Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2019-05-22 19:19:01 // 116882
Valamelyik Alfával :-)
Most a Nissan van szervizben...
ALFA1592019-05-22 18:55:35 // 116881
Mivel jössz VTT-re? Azért egyben vannak a vasak?
Shadin2019-05-22 18:44:16 // 116880
Ez kapcsol ki :-(
ALFA1592019-05-22 18:39:22 // 116879
Mert neked ez a fétised! :-)))
Shadin2019-05-22 17:53:37 // 116878
Nekem sem hallja senki, még az összes szerelő sem, mégis vettem két alsó lengőkart és két kormányösszekötőt. Megy újabb majdnem hibátlan alkatrész a tárolóba. Majd csinálok egy garázsvásárt :-)
Shadin2019-05-22 17:51:27 // 116877
Akkor mire érvényes? :-(
Shadin2019-05-22 17:50:33 // 116876
Már majdnem az egész placc a Patkányé :-)
Shadin2019-05-22 17:49:55 // 116875
Valóban :-)
Shadin2019-05-22 17:48:57 // 116874
Szerintem igen. Meg ahogy nvekszik a hézag, úgy megy alá idegenanyag.
Shadin2019-05-22 17:48:04 // 116873
Azaz emeld fől, cseréld ki, rakd össze és tedd le. Én így tettem. A Nyomaték meg nem releváns szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 16:52:59 // 116872
Ez az elegante egy nagyon jó ajánlat szerintem. Egy xenont be lehetne tenni a sok vezetéstámogató hülyeség helyett, és kb tökéletes. Az akciós thm viszont nem érvényes rájuk, voltam személyesen a K-Pestnél, megkérdeztem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 16:46:14 // 116871
Nincs baja, csak rossz :-) Tudom, hogy nem kéne ezzel foglalkozni. De minél jobban nem akarok foglalkozni vele, annál jobban idegesít. Így visszagondolva így vettem, valószínűleg így fogom eladni is. Csaba eladáskor említette, hogy valami "műanyagot, vagy gumit" cserélni kell a futóműben, de csak hangja van néha. Erre gondolhatott, a megoldhatatlan lengőkar nyekergésre. Fater tegnap mellettem ült, neki az ingerküszöbét sem ütötte meg, nem is értette, hogy mi zavar. Szóval biztos nálam a hiba.
droberto2019-05-22 16:44:59 // 116870
Mivan, lett új mellékhelyiség azt mégis lomtalanítasz? :)))
droberto2019-05-22 16:43:38 // 116869
A gömbfej porvédőjén ott a felirat.
droberto2019-05-22 16:42:06 // 116867
És a hangnak pedig ennek az elcsúszásnak (forgásnak) a forrása lehet.
?!?
droberto2019-05-22 16:39:10 // 116866
Arra a csavara (M12) azt írja az eLearn, hogy cserélős. Nyúláscsavar.
54 - 66 Nm + 45° (Sok ilyen csavar van. Pl.: motortartó. Én nem szoktam cserélni, viszont ezeket a szögeknek csak a 1/4-ét 1/3-át merem ráhúzni)
A cserére ennyit ír:
Shadin2019-05-22 16:14:35 // 116865
Én meg innen a legalját...

AR.HU
Shadin2019-05-22 16:13:09 // 116864
Oda is van PU-m :-)
Seperc alatt kicseréled :-)
Shadin2019-05-22 16:12:21 // 116863
Én azt saccolom.
Shadin2019-05-22 16:11:48 // 116862
Adok egy szett Powerflex-est :-)
Olyat lehet dönteni vele a kerekeken hogy csak na, oszt mehetsz pályanapra vele :-)
Shadin2019-05-22 16:10:06 // 116861
Szerintem az első szilent gyűrűi pozicionálják a lengőkart hosszirányban és mindegyik képes elfordulni a tengelyen, csak nem kéne hogy kézzel is el lehessen forgatni. Meyle-t vettem előtte, és aztán hamar vissza is vittem, mert az nagyon gyengén nézett ki, ott láthatóan "mereven" volt a gumi a lengőkar és a belső gyűrű közé vulkanizálva. Ott tuti h leeresztett állapotban kellett volna összetenni. A TRW és a LEM mindegyike elcsúszik szerintem elől hátul, csak nem mindegy milyen könnyen.
droberto2019-05-22 16:06:18 // 116860
droberto2019-05-22 16:02:44 // 116859
Ott már nekem is csinálhatja, ha nem szögből megyek fel.
Az enyém is kezd lebetegedni.

Alfa Romeo 159 - Első, alsó lengőkar, hátsó nagy szilent
droberto2019-05-22 16:01:17 // 116858
Szóval akkor felsőből a gyári TRW lehet?
droberto2019-05-22 15:59:38 // 116857
Jó lenne tudni melyik szilent nyekereg. Álló helyzetben ha csinálja, akkor csak egy akna kéne. Kézzel megfogva, míg valaki más mozgatja meg lehetne állapítani.
Giuntini2019-05-22 15:30:41 // 116856
Az enyém is ilyen! Nyekereg bizonyos helyzetekben, de egyébként semmi baja nincs.
Giuntini2019-05-22 15:29:05 // 116855
Ezt adom! Az a bőrborítású műszerfal! Húúú!
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 15:25:02 // 116854
Nekem sem állandóan nyekereg, viszont minden alkalommal az a marginális helyzet van, hogy a földutunkon ki kell menni és vissza kell végül jönni. :-) Eleve lefelé kanyarodik a főútról, és akármilyen óvatos vagyok, a nyóc tonnás motor lebólintja az orrát a vasnak egy picit és nyekken egyet. Elképesztően utálom ezt a hangot. Az AO fórumokon sokáig kerestem a megoldást, de ott is mindenki másra esküszik. Van aki az elsőt zsírozza, van aki terhelt magasságon szerelést javasol, van aki powerflex-et használ (és az is sz*r), de ahogy érzem, megoldani ezt senki sem tudta még csak átmenetileg.
RomeoOne2019-05-22 15:13:36 // 116853
Nekem első lengőkar hátsó szilentek lettek cserélve két hete. Nagyon marginális helyzetekben hallottam csak néha megnyekkenni valamit elöl. Pl. mosóba beállásnál van egy 5 cm körüli, szintemelés, viszonylag élesen, amire kitekert kormánnyal kell rámenni. Azon meg-megnyikkant. Mióta ki lett cserélve, azóta nem hallottam. Feltételezem tehát, hogy az volt az.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 14:59:55 // 116852
No kézbe vettem a darabot, a kiszerelt lengőkarokat direkt megtartottam. A hátsó szilent egy hagyományos, egybe vulkanizált szilent. Az első,egy csúszó (?) csapágynak tűnik. A kiszerelt lengőkaron az első szilent kézzel lazán forog, mindkét oldalon műanyag tömítőgyűrű védi a kosztól (nagyjából). A hátsón, amit a gumi kéne hogy csillapítson, ugyanúgy elfordul a belső fémhüvely, aminek szerintem nem kéne.
A meghúzási nyomatékot innentől én sem értem. konkrétan össze kéne roppantani a fém hüvelyt, hogy a meghúzási nyomatékon bármi múljon.
Innentől a terhelt magasságon meghúzás tűnik a kritikus pontnak, az is csak a hátsó szilenteknél. Hogy mi adja a hangot, az számomra teljes rejtély.

Igazából pont ez az ami nem hiányzik. Szeretném elérni hogy kicseréltetem és jó lesz. De nem ez van, hanem kicseréltetem, átmenetileg jó lesz, majd ugyan ott járunk mint előtte, a megoldást meg igazából senki sem tudja.
Shadin2019-05-22 14:25:23 // 116851
Én csak találgatok itt a felső lengőkarral kapcsolatban, de szerintem több a hisztéria körülötte. Úgy általában. Én azért cseréltem ki mert excenteres PU szilentes felső lengőkarok voltak benne és az valóban nyekergett hangosan száraz időben és szar volt beállítgatni a zsírozásokat követően :-( A lényeg, hogy a csere tökre nem úgy történt ahogy elvileg kellett volna, emelt állapotban izomból meghúzva tettem be őket és rohadtul rendesen működik azóta is. A belső gyűrű és a gumi között el tud mozdulni, nem pusztán a gumi adja azt az ívet körcikket mozgásteret nem tom hogy hívják ami a terhelt ill. terheletlen, felemelt állapot között van.

Azóta is fel-le emelgetem az autót szabadidőmben és nem a gumi deformálódik, és nem is a középső rögzítő csap henger fordul el a rögzítő csavar körül, az ott keményen rögzítve van.

Ezért gondolom, hogy azt mereven összekötve kell jónak tekinteni.

Nekem is Lemförder van:

album
Shadin2019-05-22 14:13:31 // 116850
Mindig megakad a szemem az MT székházból kinézve egy arra elsuhanó Giulia-n és mindig megállapítom, hogy egy egyedi jelenség, máshogy szép mint a 159, de ilyenkor az jár a fejemben, hogy beülnék átmenetileg egy alapmodellbe is akár, ahogy azt tettem a 159-nél is. Akár dízelbe is. Aztán lemegyek a parkolóba, beülök a néma, 4 hengeres, sokat látott 159-be és elfelejtem, hogy meg akartam csalni. Vezettem Giu-t, 180 lovas dízelt, én nem éreztem azt a nagyon kell érzést mindamellett, hogy egy teljesen más világ a két autó.
A döntés, ha átülök, az pusztán (impulzus) érzelmi okból fog megtörténni. Nagypatin már nem nagyon van régi alkatrész, kezd is kicsit uncsi lenni, h többet szerelem a 145-öst...
Remélem lesz szerencsém VTT-n ismét beleülni, esetleg vezetni is egy Giulia-t.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 14:11:46 // 116849
Lemförder mindkét oldalon. Cseréltem, mert nyöszörgött kicsit, és én nem bírom a hangokat :-) Nem a megfelelő nyomatékkal lett lehúzva. Itt ezt írtátok korábban, hogy ezért nyöszörög újra. A baloldalon 20e km, a jobboldalon 6e van benne, ugyanolyan hülye hangot ad, mint a 150e-t futott. Más baja nincs, de halálba idegesít.
Shadin2019-05-22 14:05:00 // 116848
Magamtól soha nem cserélnék HU-t, de ebbe már eleve ki volt cserélve, amit én átpattintottam egy Pioneer Android Auto-s fejre, hát én nem szeretnék élni nélküle, nem szeretnék mégegyszer telefont látni a műszerfalon zsinóron lógva ocsmány tartóban :-(

Semmi kütyü nem érdekelne a Giulia-ban, csak a nagy kijelző középen telefon tükrözéssel, minden maradék pénzem a külcsínre költeném :-)
Shadin2019-05-22 13:54:07 // 116847
A 200-lovas TBi-t sem fogja halandó kiautózni közúton, és a Giulia még pár kilóval könnyebb is meg egy jól hangolt aut. váltó van alatta, a hajtást bele sem kell keverni, ott is bőven elég a 2.0. A Veloce ugyan olyan használat mellett is többet eszik és azt meg pláne még kevesebb ember autózza ki, aki igen azzal nem szeretnék közúton találkozni mert kimeríti a veszélyeztetés fogalmát. A 4WD meg csak az miatt lenne jó mert én azért aggódok a téli közlekedés miatt, a paci már másodlagos lett nálam, most is a gyári prog. van a kocsin, mert ugyan a Squadra 4k felett iszonyat jó, majdnem 100%-ban 4k alatt használom és ott viszont jobban autózható a gyári és kevesebbet is fogyaszt.
Shadin2019-05-22 13:45:40 // 116846
Ja de bocsi, ott is a már kiolvasott saját programomat küldtem ki módosításra :-(
OBD-n ezek írhatók de nem olvashatók.
Shadin2019-05-22 13:44:30 // 116845
Ezeknél ez a csippelés annyira nem egyértelmű, már az utsó széria EDC17-est is szét kellett bontani és tüskéről leszedni az sw.-t ahhoz h meg tudd írni. a MO.-i csippesek akik bevállalják azok olyan programot töltenek rá mint amilyen a TBi-mre a neten vásárolt volt, azaz egy kalap szar :-(
Shadin2019-05-22 13:40:59 // 116844
Mi az hogy túlhúzva? Ha nem Meyle-t veszel bele akkor nem létezik olyan h túl van húzva. Az ott merev kötés. BTW másfél óra volt a kettő cseréje bakolva, nem egy bonyolult dolog, jó mondjuk a csavarfej nem fért el a Ti rugó menete között, de megékeltem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 13:31:53 // 116842
Honnan is ismerős ez az autóvásárlási módszer :-DD Pont így szoktam. Lista van, érvek és ellenérvek vannak, aztán megveszem ami elcsábít és ennyi. Most a listazós szakaszban vagyok :-D
tdemeter2019-05-22 13:02:37 // 116841
Igen, azok nekem is rohadtul tetszettek:) De aztán rájöttem, hogy amit nem látok vezetés közben az nem hiányzik... Így tettem le a sportpedálokról is.
Egyébként ülni is más benne, a 159 TI-hez hasonlóan sokkal keskenyebb a veloce ülés párnája.
Halesz2019-05-22 12:55:20 // 116840
Hm, nos, bevallom, erre nem is gondoltam... Nálam sokkal inkább dilemma, hogy a Veloce ülései sokkal szebbek. Tudom, lehet rendelni a simába is Veloce csomagot :)
Morfiusz Cédula2019-05-22 12:39:27 // 116839
Engem meg a látvány fog meg benne. Az utcánk végében áll egy piros Veloce. Nagyon jól néz ki, első ránézésre látszik, hogy nem az alap Giu, tényleg ütős.
Így tetszett meg a mostani autóm is. Megnéztem jó pár eladó autót, volt is mindenféle kimutatásom, hogy melyik miért, meg miért nem, de amikor megnéztem a mostanit, kiállt a srác a garázsból vele, akkor rögtön kattant valami az agyamban, hogy nekem ez kell. Gyorsan ki is dobtam az a papírjaimat, nehogy valami racionális érv ellene szóljon.
Morfiusz Cédula2019-05-22 12:24:27 // 116838
Szerintem ezzel senki nem vitatkozik. Persze, hogy egy új típusnak sokkal magasabb a felszereltsége, már alap kivitelben is. De amikor új típusba ül át az ember, akkor sose közvetlenül az előző típushoz hasonlít. Amikor azt mondom, hogy a viszonylag jól felszerelt 159-ből nem akarok átülni egy alap Giulia-ba, akkor nem arra gondolok, hogy a 159-emhez képest akarok jól felszereltet (amit lehet, hogy részben már egy alap Giu is hoz), hanem azt, hogy a Giu-k átlagához képest akarok egy jól felszereltet.

A dízellel egyetértek, ha sokat kellene mennem (vagy kell majd a jövőben, ami még előfordulhat), akkor megfontolnám a dízelt is, de csak és kizárólag ebben az esetben. Azt viszont még akkor is visszalépésként élném meg, nem a teljesítmény miatt, hanem a 5 henger -> 4 henger váltás miatt.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 12:23:03 // 116837
Akkor nem véletlenül ülünk kb egyforma autóban. :-) Bármilyen kütyünél többre értékelem azt a bőrös belsőt. Ha csak az én ízlésem szerinti luxus lenne a kérdés, akkor a mostani autóm ezt kimaxolta de nagyon. Külső megjelenésre és belső esztétikai élményre is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 12:17:22 // 116836
Engem tudod mi vonz legjobban a Veloce változatban az alaphoz képest? Nem a lovak, nem is az összkerék, hanem az a szűk 2 centi magasságkülönbség. A Veloce magasabb, több fórumon megerősítették (pl. AlfaOwner). Tudom, ott a Stelvio, ami még pakolhatóbb is, a suv viszont nagyon nem az én világom.
Morfiusz Cédula2019-05-22 12:12:49 // 116835
A legjobb!
Viccen kívül, a kütyük kevésbé fontosak, de pl a sportosság látszata, a látvány, (ami a 159-nél a ti, nagy felnik, bőr stb) nekem számít. Manuális váltósba nagyon nem szívesen ülnék vissza. A vezetéstechnikai kütyükért sok pénzt nem adnék, annak ellenére, hogy elismerem a hasznosságukat.
Egyébként szerintem ez megint egy kellően szubjektív dolog, kinek mi. Kicsit olyan, mint a az olasz vs német, benzines vs dízel vagy bármi hasonló hitvita. Parttalan.
Halesz2019-05-22 11:14:56 // 116834
Becsatlakozom, mert én is dilemmázom, hogy mire gyúrjak a következő években... a 200 lovas benzines bőven elég úgy Alfázni, ahogy a többségünk Alfázik :) de ezt lehet, hogy láttátok a videómban.

Persze, tökre vonzó az összkerékhajtás és a 280 lóerő, de tök őszintén: napi használatban ezt hányszor autózod ki? 4-5 alkalommal egy évben, amikor elmész egy nagyot autózni? Szerintem az esetek többségében élményautózásra akkor is elég a 200 ló :) Persze, engem is rohadtul vonz a kocsi alatt lévő technika, az összkerék, meg a majdnem 300 paci, de azért ha árban nézem a különbséget, akkor azért elgondolkoztató... Ráadásul ugyanaz a moci... szóval akár fel is lehet húzni a sima 200 lovasat is...

Egy hátsókerekes, 200 lovas Alfa az elmúlt 10 évben mekkora álmunk volt? :) Most itt van és egészen elérhető az ára is.
tdemeter2019-05-22 10:58:46 // 116833
Felszereltség? ne vicceljetek már:) Egy alap giulia majdhogynem alapfelszereltségen veri a 159-et ilyen téren.
Eltelt 10 év, már mások az igények. Ezért is tök felesleges versenyeztetni ilyen téren a két autót.
Írtam már blogot róla, de továbbra is tartom: a Giulia egy luxus 159-es. A súly és a felszereltség teszi azzá, nameg az a design amit olasz barátaink kitaláltak.
Én dízelt nem akartam már, de biztos vagyok benne, hogy aki azt vesz, az is jól jár, mert ezek a mai dízelek egyszerűen nem lehetnek rosszabbak mint az elődjeik. Én a kerregő hangjukon kívül más negatívumról még nem hallottam, szóval ha sokat megy valaki, akkor miért ne venne azt? Nagy technikai különbség nincsen már.
A ló pedig nem minden, nekem nem ez a 200 is sok, elindulni sem tudok vele normálisan ha városban vagyok vele annyira erős. A dízel gondolom még nyomatékosabb lehet alul.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak