Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2017-12-08 20:40:30 // 102699
Nem hülyeség, nekem az OMV prémium után hagyta abba a nehézkes indulást...
Csabi2017-12-08 20:37:12 // 102698
Majd 7év használat után mondom, hogy a 2,4 a legjobb választás a 159ek közül. 1:1 🍻😂
Laca622017-12-08 20:27:59 // 102697
Nekem februárban lesz második éve,hogy megvettem,igaz magánszemélytől,nem kereskedőtől.Eddig egy hibát nem jelzett,megy mint az ökör,DPF megvan,EGR inaktív,szívósori lapátok leakasztva.
Sokak szerint baromság a prémium gázolaj itatása a ménessel.Elmondom Neked,hogy nem ! Ez a vas megérdemli és meg is hálálja a jobb minőségű nyálat.
Szergej2017-12-08 20:24:46 // 102696
Elöbb-utobb az lessz. Felmérgesiteni ugysem nehéz engem...:-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-08 20:02:45 // 102695
A megvétel óta folyamatosan csak rossz tapasztalat van. Nem a márkával van baj csak a 2.4 egy rakás szar. Ennyi :)
Laca622017-12-08 19:51:02 // 102694
Miért baszogatod a 2.4-et ? Neked okozott már csalódást ? Nem írtál még semmi rossz tapasztalatot,csak baszogatod.Eladod ? Miért ? Veszel helyette foshalom BMW-t,AUDI-t vagy DACIA-t ?
Tocsa2017-12-08 19:01:55 // 102693
Csak valakivel mérgesítsd fel magad és pikk pakk megcsinálod. :D:D
Én is így csináltam mikor a 145 ön generátort kellett cserélni 2.0 ts hozzátenném
és nagy cumi az is . Meg is volt két nap alatt mert első nap sokat káromkodtam abba kellett hagyni. :D:D
Tocsa2017-12-08 18:51:30 // 102692
Hova gondolsz hát a német cuccok csak űber faszák lehetnek! :D:D
Liquid2017-12-08 18:33:29 // 102691
Monster barátunkból az irsai beszél :D
Giuntini2017-12-08 17:30:38 // 102690
Ha ezt megúszta a 2,4 hengerfeje, akkor mégsem akkora patkány!:)))
Kispajszer2017-12-08 16:40:31 // 102689
Helló
Egy olyan kérdésem lenne hogy valaki találkozott e már a P 0237 es hibakóddal turbonyomás érzékelőt már cseréltem de de nagy fordulaton kidobja ezt a hibát és vészüzembe kapcsol ujraindítás után működik minden de a check engie hibakód marad.
Valakinek valami tapasztalata esetleg?
Vittorio1592017-12-08 15:30:33 // 102688
Na megúszta a hengerfely, a termosztát műanyag toldata tört le ami az egyik fűtéscsőbe ment bele...
Termosztát kicserélve és úgy néz ki, hogy rendben van.
Már meg sem lepődök, hogy megint egy német alkatrész adta be a kulcsot..nevezetesen a Behr a gyári termosztátja az autónak (sajnos)(kuuuuu...va anyjukat)


A bal oldali műanyag toldat fáradt meg a hajlított résznél...
yani🍀2017-12-08 15:21:39 // 102687
Tenni kell bele még egyet, esetleg egy elektromosat. 2 majd csak nem döglik meg egyszerre:-)
Ha olyat tennél bele, ami mágneses, akkor az apró részecskéket is összegyűjtené.:-)
Shadin2017-12-08 14:53:41 // 102686
Akkor én lefalazom az olajszivattyút :-)
Szergej2017-12-08 14:35:48 // 102685
Ettöl tartok én is. Föleg a gyári teljesitmény már messze a multé...:-)
yani🍀2017-12-08 13:33:13 // 102684
Mondjuk, ha leválik ez is megeszi :-(
Shadin2017-12-08 12:12:39 // 102682
Nem kell megelőzni nem BMW ez :-)
Szergej2017-12-08 12:06:59 // 102681
Hát akkor még egyenlöre hagyom. Eröt gyűjtök hozzá :-) csak megelözés miatt akarom kiszedni a lapátokat.
Shadin2017-12-08 11:38:54 // 102680
Ja és a nagynyomású üa szivattyút is le kell szedni, meg az első tőcsavarját is ki kell szedni, de jó hír, hogy a vezérlést nem kell szétkapni :-)
Szergej2017-12-08 10:44:31 // 102679
Nem kéne...:-)
Shadin2017-12-08 10:16:14 // 102678
Le kell ereszteni, ha nem akarod az egyes hengert teletölteni vízzel :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-08 08:39:46 // 102677
béjembénél elektronyos a vízpumpa tönkre is megy kb 100-150e km-nél és csak 1 kiló, én díjazom szerintem is minden autóba ez kellene :DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-08 08:06:52 // 102675
Én ebay-on láttam ilyen hirdetést, vizet nem kell szerintem le engedni. Ami tuti biztos hogy hatalmas szopás a szívósor leszedés :) Shadin-nak van szívósor leszerelésről blogja .
Szergej2017-12-08 07:31:30 // 102674
Hol tudok olyat venni? Nagy melo szétkapni? Vizet le kell engednem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-08 07:30:07 // 102673
Igen vannak. A 8 V be nincsenek. Lehet hozzá kapni "dugó" készletet.
Szergej2017-12-08 07:22:41 // 102672
Szerintetek. Az 1.9 16v jtdm facelift-be is vannak a szivotorokba ezek a muanyag terelö lapátok. Ha igen hogy távolitsam el? Van hozzá vmi dugo,vagy csak ki kell szedni?
Smith2017-12-07 23:24:09 // 102671
Sosem ertettem, miert kell a kocsiban ezeket a cuccokat (vizpumpa, termosztat) tok mechanikusra bizni meg ma is. Olyan jo kis elektromos szivattyuk, szenzorok, szelepek vannak, teljesen lehetnenek ezek elektromosoak is. Vagy lehetne elektronomos IS a meglevo mechanikus mellett.
Chris1592017-12-07 21:50:14 // 102670
Már kezdtem megijedni, kiegyenlítőben a szint állandó viszont én is érzem indításkor az enyhe dadogást. Ezekszerint ez tényleg 2.4 betegség
Giuntini2017-12-07 18:31:21 // 102669
Tisztán látszódik a képeken, hogy nem megy vissza a víz a kiegyenlítőbe. Van mikor halványan elindul. Viszont van, mikor látszódik hogy rendesen folyik csak nincs róla kép.
sty2017-12-07 16:31:49 // 102668
Köszi
Giuntini2017-12-07 15:41:17 // 102667
Én most józan paraszti ésszel végiggondoltam az enyémet. A felső cső van amikor kemény és van mikor puább. Ezt Shadin is látta. A kiegyenlítőn egyértelműen látszik hogy megáll a víz szállítása. Mivel a zárt rendszer csak úgy működik, hogy folyamatosan biztosítva van a víz áramlása, fellevegősödik a rendszer és ez okozhatja az állandó szintváltozást. Hétfőn ki lesz cserélve a vízpumpa. A ventillátor rapszódikus elindulására is szerintem van magyarázat. Mivel nem jár a víz, a hőgomba a hűtőben más hőmérsékletet mér mint a termosztát jeladója.
Zolibácsi2017-12-07 15:37:11 // 102666
Nekem egr dpf szivosor műanyag lapkák eltávolítása előtt 3-4 hengerezett pár másodpercig. Azóta pöcc-röff. Mindig bármilyen hideg vagy meleg legyen
ProdyG2017-12-07 15:17:23 // 102665
Elindulás után már abszolút semmi probléma nincs, csak indításkor fulladozik.
A csövek meg ilyesmi még Debrecenben körbe lettek nézve szerelő által, ő azt mondta, hogy szerinte a következő lépés a motor szétszedése lenne, mert nem talál semmit, de itt abbamaradt a dolog.
Most már, hogy Pesten vagyunk, elvittem itt egy helyre és várom a fejleményeket...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-07 14:21:43 // 102664
Ez elég gyanús, hogy kezdődő hengerfej hiba. A dadogva indulás az 2.4 betegség amúgy, viszont a percekig gőzölgés már nem igazán. Addig a pontig, míg indítózás után egy pár másodpercig rángat alapjáraton, mondjuk azt, hogy normális. Ezt még nem nagyon fejtette meg senki szerintem, hogy mitől van. Nálam bizonyos hőmérsékleten, gyengülő akksival szokta (ha sokat állt).
Viszont ha elindulás után, menet közben fulladozik, az már nagyon nincs rendben.
Próbáld megnézetni valahol, hogy van e kipufogógáz a vízkörben. Ezt ki tudják mutatni szétszedés nélkül. Illetve meg kellene nézni a vízcsöveket, hogy felkeményednek e.
A 2.4-nél sokáig lappanghat a dolog, mert igazán soha nincs fordulaton a motor. Egy régebbi dízel, mint a TD, szépen kiadta autópályán. De ezek 2500-at forognak "trafipax határon", szóval nem fogja úgy nyelni a vizet.
Azért nézd körbe a csöveket, hogy látsz e folyás nyomot. Érdemes ilyenkor a legrosszabbra gondolva kezelni az ügyet, és gyorsan megnézetni valahol, hogy van e egyértelmű jele a hengerfej gondnak. Ugyanakkor nem feltétlen csak ez lehet a probléma, lehet hogy szimplán elfolyik valahol a vized.
A gőzölgés és fulladozás együtt gyanús, ilyet már tapasztaltam sajnos. Igaz benzines volt, és a gyertyán is azonnal látszott..
ProdyG2017-12-07 13:56:55 // 102663
Próbálok válaszolni a kérdésekre :)
217 ezer km van a motorban, kb 200-205 ezernél kezdett fogyogatni a hűtővíz. Eleinte folyamatosan a minimum szint alatt volt, aztán kb az elmúlt 1 hónapban már a kiegyenlítő tartály teljesen üres, mindig utántöltöm deszt.vízzel. Már belelocsoltam vagy 2-3 liter vizet, ami nyilván nem jó megoldás, de a szerelőm nem ért rá szétszedni a motort, így ez lett az átmeneti megoldás ezidáig.
Nehezen indulás: érezni, hogy nem kap a motor rendesen üzemanyagot, még csak fel se pörög a motor, csak fulladozik. Vettem feleslegesen egy vadiúj akksit, de nem az volt a baj. Miután nagy nehezen beindul, ömlik a fehér füst/gőz percekig, akár 5-10 percig is, de aztán az elmúlik. A vizem egyértelműen eltűnik, mivel folyamatosan hozzáöntögetek. Habosodást a nívópálcán nem igazán néztem még.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-07 13:42:51 // 102662
Eddig bírtam :-)



Föci télapó elküldte nekem a programomban valamiért elcsúsztatott mapok címeit, tengelyeit. Ezer köszi innen is! Így most már jól el... használhatom az összes szabad és nem szabad időmet :-D
Közös tengelyre hozom a rail nyomást, duration-t, befecskendezés időzítést, aztán jöhet a babrálás a milliszekundumokkal.
Giuntini2017-12-07 12:34:33 // 102661
A valószínűleg meghatározás az nem jó! Ki kell deríteni a hibát. Egy 200 ezret futott autónál még az ember bele is sétál a kelepcébe, de egy 50 ezret futottnál nem. Inďitásnál mit jelent, hogy nehezen indul? Hengerfejre utaló vízgőz van? Olvastam más fórumokon hogy egy egyszerű vízpumpa hiba miatt, szétszedték a motort. A vized eltűnik, vagy a kiegyenlítő sapka levétele után visszajön? Habosodás van a nívópálcán? Mert ha nehezen indul, és vízgőz kijön a kipufogóból, akkor bizony víz jelenléte ott van az olajban. Addig amíg ezek a jelek nincsenek, ne engedd szétszedetni a motort, hanem járj végig mindent.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-12-07 11:15:45 // 102660
Nagyon úgy néz ki a 2.4 tényleg a leg nagyobb patkány dízele az Alfának. Ha tényleg ilyen szarok én inkább el takarítom a háztól.
Giuntini2017-12-07 10:11:21 // 102659
Igazad van, én emlékeztem rosszul!
Roll19832017-12-07 09:20:37 // 102658
Kézikönyv szerint 7,35 liter.
Giuntini2017-12-07 09:19:36 // 102657
Mi ez? Métely? A 2.4-esek mind vízproblémával küzdenek?
Giuntini2017-12-07 08:56:53 // 102655
Ha repedt a hengerfej, akkor olyan 3-400 ezer között. Ha csak tömítést kell cserélni nyomáspróbázni és síkolni akkor 100-ból nagyságrendileg kijön.
Tocke2017-12-07 08:31:02 // 102654
Na ez az, amit 100 ból 99 szerelő NEM csinálna meg az autón. Lelkiismeretesen foglalkozni egy problémával. Szvsz is a vízpumpa lehet a gond.
ProdyG2017-12-07 08:11:29 // 102653
Régóta küzdök hűtővíz eltűnés (nyomok nélkül), illetve hidegindítás problémával.
Szervizben van a kocsi kivizsgálás alatt, de előre mondták, amit már mástól is hallottam, hogy valószínűleg a hengerfejek körül lesz a baj. Ott folyik el a hűtővíz. És emiatt is indul a kocsi nehezen.
Ha valóban belefutok egy ilyen hengerfejcsere dologba, akkor milyen összegre számíthatok?
Vittorio1592017-12-07 07:50:32 // 102652
Hány liter fagyálló kell a 2.4-be valaki tudja?
Haddel2017-12-06 22:42:10 // 102651
Yani Cartárs csinált fasza jeladót folyadékvesztés esetére.Érdemes beépíteni.Blogjai közt megtalálod.
Liquid2017-12-06 22:22:00 // 102650
A pedálok mögött van egy gumi dugó, azon vitték át
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak