_Ata_2020-12-03 17:10:10 // 123406
Nekem is exide, par honap hijan 4 eves, de mar doglodik. En is gondolkodom egy Varta-n, aztan meglatjuk. Sajat tapasztalaton alapul ez mindenkinel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-03 16:38:04 // 123405
jah a gyári 3 évesen megdöglik :D Egyébként a Jász teljesen jó AGM-et vagy EFB-t nem vennék belőle a többit bármikor
Attis2020-12-03 16:26:34 // 123404
Én JP-t vettem 3 éve a 147-be. Azóta is hibátlanul működik. Azért egy bolti exide sosem lesz olyan, mint amivel lejött a gyártó sorról. Garancia tudtommal minden akksira ugyanannyi. Innentől el kell dönteni, hogy bízik benne az ember, hogy a drágább jobb is vagy pedig nem. Azért abban nem vagyok biztos, hogy a kétszer olyan drága akku kétszer tovább is bírja.
emGéza2020-12-03 16:08:14 // 123403
Az Exide 2,5 évet , a Jp 1,5 évet , alaBosch már egy éve ...
Az Exide 2 évesen a Jp már fél éves korától "már megint nem indul az autó hiába nyomom a gombot " c. előadást tartott . Volt ,hogy 6-7 -ik gombnyomásra indult , meg mindenféle hibaüzenet . Bocsh -nál ezek megszüntek .
Az Exide 2 évesen a Jp már fél éves korától "már megint nem indul az autó hiába nyomom a gombot " c. előadást tartott . Volt ,hogy 6-7 -ik gombnyomásra indult , meg mindenféle hibaüzenet . Bocsh -nál ezek megszüntek .
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-03 15:55:44 // 123402
Az autóelektromos a legutóbb (2 éve) megmondta a frankót, nagyon nézegettem az Exide-okat a 146-hoz. "Az Exide bír 4 évet, a Start Power meg 4 évet, válassz" XDD
A 159-hez is nézegettem a márkás akksikat, aztán inkább hallgattam a szakira, aki kirakott egy TAB Magic nevűt, hogy ha nem ragaszkodok márkanévhez, akkor ezzel jól járok, hagyjam a Vartát meg az Exide-ot.
A 159-hez is nézegettem a márkás akksikat, aztán inkább hallgattam a szakira, aki kirakott egy TAB Magic nevűt, hogy ha nem ragaszkodok márkanévhez, akkor ezzel jól járok, hagyjam a Vartát meg az Exide-ot.
ProdyG2020-12-03 14:56:00 // 123401
Igen én is ezért vettem Exide-ot 3 éve, mert ár/érték arányban jónak tűnik.
Annyit még hozzátennék, hogy kicsit gyakrabban tölthettem volna, mivel az elmúlt évben sokat állt a kocsi (szerintem 3 ezer km-nél több nem ment bele 1 év alatt), és akkor lehet bírta volna az akksi kicsit tovább.
Na, de most kipróbálom az "olcsó akksi" forgatókönyvet :)
Annyit még hozzátennék, hogy kicsit gyakrabban tölthettem volna, mivel az elmúlt évben sokat állt a kocsi (szerintem 3 ezer km-nél több nem ment bele 1 év alatt), és akkor lehet bírta volna az akksi kicsit tovább.
Na, de most kipróbálom az "olcsó akksi" forgatókönyvet :)
hpeti912020-12-03 14:43:22 // 123400
Nekem is volt már JP, Bosch. Mind elment 4-5 évet úgy, hogy nem fűtött garázsos az autóm, ezért nem értem miért vannak egyesek annyira hasra esve az Exidetól.
Liquid2020-12-03 14:07:48 // 123399
Nekem volt Banner, Bosch, ZAP, Perion, meg még nem tudom mi. A Bosch halt meg leghamarább, de mindegyik kibírta a garanciaidőt.
Én azért vettem Exide Premium-ot, mert annak volt értelmes áron a legnagyobb indítóárama, és nem volt drágább mint bármely más márka.
De ez is olyan mint az olaj, meg a gumi -> hitvita :)
Azt tudod hogy az aksiboltos is pont olyan mint a gumis... nem hülyeségeket beszélnek, csak van aminek az eladásában jobban érdekeltek :)
Én azért vettem Exide Premium-ot, mert annak volt értelmes áron a legnagyobb indítóárama, és nem volt drágább mint bármely más márka.
De ez is olyan mint az olaj, meg a gumi -> hitvita :)
Azt tudod hogy az aksiboltos is pont olyan mint a gumis... nem hülyeségeket beszélnek, csak van aminek az eladásában jobban érdekeltek :)
ProdyG2020-12-03 13:36:14 // 123398
"ezután is csak azt vennék" - miért? mert egy fél éve tökéletesen üzemel? :D
Nekem pár hete halt meg az Exide Premium. Az összes boltban lebeszéltek az Exide-ról (3-ban kérdeztem). Azt mondták normális, hogy 3 évet bírnak (nálam is pont annyit bírt) és ha már Exide-ot akarok, akkor vegyem a magyar Jász-Plasztik akármit, mert ugyanazt tudja, csak jóval olcsóbban. Ha meg jó akksi kell, akkor Banner vagy Varta, azok nyilván drágábbak, mint az Exide...
Ez az amit mondtak, nem állítom, hogy igaz, nem is értek hozzá, nem is érdekel (meg tudom hogy a boltokban hülyeséget beszélnek :D ), plusz szerencsén is múlik az egész, de vettem kipróbálásra egy jó magyar akksit 18 ezerért (72Ah), biztos vagyok benne, hogy ez is kibírja azt a 3 évet, amit az Exide bírt. És ha kibírja, akkor biztos nem veszek többet Exide-ot.
Nekem pár hete halt meg az Exide Premium. Az összes boltban lebeszéltek az Exide-ról (3-ban kérdeztem). Azt mondták normális, hogy 3 évet bírnak (nálam is pont annyit bírt) és ha már Exide-ot akarok, akkor vegyem a magyar Jász-Plasztik akármit, mert ugyanazt tudja, csak jóval olcsóbban. Ha meg jó akksi kell, akkor Banner vagy Varta, azok nyilván drágábbak, mint az Exide...
Ez az amit mondtak, nem állítom, hogy igaz, nem is értek hozzá, nem is érdekel (meg tudom hogy a boltokban hülyeséget beszélnek :D ), plusz szerencsén is múlik az egész, de vettem kipróbálásra egy jó magyar akksit 18 ezerért (72Ah), biztos vagyok benne, hogy ez is kibírja azt a 3 évet, amit az Exide bírt. És ha kibírja, akkor biztos nem veszek többet Exide-ot.
forrasr2020-12-03 13:31:49 // 123397
Nálam igaz 166-ban az exide premium 100ah-s 6 évig bírta, bírta volna tovább is valószínű, csak kicseréltem mert azt hittem az a baj, de testkábelt kellett cserélni. Télen én két-három alkalommal preventív jelleggel rátettem fél napra aldis töltőre, ezzel együtt sok rövid út(munkahely 5km-re van) volt, meg a kiegészítő fűtés még szellőztet minden hidegben való leállításkor-és így is bírta gond nélkül. Én exide-ot vennék újra.
leopop32020-12-03 12:35:03 // 123396
Tavasszal vettem Exide-ot Emil javaslatára, ezután is csak azt vennék
Liquid2020-12-03 12:26:03 // 123395
Mindegyik meg fog halni a garancia lejárta után 1 nappal.
Én ugyanazt venném újra, sőt fogom is :)
Én ugyanazt venném újra, sőt fogom is :)
Giuntini2020-12-03 12:08:02 // 123394
Én csakis Exide-t használok. A tesztek hülyeséget írnak. Volt már mindenféle akksim, a Mareában az Exide az első kibírt 5 évet, a másodok 4,5-öt.
Én az Exide-nél maradnék. Az sem felejtős, hogy ezeknek álló helyzetben is van áramfelvétele.
Én az Exide-nél maradnék. Az sem felejtős, hogy ezeknek álló helyzetben is van áramfelvétele.
Akos 1592020-12-03 11:59:01 // 123393
Szia!
Nekem egy aksiboltos ismerősöm a Bannert ajánlja.
Meg annyit fűz hozzá, hogy ősszel és a tél végén dobjam rá töltőre az akksit,
akkor lehet kimaxolni az élettartamot.
Nekem egy aksiboltos ismerősöm a Bannert ajánlja.
Meg annyit fűz hozzá, hogy ősszel és a tél végén dobjam rá töltőre az akksit,
akkor lehet kimaxolni az élettartamot.
Zolesz2020-12-03 11:21:33 // 123392
Sziasztok!
Jelenleg egy Exide Premium 77Ah 760A J+ akkumulátor van az autóban, 4 év és 3 hónapos. Nehezen viseli már a reggeleket.
Milyen akkumulátort érdemes most venni? Van esetleg olyan típus ami 4 évnél kicsit többet bír?
Van egy ADAC teszt Az Exide az utolsó a teszteltek között.
"2007-ben az aktuális teszt összes akkumulátorát már egyszer bevizsgálta az ADAC. Elszomorító volt a felismerés: sok gyártó időközben jelentősen spórol a minőségen."
Jelenleg egy Exide Premium 77Ah 760A J+ akkumulátor van az autóban, 4 év és 3 hónapos. Nehezen viseli már a reggeleket.
Milyen akkumulátort érdemes most venni? Van esetleg olyan típus ami 4 évnél kicsit többet bír?
Van egy ADAC teszt Az Exide az utolsó a teszteltek között.
"2007-ben az aktuális teszt összes akkumulátorát már egyszer bevizsgálta az ADAC. Elszomorító volt a felismerés: sok gyártó időközben jelentősen spórol a minőségen."
Alex822020-12-01 21:47:12 // 123390
Nah eddig tartott a termosztát, ma elszállt a vízem, szerencsére az utcában voltam már kb 400 km-ert kibírt, vagy még annyit sem 😠😠 holnap új rendelés 😄👍
Alex822020-11-30 14:18:20 // 123389
Amit elfelejtettem, két hete pénteken megjött a Jézuska is, megelőlegeztem neki az új kuplung szettet a kettős tömegűt, a két első alsó lengőkart az első kerékcsapágyakat, épp most állítják a futóművét, remélem igen hálás lesz érte, már rég megígértem neki, de csak most tudtam megoldani 😁 laza 2000 € +munkaköltség 💪🤯 januárban folyt köv, vezérlés fékek vagy amit majd megkíván 😄😉
Alex822020-11-30 14:12:06 // 123388
Nah pénteken megvolt a termosztát csere, a biztonság kedvéért kétszer is szétszedtem, feltöltöttem, sajna megsérült a tömítés és folyt a víz, másodjára könnyebben ment 😁😁, teszi a dolgát ahogy kell, néhány km és meg is van az üzemi hőfok a szokásos 60 helyett 😊 költségeim kb 25K, plusz 6óra munka 😵
leopop32020-11-30 14:01:07 // 123387
Biztos hogy levették mert nekem is megnézték és kitakarították amikor kérdés volt még az aluminium reszelék honnan jött.
Ő is ugyanoda jár szerelőhöz vele mint én.
Ő is ugyanoda jár szerelőhöz vele mint én.
droberto2020-11-30 13:27:07 // 123386
Nem tudom, hogy az olajteknőt levették-e.
Nagy hiba ha nem.
Nagy hiba ha nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 13:13:27 // 123385
sanszos...
leopop32020-11-30 11:22:21 // 123384
159/Brera csoportban is fennt van a story ha valakit érdekelne
RomeoOne2020-11-30 11:07:09 // 123383
Kommentben is azt írták, hogy elrakhatták a vezérlést.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 10:09:23 // 123382
nana, a hasfelmetsző is így kezdte :DDD
Piritu - 1.000.0002020-11-30 10:06:47 // 123381
Azért az is érdekes hogy 2 hónapig nem vették le a szelepfedelet.
Nekem kifúrta volna az oldalamat a kíváncsiság hogy mi van odabent.
Nekem kifúrta volna az oldalamat a kíváncsiság hogy mi van odabent.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 09:35:01 // 123380
hát érdekes történet, szelephimba csak úgy nem törik el csak ütésre valószínűleg ugrott a vezérlés és a szelep kapott egy ütést és attól törött a himba a többi meg ennek a folyománya... sajnos nem olyan egyszerű jelre rakni a vezérlést még sablonnal sem
Kazes☻2020-11-30 09:23:19 // 123378
"Élmény" megosztás, mivel nem tudunk arról hogy típus hiba lenne, sőt márka-motor függetlenül sem sok írásos emlék van az alábbi eseményről ezért megosztom. Hosszabb irodalom lesz, de tanulságos.
A tünet:
Egyik este arra lettem figyelmes, amikor leparkoltam, hogy füstöl az autó orra.
Mondom mi a pokol, kinyitom, szart se látok, annyit tudok hogy valahol a leömlő környékén jön, de nem jutottam közelebb. Hazafelé már égés/füst szag is van, megyek is mihamarabb szervizbe.
1. diagnózis:
Szerviz-nappal. Tiszta olaj a motor oldala, a teljes kipufogó oldalon, ez égett oly szép füstöt csinálva(mázli hogy nem gyulladt ki) megtisztításra került a környék hogy lássuk honnan jön az olaj.
2. diagnózis(képeken piros jel)
Megrepedt a vezerműtengelyház, onnan távozik az olaj. Oka, szerintünk talán anyaghiba, ami nem bírta a hőterhelést.
Probléma:
A vezermutengelyhaz a hengerfej amolyan kötelező eleme a TBI-n, így együtt kell mozgatni őket. Nem baj, legalább látjuk mennyire koszos a szívó oldal(meglepően alig volt az). Rendben, oldjuk meg a dolgot.
1. Megoldás:
Alumínium Hegesztés? Beszéltünk pár gépműhellyel, a többség nem ajánlja, mert elmozdulhat a ház, és nem fog illeszkedni a hengerfejjel vagy akár a vezérléssel, tehát ez inkább nem működik.
2. megoldás : hengerfejcsere vezermutengelyhazzal. Sikerült 2 hónap alatt találni egy felujitott hengerfejet, mehet a menet.(igen, nagyon drága és ritka TBI-hez)
3. Diagnózis - A bontás
Szépen haladunk, lekerül a szelepfedél, és itt kap a boldog tulajdonos szívrohamot.
Több szelephimba el van törve!!!
4. Diagnózis - A pánik
Néhány tisztes magyar beszéd elhangzása után, Teljes aggodalom, hogy a kis aranyos fémdarabkák merre jutottak tovább. Bejutott az égéstérbe? Milyen lesz a henger és a dugattyú? Bontjuk tovább. Hengerfej lekerül.
16/4 szelephimba el van törve, teljes logikátlan sorrendben(1-2 henger kipufogóoldalon, 3-4 henger szivo oldalon) ! Vagyis 12 szeleppel ment a motor, hengerenként 3, az isten tudja mióta, ugyanis SEMMILYEN HANGJA NEM VOLT, JÁRÁSA IS HIBÁTLAN. Senki nem érti hogyan lehetséges.
Szerencsére, az égéstér-dugattyú-henger sértetlen, a motor generált megúsztam.
5. Diagnózis - Miket roncsolt a törött himba(képek)
- mivel minden henger egy szeleppel kevesebbel üzemelt, nem volt megfelelő a gázürítés, kormos az égéstér és a gyertyák.
-Vezérműtengelyt meg esztergálta.
-Hidrotőkék is kaptak.
-És igen, a himba törése ütött lukat a házon, vagyis az olaj szivárgás is innen ered. Szerencsére, ugyanis enélkül jó isten tudja mikor, és mekkora károkkal derül ki a hiba.
Végső megoldás:
A hengerfejcserén túl, nem emelünk át semmit a régi fejből, mindent újra cserélünk a hengerfejben, vezérlésben. Himbákat, szelepet, hidrotőkét, tengelyeket gyertyákat stb, így lesz egy vadonatúj "agya" a motornak.
Ami ebből típus specifikus, hogy ezen elemek beszerzése a TBI-hez egy rémálom, ritkább, drágább vagy nincs egy ideig, sokszor gondoljunk a Giulietta TBI-re, mint alternatíva.
Másik oldalon van két ember, akik mindezt megteszik, tűrik a kíváncsi természetem, elmagyarázzák amit nem értek, és precízen dolgoznak.
B. Horváth
A tünet:
Egyik este arra lettem figyelmes, amikor leparkoltam, hogy füstöl az autó orra.
Mondom mi a pokol, kinyitom, szart se látok, annyit tudok hogy valahol a leömlő környékén jön, de nem jutottam közelebb. Hazafelé már égés/füst szag is van, megyek is mihamarabb szervizbe.
1. diagnózis:
Szerviz-nappal. Tiszta olaj a motor oldala, a teljes kipufogó oldalon, ez égett oly szép füstöt csinálva(mázli hogy nem gyulladt ki) megtisztításra került a környék hogy lássuk honnan jön az olaj.
2. diagnózis(képeken piros jel)
Megrepedt a vezerműtengelyház, onnan távozik az olaj. Oka, szerintünk talán anyaghiba, ami nem bírta a hőterhelést.
Probléma:
A vezermutengelyhaz a hengerfej amolyan kötelező eleme a TBI-n, így együtt kell mozgatni őket. Nem baj, legalább látjuk mennyire koszos a szívó oldal(meglepően alig volt az). Rendben, oldjuk meg a dolgot.
1. Megoldás:
Alumínium Hegesztés? Beszéltünk pár gépműhellyel, a többség nem ajánlja, mert elmozdulhat a ház, és nem fog illeszkedni a hengerfejjel vagy akár a vezérléssel, tehát ez inkább nem működik.
2. megoldás : hengerfejcsere vezermutengelyhazzal. Sikerült 2 hónap alatt találni egy felujitott hengerfejet, mehet a menet.(igen, nagyon drága és ritka TBI-hez)
3. Diagnózis - A bontás
Szépen haladunk, lekerül a szelepfedél, és itt kap a boldog tulajdonos szívrohamot.
Több szelephimba el van törve!!!
4. Diagnózis - A pánik
Néhány tisztes magyar beszéd elhangzása után, Teljes aggodalom, hogy a kis aranyos fémdarabkák merre jutottak tovább. Bejutott az égéstérbe? Milyen lesz a henger és a dugattyú? Bontjuk tovább. Hengerfej lekerül.
16/4 szelephimba el van törve, teljes logikátlan sorrendben(1-2 henger kipufogóoldalon, 3-4 henger szivo oldalon) ! Vagyis 12 szeleppel ment a motor, hengerenként 3, az isten tudja mióta, ugyanis SEMMILYEN HANGJA NEM VOLT, JÁRÁSA IS HIBÁTLAN. Senki nem érti hogyan lehetséges.
Szerencsére, az égéstér-dugattyú-henger sértetlen, a motor generált megúsztam.
5. Diagnózis - Miket roncsolt a törött himba(képek)
- mivel minden henger egy szeleppel kevesebbel üzemelt, nem volt megfelelő a gázürítés, kormos az égéstér és a gyertyák.
-Vezérműtengelyt meg esztergálta.
-Hidrotőkék is kaptak.
-És igen, a himba törése ütött lukat a házon, vagyis az olaj szivárgás is innen ered. Szerencsére, ugyanis enélkül jó isten tudja mikor, és mekkora károkkal derül ki a hiba.
Végső megoldás:
A hengerfejcserén túl, nem emelünk át semmit a régi fejből, mindent újra cserélünk a hengerfejben, vezérlésben. Himbákat, szelepet, hidrotőkét, tengelyeket gyertyákat stb, így lesz egy vadonatúj "agya" a motornak.
Ami ebből típus specifikus, hogy ezen elemek beszerzése a TBI-hez egy rémálom, ritkább, drágább vagy nincs egy ideig, sokszor gondoljunk a Giulietta TBI-re, mint alternatíva.
Másik oldalon van két ember, akik mindezt megteszik, tűrik a kíváncsi természetem, elmagyarázzák amit nem értek, és precízen dolgoznak.
B. Horváth
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 08:59:17 // 123377
ment, oszt egyszer csak nem... volt pénz, oszt egyszer csak elfogyott :D
Csabi2020-11-30 08:19:50 // 123376
Mi volt a lényeg, röviden?
Liquid2020-11-30 07:53:23 // 123375
ezt így én se fogom megtudni...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 07:01:25 // 123374
Mivel szinte egy csoportnak sem vagyok a tagja így sosem tudom meg a horror sztorit pedig kivi lettem volna ...
leopop32020-11-29 23:32:48 // 123373
Ismerem a csávót illetve oda viszi szerelőhöz ahova én
orbanzsolti2020-11-28 22:41:04 // 123371
Arról nem hallottam,de a hűtővíz sajnos szokott szivárogni a szívótoroknál.Nekem is azért kellett cseréltetnem.
Angelo Bianco2020-11-28 21:13:32 // 123370
És abban is nyűgös dolog? Volt már precedens leszakadásról?
orbanzsolti2020-11-28 20:58:11 // 123369
Igen!
Angelo Bianco2020-11-28 15:20:59 // 123368
Sziasztok!
2.0 Jtd- ben is vannak szívósor lapátkák?
2.0 Jtd- ben is vannak szívósor lapátkák?
Liquid2020-11-28 14:40:33 // 123367
nm , érdekes feladvány volt :)
Roll19832020-11-28 12:09:53 // 123366
Ezek szerint jóra gondoltam én is, csak én a Blue&Me leírásban keresgéltem. :)
szasza9112020-11-28 11:14:08 // 123365
Ááá, milyen egyszerű (így utólag...)
Köszönöm!
Köszönöm!
Liquid2020-11-27 23:51:28 // 123364
Trombozis2020-11-27 21:55:39 // 123363
Van hangja, alapjáraton nehéz tekerni a kormányt, ha rúgok neki gázt akkor természetesen könnyű lesz, meg mintha melegedne. Úgy emlékszem volt még valami ami miatt őt mondom bűnösnek. Még nem kértem időpontot bevizsgálásra, csak ilyenkor már előre jár az agyam. :-)
Roll19832020-11-27 20:10:45 // 123361
Hát ilyet még én se láttam. Elsőre azt hittem, hogy Blue&Me-hez van köze és épp sms-t kaptál, de átnéztem a manuálját és abban se írnak ilyesmit.
Kazes☻2020-11-27 18:50:57 // 123359
Levelet kaptam, láng! 😉
szasza9112020-11-27 18:24:02 // 123358
Online tag
4
Vendég4
391