Ma láttam ebben az Facebook csoportban: Alfa Romeo Hungary. Az Alfások
Egyébként én raktam fel 225/55 R17-es gumikat és igaz nem hangzik soknak az a kb. 1 cm, amit így nyertem, de azóta nem rémlik, hogy leért volna.
Nem úr aki nem herdál. :)))
Tegnap én is ezen sopánkodtam....
1-2 év múlva én is ilyen hirdetést szeretnék feladni. A nagy hasam nagy hasmagasságra cserélném. :)

Ha párásodik nagyjából hat oka lehet:
- Nedvesség/lé van a rendszerben (szűrő, nedves levelek...stb).
- Nedv van valamelyik kárpitban.
- Poros/zsíros a szélvédő.
- Még hideg a kabin és belehellitek.
- Usziból jöttök.
Az hatodikat nem írom le, azt mindenki fantáziájára bízom. :)
Full autóba oda fúj ahova kell. Ha hideg van a felső testre és a lábhoz, ha nagyon kell fűtsön inkább a lábhoz. Ha klíma kell, akkor a szélvédőre, ha nagyon kell hűtsön a felső testre.
Nálam világítanak a nyilak (FL előtti), de nem nagyon használom. Ha elpiszkálom nekem is kiveszi autóból, de a monoval ráteszi az akaratom a másik zónára (már ha előtte el lett piszkálva innen). Ha utasom van tud nagyon szélsőséges is lenni ha nagyok az igények (nagy dT - ákár 16°C).
Tudomásom szerint a FL három zóna is hasonló működére bírható.
Engem nem zavar, hogy megy a klíma, sőt örülök neki, hogy keni a rendszert és tömítéseit. Nem akarok én már klíma kapcsolgatással és állítgatással is foglalkozni. Szerintem tök jól teszi a dolgát a Fog AQS és az Dual Sun szenzor a dolgát. Szerintem nagyon jó szabályozókört hoztak létre.
Az állítgatás nekem kicsit olyan mint az inverteres klíma. Hozza ügyesen és takarékosan a beállított hőmérsékletet. Nm úgy mint a ki-be kapcsolós, ami viszonylag nagy T tartományba ingázik.
Szerintem dőlj hátra és élvezd a vezetést. Hagyd hogy kényeztessen a szellőzőrendszer (is). :)
Shadin2018-12-10 18:18:47 //
113509
Gyári 18"-os alukereket keresek esetleg használható téli gumival. Jelige: hasmagasság.
Ezután ugyanitt 17"-os
RIAL kerekek szinte új Dunlop Wintersport 5 gumikkal eladóvá válik...
Nekem se tetszik az auto mód a klímán. Valami elb@szott helyen lehet a hőmérője és így télen lesüti rólam a bőrt, úgy ontja be a forró levegőt, nyáron ugyanez fordítva, pedig nem állítok be lehetetlen hőfokot rajta. Persze miután úgy érzi, hogy jó a hőfok akkor átvált egy elfogadható működésre. Jobban szeretem én is a manuál módot.
Shadin2018-12-10 18:12:36 //
113507
Ja kérem a dízelnél...
Én ha full auto-n hagyom az plusz másfél liter :-)
Ja, és gratula a vashoz! :)
Ami volt itthon belefújtam, a 146-nál anno bevált. Ennél 80%-os a siker, néha van szag. Hogy mikir és miért nem tudom. A pollenszűrő az nem nézett ki jól, pedig szoktam cserélni. Most a csere után leszokott a klíma kapcsolgatásról, sokkal jobb lett. A csakhőfok nem tudon hogy működik jól nálatok, itt buta mint a 'főd'. Full auto módban hamar párásodik, nem igazán látom és érzem , hogy hova fúj (sehova?). A nyilak nem világítanak, az biztos. Ha valahova irányítom (pl szélvédő), kiveszi auto-ból.. az egyik felét. Nem érzem az atombiztos logikát benne. Nekem mono módban manuális módban dolgozik jól, ilyenkor tényleg csak két dolog miatt kell piszkálni. Indulás után befűt mint a kazánba, le kell csavarni. Ez 8-10km után normalizálódik (mire beérünk a suliba ). A másik az önkényes klímázás. Lehet az én elvárásom túl sok, el lehet lenni biztos úgy is, ha nem nyúlok hozzá, folyton dolgozó klímával.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
Kulcsügyben a Tata-Agostyáni mókust javaslom.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Krisz562018-12-10 16:56:50 //
113503
Sziasztok!
Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)

Velencei szállásadónk testvére árulja az autójukat.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is.
159 eladó.
Én is, csakahőfoktekergetők táborát erősítem. És szerintem Zseniális.
A habot én nem javaslom senkinek.
Ördögkísértés.
Azóta csak
Loctite.
Shadin2018-12-10 12:34:53 //
113499
Igen.
Köszi a visszajelzést. A Fog sensor-t kell kikapcsolni ha jól értem? Furán van elnevezve :-)
Shadin2018-12-10 11:47:42 //
113497
Múlt héten kikapcsoltam a páraérzékelőt. Nem kapcsolgat be a klíma. Most sem párásodik az ablak, mint ahogy akkor sem láttam amikor a klíma bekapcsolgatott.
samu1262018-12-10 10:23:09 //
113496
Köszönöm az injektoros felvilágosítást, esetleg 1-2 "bevált" műhelyt tudtok ajánlani? A neten keresgélve elég vegyes a felhozatal, és még a jobbak közt is van 1-2 érdekes komment.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Kavicsfelverődéshez ecsetes javító festék, illetve létezik karceltávolító, ami képes rendbehozni a nem mély sérüléseket.
szelod92018-12-09 22:23:35 //
113494
Sziasztok. Ma sajnos észrevettem pár karcolást és kavicsfelverődèst a gépen, amiket szeretnél kijavítani. Sima fekete az autó színe. Van valakinek tapasztalata ezekkel az ecsetes javító festékekkel vagy valami pro tippje, hogy mivel lenne érdemes neki állnom?
Liquid2018-12-09 22:22:14 //
113493
milyen szokásos hülyeség? :) az ülés témát már kiveséztük :D
Nem, nem az autómban van torokfájás, tudom a klímát kezelni, koszi :-) Megint kezdődik a szokásos hülyeség. Én nem kapcsolom fixre, én dolgom. A tisztítást kérdeztem, a választ köszöneyyel vettem. Jóccakát.
Pedig egyszeru, nem kell hozzanyulni :-)
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
Liquid2018-12-09 20:57:02 //
113490
Gombnyomogatás? :) Azt minek. Max. a hőfokot kell állítgatni, meg a hátsóablak fűtést kapcsolni. Ha nem lenne idióta módon megoldva a fűtés vezérlése, akkor hozzá se kéne nyúlni soha. Annyi a nyitja a titoknak, hogy értelmes hőfokot kell beállítani, pl. nyáron 40 fokban nem 22-t, és máris nem lesz torokfájás.
Liquid2018-12-09 20:54:11 //
113489
Hogy érted azt hogy visszabüdösödik? Soha nem volt az enyémnek kellemetlen szaga.
Mondjuk én "használom", úgy értem nem kapcsolgatom ki soha.
A helyedben nem fújkálnék habot sehova...
Mert? A klímát sosem használtam sokat, a 146-ban sem. Az hogy a 159 magát kapcsolgatja, az bosszant, nekem erre nincs szükségem. 3 zónás cucc van a vasban, de semmi előnyét nem látom egy félautomata mono klímához képest. A kényelemhez nem ad semmit, csak lesz egy csomó felesleges gombnyomogatás.
Lehet hogy nem csak az ülést nem sikerült beállítani? :-DD
LaciR2018-12-09 20:20:10 //
113486
Köszönöm a válaszokat.
Köszi a tipoet, utána nézek. A nem kell csinálni semmit, az jól hangzik :-)
Biztos van összefüggés, de en nem szeretem használni. A külfölfi utjaim alatt rendszeresen kikészül a torkom a klímától. a repülőn, autóban, irodákban non-stop mindenhol. Egy ideje inkább kerülöm a használatát, csak ha tényleg indokolt. De pl a párásodó ablakra is nekem kellmesebb megoldás jól befűteni és lehúzni az ablakot. Rögtön még a depis ködös este is vidámabb úgy :-) Persze ha esik, akkor nincs mit tenni :-))
Loctite önműködő klímatisztító, az egyik legjobb és nem kell csinálni semmit
A lámpát és a felesleges fogyasztókat ne nagyon kapcsold be
használati 170. oldal:

Vagy nincs töltésed vagy kakukk az akku. Az előbbire tippelnék. Egy egyszerű feszültségméréssel el lehet dönteni.
LaciR2018-12-09 19:29:52 //
113480
Szia.
Hát én is erre tippeltem. Holnap vihetem szervizbe. Remélem még elgurulok vele odáig.
"Pedig nem sokat hasznalom, mégis hamar mocsárszagú." - A 156-159-Giu amíg megvolt mindig be volt kapcsolva és sose volt szaga :-DD
Laca622018-12-09 18:58:51 //
113478
Szia !
Amikor ilyen akksi piktogramot láttam,generátor javítás lett a vége.
LaciR2018-12-09 18:18:20 //
113477
Sziasztok.
Ez most kis baj, nagy baj vagy agybaj?

Köszönöm, így járok majd el. Állítólag a csepptálca felől érdemes addig nyomatni míg fekete lé jön, de még nincs kész a másik autó, úgyhogy nem tudom leadni a mozdonyt hogy aknáról kipucolják, jó lesz ez felülről is most és sk amikor időm van :-) Hirtelen lett büdös mostanában, azt meg a gyerekek miatt sem csipázom, ki tudja mi van a levegőben.
yani🍀2018-12-09 16:34:04 //
113475
Én is a pollenszűrőnél szoktam. Nekem befér a kezem, és a tisztító csövét át tudom dugni a ventillátor lamellái között balra egészen a klíma hőcserélőjéig. Hallani a fémes kopogást. Habot szoktam befújni, még nem okozott problémát.
A hét elején kitisztítanám a klímát sprays módszerel. Hol érdemes befújni neki? A pollenszűrő helyén esetleg? Olvastam olyat, hogy kárt is tehet a spray ha rossz helyre fújom. Eddig többször próbáltam ózonost, de hamar visszabüdösödik, nem adok érte többet pénzt... Pedig nem sokat hasznalom, mégis hamar mocsárszagú. A 146-nál is spray-vel tudtam szagtalanítani, hátha itt is beválik.Vagy van valami tuti tipp?
Sziasztok! Egy darab tolatóradar szenzorra lenne szükségem ebben a színben. Köszi!
Fordjee2018-12-09 07:57:42 //
113471
Az biztos:) Varosit 10-11 korulre tippelem, vegyest 8-9 kozottire.
Egyébként amiket találtam , elegedettek a tulajok. Eléggé lomha de normál közlekedéshez teljesen jó, motorikusan megbízható.
Kellene találni egy jó példányt, nagy választék nincs belőle. Európában szerintem nem is árulták, talán csak Hollandiában.
Erről majd írsz, hogy mennyire működik jól, van e haszna? Érdekel :-)
Gyakorlati talpasztalatom nincs, ésn a városi fogyasztásra koncentráltam amúgy is :-) Az nem 8 :-)
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Sprintmonitoron nincs túl sok belőle.

Fordjee2018-12-08 21:38:20 //
113466
Koszi.
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)

nézd, Gyuri. Most rendeltem a 46-ba egyet. 😊
Én olvasgattam utána anno. Egy Opel motor van benne, igénytelen, nyűg mentes motor, ami simán megfutja a 400e km-t gondok nélkül. Viszont nagyon gyenge és rengeteget eszik. A Chevy Cruze-ban is ez van ha jól tudom. Nezegettük második autónak az 1.8-as 5 ajtóst, mert találtunk egy 50e-t futottat. Lomha és zabál már abban is. Más baja nincs :-)