Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:01:55 // 113470
Erről majd írsz, hogy mennyire működik jól, van e haszna? Érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:00:49 // 113469
Gyakorlati talpasztalatom nincs, ésn a városi fogyasztásra koncentráltam amúgy is :-) Az nem 8 :-)
Gyula G'2018-12-09 02:18:04 // 113468
Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Roll19832018-12-08 21:45:15 // 113467
Sprintmonitoron nincs túl sok belőle.

Fordjee2018-12-08 21:38:20 // 113466
Koszi.
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Attika012018-12-08 21:29:08 // 113465
nézd, Gyuri. Most rendeltem a 46-ba egyet. 😊
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-08 20:33:57 // 113464
Én olvasgattam utána anno. Egy Opel motor van benne, igénytelen, nyűg mentes motor, ami simán megfutja a 400e km-t gondok nélkül. Viszont nagyon gyenge és rengeteget eszik. A Chevy Cruze-ban is ez van ha jól tudom. Nezegettük második autónak az 1.8-as 5 ajtóst, mert találtunk egy 50e-t futottat. Lomha és zabál már abban is. Más baja nincs :-)
redbulz2018-12-08 20:00:46 // 113463
Nem fejtette ki ennel jobban, en meg nem faggatoztam, mert ugy lattam nagyon a bogyeben van az adott peldany :) en is hasonlo megfontolasbol vettem benzinest, ebbol a szempontbol nincs is baj, a motorhoz nem kellett nyulni.
Fordjee2018-12-08 19:53:12 // 113462
Kiváncsi lennék, mi a gond vele. Itt írt valaki róla egy rövid tesztet meg volt vele elégedve, népitéleten sem húzták le, bár elég kicsi a merítés.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
redbulz2018-12-08 19:05:34 // 113461
Egyszer megkerdeztem Ze-t mikor ott voltam naluk egy ott levo 1.8-rol, hogy mi a baj vele. Eleg tomor valaszt kaptam: "az, hogy gyartottak". Ugyan nem faggattam tovabb, de ez nem tunt jo jelnek, a 159ben levo jtsrol viszont egesz jo velemennyel van, sot legutobb azt mondta meg ajanlani is szokta mikor kerdezik.
tdemeter2018-12-08 18:54:21 // 113460
Nincs tapasztalatom 1.8-al, de szerintem a 20k évente az már az a mennyiség, ahonnét a dízel megérheti.
tdemeter2018-12-08 18:51:22 // 113459
Én viszont úgy tudom, hogy ez minden injektornál eltérő és az, hogy pontosan mekkora lehet ez az érték mindegyiknél egyedi, a gyár által meghatározott érték.
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Fordjee2018-12-08 15:57:11 // 113458
Sziasztok!

Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.

Köszi előre is.
Csabi2018-12-07 12:03:07 // 113457
A szakma szerint:

"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából

Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.

Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)
tdemeter2018-12-07 11:53:03 // 113456
Az egyik nagyon rusnyán korrigál, de ezt egy szakember jobban meg tudná mondani.
Szép halál az injektorfelújítás, van róla blogom ha érdekel.
samu1262018-12-07 09:20:17 // 113455
Fel akartam még venni pár szempontot ehhez a méréshez, szerkesztettem egy kicsit most, 200 mp előtt állt hidegen a motor alapjáraton, 1000 után melegen alapjáraton, közte ment kb 20km-t.
tdemeter2018-12-07 08:00:08 // 113454
Az látszik a görbéken, hogy jó nagyot korrigál. Korrekciós értéket alapjáraton, melegen szokás mérni, így igazából ez nem sokra használható szerintem,
Amit tudok még, hogy +-1.0 -tól már hivatalosan soknak számít a korrekció.
Az enyém simán 2 felett járt amikor felújíttattam őket.
samu1262018-12-06 23:26:57 // 113453
Sziasztok!

1 éve olvasgatom a fórumot és vagyok tulajdonosa egy 2008 decemberi 159 1.9 16v-nek. Úgy vettem meg annó, hogy tudtam kell rajta csiszolni. 1 év alatt sok minden rendbe lett rakva rajta és lett cserélve (turbó felújítás mert fütyült, vezérlés csere a húzosabb tételek közt).

Megvettem a MES-t is és rendeltem egy OBD2-es kábelt innen:
OBD2 (2 kínai kábellel fürödtem be előtte, ez pedig a multiecuscan oldalán is kint volt mint működő kábel).

Egyetlen jelenségre kerestem vele a magyarázatot, főleg hidegen (10 fok alatt) a fordulatszámmérő kileng nagyon kicsit, idővel megszűnik, de nagyon picit érezhetően (utasaim nem vették észre csak én) ezalatt remeg az autó. A hozzászólások közt találtam nyomokat mi felel ezért, leginkább a porlasztókra gyanakszom.

MES-el felvettem az egyik szokásos utamat, exportáltam CSV-be és vizualizáltam (data is beatiful). Ott ahol jobban kilengenek az értékek, ott éppen lámpa volt vagy parkolóban álltam, közte körülbelül folyamatosan haladtam.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PA1gx37MISDNcOwIRpmOHFT1_Hixij4OW2GXZ6u-5-E/edit?usp=sharing

Érdemes tovább nyomozni ezen a vonalon?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 22:31:03 // 113452
Áhh ezt jó tudni, azt hittem, hogy ez is izzítógyertyás mint a régi jtd-kben. Akkor azért ilyen piszok jó a fűtése. Pikk pakk befűt, az ülés is 500m múlva erezhetően melegszik. Hideg téli reggeleken nagy királyság. Na.. csak hogy ne a vezetékeit szidjam :-)
tdemeter2018-12-06 22:20:54 // 113451
Igen. Az én autóm még régi, szerintem akkor még nem nagyon tartották nyilván a felszereltséget. Randomra megnéztem egy másik VIN-t, egy giulettaét és ott rengeteg infó volt , de nekem csak a motor, meg hogy no special edition, aztan jónapot...
szelod92018-12-06 22:17:16 // 113450
Itt, ha rányomsz az Infora, akkor sem nyílik több le?
Haddel2018-12-06 22:08:37 // 113449
Ate tárcsa+ Trw betét kombó nekem már bizonyított.
tdemeter2018-12-06 22:04:03 // 113448
Nekem ott 3 sor nyílik le és annyi:(
Pedig olyan kíváncsi lennék, hogy mi volt a gyári konfig
szelod92018-12-06 21:52:36 // 113447
ePer adta ki. Amikor beírtam az alvázszámot és utána Info fül. Ott lenyílik a felszereltség és ott volt közte: PTC HEATER FOR DIESEL Yes (52Y)
Csabi2018-12-06 21:51:57 // 113446
Van egy kerámia fűtőtest a fűtőventilátor után. Automatán működik, ha be van kapcsolva a klímapanel, és legalább egyes fokozaton van a ventilátor. Ha a vízhőfok eléri a 70fokot kikapcsol. Elég nagy teljesítményű, uh a relékattanásokból lehet követni a működését, ha valaki nagyon figyeli. :)
tdemeter2018-12-06 21:48:19 // 113445
Ezt az eperben nézted meg? Pontosan hol van ez?

A kézikönyv 69.-ik oldaláról idézet:

KIEGÉSZÍTŐ
FŰTŐBERENDEZÉS
(csak Diesel
változatoknál)
(egyes változatoknál/piacokon)
A gépkocsi rendelkezik egy kiegészítő
fűtőberendezéssel, amely hideg, téli
időjárás esetén a motort segítve lehetővé
teszi az utastér gyorsabb felfűtését
a komfortos hőmérsékletre.
A kiegészítő fűtőberendezés járó motor
és 20 °C alatti külső hőmérséklet
esetén működik, amikor a motor még
nem érte el a normál üzemi hőmérsékletét.
szelod92018-12-06 21:29:47 // 113444
Sziasztok! Mint alvázszám lekérdezés után kiderült, van PTC fűtés az autómban. Ez pontosan mit takar? Hogyan tudom műkődésre bírni és miért is jó ez nekem? :D
Macccy2018-12-06 18:18:37 // 113443
Naigen, az meg 0 fokban amúgy is kellemes, üdítő feladat, fedett de fűtetlen garázsban is (tapasztalat). Hú a múltkor a termosztát cserénél viszont dejó volt felülről dolgozni, mert fincsi meleg volt még a motor, a víz is langy volt, élvezet volt vele összepocsálni mindent :))
Shadin2018-12-06 17:05:34 // 113442
Egyébként asszem van a polcomon egy olyan tömítés, de a nagyobb szopás, hogy a kartert le kell venni ugye :-(
Piritu - 1.000.0002018-12-06 16:38:15 // 113441
Nekem se volt semmi bajom vele.
Mondjuk nem is volt a kocsiban :-)
olahzolee2018-12-06 16:22:48 // 113440
sziasztok!
első féktárcsa, es fekbetet ccsere előtt állok. (305mm)
ki mit javasol? mi vált be?
Macccy2018-12-06 16:15:44 // 113439
Inkább összeszottyad aza tömítés (ha az a ludas) a hidegtől és úgy enged falsot, azért nem szívja fel a nedűt. Ja, ezekbe már nem nagyon lehet olyan olajat önteni, ami ne lenne baszottul híg. Gajdán bácsi is megmutatta, hogy a 15W se lesz rögtön méz, ha lehűtik.
Shadin2018-12-06 15:29:37 // 113438
Ez rossz analógia, annyira nem sűrűsödhet meg, nem úgy van kitalálva :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 14:43:19 // 113437
Szidom szegényt néha, de ma a 159 is pakkot kapott. Fél éve 'fő' és egyetlen autót játszik, pár apróságot megérdemel :-)
RomeoOne2018-12-06 12:55:34 // 113436
Eddig 1/év a gyakorisága, majd figyelem :D
Csabi2018-12-06 12:50:53 // 113435
Valószínűleg egyre gyakoribbá válik, kérdés mennyi idő alatt. Ha észrevehetően romlik a helyzet akkor érdemes vele foglalkozni, szerintem.
fazek2018-12-06 12:49:25 // 113434
Nekem is írkálta néha. Csöri tudja melyik tömítést kell cserélni.
Csabi2018-12-06 12:46:50 // 113433
"... nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)"
Sírok 😁😂😂😂
RomeoOne2018-12-06 12:44:17 // 113432
Na, majd utánanézek. Feltételezem ez azért nem olyan veszélyes, hogy megöljem vele a motort, különben már rég besült volna.
Csabi2018-12-06 12:30:12 // 113431
Keress rá a "tömítés" szóra itt a topicban. Jó páran írtak róla.
Csabi2018-12-06 12:20:20 // 113430
2.0 egyik típushiba. Az olajszívó cső tömítése megadja magát, a sűrű olaj miatt levegőt szív a tömítésnél...máris nincs elég olajnyomás. Ahogy felkapja az olajat megszűnik...
Macccy2018-12-06 12:18:04 // 113429
Engem azért pöttyet aggasztana. :( )

Még hideg olajon sem lehet leányálom pörögni-forogni, nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)
Macccy2018-12-06 12:15:36 // 113428
Igen így lehettek Torinóban is valahogy, a meeting-en:

" - Legyen belőle sw kivitel, signori?
- No no signori, a Madonna szerelmére, ne legyen, hisz annak folyton koszos a hátsó ablaka!
- Dehát az európai eladások sokkal grande lenne ..
- Versace áldjon meg, ha be is csődölünk, nem lesz sw hátsórész signori! "

:D
RomeoOne2018-12-06 12:10:22 // 113427
Szerintem egyikkel sem. Tavaly is csinált egyszer ilyet a jó hidegben, igaz akkor -5 körül/alatt volt a hőmérséklet. Gondolom megsűrűsödik úgy az olaj, hogy az első pillanatban nem jelenik meg a várt olajnyomás és besípol.
Csabi2018-12-06 12:06:47 // 113426
Shadin és páran tudják, hogy melyik tömítéssel kell szemezgess...
RomeoOne2018-12-06 11:57:22 // 113425
Látszik, hogy digó kocsi, ma reggel 0 fokban beültem, beindítottam, erre kiírta, hogy állítsam le a motort, 'insufficient oil pressure'. Kicsit hagytam is ketyegni, mielőtt elindultam.
Csabi2018-12-06 11:45:00 // 113424
Egyben örülök is, hogy ez a legnagyobb bajom vele. :)
Csabi2018-12-06 11:43:32 // 113423
Hát én az SW-t ezért "utáltam" meg

Ebben a takony időben hiába mosogatod, és folyton ezt látod....Szóval őszintén örülök, hogy a Giuliában nincs SW.. :)
Shadin2018-12-06 11:42:06 // 113422
Jobb lett volna a büdös mint a semmi...
Csabi2018-12-06 11:41:03 // 113421
Na ugye :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak