amíg lyukas a rendszer, addig teljesen értelmetlen légteleníteni, mert megint fellevegősőödik.
hasonlóképpen, semmi értelme figyelni egy tömítetlen rendszernél a vízszintet, hogy hová tér vissza - le kell tenni a kocsit, mielőtt egyszer még azt látod, nem tér vissza sehová :-(
mindazt, ami írtál, akkor kell megcsinálni, ha már elhártíottuk a hibát.
pettinke2017-10-17 11:01:01 // 100585
Roll19832017-10-17 10:50:31 // 100584
Nagyon jó, ezt ő se vette észre, ahogy én sem. :D
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 10:47:58 // 100583
Pontos részleteket nem tudok, de majd megkérdezem. A hibajelenség annyi volt, hogy teljesen lement az erő a kocsiból. Németh Misinél volt szervizben, Misi kiolvasta és az EGR szelepet írta ki hibának. Meg is rendeltek egy újat, de idő közben a jobb üzemanyag/hosszú út után rendbe jött "magától".
Macccy2017-10-17 10:31:55 // 100582
Wintek, jobb mint a gyári, meg vannak erősítve a műanyag csúszka fülei.
Petiéknél sosincs, elviszik, de nem is vennék emelőt bontva, épp amiatt, mert a gyári gyenge.
Petiéknél sosincs, elviszik, de nem is vennék emelőt bontva, épp amiatt, mert a gyári gyenge.
Shadin2017-10-17 10:24:27 // 100581
dehát már benne volt :-D
droberto2017-10-17 10:14:25 // 100580
Már mondtam telefonon is neked ezeket:
- Csináld meg minnél előbb a hűtőfolyadék szintjelzőt, ha nem akarsz megint egy millát rákölteni a vasra. :)
- Nyomás alatt, melegen kesztyűben nyitsd ki a légtelenítőket a magaspontokon, ahol lehetséges levegő zsák. A motor előtti kollektoron, a radiátorra menő csövek tetején, hűtő tetején és mindenhol ahol találsz. A csavarokra és a menetre nagyon figyelj, nem tépd meg őket agyon, mert letörik a fejük és elmegy a vized.
- A hűtöd meg tényleg mielőbb cseréld ki, ha jót akarsz megadnak. Kb 50-60k a gyári (71740292), egy AM Nissenst pedig 30-35K körül megkapsz. A tömítőfolyadék használatára, ne is gondolj. :)
Ezeket pedig még nem értem:
- Honnan folyik a víz? A vízhűtő alsó csonkjánál és a termosztátnál is?
- Amikor hideg, akkor visszajön eredeti vízszint? Húzz filcel egy csíkot a kiegyenlítőre, mert teljes felőrlöd magad... :)
- Csináld meg minnél előbb a hűtőfolyadék szintjelzőt, ha nem akarsz megint egy millát rákölteni a vasra. :)
- Nyomás alatt, melegen kesztyűben nyitsd ki a légtelenítőket a magaspontokon, ahol lehetséges levegő zsák. A motor előtti kollektoron, a radiátorra menő csövek tetején, hűtő tetején és mindenhol ahol találsz. A csavarokra és a menetre nagyon figyelj, nem tépd meg őket agyon, mert letörik a fejük és elmegy a vized.
- A hűtöd meg tényleg mielőbb cseréld ki, ha jót akarsz megadnak. Kb 50-60k a gyári (71740292), egy AM Nissenst pedig 30-35K körül megkapsz. A tömítőfolyadék használatára, ne is gondolj. :)
Ezeket pedig még nem értem:
- Honnan folyik a víz? A vízhűtő alsó csonkjánál és a termosztátnál is?
- Amikor hideg, akkor visszajön eredeti vízszint? Húzz filcel egy csíkot a kiegyenlítőre, mert teljes felőrlöd magad... :)
droberto2017-10-17 09:51:23 // 100579
Ez így nagyon "dióhélyban" van leírva. Mit értesz hiba alatt? Mit produkál? Mik a hibakódok?
Én semmiképpen nem javaslom a kiktatást. A valódi hibát kell megkeresni, és javítani. Ha ez tényleg az EGR, akkor ellenőrizni kell MES-el, esetleg kérni egyet kölcsön kipróbálásra.
Egyébként meg szervíz.
Én semmiképpen nem javaslom a kiktatást. A valódi hibát kell megkeresni, és javítani. Ha ez tényleg az EGR, akkor ellenőrizni kell MES-el, esetleg kérni egyet kölcsön kipróbálásra.
Egyébként meg szervíz.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-17 09:51:13 // 100578
lassan egyensúly kerül az erőbe, véget érhet a Sithek uralma :DDD
Giuntini2017-10-17 09:50:50 // 100577
Köszönöm! Csak azt hittem megszűnt a probléma annál a csőnèl amit kicseréltem. De az az igazság ott mindig is láttam valami csekély fagyálló nyomot, megsem volt belőle problèma. Kiderült a hűtőszivárgás is. Most már meg kell csináltatnom, mert így nem lehet vele járni.
Roll19832017-10-17 09:34:09 // 100575
Alakul a tbi lista:
avvocato
Azurherceg
Biagio
btibi
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)
Kicsiadri1111
Krisztina159
yani
_Ata_
TtK
Roll1983
Repka159 TBI
Lali 159
Kunyho
Shadin
RB 83
btibi
avvocato
Azurherceg
Biagio
btibi
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)
Kicsiadri1111
Krisztina159
yani
_Ata_
TtK
Roll1983
Repka159 TBI
Lali 159
Kunyho
Shadin
RB 83
btibi
btibi2017-10-17 09:31:09 // 100574
Hali!
Nekem is TBI van.
Nekem is TBI van.
btibi2017-10-17 09:29:26 // 100573
Én is Winteket raktam bele. Gyári minőségűnek tűnik. Azért remélem majd tovább bírja.
pettinke2017-10-17 09:24:19 // 100572
Ha folyik a víz, akkor ebben semmi érthetetlen nincs! Ha lyuk van a hűtőrendszeren, akkor nem nyomástartó, másrészt fellevegősödik - nem úgy fog működni, ahogy megtervezték.
(Ha kikapcsolod a klímakompresszort, nem fog menni a hűtőventilátor, ezért többet lesz nyitva a nagy hűtőkör a termosztátnál).
Ne járj így az autóval, mert baj lesz belőle.
(Ha kikapcsolod a klímakompresszort, nem fog menni a hűtőventilátor, ezért többet lesz nyitva a nagy hűtőkör a termosztátnál).
Ne járj így az autóval, mert baj lesz belőle.
Shadin2017-10-17 09:04:33 // 100571
Nekem ezekkel nem volt (tényleges) gondom korábban, néztem, de élvezetből :-)
yani🍀2017-10-17 08:51:30 // 100570
Jóval kevesebbet használom, mint te, de nem ülnék vissza a dízelbe. Amióta Tibi van nem érdekel, hogy milyen távokat megyek és, hogy hat ez a DPF-re. Nem kell 2X izzítani, nincs torpanás, ha odalépek, megvannak-e még az áramláskorlátozó lapkái, stb, stb. Bajom nem volt a 2.0-val sem, de mindig volt bennem egy nyomasztó érzés, mikor jön valami probléma.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-17 08:20:18 // 100569
fene tudja a delej jobb választás e a rovarnak tologatom 9-9,4 kivi lennek egy bp-i überszopópartyra amit Te napiasan analizálsz, biztos 10 felett kérne :DDD
Shadin2017-10-17 08:05:24 // 100567
8.4 volt kb. a generál utáni első tank, de ez egy elég beteg érték ezzel az autóval. Tényleg az vegyen ilyet akit nem zavar az autós újságírók megbélyegzése pl. nehéz mint a sár meg dugóban jön meg az étvágy :-) Ennek az autónak akkor van értelme, ha tolod neki leszabályozásig, különben a dízel a jobb választás.
Giuntini2017-10-17 08:04:01 // 100566
Érthetetlen dolgokat művel. Lefelé a Balatonra 135 km után jó volt a szint. Elmentem az autót vasárnap kiporszívózni, és éreztem hűtővíz szagot. Kinyitom a motortetőt, és látom a termosztát környékén csöpög a víz. Lehet, hogy a másfelől folyt, de ott láttam. A kiegyenlítő tartály hirtelen minimumon volt. Kikapcsolom a klímakompresszort, megszűnt a folyás. Hazamentem, a szint tökéletesen a maximum felett volt melegen. Tegnap reggel elvittem ügyvéd haveromat Karádra, az Lellétől oda- vissza 40 km. Tökéletes volt a szint. Mikor jövök haza a Balatonról, ismét a minimum alatt. Ez nem normális. Nem tudom, de valami hülye szivatós hiba lehet. Abban biztos vagyok, hogy fellevegősödik a rendszer. De mi lehet az oka?
Shadin2017-10-17 08:00:34 // 100565
Ha nem ereszted 3500 alá akkor kb. brutális. Ahogy a fogyasztása is.
9k+ a motor összerakása óta...
Nem dadog olyan szépen le 6500-nál mint pl. egy 4C, de fél év kellett, hogy halljam :-)
9k+ a motor összerakása óta...
Nem dadog olyan szépen le 6500-nál mint pl. egy 4C, de fél év kellett, hogy halljam :-)
Liquid2017-10-17 07:55:47 // 100564
Szerintem túlgondolod a dolgot, ez így normális amennyire én tudom. KIhűlve gondolom ismét normális szinten van a folyadék.
Shadin2017-10-17 07:55:17 // 100563
Ezzel megvan :-)
Infóparkból fél óra tötymörgés alatt 0,6 km-t tettem meg a Bogdánfy-n kikanyarodva a Budafokiig. A Savoya-nál kezdett a 25L csökkenni pedig akkor már haladás volt.
Infóparkból fél óra tötymörgés alatt 0,6 km-t tettem meg a Bogdánfy-n kikanyarodva a Budafokiig. A Savoya-nál kezdett a 25L csökkenni pedig akkor már haladás volt.
Giuntini2017-10-17 07:51:00 // 100562
Most már nagyon ideg vagyok emiatt a hűtővíz miatt. Az történik, hogy látszólag nincs baja. Gyönyörűen megy, ahol szivárgást láttam, ki lett cserélve a cső, és nincs szivárgás. Mégis, ha megyek vele, a kiegyenlítő tartályban lemegy a szint minimum alá, ha a kiegyenlítő sapkáját lehűlt motornál kinyitom, visszamegy a szintre. Az autó tökéletesen megy, nem melegszik, tartja a műszer a középállást, nincsenek hengerfejességre utaló jelek, a vízben nincs olaj, az olajban nincs víz, a motor rögtön indul, nem füstöl, és egyebek. Szerelők is látták, azt mondják, tökéletes a motor. Én most már azt érzem, hogy valamilyen oknál fogva a leállítás után fellevegősödik a rendszer. Robival is beszéltem, ő azt mondja, hogy légteleníteni kellene. Ugyanakkor a szerelők azt mondják, magát légteleníti a rendszer. Múltkor észrevettük, mikor levettük a haspáncélt, hogy szivárog a hűtő aljánál. Ettől a szivárgástól fellevegősödhet a rendszer?
Shadin2017-10-17 07:50:28 // 100561
Ki a tárnoki Alfás zseni?
Giuntini2017-10-17 07:35:09 // 100560
Nekem ez nyáron történt meg. Bontókban kerestem, Érden is nagy összeget mondtak, Depóban is többe került mint az új. Ofinál rendeltem meg délelőtt, délutánra ott is volt. Utángyártott és egész jó minőségű. Nem fájt 15 ezerbe.
Kunyho2017-10-17 07:18:12 // 100559
Nekem Erhard rendezte.
Amíg vártam a papírokra, egyszer csak leesett magától a jobb hátsó ablak.
Üdv a klubban!!!
Amíg vártam a papírokra, egyszer csak leesett magától a jobb hátsó ablak.
Üdv a klubban!!!
Kunyho2017-10-17 07:16:02 // 100558
Lehet, hogy Neked szerencséd lesz, és két hét alatt megkapod. Ilyenről is olvastam már, de volt akinek 8 hét kellett ehhez.
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 06:51:47 // 100557
Sziasztok! Próbáltam visszakeresni a témában, de nem találtam választ sajnos. Azért írok ide, mert ahogy látom a 159-eseket érinti legnagyobb mértékben a probléma. Félig-OFF-os a téma: apámnak van egy Lancia Delta-ja, 1.6 jtdm. Mivel mostanában többet használja városban, viszonylag rövidebb távokon, előjött nála az EGR hiba. Most tankolt bele az OMV-nél prémium gázolajat és hosszabb útra is ment, így végül megszűnt a probléma, de hosszabb távon jó lenne valami megoldás.
Szóval a kérdés: tudtok valakit Budapesten, aki az EGR falazásával/szűkítésével és a programból való kiírással foglalkozik? Vagy esetleg mit tanácsoltok?
Előre is köszi!
Szóval a kérdés: tudtok valakit Budapesten, aki az EGR falazásával/szűkítésével és a programból való kiírással foglalkozik? Vagy esetleg mit tanácsoltok?
Előre is köszi!
b00772017-10-16 23:53:12 // 100556
Igen a matt krómra gondoltam, már párszor nekifutottam a témának, de nem sikerült eldönteni milyet is vegyek. A problémám az, hogy eredetileg satin (matt) krómot szerettem volna, az van ebayen is utángyártottban már 16e körül postával, viszont a képek alapján olyan mintha csak festve lenne, valami króm utánzatra. Az eredeti 25e postával, az inkább nagyon finomra "szálcsiszolt" alunak látszik. Vagy veszek egy rendes krómot azt már itthon is kapni után gyártottban (az a típus ránézésre legalább már olyan mint a gyári). De mivel már találkoztam egy lelakott ti alfán eléggé ingatag króm tükörborítással, arra gondoltam, hogy az után gyártott ilyen gagyi... ezért tartottam tőle. Ahogy nézem az általad küldött linken még talán olcsóbb is a gyári matt króm kivitel :)
Hááát a képen eléggé látszik hogy a festettnek sajnos köze sincs a satin krómhoz :)
Még az az egy kérdésem lenne, hogy gyárilag a tetősín a matt krómra hasonlítana? Sajnos nekem lepattogzott a lakk rajta (festésre vár), így nem igazán tudom hova tenni. De jó lenne tudni milyen irányba induljak el, egyrészt milyenre festessem majd (jó lenne gyárira vagy legalább hasonlóra). A satin krómot kellene-e utánoztatni (már ha lehetséges egyáltalán jó minőségben festéssel...). Vagy az egy 3. fajta króm szerű elem úgymond. Az autó orrésze króm ugye, a Ti tükör satin króm vagy króm (ez legalább passzol az orrészhez). A tetősínnel nem tudom mi a helyet. Nem szeretnék itt nagyon kukacoskodni, de ha már veszek króm tükrörborítást, valami gyári összhangot ki szeretnék hozni belőle. Vagy legyen króm a tükörborítás ami megy az orrészhez, a tetősín meg szürke. Vagy matt króm a tükör és a tetősín is hasonlón matt króm.
Hááát a képen eléggé látszik hogy a festettnek sajnos köze sincs a satin krómhoz :)
Még az az egy kérdésem lenne, hogy gyárilag a tetősín a matt krómra hasonlítana? Sajnos nekem lepattogzott a lakk rajta (festésre vár), így nem igazán tudom hova tenni. De jó lenne tudni milyen irányba induljak el, egyrészt milyenre festessem majd (jó lenne gyárira vagy legalább hasonlóra). A satin krómot kellene-e utánoztatni (már ha lehetséges egyáltalán jó minőségben festéssel...). Vagy az egy 3. fajta króm szerű elem úgymond. Az autó orrésze króm ugye, a Ti tükör satin króm vagy króm (ez legalább passzol az orrészhez). A tetősínnel nem tudom mi a helyet. Nem szeretnék itt nagyon kukacoskodni, de ha már veszek króm tükrörborítást, valami gyári összhangot ki szeretnék hozni belőle. Vagy legyen króm a tükörborítás ami megy az orrészhez, a tetősín meg szürke. Vagy matt króm a tükör és a tetősín is hasonlón matt króm.
b00772017-10-16 23:27:09 // 100555
Nem lesz egyszerű, köszi az infokat :)
Revitox2017-10-16 21:59:57 // 100554
Sya!
Igen én vettem. probléma nincs vele. Tökéletesen passzol.
Igen én vettem. probléma nincs vele. Tökéletesen passzol.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-16 21:51:25 // 100553
Mindig ezek a körök :))) Jófej sokat hajlunk el, meg még fogunk is :DDD itt lakik a szomszédban, nèha szerelünk de mindig csunya vege van...
Kicsiadri11112017-10-16 21:18:30 // 100552
Én még úgy igazán nem nyomtam ki a szemét hosszabb távon, nemtudom mennyit sikerülne vele megetetni, de a legkevesebbet tudom az 8,4 volt.
RomeoOne2017-10-16 21:14:38 // 100551
Mondjuk a másik tükörburkolat sem sima, hanem inkább ilyen metálszürke, ahogy a képen látszik.
Smith2017-10-16 21:12:22 // 100550
Na Doc aztán megéri a pénzét :D Még más körökből ismerem :)
RomeoOne2017-10-16 21:06:52 // 100549
Ha a satin alatt a matt krómra gondolsz, akkor azt nem úszod meg olcsón. Én az Alfistiről rendeltem. 2x is, mert egyszer elvitték a vezetőoldalit és újra meg kellett rendelnem egy párt. dRobertoval raktuk fel, blog. Mikor a szerelőnél volt, hogy összerakja, akkor a fényező srác ott szabadkozott, hogy nem fújta olyan színűre a burkolatot, mint, a másikat, mert az még +15 ezerbe került volna ilyen fényezéssel. Ezért csak sima szürke lett. Mondtam neki, hogy nem gond, ezért szóltam előre, hogy azt nem is kell fújnia, mert megrendeltem már a másik tükörburkolatot :) Nem tudom, hogy mennyire jön át így képen, lámpafénynél, de élőben elég meggyőző a különbség (baloldali az alfistis, jobboldali, amit a javítás után raktak rá):
kép
Ugyanitt: egy pár kicsit különböző színű matt króm és egy pár fekete tükörburkolat eladó :DDD
kép
Ugyanitt: egy pár kicsit különböző színű matt króm és egy pár fekete tükörburkolat eladó :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-16 20:47:56 // 100548
Dockynak alias Brunó Bananinak szinte mindig ennyit eszik de nyelezi neki mint állat csak néha rak hatodikat... azt mondta ami nem eszik, az nem is megy :DDD
Liquid2017-10-16 20:39:03 // 100547
jó gondolat, beszállnék :D
droberto2017-10-16 20:38:25 // 100546
Melegben csináld, úgy a kisebb a fültörés esélye.
Annyi kieg., hogy könnyebb leszedni belülről a burkolatot. Ehhez ki kell pattintani a -
az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörl.apot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférsz a 4-ből három pöcökhöz. :)
Annyi kieg., hogy könnyebb leszedni belülről a burkolatot. Ehhez ki kell pattintani a -
az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörl.apot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférsz a 4-ből három pöcökhöz. :)
RomeoOne2017-10-16 20:37:56 // 100545
Egy Erhard érdeméremre hajt :D
droberto2017-10-16 20:34:30 // 100544
A motor főegységeinek kopását ezek az értékek mutatják leginkább.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata I.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata II.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata I.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata II.
b00772017-10-16 20:08:54 // 100543
Köszi! Úgy látom neked nem volt problémád az utángyártott minőséggel. Legalábbis nem írtál róla. Mondjuk kép alapján szépen passzolnak.
alfa155gyuri2017-10-16 20:08:01 // 100542
Valahol megvan a papír amit kinyomtatott hmm megkeresem.
alfa155gyuri2017-10-16 20:06:52 // 100541
Ebbe a részébe nem láttam bele feltették gépre ment vagy egy fél órát kb közben ezt azt csinált vele és azt mondta tedd vissza semmi baja.
Roll19832017-10-16 20:06:05 // 100540
Mi a cél? Negatív fogyasztási rekord? :)
droberto2017-10-16 19:59:04 // 100538
Engem a csúcsnyomás és a nyomásveszteség értkei érdekelnének miváltképpen...
Én is most tényfeltáró nyomozást folytatok...
Én is most tényfeltáró nyomozást folytatok...
droberto2017-10-16 19:57:37 // 100537
Ezt ha tudná valaki én komolyan meghívnám egy ebédre! :)
Lassan indíthatnénk erre egy alapot. :)
Lassan indíthatnénk erre egy alapot. :)
b00772017-10-16 19:54:44 // 100536
Sziasztok,
Vett már valaki utángyártott visszapillantó króm tükör borítást, jól passzol, nem mozog, masszív? Még amikor autót kerestem 2 éve, futottam bele egy lelakott Ti-be, azon a króm tükörborítás nagyon ingatag volt, nem tudom utángyártott volt-e vagy valami más gubanc volt vele. A satin cromeot nem tudom meg merjem-e venni utángyártottba, képek alapján mintha festékkel hozták volna össze a satin chrome hatást... Van valakinek tapasztalata ez ügyben?
Vett már valaki utángyártott visszapillantó króm tükör borítást, jól passzol, nem mozog, masszív? Még amikor autót kerestem 2 éve, futottam bele egy lelakott Ti-be, azon a króm tükörborítás nagyon ingatag volt, nem tudom utángyártott volt-e vagy valami más gubanc volt vele. A satin cromeot nem tudom meg merjem-e venni utángyártottba, képek alapján mintha festékkel hozták volna össze a satin chrome hatást... Van valakinek tapasztalata ez ügyben?