Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-05-20 14:38:32 // 116777
Elkapott a rohadt jégeső. Pont leparkoltam és vártam, hogy csillapodjon kicsit az eső, hogy kiszállhassak, erre hallom, hogy kezd kopogni...
Jól van, hátha elmúlik... Persze egyre erősebb lett. Gyorsan felkapattam a padkára és be egy fa alá, de a nagyja már a kocsin csattant. Kb 2 percig tartott. Jól megnéztem a karosszériát, de semmi nyomát nem látni szerencsére. Pedig a nagyja az az 1 cm-t is súrolta alulról szerintem.
Kisvuk2019-05-20 07:56:46 // 116776
Sziasztok !

Kérdésem az lenne 159 2.4 automata váltó levétele mekkora kaland ???
Folyik a főtengely szimeringem !!! Váltó oldalra le kibillentett motornál vagy vegyem ki motorral együtt :::??????,
Köszi előre is.
balu8072019-05-19 21:35:39 // 116775
Tudtok abban segíteni, hogy a 2006-os 1.9 16V fém szívósorának mi a cikkszáma?
Zsifi sw2019-05-19 16:09:05 // 116774
A pontos menetet még nem tudom, de az ajtó mellett be tudtak nyúlni, de szerintem végül a középső gombot tudták megnyomni. De majd este többet tudok. :)
Az ajtó mellett sérült a karosszéria, de ennyi a sérülés.
1x még úgyis zsebbe kell nyúlnom a fényezés miatt, mert a mocitető cserére szorul, na majd akkor lejavíttatom az összes ilyen apró sérülést. :)
droberto2019-05-19 15:13:45 // 116773
Hogy sikerült végül?
Zsifi sw2019-05-19 14:49:39 // 116772
Es aprobb serulessel a vazon, de ujra nyitva a kocsi. :)
droberto2019-05-19 13:31:08 // 116771
Nah végre.
(Párszor már írtam, de nem ment a fórummotor)
Szóval gratula az új Alfádhoz.
Elhozhatnád a VTT-re. 😁
droberto2019-05-19 13:28:25 // 116770
Bezártad a csomiba a kulcsot gondolom.
Merre vagy egyébként?
droberto2019-05-19 13:27:34 // 116769
Az első ajtó felső ablakkeretét ki tudod feszíteni. Létezik ilyen pumpás feszítő párna is. Innen pedig hozzáférsz egy dróttal a kilincshez. Illetve középen ott a gomb is.
A deformált ablakkeretet pedig letekert ablaknál vissza lehet nyomni.
Zsifi sw2019-05-19 13:14:27 // 116768
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Járt már valaki úgy, hogy sikeresen bezárta a kulcsot a kocsiba?
2010-es 159 sw-mbe sikerült bezárni a kulcsot.
Ki lehet valahogy nyitni roncsolás mentesen?
Illetve melyik a leggazdaságosabb bejutás? B oszloptól hátra fele fóliázva van a kocsi.. :)

Köszi
Zsifi sw
Zolibácsi2019-05-17 23:10:50 // 116767
köszi :-) már régóta vágyam volt egy strandkorlátkék coupé, csak fiat 20v turbót nézegettem, de sajnos már nagyon öreg a felhozatal. Aztán az élet fura humora, hogy akitől ezt vettem, annak pont van egy fiat coupe 20v turbója is és azt tartja meg játszós autónak. 159-hez képes ez a q2 kanyar dinamika eléggé impresszív. Erőben 150 ló nagyon el marad attól az állapottól ahogy el adtam a 159-m. Szóval ezen majd csiszolunk.
színe, felszereltsége és évjárata miatt döntöttem mellette.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 21:45:29 // 116766
Miért is nem lep meg, hogy GT lett a 159-ből :-D Gratula!
Zolibácsi2019-05-17 21:19:53 // 116765
igen, sajnos nekem is ezt mondták és az esetek többségében, ha map szenzor csere nem oldja meg, akkor ismét a turbó felújításnál járunk.
már kaptam ajánlatot hibrid turbóra. Le papíroztatom a kocsit, aztán a következő a turbó lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 21:17:49 // 116764
3G és 4G képes a leírás szerint, szóval csak egy adatkártya kell bele. Pl a T-nél duonet. Nekem az van az 'autós' telefonban. A fő sim netjét használja, de függetlenül. Otthon wifin lóg, csak menet közben használ mobilnetet.
Vittorio1592019-05-17 21:02:21 // 116763
Mobilnet megosztással azt nézel vagy hallgatsz akár youtobon amit akarsz, és perszr a waze is menni fog. Én is úgy használom már régóta.
Vittorio1592019-05-17 20:59:54 // 116762
Ja nem mondtam, klimakompresszort is csereltem szárítószűrővel rendszertisztítással és most tök kussban van...nincs már meg a szomszédban fűrészelnek hang.
Bár az igaz h sokat nem klímáztam még mer nem kellett idáig 😀

A túltöltés az én turbós 10 éves tapasztalatom szerint az esetek 90%-ban a geo tönkre menetele miatt van, amit nem lehet kipucolással megoldani.
Fel kell újítani a turbót szakembernek vagy venni kell egy újat.
Macccy2019-05-17 19:25:45 // 116761
Te húzzad csak ezt a fogat! :D :D
Tom85 ráment a "klímás kerregésre" és Zolibácsi nyomozásba kezdett a P237 túltöltős turbos projektben. Ha mind a hárman sikerrel jártok gyakorlatilag bug-mentesítitek a 159 -et :)

Tesztelésre kapható vagyok :)
Vittorio1592019-05-17 17:12:30 // 116760
Pontosan ahogy leírtad...
Tápszivattyu lesz a köv heti kiszereles, teszteses projekt...
Addig nem nyugszok amig ki nem lesz húzva a méreg foga 😡
Liquid2019-05-17 15:06:20 // 116759
130 alatt inkább nyugdíjas tempó :D
Liquid2019-05-17 15:05:19 // 116758
Mit jelent pontosan a szarul indulás?
Sok köszörülést?
Hosszabb "izzítás" (hidegben dupla) után indul. Amúgy meg teker az önindító, majd elindul, dob némi füstöt is. Hidegben össszevissza jár pár másodpercig.
Olyan érzetem van, mintha nem lenne ott időben a nafta, nem nem lenne rendben a nyomás vagy ilyesmi.
Giuntini2019-05-17 14:44:29 // 116757
Jó a Tiéd kéziváltós! Ezt is bele kell számolni. Nalam általában 8,5-9l-t fogyaszt 150-160 között tempomattal.
Balu19902019-05-17 14:32:47 // 116756
Persze 130 alatt szép utazó tempóban :) Csak semmi szabálytalanság :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 14:19:21 // 116754
Ez gondolom Balunak szólt inkább :-)
Gumit pedig így fórumon leírni hogy milyen úgysem lehet :-) Részemről szárazon az útminőség a limitáció, sosem a gumi.
Giuntini2019-05-17 14:01:54 // 116753
Eltolhatod nyugodtan az olajcserét 15 ezer km-re ha főleg pályázol vagy hosszabb távokra használod!
Az a 7 l fogyi hogy sikerül neked pályán? Gondolom 130 alatt....
Az orrtolásos dologról meg, jó guminál kevésbé érzed sőt egyáltalán. Hidd el, már a kínaiak is tudnak olyan gumit csinálni, ami esőben vagy hóban jó. Szárazra jót, na az a kunszt! Mikor felmelegszik a kimondottan nagy sebességre szánt prémium gumi na akkor kezdi el a mutatványt!!
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 14:01:27 // 116752
Akkor nem tudom, ez ilyen. Néha nekem is csinálja, hogy dadog párat, de ennyi. Ha erre gondoltok.
Üzemanyag és akkumulátor állapot függő. Talán az izzítás átírásával lehet ezt teljesen megjavítani, viszont én nem tudom hol az izzítás táblája ennek a vasnak. Nagyon nem is kerestem még, ez nem zavart eddig :-) Ha kint kb 6-8 fok van, akksi nincs rendesen feltöltve (sok állás/városi használat), vagy rossz üzemanyag van benne, akkor tud dadogni párat. Legutóbb Lukoil prémiumtól kifejezetten rángós lett. OMV-vel megtankoltam, el is múlt. Úgyhogy ennyi, én tartom magam az OMV dízeléhez, a c-tek töltőzéshez ha nincs az autó használva. Nekem ez vált be.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 13:53:58 // 116751
Most hoztam én is muskátli földet, pétisót, fűmagot.. de már csak a TD-vel mertem :-D
Giuntini2019-05-17 13:50:18 // 116750
Igazi giardinetta!!!
Vittorio1592019-05-17 13:16:56 // 116749
A szivosorban a lapátok teljesen épek, 2 éve vettem bontottat de patika állapotban.
Egr kiirva utana, most volt a szivosor levéve, szuperul néznek ki, teljesen szuperek.
Mozognak is rendesen.
Liquid2019-05-17 12:55:44 // 116748
Az enyém se szereti a hidegindítást már nagyon régóta. A lapátkák le vannak fixálva.
Sok próbálkozás volt, de eredménytelenül.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 12:52:21 // 116747
Az injektor csati rángatást, 4 hengerezést, vészmódot okoz, nehezen indulást nem annyira. Ha mégis az a gyanús, bontóból vegyél régi fajta jtd csatit és azt forraszd fel, azzal soha nem lesz baj. A hidegen rosszul indulás inkább szívócső hiba lesz. Pl. kikoptak a terelő lapátkák tengelyei, vagy épp leragadtak.
_Ata_2019-05-17 11:49:00 // 116746
Erről tudna valaki hozzáértő véleményt mondani? :) Jó lenne GPS Waze használatához? Gondoltam telóról megosztok netet és úgy.
Link
tdemeter2019-05-17 11:46:02 // 116745
A regeneket a turbónyomás mérőn veszed észre (alapjáraton, állóhelyzetben nem megy vissza nullára) , ez kb teljesen elég. Amit én utáltam, hogy kényszeresen nézegettem egy idő után és mikor láttam, hogy most megy, akkor ha tehettem mentem még egy kört.
Szerintem tök felesleges 8-9000-enként cserélni olajat. 10-15000-el nem hinném, hogy nagyon mellé lőhetnél.
Először én is éveken át 10000-et csináltam, de aztán mások tanácsára 15.000re álltam be, ez is épp a fele a gyári előírásnak. Én semmilyen különbséget nem tapasztaltam. Mindig gyári olajjal csináltuk.
Vittorio1592019-05-17 11:45:09 // 116744
Hi!
Injektor csatlakozót honnan lehet szerezni?
Hidegen szarul indul a vas...2.4
Kb minden meg lett csinalva leellenorizve...
Nem tudok másra gondolni.
tirex2019-05-17 11:39:59 // 116743
Én közel 300ezret mentm eddig két 159-es alfával de még egyszer sem láttam hogy regenerált volna. Ki érti ezt...
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 10:54:02 // 116742
Tolja az elejét? Az hogy lehet :-DD
Komolyra fordítva : a sűrűbb olajcsere indokoltlehet akár 8-9e-nél. Figyeld a nívót, hogy hígul e az olaj, megy e feljebb a szint. Alapból hondolom a 15e-t tartod, de ha napi szintű a városi használat, akkor a sok regeneráció szerintem is indokolja a hamarabbi cserét.

A gumi az kényes pont a 2.4-en. :-) Egy új, jó gumi szépen tartja az elejét, és ez nagyon kell is neki szeri tem. A YouTube - on a Brera 2.4 Hungaroringes tesztjét érdemes megnézni. Vizes az út, panaszkodik is a pilóta, hogy nagyon megy kifelé az orra. Ez alapvetően ilyen.
Ha vizen gyengébb a gumid, hamarabb kiadja. Nekem a használt Contik is hamar elengedték vizen, és nem nagy tempókra kell gondolni. Egy közepes gáz, balra kikanyarodás és már tolta is, nem kicsit.
Balu19902019-05-17 10:15:50 // 116741
Sziasztok.

Szeretnék egy röpke helyzetjelentést tenni az autómról a hengerfej csere után. Nos miután elhoztam kb. 1 hétig nem nagyon mentem vele sokat (nem bíztam benne, féltem tőle), de az azóta eltelt nem egész másfél hónap alatt sikerült belepumpálni több mint 1500 km (hétről-hétre egyre többet megy a vas). Az autó valami elképesztő lett, erős, dinamikus és nagyon jól fogyaszt (vegyes fogyasztás város-országút 40-60; 8,4 liter; pályán folyamatosan 7 liter alatt). Csövek nem keményednek, nincs vízfogyás (egyszer kellett kb másfél decit utána töltenem).
Egyedüli fájó dolog ami nekem nem tetszik az autóban, de ez sajnos mindegyikben megvan, hogy a regenerációkat nem jelzi sehogy, így csak érzésre megy a dolog, ha olyan jeleket mutat az autó, hogy elkezdi a regent akkor elmegyek autókázni.

A másik amiről szeretnék írni az a kocsira vett "alsó kategóriás" Taurus High Performance gumi. A Continental után azt kell mondjam, hogy kellemes csalódás. Egy kicsivel hangosabb és vízen bizonytalanabb. Vizes körülmények között nagyon meg kell gondolni, hogy mennyivel esel be egy kanyarba, mert képes nagyon eltolni az elejét, plusz a kigyorsítások viccesek tudnak lenni, amikor még negyedikbe forog a kerék.
Szárazon semmivel se rosszabb mint egy közép vagy egy felső kategóriás gumi.

Valamint lenne egy olajcserével kapcsolatos kérdésem is, mivel elég sokat megy városba, így a regenerációk száma magasabb, arra gondoltam, hogy az olajcsere periódust 8-9000 kilométer közé tenném, ezzel is óvva a motort. Erről mi a véleményetek?

Válaszotokat előre is köszönöm.
Giuntini2019-05-17 09:40:18 // 116740
Szíííp!!!!
Macccy2019-05-16 21:34:02 // 116738


Miszép. Tudom tudom, király a rendszám is :))
Shadin2019-05-16 18:58:04 // 116737
Nekem volt K&N a TBi-ben, de semmi értelmét nem fedeztem fel. Mondjuk a turbó megoldotta erőből. Most pusztán kíváncsiságból ilyen van venne: Pipercross Persze ennek sincs sok értelme, de jókat írtak róla :-)
Gyapi Ɨ|ѯ2019-05-16 09:51:32 // 116736
Köszönöm a segítségeket!
Úgy látom többet veszthetek, mint amennyit nyerhetek. Hallgatok rátok, ezután is megleszek nélküle.
Béci Ɨ|ѯ2019-05-16 09:28:29 // 116735
Elméletben stimmel, de gyakorlatban már semmit nem érezni belőle, hogy rugalmasabb lenne. Lehet, hogy a noname papírszűrénél jobban szűr, de a márkásnál (pl. Mann) biztosan nem. A sportszűrőnél a ráfújt olaj fogja meg a por nagy részét, ami viszont rámegy a légtömeg mérőre és szép lassan tönkre teszi azt.
Liquid2019-05-16 09:28:22 // 116734
Ez csak marketing duma :)
Jobban biztosan nem szűr, de a másik két dolog igazságtartalmában is erősen kételkedem.
Szívóhang lesz, az mondjuk jó :)
Gyapi Ɨ|ѯ2019-05-16 09:14:43 // 116733
azt olvastam, hogy rugalmasabb tőle kocsi, több levegőt kap, esetleg még jobban is szűr, mint egy névtelen papírszűrő, ezért gondolkodtam el rajta
Liquid2019-05-16 09:02:39 // 116732
Nekem ugyan nem volt, de a kollektív tapasztalat szerint a TS-eknél általában rontotott, jó esetben nem lett rosszabb. (kihegyezett) Szívómotornál csak a levegőszűrő cseréje, igen ritkán tud javítani az összképen.
Mindezek mellett az LMM élettartamát azért tudja csökkenteni.
Esetleg ha szívóhangot szeretnél, akkor valami száraz sportszűrőt tudnék javasolni, de inkább tegyél fel egy sportdobot :)
Béci Ɨ|ѯ2019-05-16 08:39:04 // 116731
Én használtam ilyet a 156 v6-ban, korábban pedig a 145 boxerban is. Nekem az a tapasztalatom, hogy semmi haszna nincs. Nincs tőle jobb hangja, nem megy jobban, cserébe viszont rendszeresen takarítani kell, ami kicsit macerás és az LMM sem igazán szereti.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-05-16 08:36:18 // 116730
Üdv Cartársak!
Sportszűrő berakásán gondolkodom JTS-be. (K&N E-9281 Air Filter)
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata, esetleg érvek ellene?
RomeoOne2019-05-15 23:00:06 // 116729
Mondjuk szerencsére nekem a B oszloptól hátrafelé max annyi számít a kocsiban, hogy a padlólemez alatt menjen hátra egy kardán hajtani :DDD
RomeoOne2019-05-15 22:59:09 // 116728
Nem is, hogy a nyílás nagyon kicsi a 159-hez képest, nekem az volt a benyomásom, hogy alacsony is a belmagassága. És tényleg mély.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak