Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2019-03-06 12:59:32 // 115455
Nem, kicsit ha olvasgatod, akkor sokan odaírják az össz futott kilométerekhez azt is, hogy mennyire kopott le, vagy hogy teljesen elfogyott, stb. Ezért mondom, hogy egy képet azért lehet ebből kapni, aztán ha talál még másik tesztet akkor hozzácsapja.
De nagyonnagy csodák nincsenek, a Michelin Pilot Sport 4 az elég jól tapad sportosba tehát jobban fog kopni, mint egy kevésbé sport gumi.
Macccy2019-03-06 12:54:41 // 115454
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-4-S_2.htm
RomeoOne2019-03-06 12:54:19 // 115453
Ott csak azt írják, hogy hány km tapasztalatuk van vele, nem azt, hogy mennyit tud futni. Ez csak kb. olyan, mint a népítélet-nél, hogy írják, hogy hány km-t autóztak már vele, de az csak azért van, hogy látszódjon mennyire megalapozott a vélemény.
droberto2019-03-06 12:52:06 // 115452
Igen, ezt néztük Domboriban.
droberto2019-03-06 12:50:54 // 115451
Segíts már meg egy linkel Cartárs. :)
droberto2019-03-06 12:50:12 // 115450
Na ne már. Ha van valakiknek akinek hiszek, azok pont a Brittek. Sokan vannak és értenek az autókhoz és a gumikhoz. Tudnak és szoktak gyorsan vezetni. És a legfontosabb, hogy nem elfogultak. Ami a németekről (az ADAC-ról, Bildről) már nem elmondható. Sokszor csalnak is.
A nagy értékelésszám miatt pedig igencsak reprezentatív. :)

A gumi értékelés mindig szubjektív dolog. De ugye nem vagyunk egyformák. Mindenki máshogy vezet. Az emberek 95 % max csak vészhelyzetben él a gumi tartalékaival és egészen más szempontok alapján alkot véleményt.

Pirelli:
Káosz van az tény. Amolyan olaszos sajátosság.
Érdemes lenne megkérdezni a Pirelli Hungáriát erről.
Macccy2019-03-06 12:45:18 // 115449
tyrereviews -on írják a kilométereket is, azt is, hogy vad tempós kilométerek vagy normál, onnan is valamennyire kaphatsz képet, figyelembe veheted
droberto2019-03-06 12:39:42 // 115448
"A MICHELIN PILOT SPORT 4 S egy rendkívül nagy teljesítményű gumiabroncs, amely a MICHELIN Pilot Super Sportot váltja fel a francia gyártó kiváló gumiabroncsaiban."

Érdemes a tesztgyűjteményeknél az adott teszt eredményekbe is belekattintani. Nagyon klassz.

Jelenleg szerintem ezt venném.

A kopást kéne még kideríteni. Ha jól emlékszem a Tyretest.com-on régen sok-sok felhasználó megadta, hogy mennyit ment az adott típussal, de most nem találom ezt.
Macccy2019-03-06 12:34:43 // 115447
Tudom. Az, hogy az S001 a KIRÁÁLY ... neeem, :)) azt tudom hogy s001 -et kaptam két éve 42 /db áron és azért lett az, de tényleg jó gumik, vagyis nem vagyok tesztelő így inkább a tényeket közlöm: nincs semmi panaszom a Bridgestone S001 gumikra.


Ma felhívom a gumis srácot és hozatok másik kettőt. Aztán racse' van hegyesbe! B)
Shadin2019-03-06 12:29:57 // 115446
Csak ismétlem önmagam, de az Rainsport 3 felnivédő pereme a vicc kategória és a natív futófelület szélessége kisebb mint a társai esetében. Ti felniken elég feszítettnek néz ki, olyan hüjegyerekgolfos kicsit :-( Ellenben jól fogyaszt vele az autó :-)
RomeoOne2019-03-06 12:23:46 // 115445
Ezt az oldalt nem nagyon ajánlom, ilyen önbevallásos alapon pontozzák a gumit a userek. Odamész és pontozol bármilyen abroncsot, hogy szerinted milyen. Ez mondjuk a vicc kategória alatt van 2-vel :DDD
Objektivitást nyomokban sem tartalmaz (legfeljebb ott, ahol a gumi teszteket meghivatkozza).
De a P Zero-nál volt egy jó ábra, amit eddig sehol nem láttam (mondtam már, hogy a P Zero-knál totál katyvasz van): régi és új P Zero-k
Itt még olyan info is van, hogy ez a 'P Zero PZ4' Na ilyen azonosítót, mint ez a PZ4 még eddig sehol nem találtam, pedig egyértelmű, hogy kell egy ilyen, mert nem lehet megmondani, hogy melyikről van szó. Árukeresőn pl. ezt a legújabb P Zero-t P Zero sport(s) néven lehet megtalálni (mindkét mintát). Teljes káosz
droberto2019-03-06 12:21:05 // 115444
Látom, bocsi. Az S001 az utód.
De akkor miért az előd drágább?
Mert gyengébb valamiben?
Bár a Tyre Reviewen jobb az S..
Nehéz ügy ez na.
droberto2019-03-06 12:18:36 // 115443
Azt tudod, hogy mi a különbség a Potenza RE050A és az S001 közt?
droberto2019-03-06 12:16:38 // 115441
Szerintem adj hálát az égnek, hogy nem 2012-őt írunk.
Akkor ugyanis ezek a most 50-70k-es prémium gumik. 90-120k Ft-os ársávban mozogtak. :)
Macccy2019-03-06 12:07:48 // 115439
Kedvesek vagytok srácok, de az árukeresőig meg a google túrásig jó vagyok, majdnem fekete öves ;))) Én a .. hogyismondjam, okos forrásokra, importőr haverra, mágusra, kamionos Zsocára gondoltam, néha akadnak ilyen szálak. De ha nem hát nem. Akkor még mindig az itteni Bridgestone S001 a nyerő 49 ezer plusz szerelésért.

RomeoOne2019-03-06 12:03:19 // 115438
Ha Pirelli, akkor én ezt sem hagynám ki. Sztem jobb, mint a Nero GT, bár nem tudom milyen viszonyban van a Corsa-val. Sokat elmond azért, hogy N1 jelzése van. És nem XL-es (bár ez nem sokat számít).
Pirelli P Zero
Liquid2019-03-06 12:00:46 // 115437
berendeltem újra a Rainsport 3-at, ezúttal gyári méretben
droberto2019-03-06 11:52:40 // 115436
Szia!
Elvégeztem neked a kutatómunkát. :)
Itt van az öt prémiummárka gyári méretű kínálata.
Nekem a Bridgestone RE50A nagyon bejött, de lehet, hogy jövőre CSC6 vagy valamelyik szuper Michelin Pilot Sport lesz. Nálam a tapadás mellett a tartósság, és öregedési hajlam lesz a mérvadó, mivel meglehetősen keveset megyek.
Ha nagyon akarsz okoskodni, és esetleg tudsz eurót középárfolyamon, rendelj Ausztriából, ott talán kicsivel még olcsóbb.
Tirendo.at

S001
148€
RomeoOne2019-03-06 11:44:07 // 115435
A Giuliás példa szerintem pont jó volt, mert megvan a márka analógia (Alfa Romeo/Michelin), megvan a típus analógia is (Giulia/Primacy3(?)), a többi jelzés meg már ez után jön. Mindegy is, nem ez a lényeg.
Ha azt mondod, hogy nem volt más eltérés, hát elhiszem. Lehet, hogy a Michelin nem tünteti fel, bár fel szokták. Én 2016 tavaszán Dunlop Wintersport 3D téligumikkal vettem a kocsit, azon pl rajta volt az AO jelzés és 14 volt a DOT vége. Nem is volt elkopva, de cserébe jó szar volt, inkább el is adtam.
RomeoOne2019-03-06 11:28:53 // 115434
Beírod árukeresőbe és megnézed, hogy hol a legolcsóbb. Mondjuk a legolcsóbbak valószínűleg nem friss DOT-osak lesznek, de azért nem is 3-4 évesek. Sokkal több mindent nem tudsz tenni.
Zolibácsi2019-03-06 11:22:48 // 115433
https://auto.jofogas.hu/budapest/Bridgestone_245_40_R19_Uj_nyari_gumi_4db_89795436.htm
Macccy2019-03-06 11:16:20 // 115432
Sziasztok,

Ahogy én látom, 3-4 éves gumit már nem szívesen veszek meg újként (árcsökkenve se nagyon) és ezek a DOT13-as Pirelli PZERO -k már két éve amikor az autót vettem, akkor le lettek húzva nagyon a vizuális átvizsgáláson, szárazság, apró repedések, kopottság. A fehérvári FIAT akkor azt is hozzátette, hogy "ez a Pirelli sajnos nem öregszik szépen". A témához ennyit fűznék csak hozzá, ideológiát nem.

...
.

Nekem igazából vásárlással kellene segítség: kettő prémium márkájú gumiabroncsot szeretnék venni, nyilván minél alacsonyabb áron. Elöl már két szezont futottak a BRIDGESTONE Potenza S001 -esek, szerintem jók, nincs panasz. Ahol néztem, most kedvesen is kb. 50 ezer Forint darabja. Tudom tudom legyen pénz banánra, de az nem baj, ha a banán akciós! ;)

A prémiumból azért nem akarok engedni, mert gyűjtöttem infókat illetve tegnap végeztem egy netes kutatást is az egyik ígéretes kis márkára: brit-kínai Davanti gumiabroncs 30 /db áron, ígéretes, csendes, tapadás sem rossz, viszont sok vélemény alapján durván a 40-50% -át tudja futni kilométerben egy prémiumnak, mielőtt lekopik. Így viszont már hosszabb távra nem éri meg a 63% -os árat, szimpla matek.

Szóval tudtok jóáras prémium beszerzési forrást? Én a Bridgestone S001 -et tudom 19" méretben 50 /db.
Angelo2019-03-06 10:25:54 // 115431
Én is Pirelli Pzero Nero Gt-ben gondolkodom...van itt közülünk vki, aki vett 225/50/r17-es méretben?
Érdekelne, hogy honnan sikerült beszerezni?
Elég érdekesek ezek a gumiportálok....nehéz kiigazodni az árakon(terhelési és egyéb mutatókban is azonos gumi tök eltérő áron)
cscs2019-03-06 08:42:13 // 115430
wow. asszem nincs több kérdésem. :D
Giuntini2019-03-06 08:21:18 // 115429
Én ezért szeretem a Michelint. A legkevésbé ezen érződik az elöregedés. Az olcsóbb Pirelli gumik például rendkívül gyorsan öregszenek. A tartóssági vonalon is nem véletlen, hogy a Michelin szerepel az élen. Összetételben valamit jobban tudnak.
Zolibácsi2019-03-06 06:14:42 // 115428
Vissza utalták a pénzt, miután leirtam a problémákat. Persze angolul kellett.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 21:59:49 // 115427
Ugyan az volt.
A gumis eleve úgy kezdte hogy ezzel tuti kevesebbet fogsz menni. Aztán végigbogarásztuk hogy találunk-e valamit. A DOT számon kívül nem volt különbség.
A Giuliás példát pont nem jó, ott a QV jelöli az 510 lovat, a 2,2D meg a másikat.
Akkor mutatná a példád jól a gumis esetet ha ma veszel egy QV-t ami 510 lovas aztán fél év múlva egyet QV felirattal a seggén ami csak 200 lovas.
RomeoOne2019-03-05 21:45:03 // 115426
De nem ugyanaz :DDD
Ott van az oldalán a forrasr által linkelt táblázat szerinti jelölés.
Azért, mert ugyanaz a gyártó meg a típus, vannak további jelölések is. Giuliából is csak a QV jelölésű 510 lovas, nem a gyártó összeesküvés elmélete, ha 2.2D-t vesz a user és nem érzi benne twin-turbo V6 erejét :DDD
Piritu - 1.000.0002019-03-05 21:37:53 // 115425
"De ez nem jelent semmilyen összeesküvés elméletet." - de igen.
Ha ugyan az a név és típus szerepel mindkét gumi oldalán és mégse egyformák, akkor ott valakit átkúrnak/-tak.
Miért nem más a típusa az első szereltnek? Később meg adják nyugodtan drágábban majd én eldöntöm hogy melyiket akarom venni. Az nem normális hogy bevált egy gumi aztán veszek egy "ugyan olyat" és nem azt kapom.
(A kopáson kívül más különbséget nem tapasztaltam.)
RomeoOne2019-03-05 21:29:28 // 115424
És a QV gyári gumija elfutott 50 ezer km-t? :DDD
RomeoOne2019-03-05 21:28:31 // 115423
Ez kicsit más téma, mint amiről eddig szó volt, de két részre bontanám.

1. Amikor azt mondtam, hogy változtatják a keveréket idővel, ott pont az ellenkezőjére gondoltam. Idővel beleteszik az újabb fejlesztéseket és jobb lesz, nem rosszabb.

2. Ezt én is hallottam már, hogy a gyári szerelésű abroncsok többet futnak, mint a később vásároltak. De ez nem jelent semmilyen összeesküvés elméletet. Egy abroncs, ha jól tapad, akkor jobban kopik, ha nem tapad olyan jól, akkor meg nem kopik annyira. Vagy ha jobban tapad és nem is kopik annyira, akkor nyilván jobb az anyaga és lényegesen drágább. Semmi meglepő nincs abban, ha egy autógyár több millió euro értékben abroncsokat rendel, akkor nagy tételben tudnak kedvezményt adni vagy ugyanazért az árért jobb abroncsot is tudnak adni. Ha tényleg jobb a gyári (az hogy többet fut, amint fentebb írtam, látható, hogy nem feltétlenül jelenti, hogy jobb), akkor az utólag vásárolva is drágább lesz, mint ugyanazon a néven futó nem gyári szerelésű abroncs.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 20:36:05 // 115421
Tehát igaz az összeesküvés elmélet...
forrasr2019-03-05 20:10:53 // 115420
Continental szerint van gyári AR-azaz Alfa Romeo első szerelt gumi is: https://www.continental.hu/car/why-continental/original-equipment/oe-keys-for-original-equipment-tyres
forrasr2019-03-05 20:09:35 // 115419
https://bhpgumi.hu/gumiabroncs-specialis-jelolesek
Piritu - 1.000.0002019-03-05 19:21:31 // 115418
A feleségem OFF-ján is mindig a felkeményedés miatt cserélünk. Nappal kint áll a parkolóban. 4-5 év és olyan kemény lesz még az amúgy elég puha Nokian is hogy nem tudom belenyomni a körmömet.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 19:17:54 // 115417
Talán valamelyik Égéstér adásban volt szó hogy az OFF hárombetűs gyártónál gyári cikkszám alapján lehet venni "eredeti" gumit a márkakereskedésben. Még talán a jelölését is mondták.
'''''2019-03-05 19:11:19 // 115416
Én tavaly vettem asszonyéra új gumit mert a régi 5 évesen felkeményedett.Vizes úton rohadtul csúszott.
QV-nél is nagyon érződött már egy minimális kopás is.

Osztom Piritu véleményét gumi ügyben egyébként.Gyári gumik nálam is sokkal tovább bírták mint akár ugyan az a boltból.Gumisom is ezt állítja.Ezért szereztem most a Giuliettára új Giuról levett új gumit.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 18:56:04 // 115415
Pedig így van :-(
A 159-nél a gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t mentek, míg ugyan az az gumisnál véve csak 30.888 km-t. A gyári 50%-al többet ment, más különbség nem volt.
RomeoOne2019-03-05 18:53:13 // 115414
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok.

Hát ez elég nagy baj, mert egyedül a mérés szolgálhat hiteles adatokkal, a többi csak szubjektív dolog :)
Ahogy mondtam, nyilván nem arról van szó, hogy egyik évben jó, a másikban meg már olyan, mint ha jégen mennél vele. De egy másik, aktívabb fórumon ahol sokkal többen megfordulnak, sokan szoktak panaszkodni 5+ éves prémiumokra, hogy bizony nem olyan már, mint az előző években. El tudom azt is képzelni, hogy a tied kevésbé öregedett a garázsban tartás meg az ápolás miatt. De a szubjektivitásra nem lehet hagyatkozni, egy határhelyzetben méterekkel növekedő fékutat vagy kanyarsebesség csökkenést lehet, hogy észre sem veszel, mert a 159 megoldja futóműből. És 65-nél nagyobb sebességgel nem mersz belemenni abba a kanyarba, amiben a régi prémium fogja még 70-nél, csak az új meg lehet, hogy 80-nál is.
Velem pl. tavaly nyáron megesett, hogy Pesten krúzoltam, valami boltot kerestünk a körúton és épp a kirakatokat néztem. Mentem vagy 60-al, megvolt a zöldhullám halad mindenki így szépen. Aztán egyszer vége lett a zöldeknek, és a piros lámpánál állt egy kocsi. Az utolsó pillanatban vettem észre, lesatuztam a kocsit és úgy sikerült megállni, hogy nem biztos, hogy maradt 1 méter köztünk. 1 éves volt a gumi. Na, abban biztos vagyok, hogy 5 évesen nem állt volna így meg és akár GTK-ra is törhetett volna az eleje. És akármelyik prémiumgumi is lett volna, nem áll meg így 5+ évesen, ha 1 évesen ekkora távolságon fogja meg.
Én sem tudok most előhúzni egyébként ilyen tesztet a zsebemből, ahol a gumi öregedését figyelembe véve tesztelik. Szóval ezt nem fogjuk tudni eldönteni. Én biztos, hogy egy 5+ éves gumival, legyen az prémium akár, már kényelmetlenül érezném magam és nézném az új garnitúrát.
droberto2019-03-05 16:56:54 // 115413
Lásd. Dömpi.
droberto2019-03-05 16:55:38 // 115412
Ettől félek én is, hogy úgy lenne, ahogy az akksiknál is van. Az ugyanolyan AM már nem hozza azt a teljesítményt és tartósságot mint az első szerelésű gyári.
Egyébként meg tényleg bevált, de nagyon szívesen kipróbálnám a többi prémiumot. Csak sok pénz és idő és közben minden megváltozik.
droberto2019-03-05 16:51:07 // 115411
Feri. Csak egy kérdés. Volt már neked használt prémium gumid? :)))
De most komolyan.
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok. Hidd el, nem csökken azok teljesítménye olyan mértékben, mint ahogyan azt állítod/képzeled.
Ha nem megy, én feladtam. :)
RomeoOne2019-03-05 16:48:07 // 115410
Mármint idővel változtatnak a keveréken, egy későbbi évben módosulhat, még ha ezt nem is tüntetik fel sehol. Meg nyilván nem akarom megmondani, hogy milyen abroncsot vegyél, de ez a BS egy lég jó abroncs, elégedett voltál vele és ha ilyet vennél, akkor meg lenne az a lehetőség, hogy ezzel olyan teszteket lehessen így csinálni, amire már tényleg lehet adni valamit. Nyilván nem kéne elfékezni az új gumit, de mondjuk 3 vészfék teszt meg esetleg kanyarsebesség mérés, ha Te azt szeretnéd, az még öli meg az új gumikat.
RomeoOne2019-03-05 16:42:37 // 115409
Én a helyedben pont ugyanilyen gumikat vennék újonnan. Mielőtt ezeket lecseréled, csinálsz vele egzakt teszteket, fékút, stb. Miután felrakod az újakat, azzal is megcsinálod és az már hiteles teszt lesz, mert ugyanolyan gumik, ugyanolyan méret, ugyanaz az autó, minden fontos paraméter ugyanaz, csak a gumik mások. Ezzel el lehetne dönteni a dolgot.
Annyi trükk még ebben is lehet, hogy a gumigyártók még akkor is változtathatnak (szoktak is) a keveréken, ha egyébként az abroncs jelzésein/típusán ez nem jelenik meg.
droberto2019-03-05 16:36:56 // 115408
Pontosan ezekre a tapasztalataimra támaszkodva próbáltam érvelni.

Szóval remélem ezzel lezárhatjuk a vitát.
Ahogy a Ferinek is említettem, idén még kész vagyok ezeket a tulajdonságokt összehasonlítani bárkivel más gumikkal. Szívesen részt veszek ilyen tesztben.
RomeoOne2019-03-05 16:36:17 // 115407
Ismertem ezt a cikket. A vízen futáshoz nem akarok hozzászólni, ebben egyetértettünk. Elképzelhető, hogy alacsony profilmélységgel is van olyan prémium minta, hogy jobban bírja a vizet, de nyilvánvalóan 3 mm alatt már fokozott a veszély.
A lényeg viszont Csabi első gondolata. Itt kopottságot hasonlítottak össze, nem öregedést. Szárazon pedig nem a minta meg a profilmélység a meghatározó a tapadásban, hanem masszívan a gumi anyaga. De a cikkben arra nem tértek ki, hogy milyen úton-módon lettek a kopott gumik lekoptatva (ezt anno kiveséztük a gumis topikban). Legyalulták gyorsan, nagy sebességgel? Vagy összevadásztak már 5 éve használt abroncsokat?
Valószínűleg tartom ,hogy nem öreg abroncsokról van szó. Tehát az öregedés, ami a teljesítményromlás legfontosabb oka, nem játszik szerepet itt.
Csabi2019-03-05 16:27:04 // 115406
Pár dolog azért sántít az egész leírásban.

-Nem tér ki a használt gumik évjáratára, amikor pont ők hangsúlyozzák, hogy idővel öregszik, felkeményedik, 5év után fokozottan ellenőrizd stb... Hogyan lehet nem figyelembe venni, hogy egy gumit 1éves 50% korában vagy 8éves 50% korában tesztelünk...nyilván nem lehet mindegy.

-A másik pedig a 2mm-es vízréteg mint vízen futás szimulálása, na ezen már röhögtem is, annyira életszerű :D Ezt sem nehéz belátni, hogy egy 8-10mm-es vízrétegen már nagyon nem lenne mindegy, a mintamélység , amivel nem nehéz összefutni...
Minden kötekedés nélkül, nekem az az érzésem, hogy megalkották mit akar a Michelin bebizonyítani és a teszt metódusát pedig hozzá írták. (Vagy a cikkben nem írták le a pontos részleteket,milyen idős gumik voltak, csak 2mm-es vízzel tesztelték stb...)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak