Fórum >> Típusok >> 159

leopop32020-10-06 09:56:47 // 123058
Igen szerencsére! 😁🍀
tdemeter2020-10-06 09:27:44 // 123057
Mindig mondtam, hogy az alfák legnagyobb hibája, hogy senki sem ért hozzájuk.
Ezzel húzzák le a márkát, amivel a végén szarolasz lesz belőle...
Ez még jobban igaz lesz az újaknál..
leopop32020-10-05 23:47:49 // 123054
Sziasztok!

Gondolom mindeki ismeri a történetet de most lezárult a rejtély.

Szerencsére semmi vészes.
Igazából a vezérlés volt hibás. Kicsit nagyobb volt az egyik fogaskerék belső átmérője.
A képen a sárga nyíl mutatja az alkatrészt a kék nyíl pedig azt ahonnan leszedett 0.3mm a blokkból.

Egyáltalán nem vészes mert így mostmár tökéletesen illeszkedik. Illetve elvileg nagyon nagy szerencsém volt hogy nem ugrott a vezérlés hanem megúsztam az egészet azzal hogy helyet csinált magának.

És azzal is hatalmas szerencsém volt hogy a kis aluminium darabok nem keringtek semmit kb a motorttérben mert egymás után 4 szer cseréltünk olajat. És az olajteknő is ki lett tisztítva szépen.

Csak most tudatosult bennem mennyire nagy szerencsém volt, ezekre a dolgokra amiket leírtam egy lengyel Brera 2.2 JTS cartárs hívta fel a figyelmem illetve magyarázta el részletesen mert neki is ugyan ez volt a FAI vezérléssel.
Szóval igaz a mondás: lengyel-magyar barátság 😁🍀


A képek nem az enyémek hanem a lengyel cartársé.

Illetve tanulság: Ha valaki 2.2 JTS-en vezérlést cserél akkor nézze meg ennek az alkatrésznek a méretét mert sajnos lehet rossz méretű. Az eredeti: 9.4 mm és a rossz méretű: 9.9 mm



Piritu - 1.000.0002020-10-05 17:11:00 // 123053
Itt le van írva hogy mi kell a tagsághoz.
samu1262020-10-05 11:37:19 // 123052
Nekem is pár hónap volt a regisztrálás után a fórumig, de csak azért mert volt valamiféle kötelező teendő a profil környékén amit nem csináltam meg és addig az adminok read onlyba tettek.

Talán a kocsit kell feltölteni képekkel mindennel hogy átkapcsoljanak teljes taggá.
Tocke2020-10-05 09:42:50 // 123051
Eddig elvileg a csökkentett hamutartalmút kellett használnod a DPF miatt. Mostantól hogy nincs lehet nem kellene, de rosszat nem csinálsz ha marad.
Nodex2020-10-05 08:45:19 // 123050
Sziasztok,

Egy láma kérdésem lenne, kikerült az autóból a dpf, egr, tudom nem szép dolog.
Ajánlott ilyenkor másfajta olajat bele tenni cserénél vagy ha bevált a gyári, akkor ne variáljak és menjen az?
Borusdemi2020-10-04 20:38:12 // 123049
Köszi! Elküldtem a megrendeléshez a cikkszámot! Ez biztosan meggyorsítja a keresést.
Szabister2020-10-04 18:39:56 // 123048
Itt a gyári cikkszám ha kellene:
Borusdemi2020-10-04 13:50:37 // 123047
Köszi! Hétfőn beugrom Bárdihoz, remélem lesz nekik, vagy hamar tudnak rendelni.
Zselé2020-10-04 12:15:26 // 123046


Ma kicseréltük a 3 éves tolatókamerát, mert valamiért bemattult a képe teljesen. Lehet, hogy megmarta a sós latyak, vagy nem tudom. Márciusban rendeltem AliExpressről, most meg is jött :D Szerencsére a kisfiam segített, így gyorsan megvoltunk :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-04 09:41:54 // 123045
Logikus :-) 50e autón akkor fogtak 100e Eur-t. Mennyit fogtak volna ha valaki ezt eleve végiggondolja XD
leopop32020-10-04 09:06:10 // 123044
Jó ezt hallani 😁
Igen én is :)
Tuschke2020-10-04 08:49:41 // 123043
Jó motor, kedvelem :)
leopop32020-10-03 22:56:02 // 123042
Nekem is 2.2 JTS van a Brerában csak nyitott kipufogó rendszerrel 😁
Ugye milyen jó motor? :)
droberto2020-10-03 21:13:29 // 123041
A régi volt két "csöves". Az egyik a szűrő előtt a másik a szűrő után kötött a DPF-be. Aztán rájöttek, hogy az "utániba", mindig atmoszférikus a nyomás, és felesleges a kettő tömlő. A szenzoron a másik csonk környezeti nyomosát mér.
Spóroltak 2 Eurót autónként.
Tuschke2020-10-03 21:09:00 // 123040
Bocs mindenkitől, az üzenőfal kezelését még tanulnom kell, mindenkinek kösz.
Tuschke2020-10-03 21:03:26 // 123039
Előfordulhat. Mindegy most már, itt vagyok.
Liquid2020-10-03 21:00:12 // 123038
Valamit biztosan nem töltöttél ki.
Ismerőseim akik regeltek, igen hamar átjutottak...
Tuschke2020-10-03 20:58:54 // 123037
Nem tudom, lehet, hogy ez bevett dolog.
Ahogy olvastam, nem olyan rendkívüli ez, hogy valaki regisztrál, és nem lesz tag.
Liquid2020-10-03 20:53:27 // 123036
Isten hozott! miért volt volt várakozás?
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-03 20:26:29 // 123035
Ki nem hagynám :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-03 20:26:15 // 123034
Igen, egy csöves az enyém is, egy nyomásmérő szenzorba megy, az úgy jó . Nekem az autósboltban rendeltek itt a közelben, semmi extra, másnapra jött. Aztán azóta is ott van a polcon XD
Tuschke2020-10-03 19:49:01 // 123033
üdvözlet mindenkinek.

Cirka egy év türelmi idő ( :) ) után engedett be a staff, volt idő olvasgatni is bőven, a topicot kétszer olvastam végig :) .
Egy 2.2 JTS SW-be tekertem bele ennyi idő alatt úgy 11000 km-t.
b00772020-10-03 19:25:40 // 123032
Sziasztok,

vett már valaki alliexpresszről utángyártott parkolóhoz érzékelőt? Be szeretnék építeni utólag egy hátsó szettet, mivel ki van kábelezve nem nagy mutatvány. Sajnos ott akadtam el, hogy gyári bontott érzékelőt szerettem volna belerakni, de a kipróbált 7ből 3 full kuka, a 4 működő közül egy pedig mintha "gyengébb" lenne, szinte csak 10cmről kezd el csipogni. Szerencsére ezeket csak kipróbáltam, nem fizettem ki még. De ezek helyett már netről kellene bontottat rendelnem, amit nem merek ezek fényében, szóval inkább már újban gondolkodok. De nem tudom, hogy az utángyártottak milyen minőségűek lehetnek...
Liquid2020-10-02 21:33:28 // 123031
Warbi, Wartburg lesz a Totalcar erőmérőben :)
Borusdemi2020-10-02 20:56:08 // 123030
Sziasztok! Ma elvittem egy ismerőshöz az autót, hogy aknából megnézzük a nyomásérzékelő csöveit. Meglepődve tapasztaltam, hogy nálam csak egy cső megy fel a részecskeszűrőtől. Ez az egy cső viszont el van szakadva , vagy kiégve, nem tudom pontosan. Fent a tűzfalon az érzékelőre is csak egy cső megy, bár mintha lenne valami kis csonk egy másik csőnek is. Megpróbáltam fényképezni, de nem nagyon fértem hozzá. Azért megmutatom. Hol tudok ilyen csövet beszerezni?
Csabi2020-10-02 18:20:56 // 123029
Nekem a közelmúltban csinált olyat, hogy egyik pillanatról a másikra "háromhengerezni" kezdett, 1percig csinálta majd abbahagyta. Másnap reggel nem indult, se kép se hang. Rail nyomás szenzor hibát dobott. Próbaként lehúztam a csatlakozót, az érintkezőket befújtam kontakt sprével...Szerencsére megoldotta a problémát, azóta semmi baja.
Sanszos a csatlakozó vagy vezeték probléma nálad.
csokagm2020-10-01 20:18:36 // 123028
Ez csak az 1.9en van így. A ketliteresnel már fent van a motornál a dpf szinte a turbó után.
Macccy2020-10-01 15:18:57 // 123027
De a DPF az a motor után van, eléggé utána. A turbó nyomás történet viszont a motor előtt van. :) A kettő szerintem nehezen vegyíthető össze, nem tudom miként befolyásolhatná egyik a másikat, a valószínűbb szerintem, hogy nálad mintkét oldalon van egy-egy önálló hiba. De hogy a DPF ügy javítása nem lesz hatással a 0238 -as hibára, azt kb biztosra veszem.
Morfiusz Cédula2020-10-01 13:15:34 // 123026
igen, pontosan.
Smith2020-10-01 12:55:34 // 123025
Az is gáz, hogy nincs 1 éves, és ki tud esni, az még nagyobb gáz. De hogy nincs szervíz, és egy 9 hónapos autónál azon kell agyalni, hogy garanciáztassa vagy inkább csináltassa meg egy univerzális szerelővel? Most ez komoly???
csokagm2020-10-01 12:55:31 // 123024
Ezt is néztem, beszélgettem egy cartárssal valószínűleg nálam a dpf lesz a ludas. Elmegyek ma Zéhez remélem tud segíteni viszonylag hamar.

A dpf nincs kiszedve valószínűleg rendesen csak valamit taknyoltak ami miatt túlnyomás lehet a rendszerben.
Giuntini2020-10-01 12:46:15 // 123023
Nem ez szarami!
Morfiusz Cédula2020-10-01 12:44:25 // 123022
Kemény, amikor a 20 milliós zsír új verdádnak majdnem kiesik a kereke.
Már megint a szarolasz.

Macccy2020-10-01 11:44:52 // 123021
(kéz feltart)

Nekem is előfordul a 0238. De ahogy nézem volt itt is pár megoldás, Shadin pl. légtömegmérő cserét illetve előtte MAP szezor kipucolást javasolt egyszer, itt pedig van mégegy megoldás :


"A geometriát egy vákuumos labda mozgatja, azt egy kis mágnesszelep szabályozza, amit meg PWM jellel az ECU vezérel. Ezen a szelepen (VGT szelep, töltőnyomás szabályzó szelep, vagy nem tudom hogy hívják) egy kis finom szűrőn keresztül megy be a levegő a vákuum helyére, ha csökkenteni kell a turbónyomáson. Ez a szűrő (bár nem látszott rajta) pont annyira eldugult, hogy ne tudjon korrektül szabályozni, túl nagy volt a vákuum, és emiatt a turbó szépen dolgozott mikor nem kellett volna neki.
A szelepet átfújkáltam levegővel (a szűrőjén is átment a levegő, azt nem tudtam levenni, erőltetni meg nem akartam), azóta hibamentes az autó, csak tol és semmi hiba." /Tentacle/
szelod92020-09-30 23:22:18 // 123020
Sziasztok! Rail nyomás szenzor milyen hibákat tud produkálni? 2.0 jtd, eddig kétszer egymástól függetlenül állt meg az autó menet közben. Circuit short to ground hibát ír a Rail szenzorra.
Giuntini2020-09-30 21:49:33 // 123019
Igen, a 2,0 az egy kiforrott, eltalált konstrukció. A 2.4-nél a Dpf, Egr problémák nagyon behatárolták az autók használhatóságát, egyszerűen problémákat idéztek elő, ami a megbízhatóságra volt rossz hatással. Mellette a gyári olajajánlás is félrevezető volt.
csokagm2020-09-30 21:12:54 // 123018
Találkozott már valaki p0238as hibával? Magas turbonyomas hiba vagy vmi ilyesmi.

Sajnos ma kidobta a P2002 esel együtt. Ugye ez a dpf ami elvileg nincs már nekem.


Kicsit csalódott vagyok eddig olyan szépen muzsikált.
Liquid2020-09-30 21:02:39 // 123017
sajnos igen sok modern autó nem képes erre, márkától és típustól függetlenül, ha kicsit is kimegy a komfortzónából (vagyis nem 100%-ban pont úgy használják, ahogy a mérnökök és a marketingesek gondolják)
Lewee772020-09-30 18:27:42 // 123016
Hidegen,melegen is produkálja.Leállás után pöcc-röff indul.
Köszönöm ,cserélem hátha.
Zselé2020-09-29 17:16:54 // 123015


Sziasztok,

Ma átléptük a 300.000 km-t. Ez szerintem önmagában nem nagy dolog, majdnem minden korszerű autónak tudni illik ennyit menni, de ebbe:
- Gyári még a kuplung és a kettőstömegű
- Gyári még a turbó
- Gyári a DPF
- Gyári minden alkatrésze az üzemanyag rendszernek
- Bontatlan a motor-váltó

Sz@rolasz ez, na... :D
Piritu - 1.000.0002020-09-29 14:53:52 // 123014
Főtengely jeladó. Tipikusan meleg motornál megáll a motor, kicsit hűl újra indítható.
Lewee772020-09-29 14:37:31 // 123013
Sziasztok!

Találkozott má valaki olyan hibával ,hogy menet közben leáll az autó?
Amit észre vettem , hogy lassítás - fékezésnél fordul elő.
Egy AR 159 2.4 jtd automata.
Esetleg valakinek őtlete?


Üdv.
Shadin2020-09-29 11:32:17 // 123012
Csak gyári van belőle és valóban puhább mint a bontott amit beletettem.
Roll19832020-09-29 09:32:30 // 123011
De az az a bak, ami neked, nem vált be, ugye? Amúgy milyen márkájú?
Borusdemi2020-09-28 20:46:54 // 123010
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek, Warbirunner(Gyuri) és Szabister! Elgurulok egy ismerőshöz aknára, megvizsgáljuk a csövet első körön. Ha nem látunk hibát, akkor szenzor rendelés.
Shadin2020-09-28 18:44:31 // 123009
Egy próbát megér, itt van a polcon az új bak, ha gondolod.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak