Smith2017-12-18 17:39:23 // 102965
295-en tetszikelték a cikket. :/
Roll19832017-12-18 16:25:16 // 102964
Macccy2017-12-18 16:05:17 // 102963
Nálam még sose panaszkodott senki, szóóval csak azt mondom lehet ez nem általános ilyen formában, hogy nincs visszhang cancel :) Jó a rendszernek az a része. Csak lenne angol :D :D
Roll19832017-12-18 15:56:56 // 102962
Elég kezdetleges akkor ez a Blue&me. :)
Shadin2017-12-18 15:40:05 // 102961
Nekem is panaszkodtak rá. A mostaniban a Pioneer fej kihangosítója viszont meglepően jó. Szerintem a B&M nem rendelkezik semmilyen visszhang elnyomással :-(
Roll19832017-12-18 15:31:51 // 102960
Sziasztok!
Ma már kipróbáltam a Blue&me-t, de akiket hívtam, mindenki panaszkodott, hogy visszahallja saját magát. Lehet ezzel valamit kezdeni?
Ma már kipróbáltam a Blue&me-t, de akiket hívtam, mindenki panaszkodott, hogy visszahallja saját magát. Lehet ezzel valamit kezdeni?
gyml2017-12-18 14:59:14 // 102959
Nekem 16 GB-ossal működik. Ami kicsit furcsa benne hogy csak akkor lehet mappát váltani ha az éppen játszott zene adatait írja a km-óra középső kijelzőjén. (Vagy hangvezérléssel szólsz neki hogy a mappákat akarod látni :) )
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-18 13:39:04 // 102958
:((( jól össze törött az autó... RIP
Macccy2017-12-18 10:39:37 // 102956
Srácok ez a kiegészítő fűtés egy csoda, a kisjézus műve!
Reggel -1.0 C fok volt, minden ablak lefagyva, az autót tegnap meg se közelítettem szóval állt másfél napot ÉS szombat este patikára lemostam a pénzbedobósnál, tehát a kilincsek is befagytak szépen. A vezetőajtó kilincsét óvatosan megmasszíroztam, tenyérrel rámelegítettem picit, befelé megnyomkodtam, szerencsére kinyílt jól. Kulcs be, olajcsekk, gomb, pöcröff beindult, eddig jó, itt jött a tutiság .. .. Elkezdtem a céges belépőkártya tartóval (!!) jeget kaparni az első oldalablakokról, ahogy alapjáraton járt a motor, direkt hagytam a szélvédőt, hogy lássam mi fog történni. Mire a két elsőszélsőt megkaparásztam, addigra a szélvédőn alul középen már latyakosra olvadt a néhány milliméteres jégpáncél, legfeljebb 3-4 perc volt. Superissimo'!
Ha egy szélvédőfűtés az autós téli felszerelések listáján egy vágyott 10 pontos extra, akkor ez a kieg fűtés legalább egy 7-es tutti
Reggel -1.0 C fok volt, minden ablak lefagyva, az autót tegnap meg se közelítettem szóval állt másfél napot ÉS szombat este patikára lemostam a pénzbedobósnál, tehát a kilincsek is befagytak szépen. A vezetőajtó kilincsét óvatosan megmasszíroztam, tenyérrel rámelegítettem picit, befelé megnyomkodtam, szerencsére kinyílt jól. Kulcs be, olajcsekk, gomb, pöcröff beindult, eddig jó, itt jött a tutiság .. .. Elkezdtem a céges belépőkártya tartóval (!!) jeget kaparni az első oldalablakokról, ahogy alapjáraton járt a motor, direkt hagytam a szélvédőt, hogy lássam mi fog történni. Mire a két elsőszélsőt megkaparásztam, addigra a szélvédőn alul középen már latyakosra olvadt a néhány milliméteres jégpáncél, legfeljebb 3-4 perc volt. Superissimo'!
Ha egy szélvédőfűtés az autós téli felszerelések listáján egy vágyott 10 pontos extra, akkor ez a kieg fűtés legalább egy 7-es tutti
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-18 08:25:54 // 102954
A garrettes program naná hogy füstölt. :-) Majd kiderül mi az igazság. Az elvi lényeg nem bonyolult. A 2.4 motor a rendelkezésre álló levegő tömeg 1/15-ödét nyomhatja be üzemanyagban. Szívó módban kb 500mg/befecsk. (fordulat függő a VE miatt).Ez elég lenne kb 105 lóhoz és 200Nm-hez.
A turbó dolga egy ütem alatt több levegőt betolni. Nagyon egyszerűsítve 2 Bar, kétszer annyi levegő ütemenként. Ahogy emelkedik a motor fordulat, nagyobb légszállítás kell, hisz sűrűbbek a munkaütemek. De ez nem feltétlen nagyobb nyomást jelent! A nyomás nagyvonalakban csak az ütemenként beszívott és összesen betolt levegő aránya, nem ettől lesz nagyobb az össz légszállítás. A turbo a kompresszor fordulatszám növekedésével ad több levegőt (akár konstans nyomás mellett!). A turbó fordulatszámát pedig az határozza meg, hogy mennyi kipufogógázt engedünk a turbinára. Vagyis pl. hogy mit kezdünk a geometria beállításokkal. A gyakorltban meg lehet, hogy majd nekem is behullámzik, és akkor hiába az elmélet :-)
De egyelőre hiszek a számoknak, miszerint 660kg/h levegőre van szükségem csúcsban , és annak ki kell jönni ebből a turbóból simán. Ha mégsem, akkor gondolkodunk Béláim :-D
A turbó dolga egy ütem alatt több levegőt betolni. Nagyon egyszerűsítve 2 Bar, kétszer annyi levegő ütemenként. Ahogy emelkedik a motor fordulat, nagyobb légszállítás kell, hisz sűrűbbek a munkaütemek. De ez nem feltétlen nagyobb nyomást jelent! A nyomás nagyvonalakban csak az ütemenként beszívott és összesen betolt levegő aránya, nem ettől lesz nagyobb az össz légszállítás. A turbo a kompresszor fordulatszám növekedésével ad több levegőt (akár konstans nyomás mellett!). A turbó fordulatszámát pedig az határozza meg, hogy mennyi kipufogógázt engedünk a turbinára. Vagyis pl. hogy mit kezdünk a geometria beállításokkal. A gyakorltban meg lehet, hogy majd nekem is behullámzik, és akkor hiába az elmélet :-)
De egyelőre hiszek a számoknak, miszerint 660kg/h levegőre van szükségem csúcsban , és annak ki kell jönni ebből a turbóból simán. Ha mégsem, akkor gondolkodunk Béláim :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-18 08:05:04 // 102953
Kipróbálnám ezt a kempingszéket :-) Attól tartok japó testalkattal működik csak :-)
Signus2017-12-17 23:35:00 // 102952
Köszönöm a segítségedet, holnap megpróbálom 1GB-os pendriveal, hátha.. :)
Roll19832017-12-17 22:38:04 // 102951
Próbáld meg pdf-ek és txt nélkül. Amúgy több helyen olvastam, hogy nem szereti a nagy pendrive-okat. Itt például max 8 gigát írnak: Blue&me
Én ma egy 128 megás usb túrtam elő, sima FAT-ra formáztam, azzal simán ment.
Én ma egy 128 megás usb túrtam elő, sima FAT-ra formáztam, azzal simán ment.
Signus2017-12-17 22:20:55 // 102950
Roll19832017-12-17 22:10:28 // 102949
FAT fájlrendszert használsz a pendrive-on és csak az update fájlok vannak rajta, ugye? Illetve hány megás? Software verzió függő, hogy mekkorát ismer fel rendesen.
Piritu - 1.000.0002017-12-17 22:05:23 // 102948
Anno amikor felfedeztem én is hasonlóra tippeltem :-)
Smith2017-12-17 21:56:45 // 102947
Igen, az egy fura foglalat. Én már tudom mire jó. Kiégett a féklámpám... csak megcseréltem a helyzetjelzővel és huss :)
Signus2017-12-17 21:55:30 // 102946
1.9 JTDm Q-Tronic (939A.2000 150HP) Milyen és mennyi váltóolajat javasoltok?
Blue&Me frissítés USB Update Error 10 hibakódra van ötletetek?
Előre is köszi..
Blue&Me frissítés USB Update Error 10 hibakódra van ötletetek?
Előre is köszi..
Jorjie2017-12-17 16:57:42 // 102945
Üdvözlet pálinkaszeretők! :-)
Az hogy van, hogy a berlinának a hátsó ajtóban lévő helyzetjelző foglalat úgy van kialakítva, hogy 21w/5w-s izzó megy bele, a sima 5w-s nem, de csak egy érintkező van benne, és csak helyzetjelez? Kellett idő, amíg leesett.
A másik dolog, ami érdekelne, hogy a váltóbowden gömbfeje kikopott, és nem marad a helyén. Lehet ezt kapni külön, vagy kiváltani mással? Vagy esetleg valami trükk van erre?
Az hogy van, hogy a berlinának a hátsó ajtóban lévő helyzetjelző foglalat úgy van kialakítva, hogy 21w/5w-s izzó megy bele, a sima 5w-s nem, de csak egy érintkező van benne, és csak helyzetjelez? Kellett idő, amíg leesett.
A másik dolog, ami érdekelne, hogy a váltóbowden gömbfeje kikopott, és nem marad a helyén. Lehet ezt kapni külön, vagy kiváltani mással? Vagy esetleg valami trükk van erre?
RomeoOne2017-12-17 14:25:45 // 102943
Ma leállítottam a kocsit regenerálás közben, mert épp megkérkeztem ismerősékhez, aztán nem akartam már a kapuban azt mondani, hogy bocsi, de én még megyek egy kört a környéken.
Szinte már látom, hogy ezek után az autóm már csak egy guruló roncshalmaz :((
Szinte már látom, hogy ezek után az autóm már csak egy guruló roncshalmaz :((
droberto2017-12-17 12:56:58 // 102942
156 - QW Q4
A Torsen C a húsz centis hó ellen nem véd. :)
A Torsen C a húsz centis hó ellen nem véd. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 12:40:35 // 102941
csak olyan van belőle :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 12:40:10 // 102940
nálunk ugyan ezt csinálta a 208-as :DDDD Vészüzemmód kb 40 hibát kiírt aztán gépre tettük minden töröl egyedül a gázpedálállásérzélkelő maradt bent, újra töröl azután meg minden jó lett... áhh tényleg alap szabály, hogy nem szabad F betűs autót venni, Fiat, Ford, Francia :DDDDD
Kunyho2017-12-17 12:24:03 // 102939
A 150 lovas?
Roll19832017-12-17 12:00:45 // 102938
Ufo dolgokat művel: nem mennek az ablakok semerre, nem szól a rádió csak, ha újraindítod, aztán van, hogy kihúzod a kulcsot bezárod az autót és felkapcsol minden lámpát és még a műszerfal is világít, beindítod, leállítod, minden rendben. Most meg tele van hibakódokkal nagy valószínűséggel lambdaszondák miatt. Motorhoz még nem kellett nyúlni. Vicc az egész.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 11:57:07 // 102937
nálunk asszony most egy Amperát, gyerekek szerint Tempárat hajt :) Városban tökéletes meg max 100-200km-es távokra....
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 11:55:18 // 102936
nem csodálom, sajnos a VVT-s döglött oroszlánok eléggé pénzvesztők, jobb szerelőknél van hozzá polcon új HF meg blokk :DDD na meg vízpumpa dörzsi kerék és még sorolhatnám :DDD
Shadin2017-12-17 11:52:59 // 102935
Tegnap megpróbáltam legőzborotvázni a jószágot, hát elég vicces eredmény született, de legalább olvasható a rendszám, és csak remélem hogy nem fagyott be a zár...
Roll19832017-12-17 11:51:26 // 102934
Felesleges kiadás lenne. :) Asszony már úgy is szervezi nekem a programot. A 207 CC egy januári szerviz után megy a fenébe, betelt a pohár és jön a helyére egy Mito.
Roll19832017-12-17 11:50:00 // 102933
Igaz, majd a Giulia fehér lesz! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 11:47:48 // 102932
nálunk itthon a budi meg a kézmosó kerámia fehér, az megnyugtat :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 11:46:35 // 102931
nekem jobban bejön a blekkessvé :DDD
Shadin2017-12-17 11:42:50 // 102930
Mattfehér. Vhájtkriszmassz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-17 11:40:55 // 102929
Fólia? :))))
Shadin2017-12-17 11:39:29 // 102928
Sose nézz hátra...
Roll19832017-12-17 11:32:49 // 102927
Ne kínozz, mindig is fehéret akartam! :D
lui2017-12-17 11:08:46 // 102926
Sziasztok!
Hogyan kell leszedni az Alfa pajzsról a krómozott hűtőrácsot?
Hogyan kell leszedni az Alfa pajzsról a krómozott hűtőrácsot?
Shadin2017-12-17 10:25:30 // 102925
A hűtő is benne volt a pakliban, de logikusabbnak tűnt a vízpumpával kezdeni, elsősorban mert olcsóbb és mert valószínűbb. Elég sokat hallani a néha elforgó lapát esetéről. A termosztát pedig egyértelműen rossz volt tehát ha már le volt eresztve a víz praktikus volt azt is kicserélni. Ezekkel együtt kellett volna a hűtő átjárhatóságát vizsgálnia a szerelőnk, ami viszont nem történt meg sajnos azzal a magyarázattal, hogy "dehát tök tiszta a víz ami lejött belőle".
Kezdhettük volna a hűtő cserével is ami a drágább, időigényesebb ámde nem feltétlenül a logikusabb választás lett volna, de igazad van, a listán a következő a hűtő csere.
Kezdhettük volna a hűtő cserével is ami a drágább, időigényesebb ámde nem feltétlenül a logikusabb választás lett volna, de igazad van, a listán a következő a hűtő csere.
berobbantam2017-12-17 05:33:29 // 102924
Szia
Én sajnálom a kálváriádat.Jól mutatja az eset a szerelők hozzáállását.Csak egy megjegyzés a logika mentén.Beleöntötted a tömítőt.Ez odarohad mindenhova.Elzárja a hűtő vékony csöveit.De ha odarohadt akkor nem fog lejönni.Pont ez a dolga.Szóval az,hogy tiszta a vized nem jelenti azt,hogy dugulás nincs.Én levenném a hűtőröl mindkét csövet és fentröl megengedném slaggal.Rögtön meglátnád mennyi is folyik ki alul.Mert egy jó hűtőn gyakorlatilag szinte szabadon át kell folynia a viznek.Az hogy csak a felső csöved keményedik mindíg egyértelműen azt mutatja,hogy a hűtőnél torlódik a víz.Ha hf lenne és a hűtőrendszerrel minden oké akkor az összes cső egyformán kemény kéne legyen.Ez egyszerű fizika.Megértem a kálváriád.Én voltam már hasonlóban.Az ember próbál hinni a szerelőnek.Ő a profi.Minden nap ezt csinálja.Csak hát nem a saját pénzével szórakozik.Én így jutottam el oda,hogy a saját autóm én szerelem.
Én sajnálom a kálváriádat.Jól mutatja az eset a szerelők hozzáállását.Csak egy megjegyzés a logika mentén.Beleöntötted a tömítőt.Ez odarohad mindenhova.Elzárja a hűtő vékony csöveit.De ha odarohadt akkor nem fog lejönni.Pont ez a dolga.Szóval az,hogy tiszta a vized nem jelenti azt,hogy dugulás nincs.Én levenném a hűtőröl mindkét csövet és fentröl megengedném slaggal.Rögtön meglátnád mennyi is folyik ki alul.Mert egy jó hűtőn gyakorlatilag szinte szabadon át kell folynia a viznek.Az hogy csak a felső csöved keményedik mindíg egyértelműen azt mutatja,hogy a hűtőnél torlódik a víz.Ha hf lenne és a hűtőrendszerrel minden oké akkor az összes cső egyformán kemény kéne legyen.Ez egyszerű fizika.Megértem a kálváriád.Én voltam már hasonlóban.Az ember próbál hinni a szerelőnek.Ő a profi.Minden nap ezt csinálja.Csak hát nem a saját pénzével szórakozik.Én így jutottam el oda,hogy a saját autóm én szerelem.
Giuntini2017-12-16 22:29:30 // 102923
Önszivatás? Nem hiszem, hogy itt erről lehet beszélni. Most így utólag bánom hogy nem cseréltem hűtőt. Ennyi! Sőt azt is mondhatom, ha Te azt javasoltad hogy cseréljek hűtőt, kár hogy nem hallgattam rád. De amikor a szerelőktől kérdeztem, senki nem foglalkozott a hűtővel.
Vittorio1592017-12-16 22:21:46 // 102922
Az enyém is 2010es
blackbird002017-12-16 22:05:38 // 102921
Szerintem meg össze-vissza beszélsz. Amikor először írtad, hogy gond van, és keményedik a felső vízcső, már akkor írtam, hogy a hűtő csere az első lépés. Főleg a tömítő beöntése miatt.
Arról nem tehetek, hogy mindenki okosnak hitte magát az ügyben, mégse lett jó az autód.
Te is mindent elhittél, csak a hűtő cserét nem. Hogy miért, az a Te dolgod, de elgondolkodtató.
A pénzed meg nem érdekel. éntőlem ropira is költheted. Inkább az írásértelmezéssel vannak gondok.
Mindegy, folytasd tovább az önszívatást.
Részemről ennyi!
Arról nem tehetek, hogy mindenki okosnak hitte magát az ügyben, mégse lett jó az autód.
Te is mindent elhittél, csak a hűtő cserét nem. Hogy miért, az a Te dolgod, de elgondolkodtató.
A pénzed meg nem érdekel. éntőlem ropira is költheted. Inkább az írásértelmezéssel vannak gondok.
Mindegy, folytasd tovább az önszívatást.
Részemről ennyi!
Giuntini2017-12-16 21:53:24 // 102920
Kérdezném, most nem hengerfejes? Te hogy mondhatsz ilyet, mikor egy métert nem mentél vele. Szerelők nézték, Shadinnal teszteltük kilométereken keresztül comppal és akkor jöttünk rá, hogy nem kering a rendszer. Első lépés a vízpumpa lapát gondolata volt. Majd a termosztát. A szerelő aki cserélte a vízpumpát és a termosztátot, kizárta a hűtőt, pedig rákérdeztem. Ha leszedem a hengerfejet, ahogy itt az okosság mondta egyből, és jó, akkor mit csinálok? Ha a hűtő a rossz, annak nem lesz következménye, mert nem volt teljes körű dugulás. Ha megfordult volna a lapát a vízpumpán, és előtte kicserélem a hűtőt, akkor már megint "a pénzemmel azt csinálok amit akarok". Szerinted unatkozom, vagy jódolgomban csinálom ezt? A szerelők mi a f...szért vannak akkor? Én nem vagyok szerelő, és megmondom mit tapasztalok. Az, hogy nem hallgatják meg az embert... Most is mondtam, nem lehet a hűtőben dugulás? Tiszta volt a víz. Ez volt a válasz.
csokagm2017-12-16 21:49:06 // 102919
Ezt akartam írni, hogy szerencsére itt még nem tartunk, csak nem tudtam milyen autón láttam ilyet.
blackbird002017-12-16 21:34:53 // 102918
Szerintem meg ha rám hallgatsz, amikor kb egy hónapja írtam, hogy cseréltesd ki a hűtőt, akkor nem itt tartanál, és nem költöttél volna el egy csomó pénzt feleslegesen.
De mindegy, Te is azok közé tartozol, akik a saját kárukon tanulnak.
Persze lehet, hogy hűtő csere után is xar lesz, de az már következmény, és nem ok.
Ez már inkább bohózat, mint dráma.
Nem bántás akar lenni, csak szomorú megjegyzés.
Persze mindenki azt csinál, amit akar..
De mindegy, Te is azok közé tartozol, akik a saját kárukon tanulnak.
Persze lehet, hogy hűtő csere után is xar lesz, de az már következmény, és nem ok.
Ez már inkább bohózat, mint dráma.
Nem bántás akar lenni, csak szomorú megjegyzés.
Persze mindenki azt csinál, amit akar..
Roll19832017-12-16 18:28:32 // 102917
Ismét köszi a segítséget! Holnap első dolgom lesz, hogy megcsináljam. :)