Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-06 20:36:33 // 102639
nincs félig dugulás, ha az van akkor nincs áramlás... itt kis fordulatnál van áramlás vagy nincs? mert akkor nincs dugulás, csak nagyobb fordulaton elforog a vízpumpa ergo fos ...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-06 20:34:04 // 102638
hm inkább egy noname fémlapátos azokkal nincs gond :DDD
alfa155gyuri2017-12-06 20:22:27 // 102637
Mondjuk van rajta repedés de valószínű,hogy amikor elforgott meg is döglött nem 70 ezer km ig forgott el.
alfa155gyuri2017-12-06 20:21:10 // 102636
És elforgott rossz volt a hűtés?
Giuntini2017-12-06 20:17:02 // 102635
Szép:((
Shadin2017-12-06 19:10:02 // 102634
Akkor egy kis magyarázat:

I/1.

Menet közben 2000 fordulatszámnál elváltogat az automata. Víz minimum szinten, előremenő cső meleg, feltehetőleg a termosz korán nyit ki, de nem biztos, hogy teljesen.

I/2.

Alapjáraton, fűtést klímával bekapcsoltuk, vízhőfok emelkedik, vízszint a kiegyenlítőben emelkedik majd 3/4-ig (!), ventilátor bekapcsol, de annak ellenére nem hűl a víz. Kérdés: Miért nincs áramlás a vízkörben??

I/3.

Elindulunk, hogy legyen egy kis természetes hűtés menetszél által, messzire nem jutunk, a helyzet rosszabbodik, a hőfok relatíve hirtelen emelkedni kezd. Megállunk és leállítjuk a motort.

II/1.

Motor leállítva kb. 6 percet várva majd ezután motort beindítjuk, ekkor a vízszint a kiegyenlítőben visszament a kezdeti szintre. Elindulunk a szokásos alap tempóban.

II/2.

Indulást követően visszahűl a motor, egyébként ugyanúgy, mint amikor a diag. előtt Emillel először elindultunk.

II/3-4.

Gurulunk normál tempóban, látszólag minden rendben mint az I/1.-ben.

2.4 termosztátja is 88 fokos a katalógus szerint, ennek ellenére nem egy konstans +- értékre áll be a vízhőfok, hanem mászkál. A műszerfali mérő ~8 fokkal mutat többet, MES szerinti 80-105 fok közötti mérések alkalmával 90 fokon oda van szegezve. Aggasztó, hogy amikor felmelegszik a víz majd 100 fokig és bekapcsol a ventilátor, a vízhőfok egyáltalán nem csökken.

Konklúzió:

Egész egyszerűen nincs megfelelő hűtővíz áramlás.

Lehetséges okok:

1., Bizonyos fordulaton vagy hőmérsékleten (?) megáll a vízpumpa ami akár torlódást is eredményezhet a vízkörben és ezt némileg alátámasztja az is hogy a bekapcsolt hűtőventilátor kb. hatástalan.

2., Termosztát korán nyit, ez tisztán látszik, és talán nem nyit ki teljesen, ami szintén okozhatja az áramlási problémát ill. a működő hűtőventilátor hatástalanságát.

3., Harmad soron a hűtő dugulása is okozhatja a problémát, amit vízpumpa és a termosztát cseréje alkalmával ellenőrizni kell a leeresztett hűtővíznél.
forrasr2017-12-06 18:35:29 // 102633
5 éves Bugatti vízpumpa, kb 70ezer km-el
Giuntini2017-12-06 16:28:02 // 102632
Zoli átküldte nekem a diagramokat a motor melegedéséről. jól látható, hogy mikor megálltunk, felment a víz hőmérséklete, egyébként 87 fok körül mozgott.
Attis2017-12-06 15:28:51 // 102631
Gyárit vettem, mert még a bárdi sem tudott volna mást adni. Eredeti ötlet az volt, hogy megcserélem a 147-esével, mert abban is van fényszórómosó viszont az meg teljesen más elven működik, abban nincs visszacsapószelep, annak csak egy sima osztója volt, így ezt elvetettem. Mivel xenonos így nem volt más választás, újat kellett venni. De lekopogom eddig tökéletesen működik. Eredetileg Valeo volt benne. Amit vettem gyárit, az már nem valeo volt, de meg nem mondom, hogy ki gyártja, viszont a cikkszám fent van az oldalamon ha majd valakit érdekelne esetleg.
Shadin2017-12-06 14:53:34 // 102630
Az a 12k-s visszacsapószelep egy elég szar ellenben q drága cucc :-(
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-06 14:49:50 // 102629
Okozhat ilyet, mert ha nincs keringés helyileg felforrhat a víz. A hőgomba tökmindegy mit mutat, ha nincs keringés, akkor az nem a hűtővíz általános hőmérséklete, hanem a termosztátban lévő (és nem áramló) vízé. Vagyis ha ott 95 fokra melegedett a víz hőáramlás útján, akkor nagyon is esélyes, hogy az égéstér közelében felforrhat a víz. Gáz halmazállapotúvá válik, és elindul a móka. A gőz jönne a kiegyenlítő felé, a helyét elfoglalná a víz. Pont az fog történni, hogy ahogy a gőz jut felfelé, a vízszint felmegy, aztán mikor a gőzbuborék kijut lemegy. Gyanús, hogy tényleg ez a helyzet.
Én ha ilyen gyanúm lenne azonnal szétszedetném az autót, mert ezt viszont a hengerfej bánhatja.

A TD-nél egyébként pont így jártam el, csak ott a hf tömítés volt a ludas. Ahogy észrevettem, hogy a vizet nyomja a kiegyenlítőn, 2 napra rá már szét volt pakolva a motor. Összerakattam, jó lett, a hengerfej megúszta. Nem repedt, nem vetemedett.
alfa155gyuri2017-12-06 14:49:29 // 102628
Szerintem ha egy vízpumpa lapát megforog akkor annak ott vége van mert kikopik és soha többé nem lesz jó.
Giuntini2017-12-06 14:48:31 // 102627
Igen, csak most már nem mernék elindulni vele Várpalotára. Egyébként az a hiba, nem is biztos, hogy azóta van, mióta elkezdett fogyni a víz. Akkor emlékeztek szivárgott a csőnél. Lehet, hogy ez később jött hozzá. Most viszont egy kicsit megnyugodtam. Felhívtam a szerelőt, aki annak idején csinálta a Cromáimat meg a Mareát. Ő nem akar már otthon dolgozgatni ilyenekkel. Az a baj, hogy a márkaszervizek ki akarják cserélni az egész vezérlést, máshogy nem vállalják. Én meg nem akarok kidobni feleslegesen 100 ezret, márkaszerviz áron mérve, mikor 45 ezret mentem a vezérléssel. Mindegy ez a régi Fiatos szerelőm azt mondta, hogy nézzem meg a kiegyenlítőn a vékony csövet, hogy áramlik-e a víz. Ne erre megijedtem, mert én úgy láttam, hogy áramlik. Most, hogy teljesen tiszta és új a kiegyenlítő tartály, mindent lehet benne látni. Mentem vele egy kört, hogy valamit melegedjen, és hagytam, hogy kicsit alapjáraton járjon. És megállt a víz! Aztán elindult, de nagyon gyengén. És megint megállt. Ezek szerint néha tud forogni a tengelyen, néha meg megáll. Hát itt a magyarázat a szintváltozásra. Mikor normálisan működik, akkor a víz rendben van, és ezek a hirtelen minimum alá ill max fölé emelkedések ennek a függvénye, hogy indul el a vízpumpa. Emelkedik a rendszerben a nyomás és a hőfok, és ezért lehetett ez.

Beszéltem azzal a szerelővel, jó barátom barátjával, aki kicserélte nekem a hőcserélőhöz vezető csövet. Ő főleg BMW-kkel foglalkozik, de simán meg tudja csinálni ezt. Nagyon ügyes kezű. És nem fogja lecserélni a vezérlést, csak átmossa, és új fagyállóval feltölti a rendszert. Jövő hét elején megcsinálja, és remélem hogy megoldódik. Egyébként olvasgattam más fórumokat is, és simán megcsinálták a szervizek, hogy hengerfejesnek mondták az autót, és nem volt senni baja, csak a vízpumpa forgott el a tengelyen.
yani🍀2017-12-06 14:40:26 // 102626
Zolival beszéltünk rólad már a hétvégén, miszerint a probléma a kiegyenlítő tartály cseréje után jött elő. Hol engedted le a hűtőfolyadékot?
Ha a hűtő alján, akkor elképzelhető, hogy a csere utáni feltöltéskor levegős lett a rendszer.
Ha légbuborék van a hőmérő szenzornál, akkor az tud érdekes dolgokat produkálni.
RomeoOne2017-12-06 14:19:42 // 102625
És egy rosszul működő vízpumpa okozhat ilyen vízszint ingadozásokat, ami az eredeti probléma volt? Mert az, hogy mostanában hajalmos felforrni, azt el tudom képzelni, hogy a hűtőtömítő óta van.

Én a helyében elvittem volna rég Csörihez. Sok szarsággal voltam már nála, de sosem kellett még kétszer mennem egy probléma miatt. Aztán, ahogy Giuntini mondta, ő sem olyan szerelő típus, hogy magának csinálgassa a kocsit. Amikor Szatyiék "elhajtották", folytathatta volna Várpalotán. Lehet, már rég véget ért volna a kálvária.
Zolibácsi2017-12-06 14:04:21 // 102624
Remélem csak ennyi lesz és vége lesz ennek a kálvárianak
Giuntini2017-12-06 11:39:58 // 102623
Mielőtt még kapok a fejemre hideget és meleget, megosztanám tapasztalatomat a gépjárművel kapcsolatban. Napokig nem írtam, mert hülyeséget nem akarok írni. Hétfőn felhívtam azt a céget, akik foglalkoznak a hengerfej gyors tesztelésével. Már nekik sincs meg az a műszer. Érdekes, hogy mindenki eladta, Szatyi is azt mondta, hogy rengetegszer tévedett, nem igaz az a 98%-os biztonság. Szatyit hétfőn nem sikerült utolérnem, ezért felhívtam azt a szerelőt, aki cserélte a vízcsövet szeptemberben. Ő adott nekem egy jó tippet. Egyébként ő is azt mondta, hogy hengerfejre utaló jelek nem voltak. Azt tanácsolta, hogy menjek vele alacsony fordulaton, óvatos gázzal, és akkor nézzem meg, hogy mit csinál. Elmentem, direkt hagytam hogy az automata minél alacsonyabb fordulaton váltson, és legyen menetszél. Az autó jól működött, és nem volt ingadozás a kiegyenlítő tartályban.

Ma elmentünk Shadin barátommal tesztelni az autót, ráakasztottuk a MES-t. A motor folyamatosan 85-87 fokon dolgozott. Megálltunk, vagy mikor nagyobb gázt adtam, és elkezdett felmenni a vízhő és elért 95 fokra. Leálltunk és vártunk. Egyébként 95 foknál beindult a ventilátor, de semmit nem vitt le a vízhőfokon. Zoli is azt mondta, mintha nem lenne keringés a rendszerben. Erhard mikor elmondtam pénteken hogy mit csinált, egyből a vízpumpát célozta meg. Hétfőn már a kezemben volt a Graf márkájú fémlapátos vízpumpa. Ezzel kezdek. Melegedésre elképzelhető, hogy képes elforogni a vízpumpa műanyag lapát és akkor megáll a víz. Mielőtt hengerfej leszedés vagy bárminemű dolog bekövetkezne, a hűtőrendszert kell rendberakni.
sty2017-12-06 11:27:45 // 102622
Thx
NGC2017-12-06 11:20:07 // 102621
Nem. A nyílás alatt, a kasznin. Olyan, mint ha kifolyt volna tankoláskor, pedig nem.
RomeoOne2017-12-06 11:04:47 // 102620
Ilyet még nem hallottam. Folyik ki az üzemanyag a töltőnyíláson, vagy mi?
NGC2017-12-06 10:42:23 // 102619
Azzal mit lehet kezdeni, hogy a tanknyílásnál, és alatta a kasznin párolog le a gázolaj? Hiába vigyázok tankoláskor, vagy törlöm le, ha esetleg egy-két csepp mellé megy, másnapra már ott van oldalt egy szélesebb sávban a cucc.
Attis2017-12-06 10:41:51 // 102618
Akkor a jobboldali fúvókák el lehetnek átkozva... :) nekem sem működtek. Vettem új csatlakozót (hogy mi került rajta 12ezerbe azt nem tudom) viszont azóta működik...Viszont tényleg eszméletlen mennyiségű szélvédő mosót elhasználnak.
Csabi2017-12-06 10:09:53 // 102616
"osztán felrakáskor föttögésmentesítővel kezelve lett-e?"

Ez nekem kimaradt...mi ez, északi-szleng?:))
Csabi2017-12-06 10:08:29 // 102615
Ráadásul semmit nem ér. Anno a 2,4.nél azért kapcsoltam ki, mert a jobb oldali fúvókák nem működtek, ennek ellenére a bal oldali lámpaburák is olyan koszosak voltak mint a jobb oldaliak...No meg a heti tartály töltögetés miatt...
Csabi2017-12-06 10:04:40 // 102614
"Rendes fékezésnél ill alapállásban nem szól."

Nálam is ugyanez...
fazek2017-12-05 23:02:06 // 102613
Pontosan nem tudom, de a 315×175mm-es akku mellett már csak miliméterek maradtak. Nem hiszem hogy nagyobb beleférne.
Liquid2017-12-05 22:24:38 // 102612
holnap megnézem
RomeoOne2017-12-05 21:39:56 // 102611
Az lehet a hiba, hogy töttögésmentesítővel kezelte föttögésmentesítő helyett. Gyakran összetévesztik :D
sty2017-12-05 21:39:10 // 102610
Konkrétan az érdekelne hogy a tűzfalon hol megy át a motortérből a fülkébe
Smith2017-12-05 21:38:22 // 102609
Mihez kell? Jobb hátul elég rendes tápok vannak.
Liquid2017-12-05 21:18:57 // 102608
ilyennel még nem de lehet hogy van kapcsolat...
Nálam olyan volt, hogy a zár beakadt és nem lehetett a karral (belülről) kinyitni, el is törtem a kart. Nagy nehezen kiszenvedtem, aztán kapott egy alapos olajozást.
Giuntini2017-12-05 21:14:43 // 102607
Kérdésem lenne! Találkoztatok már olyannal, hogy a motorháztető lecsukása után a műanyag kihúzókar nem megy vissza a helyére? Rugó húzza vissza? Lehet hogy mostanában túl sokat nyitogattam a motorházat:(((
Liquid2017-12-05 21:05:35 // 102606
Nem én csináltam, hanem az előző tulaj, de nálam a bal küszöbben megy hátra.
sty2017-12-05 21:04:17 // 102605
Srácok az 59-ben hol a legegyszerűbb hátravinni a tápkábelt?
Roll19832017-12-05 20:50:25 // 102604
Köszi, most olvastam el hozzá a használatit, így már világos. :)
Piritu - 1.000.0002017-12-05 20:48:39 // 102603
"szóval marhára csikorog" - osztán felrakáskor föttögésmentesítővel kezelve lett-e?
Liquid2017-12-05 20:38:19 // 102602
Az EBC nem csikorog, de fog :) Viszont erős fékezésnél a "barázdák" miatt van hangja.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-05 20:38:15 // 102601
így van alvázszám sem kell, kis Brembo 2009-től...
Liquid2017-12-05 20:36:49 // 102600
ha a tompított be van kapcsolva, akkor tolja. MES-ben ki tudod kapcsolni. Én megtettem. Szerintem tök feleslegesen fogyasztja a cuccot, ráadásul nem is keveset.
Piritu - 1.000.0002017-12-05 20:30:12 // 102598
Szerintem meg nem kell foglalkozni vele. Így is, úgy is mocskos lesz a kocsi. A banán meg kell :-)
Tegnap erős hóesésben jöttem este. Egyértelműen lehetett látni, hogy egy mosás után jobban világít.
yani🍀2017-12-05 20:23:46 // 102597
MES-ben ki lehet kapcsolni, ha zavar.
wermi2017-12-05 20:23:40 // 102596
Nem arra gondolsz hogy pár másodperc után rátöröl egyet?
ZoliNix2017-12-05 20:22:56 // 102595
2x rákapcsolod, 1-et töröl.
Shadin2017-12-05 20:19:12 // 102594
Jobban vakít az a felpattogó kövek okozta sérülések miatt mintsem egy kis kosztól...
Viszont összebaxxa a kocsi elejét és pocsékolja a vizet.
Csinálok egy 2mp-s késleltetőt :-)
wermi2017-12-05 20:15:08 // 102593
Ez így van ahogy írod.
SWut2017-12-05 20:10:17 // 102592
Én úgy emlékszem csak akkor működik a fényszórómosó az ablakmosóval együtt ha legalább a tompított fény fel van kapcsolva.

Magyarán ha a világítás ki van kapcsolva akkor csak az ablakmosó megy.
Na most ez a kikapcsolt állapot így december elején nem sűrűn áll fenn :D
Piritu - 1.000.0002017-12-05 20:07:19 // 102591
Mert különben csak az ablakot mosnád és a fényszóród a kosz miatt vakíthatna kedvére :-P
Roll19832017-12-05 20:00:16 // 102590
Engem a hátsó ablaktörlő lelki világa érdekelne. Ha egyszer is megnyomom, hogy töröljön, utána törölget kénye-kedve szerint.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak