 96572
Nekem ha elindulok, egyből 1400 körül forog a motor és úgy gyorsít. Ha hirtelen odalépek, meg nem tudnám mondani mi történik, de az meglehetősen gyorsan :-) Szerintem 2k körül tartja amíg fixre nem zárja a kuplungot.
Lehet érdemes volna megíratni az ECU-t, sokat dobna rajta. Egész másképp viselkedne a váltó is.
És igen, olyan nálam is van (volt), hogy nyugisan gurulok, hirtelen gyorsítanék, és egy nagy semmi történik hirtelen. Aztán eszmél, visszavált és elindul. Ez engem is nagyon zavart, főleg előzéskor csinálta. A 2.4-ben a sport gombbal, vagy a fülecskékkel váltva ki lehet küszöbölni, de igazából az egr off óta nem volt ilyen gondom. Sokkal nyomatékosabban indul el alul, nem is váltogat vissza annyit.
A körforgalomban meg nem kell variálni, nyomni kell neki :-)
Zsolt_1592017-07-05 11:52:53 // 96571
Sziasztok!

Valakinek sikerült már a lenti leírás alapján a navi frissítése? Nekem nem, talán valami elkerülte a figyelmemet?!

"Újabb dizájnú szoftver nagy navi fejegységhez:
Innen tölthető: FIRMWARE_Connect_Nav_V.12.3_ALFA_ROMEO
1. Ki kell csomagolni a RAR file-t.
2. Az ISO file-t be kell mountolni (pl Daemon Tools) és kiírni vagy közvetlen betallózni megfelelő író programba.
3. Ezután el kell indítani a gyári fejet, át kell váltani Audio részre, aztán be kell rakni a lemezt. Read Error felirat után kikapcsolni. Ezután várni kell 20-30 mp-et, majd bekapcsolni.
4. Ha minden oké, akkor bejön a Flasher program, ahol lefut a frissítés.
5. A Downloading résznél újraindul és gyorsan be kell pötyögni az alábbi kombinációt: 3, 4, 5, 6, 9.
Cseles a 9-es, a képeknél látható, hogy hol van."
RomeoOne2017-07-05 11:03:52 // 96570
Hát így azért nincs gond, mert álltában egyesben felugrik akárhonnan, de mondjuk, ha 30-al csorogsz 3-asban, ami kb. 1200-as fordulat, onnan lepadlózva nem nagyon indul meg. 2000-ről, főleg megírva, úgy mászik felfelé a fordulatszámmérő, mint a katapult :D
antonov2017-07-05 11:00:40 // 96569
Érdekes. Pedig a tiéd ráadásul 2.0. Kicsit kellemetlen mikor valaki hirtelen ötlettől vezérelve kienged engem, igyekeznék, és nem történik semmi.

Nekem az M51-es BMW motorral szerelt Omegám volt, hát azt is pörgetni kellett pedig. De milyen szép hangja volt...
RomeoOne2017-07-05 10:52:00 // 96568
2000* alatt
RomeoOne2017-07-05 10:50:07 // 96567
1500 alatt harmatgyenge, de 200 alatt sem muzsikál túl fényesen. Kb. 2000től jön meg az ereje. Én eléggé furcsálltam, főleg, hogy dízelmotorról van szó és mégis forgatni kell, hogy legyen nyomaték. De ez van.Mikor BMW-s ismerősöm vezette a kocsit, akkor láttam rajta, hogy ebben megtalálta azt a pontot, hogy miért szar az alfa. 1000-1200-ról akart megindulni mindig, aztán nem történt semmi.
antonov2017-07-05 10:26:54 // 96566
Igen ez is automata. Ez sehogy nem megy. Ha megvárom, hogy elkezdjen kúszni és utána nyomok akár padlót, semmi. Ha rögtön átrakom a lábam a gázra, padló, semmi. Egyedül akkor, ha állok a féken, kis gáz, és leveszem a lábam a fékről. De ezt nem erőltetem mert szerintem nem egészséges. Szóval nem tudom. 1, 2, 3-ban ha már megyek akkor buszozik. Felette nyilván nem. De indulásnál nem emelt fordulattal indul. Azt, hogy sehogy nem megy azt persze úgy értem hogy 2000-től jön a hátbarúgás és megindul mint a barom (1.9-hez mérten). De pl egy körforgalomnál azért kell trükközni. Nézek is 0-100 videókat, hogy másnál ez néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-05 10:11:32 // 96565
Ez érdekes, hogy automatával is...Ha jól látom, a Tied is az. Valamennyire normális ez, hogy elindulsz, és az elején nem történik semmi. Ha gyorsulni akarsz, emelt fordulatról kell indulni, és rádobni a kuplungot. Automatánál meg mittudomén :-) Én még nem éreztem egyszer sem ezt a halott "lyukat" a 2.4-nél, mert a váltó inkább "buszozik", a fordulat jóval fentebb van, mint egy manuális váltónál volna, és nincs összezárva a kuplung, hanem az olajnyomás viszi át a nyomatékot. Nekem pont hogy könnyebbnek tűnik elindulni és "kilőni". Ez az 1.9-nél is így kéne hogy legyen :-)
Lehet nálad is az van, hogy érzékelhetetlen a gázpedál reakció, és nem tudod mennyire kéne nyomni, hogy menjen. Próbáld ki egyszer, hogy már pirosnál beakasztod D-be, hogy kezdjen kúszni, aztán zöldre nyomjad neki rendesen. Ha úgy rendben van és nincs lyuk, akkor próbálj ki egy egr off-ot, lehet csak annyi a nyűgöd, mint nekem volt. :-)
antonov2017-07-05 08:39:55 // 96564
Srácok! 1.9-nél milyen fordulattól kezd éledni a turbó? Az enyém ilyen 1500-2000 fele kap észhez, minek következtében egy suzukis nagyi az unojákával legyorsult a lámpánál. Bár nem nevezném gyorsulásnak, én csak el akartam indulni.
Shadin2017-07-05 08:18:12 // 96563
Jó lenne valami video vagy hang hogy tudjuk kb. miről van szó.
Zolibácsi2017-07-05 08:08:08 // 96562
Jo ez a 2.4. Most epp Erdelyben Marosvasarhelyen es Hargita kornyeken autokazunk. Megpakolva 3 szemely + gyerek auto ugyan ugy megy hegynek felfele mint egyenesben. Egy parszor mar el rohogtem magam amikor egy kamiont erobol meg kellett elozni, az utanam levo is kivagodott hogy jon utanam, aztan szepen vissza is sorolt a kamion moge mikor eszre vette hogy az ove nem fog ugy elozni mint az enyem. Rokonok is csodaljak az autot. De gazdasagi okok es alkatresz hiany miatt keves itt az alfa.
Szabister2017-07-05 03:11:25 // 96561
Köszi szépen az infot ;) Elsőnek akkor majd kitekerem a szintcsavart sík terepen. Ha picit csordugál majd az olaj onnan akkor megvan benne 2.3 liter. Váltó tipusát nem tudom de ha 1.9 16v azzal szerelték akkor igen :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 21:27:06 // 96559
Mióta a 159 megvan, nem gyorsultam senkivel. Hogy esetleg tudtomon kívül 'gyorsult' velem valaki, az elképzelhető :-)
Mert ez az autó pont ilyen. Igazából nagyon megy, de nem érzed benne. Az egész menés élményt ennyire redukálja, hogy alandóan mindenki eltűnik a tükörben, de nem tudod eldönteni, hogy miért. Megszelidült az egész ország, vagy tényleg ennyire menne ez az autó? :-)
Piritu - 1.000.0002017-07-04 21:24:58 // 96558
A 159 tömege/futóműve/kényelme valahogy "elrejti" a dinamikát. Amikor átültem a 156-ból nem akartam elhinni, hogy a stopper szerint ugyan úgy megy, mint a 156. Pedig igen. A Giulietta is jobban "hozza" a sebességérzetet.
Liquid2017-07-04 21:00:28 // 96556
Kizárt hogy jobban menjen, max. az érzet más, mert a 159-ben nem érezhető annyira a gyorsulás és a sebesség. Az enyém 7 körül van 100-on...
Chianti2017-07-04 20:35:00 // 96555
A hátsó ablaktörlő gumi megadta magát. Nálam még amúgy sem volt cserélve, viszont emlékszem, hogy egyszer drága Pityukoma barátunk egy hozzászólásban leírta a típusát, meg egy fotót is rakott mellé (azt hiszem Bosch volt), de a blogjai között sajnos nem találom. Ha valaki cserélt már esetleg, nem emlékszik véletlenül a típusszámra?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-04 20:20:58 // 96554
0-100 nem érdekel :) csak bosszantó hogy 2.4 meg 5 henger és mégis úgy tűnik jobban ugrik megy a vectra, pedig kombi szóval nem könnyű autó. De legalább sokkal szebb a 159 :)
Piritu - 1.000.0002017-07-04 20:04:45 // 96553
Azzal a motorral és egy boxal a 156 is lazán hozta 7,8 alatt a 0-100-at ...
Mint a TBi :-)
Liquid2017-07-04 20:01:09 // 96552
olyasmi :) bár őszintén szólva a 159 jobban néz ki
Liquid2017-07-04 19:50:46 // 96550
nem csupán a 0-100 a lényeg, hanem ahogy előadja a menést :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-04 19:37:53 // 96549
Szerintem egy használhatatlan szar gyárilag. Haver 1.9 cdti vectra novitec boxal rongyá vert volna gyorsulásba végsebességbe mindenbe, így írva sem mernék magamra fogadni.
Liquid2017-07-04 19:09:14 // 96548
Gyári programmal se nagyon rossz, pont vasárnap volt alkalmam kipróbálni egy full gyári 200 lovas Q4-et. De ez tény hogy az EGR off és a plusz 30-40 lóerő igen jól jön neki.
Viszont a TI futóművel, 240 lóval abszolut nem érezhető az 1650kg.
Mér nem tudtak csinálni egy megfelelő helyen kaparó TBI-t? :)
Giuntini2017-07-04 17:53:17 // 96547
Jól mondod! A Tibi mindenben jó, de a 2,4 hangja...! Szombaton a 84-esen minden előzés egy adrenalin bomba volt. Gázpedál megtaposására megdörren a hangja, majd visszaáll a béke szigetévé.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 16:55:22 // 96546
A gyári progi nekem kimaradt, még nem mertem box nélkül kipróbálni. :-) Így több mint elég, egr off óta pláne. A többi boszorkányság egyelőre nem zavar, működik minden ahogy kell. Ki ki ízlése szerint :-) Biztos szeretném a Tibit is, 10 évvel ezelőtt hagyta el olyan a számat, hogy "Dízelt?Soha!" :-)
Most azért örülök ennek a rosszhírű dögnek. Még mielőtt konszolidált kispolgárrá válok, és valami egyterűbe ülök, a downsizig, a villanyautó őrület, és a dízel közutálat korszakának határán talán utolsó esélyként egy 5 hengeres nagy köbcentis dízel valahogy jól esik :-) Majd erről mesélek az unokáknak a villany s-max 8-ban :-)
Signus2017-07-04 16:33:44 // 96545
Sziasztok!

Pár napja előjött egy olyan hiba, hogy fordulatszámon eszméletlenül sípol a motortér.
Csináltam erről egy videót, de amint láttam, korábban mások is töltöttek fel ilyen zajról videót a YT-ra.
Sokan a sortömítést (+ tőcsavar törést) mondták. Azonban az említett zaj valamikor meleg és valamikor hideg motornál jelentkezik. Valamikor 1.100-as fordulattól, valamikor 2.500-as fordulat felett (üresben, meleg motornál). Valamikor pedig egyáltalán nincs zaj.

Az lenne a kérdésem, hogy a leömlő tömítetlensége okozhatja ezt a furcsa hibát, esetleg van rá más tippetek?

Előre is köszönöm!

2007/08, 159 SW, 1.9 JTDm 16v, 150HP.
Ferkó2017-07-04 16:24:58 // 96544
Sziasztok ! Tegnap vásároltam egy 159 es ALFÁT ! Rendszám ügyben kérném a segítségeteket szeretném átrendszámozni 159 végüre ! Van valakinek kapcsolata tola megye vagy esetleg Budapest irányába elsősorban ??? Most egyszerűbb lenne !!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-04 16:04:54 // 96543
azért a 2,4 gyári progival és a három boszorkánysággal elég lagymatag ... fogyasztásban meg annyi, mint a Tibi... a szopófaktorok kiiktatásával élhető autó, a Tibin nincs mit kiiktatni, nincs remegés csak a km falás...
Giuntini2017-07-04 15:31:30 // 96542
Nem is nagyon járhat autópályán 3000 felett a mutató, mert az nálam már 185 km/h! Előzésnél néha, de olyan erőtartalék van benne, hogy nem kell forgatni.
yani🍀2017-07-04 15:12:34 // 96541
Nálam pedig fölötte indul a bugi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 15:09:42 // 96540
Kb az utolsó 2 mondatban rejlik a lényeg szerintem :-)

A súlyelőny és élvezetesség pedig nálam erősen átminősült. Volt egy autóm, amivel bárhol lehetett állat módon menni. Kicsi volt, könnyű volt, ahhoz képest őrült nyomatékos volt, kevés hangszigeteléssel, egyszerű, de jó futóművel.A "sportolás" élményét ésszerű tempó keretek között tudta hozni. Gyorsabb lehettem sokaknál és beadta az élményt is hamar, ki lehetett autózni amit tudott.
Most van egy kihasználhatatlanul gyors autóm. A 8 hónap alatt kétszer ha adódott olyan szituáció, hogy talán megpróbáltam kiautózni amit tud. Talán. Olyan szintű túlzás a hétköznapi közlekedéshez, hogy felesleges súlyeloszlásról elmélkedni, nincs is hol kitapasztalni, hogy hopp, már tolja az elejét. Nem is tudom, hogy tolná e :-)
Egyszerűen még bőven a futómű tudásának határán belül nekem megszólal a vészcsengő, hogy ez így értelmetlenül túl gyors, nem vállalom be közúton, a határai bőven a komfort zónámon kívül vannak.
Nálam a hagyományos értelemben vett élményautó örökre a kicsi, könnyű, kiautózható, ésszerű sebességeknél élményt adó autó marad, viszont mostanra nem bánom, hogy az a vezetési stílus a múlté...
Így aztán ilyen elvárásaim nincsenek, ezzel az autóval meglepően normálisan közlekedek, közben meg hamarabb érek oda... :-) Néha megdaloltatom az 5 hengert, mert élvezem a hangját, de nem én fogom széthajtani, az is biztos. 3000 felett alig-alig jár a mutató.
yani🍀2017-07-04 13:18:59 // 96539
A 10 természetesen 10e akart lenni.
yani🍀2017-07-04 13:18:01 // 96538
Arra kb. 10 km-re évente, amire én használom tökéletes választás a TBi. Élményben ezzel a motorral ad legtöbbet a 159. Ez az én véleményem, 2.4-et még nem vezettem, de a 2.0-hoz képest is van jó néhány kg súlyelőny,és ez pont az első kerékről jön le. Nem vitatom, hogy annak aki 2X-3X ennyit megy el egy évben nem jobb választás egy 2.0, de az én esetemben nem érdemes számolgatni. Amióta a TiBit használom, elfelejtettem diagolni, nem érdekel mikor volt és mikor várható ma következő regenerálás, mikor fog elrepedni az EGR hűtő fedele stb. Mint azt korábban is írtam, nagyon szerettem a 2.0-át soha semmi extra problémám nem volt vele, de volt bennem mindig egy kis nyugtalanság, hogy ez az állapot meddig marad így. Na ez a TiBi óta elmúlt. Tény, hogy nekem eddig szerencsém volt vele, igen jó áron sikerült egy jó állapotú, ténylegesen ismert előéletű autót vennem. Biztos vagyok, benne, hogy ha a fórumozók 98% használna TiBit, sokkal több problémáról lehetne olvasni, de számomra az is egy + pont mellette, hogy kevés van belőle.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-04 12:08:48 // 96537
Én már nem hiszek az ilyen általános érvényű igazságokban :-) Mostanában városban is használom az autót, semmi baja tőle. Egy egy hosszabb út, aztán 2-300km város. Ha rájön az üríthetnék, kiégeti magát. Erre persze figyelni kell, ha lehet ne állítsam pont akkor le, de elvan városban is, eddig nagy extra odafigyelést nem kért. Az egyiknek a turbója, dpf-e kormolódik, a másiknak a szelepei. Csak rövidtávozni eszembe nem jutna semmilyen 159-et venni. Vegyes használatra meg kb. tökmindegy, illetve ízlés és preferencia kérdése. Ha a fogyasztás számít, akkor azért a TBi necces. És a 2.4 is. Akkor a 2.0 jó.
Ha a vadállatság számít, akkor valószínűleg az agyon rajongott TBi a befutó :-) Ha pályán halkan rombolni pedig 2.4 kell.
Még magamnak sem tudtam megmondani, hogy milyen autó kell nekem, úgyhogy én már másnak csak félve javaslok bármit is :-)

Illetve egy dolgot, ami eddig bejött. Amelyik Alfa rákacsint az emberre, és nem ereszti, azt haza kell vinni :-) Az első amelyik kiválasztott és 7 hónapig szemeztem vele a ha.hu-n, 200e km élményt adott. A második, amilyet igazából nem is akartam venni ( a TD-t), csak szembe jött, egy igazi youngtimer ritkaság lassan. Bírja a napi gyűrést és kb gyerekkorom utazási élményét lehet átélni benne bármikor. Nem egy bővérű Alfa, de igazi időgép.
A harmadik meg szintén pont olyan, amilyet nem is kerestem, de bő félév alatt megmutatta, hogy dehogynem, pont ez kell nekem. Hogy gyorsan haladni lehet teljes nyugalomban, hogy lehet, hogy a gázreakciótól lesz sportos valami, de erre is lehet magasról tenni, mert nem minden a sportosság. Én csak azt hittem, hogy az én preferenciám a sportos őrjöngő autó. Most azon kapom magam, hogy nem ülnék át egy nyers dühöngő gépbe.
Giuntini2017-07-04 11:11:19 // 96536
Igaz, a dízel mindig racionálisabb választás, pedig sokkal jobban lehet vele szívni (a te esetedet leszámítva)! Mindent úgy kell nézni, hol használod és hogyan. Szombaton lent voltam a Volt fesztiválon, a Balatonról mentem, tehát a 84-esen, ami nem egy egyszerű út. Igazából nem volt nagy forgalom, autópálya colt benne 80 km, a többi országút, ehhez jött még tegnap autópálya Balatonról Budapestre. Azért az országúton is mentem vele, előzések és egyebek, ahol tudtam tempomat 110, autópályán a szokott tempóm, és így nem fogyasztott 8 litert! Ez egy kb. 230-240 lovas géptől automata váltóval azért nem rossz! Dízel a hosszú távokra jó, rövidebb távokra inkább benzines.
Macccy2017-07-04 08:42:35 // 96535
M32? Attól függően hogy áll az autó, ha síkon állt vagy szintbe emelték, akkor maradt benne ~0,2 L. A gyári ajánlás 2,3 L tehát baja nem lesz tőle, viszont a nem hivatalos, de állítólag gyár által is ajánlott új feltöltési szint 2,8 L -t is enged, mivel pont az elégtelen kenés/hűtés nyírja ki. Tölts rá még 0,4-0,5 L-t.

Amúgy igen, az oldalán is van szint csavar.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-03 22:29:29 // 96534
Ezek szerint 2 l van benne, biztos hogy kevés
Szabister2017-07-03 22:06:45 // 96533
Váltóolaj. Van valami túl folyó amit ki kell tekerni amikor feltöltjük a váltót olajjal? Amikor kuplungozták az autómat váltóolajat is cseréltek. Vettem 3 Litert de 1-t visszaadtak. Azt megtaláltam hogy a tetején van egy belső kulcsnyílású csavar elég szar helyen, de egy vékony cső+ tölcsér kombó megoldja ezt a problémát :) Honnan tudom hogy jó szinten van?
yani🍀2017-07-03 21:51:36 // 96531
Azért ezzel nem értek teljesen egyet. Semmi bajom nem volt a 2.0 val, de én most is a TiBit választanám.
Shadin2017-07-03 21:45:13 // 96530
Lmm mindig többet mutat mint kellene.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-03 21:28:28 // 96529
na azt meg hogyan?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak