RomeoOne2019-03-11 09:33:11 // 115605
A futómű állítás nem segít?
Shadin2019-03-11 09:27:40 // 115604
RomeoOne2019-03-11 08:37:31 // 115603
Tényleg látványos. Én ma cseréltetek nyárira, ennek alkalmából jól meg is vizslatom őket közelről én is.
Liquid2019-03-10 21:26:02 // 115601
az első évad után, nálam is látható volt a nagyobb kopás belül. Viszont ez megmaradt, nem rosszabbodott a helyzet. Volt 1-1.5mm különbség, a külső és belső között.
Liquid2019-03-10 21:24:16 // 115600
így van, megeszi az egészet addigra, mire a belső kopás fájna.
droberto2019-03-10 21:06:20 // 115599
Világ egyik legnagyobb gumigyártó szakértőjének szavában nem kételkednék. :)
Nem úgy mint nagyjából bármilyen gumisnak (tisztelet a kivételnek), akik azt mondják, amit az üzleti érdekük diktál.
Nem úgy mint nagyjából bármilyen gumisnak (tisztelet a kivételnek), akik azt mondják, amit az üzleti érdekük diktál.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-10 21:03:30 // 115598
Én nem vettem észre ilyen kopást az autómnál. A Conti gumik sem voltak vészesen a belső felükre kopva. Észre lehetett venni rajtuk, hogy nem teljesen egyenletes a kopásuk, de azok vagy 4 szezonos gumik lehettek :-) A Vredestein-ek egy szezon alatt még tökéletesek.
RomeoOne2019-03-10 18:45:50 // 115597
Változtathatod a forgásirányt aszimmetrikus abroncsnál. A régieknél nem volt szabad és onnan maradt ez a berögződés.
Smith2019-03-10 18:33:22 // 115596
De amúgy meg, 2-3 szezon után a 66-on is kukás volt mindig, pedig az csak 17" volt. Szóval, drága autó, drága kerék, nagy kerék, stb. stb. Ha 13-as virsli gumi lenne, nem kopna, 10 év alatt se. Ilyen ez a kiba*ott popszakma.
Smith2019-03-10 18:26:50 // 115595
De akkor most kinek kell elhinni amit mond? Legtöbb helyen azt írják, nem szabad megfordítani, újan, első szereléskor tökmindegy hova kerül, nincs forgásirány meghatározva, viszont utána már nem szabad megfordítani. Az Amorés cikkben a Michelin-es csávó meg azt mondja, szeznonként X-ben kell cserélni.
Na itt legyen okos az ember :(
Na itt legyen okos az ember :(
Shadin2019-03-10 18:21:50 // 115594
Amorés cikk szerint amit Robi linkelt márpedig lehet. Én sem hallottam róla.
Az első hátsó cserénél a külső belső kopás kiegyenlíthető, az X cserénél meg az a fűrészfogas kopás csökkenthető ami miatt később hangja lesz az első hátsó cseréknél :-D
Az első hátsó cserénél a külső belső kopás kiegyenlíthető, az X cserénél meg az a fűrészfogas kopás csökkenthető ami miatt később hangja lesz az első hátsó cseréknél :-D
Giuntini2019-03-10 18:16:32 // 115593
Asszimetrilusnál nem szabad változtatni forgásirányt.
droberto2019-03-10 17:42:19 // 115592
Nekem elöl kb fele annyira eszi belül, mint a TI.
Hátul meg kívül meg fele annyira mint elöl.
Én is az első hátsó kerékcserét alkalmazom.
Hátul meg kívül meg fele annyira mint elöl.
Én is az első hátsó kerékcserét alkalmazom.
Shadin2019-03-10 17:39:11 // 115591
Én próbáltam ilyet csinálni már használt guminál és hát ami nem ott kopott ahova feltettem az bizony hangos volt ám. Mondjuk ezek újak, úgy sem szeretem őket, egy próbát megér...
Shadin2019-03-10 17:38:00 // 115590
Meg vezethetek táblázatot h mikor melyik hol volt :-)
RomeoOne2019-03-10 17:37:00 // 115589
Régen volt ez a mondás, hogy nem szabad forgásirányt változtatni, de én is úgy tudom, hogy a mai gumiknál ez már semmilyen problémát nem jelent.
Mondjuk ettől függetlenül én sem szoktam oldalt változtatni a kerekeknél, csak a tengelyek között cserélem. De nem is észleltem még semmilyen félrekopást (nem is Ti futómű)
Mondjuk ettől függetlenül én sem szoktam oldalt változtatni a kerekeknél, csak a tengelyek között cserélem. De nem is észleltem még semmilyen félrekopást (nem is Ti futómű)
Shadin2019-03-10 17:35:26 // 115588
Most tettem fel a nyárit és erősen gondolkodtam rajta hogy forgassam a kerekeket. A Rainsport 3 aszimmetrikus gumi, de nem visz rá a lélek, hogy változtassak a forgásirányokon. Csak outside megkötés van. Ezek rohadt puha gumik. Hátul inkább a külső pereme kopik, de sokkal kevésbé látványos mint az elsők belső felének kopása.
Shadin2019-03-10 17:32:03 // 115587
Azért durva h az egy nyarat futott gumin már látványos a belső kopás. Megkerestem pár Ti futómű geometria jegyzőkönyvet itthon és külföldön, alig találtam olyat ami akár csak megközelítené a gyári "zöld" értékeket. Minimum 1'30" a dőlés kerekenként, de inkább több. Nekem 1'50' pl. amihez még nagyobb széttartást kellene adni mint a gyári 7' oldalanként, hogy rendesebben álljon.
droberto2019-03-10 17:22:21 // 115586
Jó kérdés.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.
Tudod mi jutott még eszembe?
Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.
"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?
Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.
Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak."
Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.
Tudod mi jutott még eszembe?
Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.
"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?
Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.
Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak."
Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
Csabi2019-03-10 17:12:12 // 115585
A dőlés-összetartás sajátossága , de nem csak a TI-nél , a normál futóműnél is megvolt, gyári értékeknél. Az igaz, hogy a 17"-nál kevésbé látványos, de a téli gumikon is látszik... Gondolom így adja ki a geometria, a gumi szélessége hatványozottan ront a helyzeten. A 245-ös gumikkal volt a leglátványosabb a belső kopás, nálam.
Amire elkopik a belső fele úgyis kuka az egész...ÍGy nem tartom nagy gondnak.
Amire elkopik a belső fele úgyis kuka az egész...ÍGy nem tartom nagy gondnak.
Shadin2019-03-10 16:55:22 // 115584
Nem értem miért eszi meg a Ti futómű a 19"-os felniken a gumi belső peremét amikor a 17-es télit nem vettem észre h enné. Egyébként a futómű geometria értékek a gyárin belül vannak?
droberto2019-03-10 16:42:08 // 115583
A nyomaték növekedés egyenesen arányos az ET csökenéssel (erőkar növekedéssel).
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
RomeoOne2019-03-10 15:51:37 // 115582
Ez így van. A felni középvonalának és a felfekvő síknak a távolsága milliméterben. Úgy +-5-el való eltérés szerintem semmilyen problémát nem fog soha okozni a kerékcsapágy szempontjából, de még a 10 sem túl veszélyes. Én ET32-es nyári felnit használok, míg a gyári ugye ET41. De hallottam már olyat, hogy 20 körüli ET különbség már viszonylag gyakran ette a futóművet.
Smith2019-03-10 15:31:31 // 115581
Én nem értek hozzá, de annyit talán levettem, hogy az ET határozza meg a felni középvonalától való eltérést, és nagy jelentősége van abban, hogy a kerékcsapágy hol terhelődik. Nem szeret az feszülni, nem arra van kitalálva. Nem az a lényeg, hogy elférjünk a sárvédőben, az csak esztétika.
Shadin2019-03-10 10:07:33 // 115580
Szerintem nálam egy 5-5 mm-es nyomtávszélesítő is jelentősen rontott a futómű ill. a kormányzás viselkedésén, nem gondolom, hogy a "szépség" minden. A gyári felni méretek tengelye sem véletlenül van ott ahol.
RomeoOne2019-03-10 09:40:36 // 115579
Te most miről beszélsz?
A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
Na, ez pont az ET-n múlik és pont te voltál az, aki azt mondta az előbb, hogy nem számít az ET. Holott nagyon is számít, hisz azon múlik, hogy pl. nagyon kint lesz-e a felni. Egy szóval sem mondtam viszont, hogy csak az ET határozná meg, hogy jó-e, sőt, írtam, hogy a fék miatt fel kell próbálni. Szövegértelmezés :D
A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
Na, ez pont az ET-n múlik és pont te voltál az, aki azt mondta az előbb, hogy nem számít az ET. Holott nagyon is számít, hisz azon múlik, hogy pl. nagyon kint lesz-e a felni. Egy szóval sem mondtam viszont, hogy csak az ET határozná meg, hogy jó-e, sőt, írtam, hogy a fék miatt fel kell próbálni. Szövegértelmezés :D
tirex2019-03-10 09:32:46 // 115578
Ha küld valaki neked egy fotót egy felniről ami nem alfára való és te megmondod et alapján hogy az jó-e a kocsijára akkor király vagy. Mondd neki hogy nyugodtan vegye meg mert az jó lesz rá aztán majd a gumisnál vakarózhatnak ha nem stimmel. A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
RomeoOne2019-03-10 09:25:49 // 115577
Az ET száma nagyon nem tökmindegy. Ha a fékre gondolsz, akkor persze, nem az ET szám mutatja meg, hogy felmegy-e. A fék mindenképp érdemes felpróbálni. De az ET szám határozza meg, hogy oldalirányban hol helyezkedik el a felni, nagyon kilóg-e a kaszni alól és bukkanón a sárvédőív gyalulja a gumit vagy a kerékdobba ér bele esetleg. Főleg elöl, ha ki van tekerve a kormány.
RomeoOne2019-03-10 09:23:13 // 115576
Gondolom erre gondolsz, végülis némi különbség lehet, de én ezt sosem láttam túl nagynak. Van persze ilyen különbség is, bár modern felnikben nem szoktam ilyet látni.
tirex2019-03-10 09:02:52 // 115575
Én mozgókúpos csavarokat használok a nyári garnitúrához plusz még nyomtávszélesítő is van alatta és gyönyörűen futnak. Persze nagy odafigyeléssel, átlóban és fokozatosan kell a csavarokat meghúzni mert ha elhúzod valamerre akkor nem lesz jó. Az hogy mennyi az et száma kb tök mindegy mert az hogy elfér-e,pláne ilyen széles felni nagyban függ a felni kialakításától. Van-e pereme kívúl vagy konkáv-e esetleg vagyhogy egyáltalán milyenek a küllők kialakításai. Ha nem próbálod fel akkor kb lutri az egész. Egyébként ha ilyen széles felnit akarsz az csak hátra jó, ilyenkor már kétméretűt szoktak feltenni. Hátra 9 vagy 9.5 előre 8 vagy 8.5. Hátul 255/35 elöl 225/40 azt hiszem ez a váltószám a gumimagasság miatt.
maestro842019-03-10 08:53:13 // 115574
RomeoOne2019-03-09 23:31:08 // 115573
Linkeld már be, mert kíváncsi lettem.
Csabi2019-03-09 23:25:51 // 115572
Igazából a gumival most elégedett vagyok, nálam max 3évet élhet.
forrasr2019-03-09 22:08:34 // 115571
pont így néztek ki az én p7 cinturato-im amiket 2013-ban vettem(13-as gyártás volt), nem győzött meg, hogy újra pirellit vegyek rá.
antonov2019-03-09 21:09:59 // 115570
maestro842019-03-09 20:34:08 // 115569
A 9,5-nek nagyobb a pereme.
RomeoOne2019-03-09 20:05:02 // 115568
Mi az, hogy 9,5 jobban tetszik, mint a 8,5? Az csak a felni szélessége, kinézetre nem más :D
A 9,5 széles egyébként már esélyes, hogy túl sok, elöl, kitekert kormánynál már simán beleérhet valamibe. Meg ugye 245-nél szélesebb gumit nem kéne felrakni, ami eléggé szétfeszülne már egy 9,5 széles felnin.
A 8,5-eset célozd meg, mozgókúpos csavar ennyit enged, ha mindenképp ezt akarod. Et 35 kb. jó is lesz, de ha meg szoktak pakolni a kocsit meg ültetve van, akkor inkább a 45
A 9,5 széles egyébként már esélyes, hogy túl sok, elöl, kitekert kormánynál már simán beleérhet valamibe. Meg ugye 245-nél szélesebb gumit nem kéne felrakni, ami eléggé szétfeszülne már egy 9,5 széles felnin.
A 8,5-eset célozd meg, mozgókúpos csavar ennyit enged, ha mindenképp ezt akarod. Et 35 kb. jó is lesz, de ha meg szoktak pakolni a kocsit meg ültetve van, akkor inkább a 45
maestro842019-03-09 19:54:05 // 115567
Kinéztem egy DOTZ felnit ami létezik 8,5 és 9,5 szélességben (ET 25, 35, 45 választható). Nekem a 9,5 tetszene, használ valaki ilyen méretet, vagy hasonlót? Ha igen, milyen ET-vel? A sárvédő széléig tenném ki a felnit. A gumis szerint a 9,5 nem fog elférni, amit kétlek.
A nagyobbik problémám, hogy nincs 5x110-ben, csak 108 vagy 112-ben. Mennyire esélyes, hogy mozgó kúpos csavarral fel tudom tenni gond nélkül?
A nagyobbik problémám, hogy nincs 5x110-ben, csak 108 vagy 112-ben. Mennyire esélyes, hogy mozgó kúpos csavarral fel tudom tenni gond nélkül?
Csabi2019-03-09 19:48:44 // 115566
2-4mm volt, az "előírás" 1,6. Papíron még ezrek voltak benne :) Befújtam volna egy kis szilikonnal, egyből letagadhatott volna 2-3évet :D
Amúgy a képre ránagyítva tényleg rengeted mikrorepedésből állt a gumi...
Amúgy a képre ránagyítva tényleg rengeted mikrorepedésből állt a gumi...
RomeoOne2019-03-09 19:32:27 // 115565
hát ez az abroncs már ránézésre is borzalmas állapotban volt :D
Csabi2019-03-09 19:01:56 // 115564
Tegnap felkerültek a Pirelli PZero Nero GT-k, hát fényévnyi távolságra van tapadásban a levetett testvéréhez képest. Ahol a régi hátulja már elindult egy körforgóban, ott most semmi, még úgy sem, hogy a gázpedállal játszottam a határon...A képeket látva nincs ezen mit csodálkozni,de azt tudom mondani, hogy a különbség jelentős a régi 6éves és az új gumi között.
Indulásnál szintén, ahol a régi már kipörgött ez csak tapad... Nem mellesleg ma 17°volt ami miatt még bőven van a gumiban, egyelőre azt tudom mondani, hogy jó választás volt...
Indulásnál szintén, ahol a régi már kipörgött ez csak tapad... Nem mellesleg ma 17°volt ami miatt még bőven van a gumiban, egyelőre azt tudom mondani, hogy jó választás volt...
RomeoOne2019-03-09 17:24:07 // 115563
Viszkózusabb, de nem sűrűbb. Félrevezető az intuíció és a fogalmak rosszul elterjedt használata. Mondok egy jó példát. Higany. Úgy folyik, mint a víz, mégis sokkal nagyobb a sűrűsége, mint bármilyen más folyadéknak. Vagy akár szilárd dolognak. 13,5 g/cm3 a sűrűsége, amivel a 0,9 g/cm3 körüli motorolajnál 15x, de még a vasnál is majdnem 2x nagyobb tömege van egységnyi térfogatra.
Zolibácsi2019-03-09 16:52:52 // 115562
Piritu - 1.000.0002019-03-09 16:03:54 // 115561
Az enyém 0,5 litert eszik :-P
Shadin2019-03-09 15:32:08 // 115560
Ezek elég rendes biztonsági értékek, ha ennyit enne, már kidobtam volna :-)
Shadin2019-03-09 15:20:53 // 115559
Hajlamos vagyok rá, ezért számolok annyit. Általában négyszer négy félét is képes vagyok kihozni eredménynek. Agyam szerint az olaj sűrű, tehát nehezebb, mit nekem számok...
Morfiusz Cédula2019-03-09 12:42:00 // 115557
Zoli, ha egy bölcsész vezeti ezt így le, akkor nem lepődöm meg, de egy műszaki szakember? ;-))
Roll19832019-03-09 12:07:13 // 115556
Nincs valakinek elfekvőben ilyen gumija? (Pirelli Cinturato P7 235/40 R19)
Sajnos a futófelületbe kapott az egyik egy Reiser csavart és ez ilyen "seal inside"-os gumi, amiben ilyen trutyi van belül és nem tudta emiatt a gumis megfoltozni. Rakott bele egy kukacot, de azt mondta, hogy ő ehhez a nevét nem adja, mert veszélyes. Mondanom se kell, hogy több, mint 6mm-esek a gumik.
Sajnos a futófelületbe kapott az egyik egy Reiser csavart és ez ilyen "seal inside"-os gumi, amiben ilyen trutyi van belül és nem tudta emiatt a gumis megfoltozni. Rakott bele egy kukacot, de azt mondta, hogy ő ehhez a nevét nem adja, mert veszélyes. Mondanom se kell, hogy több, mint 6mm-esek a gumik.