Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:48:39 // 103115
nexokhinghts 70330
Dömpi (il dottore)2017-12-21 17:48:38 // 103114
Az ARKANGYALT 119 225 km-el vettem.
Még mintegy 2 000 km és megvan a jóban rosszban közösen eltöltött 100 000 km.

Utána már asszem csak az ásó kapa meg a nagyharang😎😍👍
Giuntini2017-12-21 17:48:36 // 103113
Te sem voltál piskóta ráköltésben. De ez a mi sorsunk. Mire hozzánk kerülnek ezek az autók, ránk vár a feladat...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:46:23 // 103112
soroljam? kerékcsapágy 20e, lenkerék+ kuplung kombó 240e, a turbóközép 80-90e... + a szerelés jah nem kevés :(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:44:32 // 103111
Ok én viszek kalapácsot, mert okos nem vagyok csak erős :DDD
Zolibácsi2017-12-21 17:43:02 // 103110
Végre el vittem a kocsit turbó cserére, persze közben a kinyomo csapágy is hangos lett, plusz a kerékagy csapágy is...
Most hívott a szerelő és mutatta telefonon keresztül milyen hangja van a lendkeréknek. Komplett kuplung és lendkeréket is cserélhetek. Az árát nem akarjátok tudni.... Turbóval együtt már fájdalmas mutatvány remélem kiesik meg valami csontváz...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 17:31:22 // 103109
Gyerekek, ha ez, nem oldódik meg hamar, csináljunk egy talit valahol, ahova Emilnek nem kell messzire vinni az autót. Nézzük meg azt a vasat és találjuk már ki, hogyi a baja. Van itt sok okos ember, nem igaz, hogy nem tudnánk rájönni.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:31:06 // 103108
kezdődő HF-nél nincs teljesítmény csökkenés viszont van más jel pl rángatás, lambda hiba, vízfogyás...
Giuntini2017-12-21 17:23:52 // 103107
A másik, ami az én meglátásom, bár mondhatom, hogy én csak egyszerű felhasználó vagyok. Kompresszió vesztésnél, érezhető lenne az erő csökkenése. Na hát itt semmiféle ilyenről nem beszélhetünk. A hangján sem vettem észre változást. Alfáriumban nagyon normálisak voltak a srácok, nem mondták ők sem ki egyértelműen hogy hengerfejes. Ők sem zárták ki a hűtőt. Most a második leengedés és feltöltés után, még mindig látok a vízben hűtőtömítő szemcséket. Ez mitől nem jött ki, és ennek már rég fel kellett volna tapadnia, de már rég távoznia kellett volna a rendszerből?

Ha láthatóan nem dolgozik bele a CO a vízkörbe, akkor hogy vetessem le könnyű szívvel a hengerfejet? Ilyen puffadásnál brutális jeleknek kellene lenni. Hengerfejes motornál bizonyos esetekben mondod, jelentős mennyiségű vízfogyásnak kellene lennie. Itt meg visszajön a víz, a nyomás megszüntetése után. Ha egy kicsit várok, és óvatosan tekerem le a zárókupakot, először csak a gőz jön, és utána a víz szépen felmegy maximumra, vagy afölé, attól függően, hogy mennyire meleg a motor.
Giuntini2017-12-21 17:09:00 // 103106
Viszont ami nagyon furcsa! Levett kupaknál nem jön semmiféle buborék. Ha a kipufogó gáz beledolgozik a vízkörbe, ilyen mértékű nyomásnál rendesen kellene jönnie a buborékoknak, és ki kellene jönnie a víznek a kiegyenlítőből.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:05:29 // 103105
csak ahol szökik a nyomás pl ha HF-es ott a víz is megy vele együtt...azaz fogyni kéne a víznek
Csabi2017-12-21 16:33:38 // 103104
Addig működik tökéletesen míg fel nem forr a víz a blokkban. A termosztátnál 90fok van, a blokkban már több. Más nem okoz ilyet, a nyomás csak ez miatt nőhet ilyen mértékig. Erre szavazok abból amiket leírtatok. Viszont örülnék, ha mégsem lenne nagy baj!
A hűtőcsere előtt szerintem ellenőrizze valaki, hogy az a szerencsétlen víz átmegye-e rajta...kár lenne arra is rálocsolni 50-80ezret...
Roll19832017-12-21 16:28:33 // 103103
Ragazzon távirányítóval. Te állítod, hogy hogyan szóljon. Az árát nem mertem megnézni.
Peta742017-12-21 16:27:58 // 103102
Köszi a választ!:)Holnap haza jön a fiam Németo-ból aztán megnézetem!
Roll19832017-12-21 16:22:17 // 103101
Azt írja a srác, hogy Edel 01 kipufogó és szofter módosítás eredménye.
Giuntini2017-12-21 16:19:07 // 103100
Ki kell olvastatni, és ha váltót mondja, akkor el kell vinni egy automatáshoz!
Giuntini2017-12-21 16:17:57 // 103099
Ez nem a váltó lesz! Ki kell olvastatni.
Giuntini2017-12-21 16:16:26 // 103098
Ami érdekes, hogy 88 fokig tökéletesen működik. Hidegen akármennyit mehetek, nem csinálja ezt. Voltak arendszerben szivárgások, most viszont minden tökéletesen zárt. A víz nem fogy, mert a nyomás elengedése utan visszajön. Amikor viszont az anomáliát okozza, megáll a fűtés. Parkolópálya most egyelőre.
Peta742017-12-21 16:02:13 // 103097
Valaki esetleg tud segíteni a problémámban?:)
Shadin2017-12-21 15:55:07 // 103096
Ez hogy tud így visszahörögni???
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Shadin2017-12-21 15:53:12 // 103095
És itt tartunk most :-(
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
Csabi2017-12-21 15:49:03 // 103094
Szerintem alapból azt gondolták, hogy nem tud eltömődni a hűtő ilyen mértékben...
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Shadin2017-12-21 15:39:38 // 103093
Én sem értem, hogy miért nem tudta senki sem megnézni a hűtő átjárhatóságát amikor le volt engedve a víz :-( Egy hajszárító vagy egy kanna víz is akár segített volna közelebb kerülni a problémához. Az a cső vastag, az ott kialakuló nyomás a kiegyenlítőnél kellene jelentkezzen. A kiegyenlítő kupak biztos jó, 3 kupak nem lehet rossz, annyi van már Emilnek :-) 95-100°C környékén jönnek a gondok, alatta egy rendes görbén szabályozódik a vízhőfok. A dugulás valószínű, de hol? Lehet xar egy radiátor, de teljes keresztmetszetben nem képes eldugulni.
Csabi2017-12-21 15:32:11 // 103092
3barnál pedig ~130°C körül...Nem tartom elképzelhetetlennek
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:29:57 // 103091
Ja, értem :-) Meg nem tudnám mondani, hogy a villogás mit jelent. Úgy rémlik, hogy a tárolt vdc hibánál nekem villogott párat, de aztán kitette a hibalámpát. Amíg nem írja, hogy "have gearbox checked" addig nagy baja biztos nincs. Ha aggódsz, akkor egy kiolvasást megér. Ha friss szerzemény a vas, akkor amúgy sem árt ránézni és olajat is cserélni a váltóban.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:26:13 // 103090
1.4Bar-ra tipelnék, de nem tudom :-) Mi értelme volna ennél többnek? Már az 1.4-nél is 110 fok körül van a víz forráspontja, műszakilag más értelmét nem látom a nagyobb hűtőkör nyomásnak.
Csabi2017-12-21 15:11:56 // 103089
Hát igen , gyanús, új sapka van,...De az is lehet, hogy csak 3-4barnál nyit...honnan tudjuk, hogy 1-nél kell nyitnia?
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:07:15 // 103088
Ilyesmit gondolok, azzal a kiegészítéssel, hogy szerintem nem nyit ki a szelep. 1Bar túlnyomásnál, de 2-nél sem néz így ki egy cső, és kupak leszedéskor nem fröcsköl. Nekem sem a hűtő a gyanús..
Peta742017-12-21 15:02:47 // 103087
Újraindításnál már nem csinálta!
Peta742017-12-21 14:55:56 // 103085
Nem az a baj hogy D -t tez ki ha D-be teszem hanem elkezdett villogni ugyan ez volt a többi funkciónál is pld R Pésezek abetük villogtak!
Csabi2017-12-21 14:49:45 // 103084
A nyomás ott van a kiegyenlítőben, csak nem éri el az abszolút 2bart, különben nyitna a szelep. A rendszer más pontjaiban pedig kialakulhat nagyobb nyomás, viszont a csővezetés miatt nem tud a kiegyenlítőbe távozni, nincs akkora nyomáskülönbség...És ami a lényeg szerintem gőzdugó alakul ki a rendszer forró pontjain, ami miatt megszűnik az áramlás,aztán amikor hűl a rendszer a gőz lekondenzálódik...ilyenkor esik le hirtelen a hőfok,mert megindul az áramlás, majd kezdődik újra.... Mellette szól,hogy csak a termosztát nyitása után van gond,amikor a blokkban 90-95fok van...vagyis ennél jóval több, csak ott nincs hőmérő.
Ha nagyobb nyomás alakul ki mint amit a szivattyú tud nyomni, egyszerűen megáll a keringés ,a szivattyú forog magában...valószínűleg ezért is engedte a hűtővizet...
Szerintem teljesen felesleges hűtőt cserélni...
Egyébként nem értem a hűtő körüli mizériát, le kell engedni a vízet a hűtőből, a felső (belépő) csövön kell önteni vízet a hűtőbe, ha alul kifolyik akkor... Sehogy nem lett ellenőrizve az átjárhatósága, ha jól tudom....
yani🍀2017-12-21 14:41:09 // 103083
Ugyan nekem nem automata van, de miért baj az, hogy ha D-be rakod, akkor kirak egy D betűt? Ma mondjuk egy P-ét írna ki, akkor érteném, hogy valami nem tetszik, de ezt most nem fogom.
Peta742017-12-21 14:29:19 // 103082
Meg ez volt látható!
Peta742017-12-21 14:25:52 // 103081
Például ha D -be raktam akkor a D-é betü
Shadin2017-12-21 14:25:38 // 103080
Emil levette a kupakot egy ilyen esetnél és telefröcskölte a tűzfalat vízzel. Ekkor megszűnt a dudor a csövön. De mi az az élethelyzet ami egy nem dugult rendszerven felfújja a csövet és nem a kiegyenlítő felé viszi el a nyomást annak ~1 báros sapkája felé :-(
Shadin2017-12-21 14:22:50 // 103079
Pont ez az aggályom, hogy a teljes hűtő kör nyomott és ez nem látszik a kiegyenlítőnél :-(
yani🍀2017-12-21 14:19:20 // 103078
Milyen sebesség jelzőlámpa ikon?
Nem lehet, hogy a sebességtúllépés jelző be van kapcsolva és azt láttad felvillanni?
yani🍀2017-12-21 14:17:25 // 103077
Olyan, mintha fordítva lenne benne a termosztát. Gondolom ez lehetetlen, de működését tekintve úgy néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 14:16:41 // 103076
Parázni nem kell, ha hibalámpa van, olvastasd ki mihamarabb a hibakódot.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 14:14:17 // 103075
Leszedett kupakkal próbáltátok? Úgy mit csinál vajon?
Ez azért necces így, mert még egy hengerfejes motor is felkeményedett csövek mellett, de kilöki a vizet, vagyis folyamatosan próbál megszabadulni a nyomástól. Ez meg itt tartja a nyomást leállítva is? Minek a nyomását? A termo nem tud nyomás különbséget tartani, ekkorát biztos nem. A 2.4-ét sose láttam még, de gondolom ott is van egy rugós tányér, amit a túlnyomás vissza nyomna. Nekem ebből valahogy az jön le, hogy mindenhol túlnyomás van, az egész vízkörben. Úgyhogy levételkor óvatosan a kupakkal..
Peta742017-12-21 14:05:43 // 103074
Sziasztok! Új vagyok még autómata dologban kéne egy kis segítség!Van egy 2,4 jtdm 200lovas ma egy pillanatra elkezdett villogni a sebesség jelzőlámpa ikonja! A váltó teszi rendesen a dolgát semmi jele hibának valami ötlet vagy segítségre lenne szükségem!Vagy kezdjek parázni!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 14:03:35 // 103072
Na de várj. Ha a visszatérő is nyomás alatt van, akkor nem biztos, hogy a hűtőnél van a dugulás. A kiegyenlítő felé szabad a víz útja? Van arra keringés?
Mi van, ha a vízpumpa is azért nyomta a vizet, mert nyomás alatt van ott is a vízkör?
Érthetetlen. Olyan, mintha a kiegyenlítő felé lenne dugulás (vagy nem nyit a szelepje) , miközben valami (reméljük, hogy nem a hengerfej) fújja fel a rendszert?
Liquid2017-12-21 13:23:48 // 103071
hú ez durva
psychoati2017-12-21 13:17:45 // 103070
Uhh... ilyet még nem láttam. Olyan mint ami lenyelt valamit :-O . Lidércnyomás van benne ;-)
Shadin2017-12-21 13:11:32 // 103069
Na hát ez az és a csőből a nyomás akkor sem szűnik meg ha leállítjuk a motort és hagyjuk kihűlni :-(

Olyan mintha elől a hűtő, hátul meg a már lezárt termosz tartaná a csövet nyomás alatt.
De mindez nem magyarázza, hogy a visszatérő cső miért keményebb jelentősen, mert ott aztán tényleg egyenes útja kellene legyen a kiegyenlítő felé...

Érthetetlen.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 13:06:17 // 103068
Jesszus.. ehhez nem kicsi nyomás kell azért. Egy ilyen csövet a vízpumpa szerintem kizárt hogy így fel tud puffasztani. A dugulás valószínű a hűtő felé, de még akkor sem keletkezhetne itt ilyen víznyomas, hiszen a kis vízkör felé a kiegyenlítőben, mint a neve is jelzi, ki tudna egyenlítődni. Ez olyan, mintha mindenfelé zárva lenne a víz útja, és ott már gőznyomás lenne, nem is víz.
Shadin2017-12-21 12:55:22 // 103067
10 hónap szopás után most már úgy érzem hogy jóban vagyunk Pazarral, bár még hátra van egy hidrotőke készlet csere, már ha az a baja, de csak mostanában nem tör rám az az érezés, hogy vissza kell üljek dízelbe, mint amilyen az elődje volt. VTT-re topon lesz már, ha addig nem hajtom szét a váltót :-)
Jorjie2017-12-21 12:47:57 // 103066
Ezt hallottam, rohadt jó hangja van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak