Fórum >> Típusok >> 159

ZoliNix2020-12-11 13:07:11 // 123456
Köszi! :)
Liquid2020-12-11 12:54:32 // 123455
Szerintem nem, de egyszerű, tegyél az aksi tetejére egy 1.5-2 centi vastag valamit, aztán meglátod :)
ZoliNix2020-12-11 11:53:32 // 123454
Sziasztok!
Nézegetem az akksikat, gondoltam az Exide helyett ami 2,5 évet bírt, vennék valami mást.
Ez 175mm magas, szerintetek befér a 190mm magas?
Sajnos nem látok át a lemezen..

Köszi!
Liquid2020-12-10 15:46:01 // 123453
A Q4-nek nincs nagyon jellegzetessége amit normál körülmények között ki lehet érezni. Különbségek:
- nem tolja az orrát, de ara megy amerre kormányzod
- egyből megindul nincs kipörgés
- hitelen terhelésváltásnál (nem tudom értelmesebben megfogalmazni de) "döccen" / "üt" egyet a hajtáslánc
A többi dolog már motorfüggő.
afri2020-12-10 09:14:25 // 123452
Üdv Nektek!
Miskolc - Kazincbarcika-Eger környékén van - e vkinek Q4 159? Motorra mindegy, 2.4 vagy 3.2.
Lehet vennék egyet, de előtte jó lenne kiprobalni egy nem leharcolt példányt. Ja és csak kombi!
Vki szánna rám 10 perc próbakört? Már csak hogy legyen a hirdetett autókhoz vmi hasonlítási alap, egy kiindulópont.
:)
Liquid2020-12-08 14:15:24 // 123451
Én eddig soha egyik akkun se nézegettem szintet, elhiszem hogy gondozásmentes :)
csAR2020-12-08 11:53:21 // 123450
Én amikor megvettem az autóm,egy Norauto akksi volt benne.Nálam még 6.5 évet ment,és előttem nem tudom mennyit.Ja,és teljesen zárt volt,szintet sem lehetett ellenőrizni.
emGéza2020-12-06 12:13:50 // 123449

A led 12,3 V-ig zölden világít, alatta pirosan,és indul az agregátor. Ami tölti az aksikat és adja az áramot.
Szóval sose engedi az végtelenig lemeríteni...
emGéza2020-12-06 11:54:31 // 123448
Egy jó és feltöltött aksi nyugalmi feszültsége 12.6 V
Ha 12.3 V akkor lemerült, ha alatta van akkor kb vége.
Viszont ha 12.8 V, az is a vég kezdete.
15 éve szórakozom a hétvégiház napellemes rendszer aksiaival. A régi perion 5-8 évet is bírt. A banner energy bull 6 évet, a jp és hasonló társai 1 évet. 300-500 Ah és 5-6 akku van/volt sorba kötve. Most 2 db 55Ah, tavaszig kell bírniuk, mert jön a pozna.
Liquid2020-12-05 21:24:57 // 123447
A Panda aksija is elment 3 évet és az pedig full ridegtartásban volt, pár km-es távok. Azt is feltöltöttem időnként és annyi. A csepptöltő az eleve szar aksinál tett csodát, ami azt jelentette, hogy használható maradt ha nem volt 1 napnál többet csepptöltő nélkül :)
Értem a mögöttes dolgokat, de ha szórakozok vele is megdöglik az aksi 3-4 év után, akkor meg minek a játék :) Persze ha heteket áll az autó az más dolog.
Amúgy érdekes ez a nem tud eleget visszatölteni dolog is, mert pl. a kolega Ibizája napi használatban szintén pár km-es távokon volt, és egész addig nem volt gond, amíg nem hagyott ki pár napot, na akkor nem indult el.
berobbantam2020-12-05 21:10:27 // 123446
Szia
Teljesen igazad van.Viszont volt hogy én másfél hónapig ki sem mozdultam a városbol a kocsival.A napi köre 8 kemény kilóméter volt és télen.Világítást klímát sose kapcsolom le.Mégis birta a no name 4max akku.Töltőm van 3 is.De sose tettem rá😃.4 éves volt mikor a kuplungmunkahenger csere miatt ki kellett vennem és cellazárlatos lett.Úgy hogy vettem egy ugyanilyet 2 év garival.Szjlfátosodás ellen felénk meg az impulzustöltőre esküdnek.Én azt mondom ha jó a generátor,jó az önindító és az akku is akkor nem kell töltöget i.Ha mégis akkor új akksi kell.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-05 20:20:37 // 123444
Pedig van értelme, pláne ha hideget jósolnak a következő hétre. Pont azért, mert nem tölt vissza teljesen ha pl rövid utakra van használva. Megelőzhető vele a szulgátosodás.
Liquid2020-12-05 20:03:56 // 123443
Én arra használom, hogy időnként (pár havonta) ráteszem mindkét autóra, hogy töltse fel ha szükséges. Hétvégente minek tölteni? Ha hetente tölteni kell, akkor ott valami nagy baj van. Amúgy 13,7V az full tele van, ott nincs szükség töltésre, minek indulna el :)
Piritu - 1.000.0002020-12-05 16:25:57 // 123442
Eredetileg ezt a műfajt a C-TEK találta, dolgozta ki. Elég komoly szoftver van benne, pl. lehet hogy ezért nem "szikrázik", mert erre is gondoltak. Az első töltő volt amihez nem kellett lekötni az akkut. Anno még GTPeti is írt nekik egy ötletet.
A többi ennek a másolata, kérdés hogy mennyire igényes szoftverrel és hardverrel. A gyakorlatban működhetnek, de én maradtam az eredetinél.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-05 12:18:57 // 123441
Arra meg van egy kenyai töltőm, az elindítja a nullás akkut is :)))
yani🍀2020-12-05 08:58:16 // 123440
Nekem is Aldi-Lidlis van, Hibátlan.
Ugan a tiéd éppen lehet hibás, de az lehet normális, hogy amikor ráteszed szikrázik.
13,7V-os akku nagyon nincs lemerülve, így nem feltétlen kell elindulnia, max a csepptöltést kapcsolja be egy idő után. Csoda egyik cuccban sincs, a Ctekben sem.
szasza9112020-12-04 22:18:05 // 123439
Én most vetetm Lidl-st. Sztem nem jó. Van egy Bosch C3-am is. Az sem jó. A Ctek MXS 5.0, na az jó. Télen hétvégente töltöm az autókat. Ha gáz van, a Ctek elindul magától. A többinek vagy segíteni kell, vagy semmi.
Ma pl. érkezés után 5perccel ráraktam a Lidl-st. El sem indult, azt írta ki, hogy 13.7V. És szikrázott mikor rátettem a sarura, pedig nem volt bedugva a 220-ba. Levettem, ráment a Ctek és tölti.
Liquid2020-12-04 21:10:33 // 123438
Nekem Aldis van, de csak azért mert ott volt épp akkor ákciós :)
Tökéletesen teszi a dolgát.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 20:37:12 // 123437
Lidi, Aldi, Banggood, Aliexpress, bármelyik jó. A C-tek a a 'presztízs' márka XD
Kazes☻2020-12-04 19:36:09 // 123436
Nekem is évek óta ilyen van, igaz Aldiból, de ugyanaz és akkor még csak négy rugó volt... egyelőre tökéletes! 😃
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 19:23:07 // 123435
Pont azt vettem, tökéletes... 5 rugó :)))
Kazes☻2020-12-04 18:41:23 // 123434
Nem is kell lekötni, mehet rá és hajrá! Amúgy ma láttam a Lidl polcain töltőt, gondolom még máshol is van, nem csak nálunk. 🙂
leopop32020-12-04 18:33:47 // 123433
Igen ezt majd akartam is kérdezni valakitől hogy hogy kell eddig ilyet nem csináltam mostantól viszont kelleni fog :)
leopop32020-12-04 18:31:10 // 123432
Ezt jól összefoglaltad, köszi 😁
Viszont így te mégjobban megerősítették abban hogy tényleg kell az akksitöltő 😁😁
leopop32020-12-04 18:27:49 // 123431
Igen igen mostanában fogok elmenni venni egyet majd :)
leopop32020-12-04 18:27:06 // 123430
Igen majd most akarok majd töktőt venni mert az utastér kap egy kis upgrade-et és mire megjönnek a cuccok hozzá az megint 2-3 hét.
Szasi2020-12-04 18:16:39 // 123429
Lidlis töltőt szoktam rárakni kb 2 havonta ,de én nem szoktam lecsatlakozni az akkusarukat hanem rácsiptetem a töltőt, lehet hülyeséget csinálok, eddigi bevált.
VKG231!!! (156+75)2020-12-04 12:09:58 // 123428
Az a baj, hogy a mélygarázsban nincs aljzat, ezért az akkut csak lakásban tudom tölteni, de mivel egy 35 éves olasz autóról van szó, leveszem a sarut (azaz oldom a gyorcsatival), ne legyen semmi fogyasztó (habár még az AC is mechanikus...).

Hetente azért megy az autó, és töltögetve is van az akksi.

Plusz a telet úgyis a lakásban tölti az akku, az autó meg leponyvázva, bakon. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 11:37:50 // 123427
Tudom, ez a divat, elvileg az akku élettartamát kibírja víz utántöltés nélkül. Úgyse nézné senki a szintet :-) És úgyis tönkremegy hamarabb mástól.
Piritu - 1.000.0002020-12-04 11:30:37 // 123426
A C-Tek használatakor nem kell lecsatlakoztatni az akkut :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 11:20:09 // 123425
viszont láttam már olyan akkut gyárit aminek nem volt kupakja felül teljesen zárt volt és a legjobb amire az van írva, hogy a "matrica eltávolítása garancia vesztéssel jár" de akkor hogyan ellenőrzöl szintet :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 11:14:14 // 123424
borsós=borsos ... rohadt javító :)))
Kazes☻2020-12-04 11:02:49 // 123423
Nem vagyok én anyamedve! 😋 De tecccett, tecccett! 😆
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 10:48:13 // 123422
Persze, van minőség különbség, viszont a gondozásmentes júzerek ezt sosem tudják meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 10:46:40 // 123421
Áhh bocs...De ez a jó, de az a jó, nekem nyócévet ment, nekem egyet se. Ennek sok értelme nincs XDD Persze lehet a disszertációnak se XD
VKG231!!! (156+75)2020-12-04 10:45:13 // 123420
A nóném akksi a 75-ben másfél éve legalább bírja!!! :D Az milyen zsír!
Mondjuk a gyorscsatlakozót 1 mp leakasztani... utána meg vissza majdnem ugyanennyi :)))
És egyedül az órát kell utána újra beállítani... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 10:44:06 // 123419
jól írod esetleg annyi, hogy a drágább akkuban a cellákat drágább anyagokkal választják el ami növel 1-1,5 évet az élettartamon ... jaja nincs gondozás mentes akku ami vizes csak a zselés az pl egy Optima de annak meg igen csak borsós az ára...
Kazes☻2020-12-04 10:35:11 // 123418
Akár egy disszertáció... remek! 😅

De még így is közbejöhet egy önindító, vagy generátor hiba, ami tönkrevágja. 😐
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 10:27:09 // 123417
Az, hogy 3-4 hét után pöcc-röff, az kb semmit sem jelent. Ha valaminek a tartósságát, jóságát akarod bizonygatni, legalább műszaki alapon tedd. Értem én, hogy jól hangzik, hogy Exide XD Meg biztos meggyőző, hogy 4 hét múlva indul az autó, de ez sem az akkumlátor minőségéről, sem az állapotáról nem mond el semmit.

A szulfátosodás amibe az akksik nagy része belepusztul. MInden indításkor, nagy áramkivételkor keletkezik szulfát "kristályocska" az akksiban, majd ha visszatöltöd, ezek lebomlanak. Ha nem töltődik vissza, mert keveset mész pl sok bekapcsolt fogyasztóval, akkor ott maradnak. A következő indításkor még gyűlik egy következő adag kristályocska. Majd amikor már sokan vannak, ezek képesek nagyobb darabokká összeállni. Minél alacsonyabb feszültségen van az akksi, annál gyorsabban megtörténik ez. Vagyis lehet pöcc röff, attól a szulfátosodás megtörténik. Az Exideban is. A nagy szulfát kristályok pedig már nem bomlanak el, és egyszer csak már nem lesz pöcc röff :-)
Attól, hogy áll az autó, önmagában bekövetkezik a szulfátosodás, mert minden akkumulátornak van önkisülése (mondjuk úgy meríti magát), és az autó is fogyaszt álló helyben is valamennyit.
Szóval lehet márkában hinni, csak nem érdemes. A felhasználás módja a lényeges. És az, hogy foglalkozunk vele, vagy nem. Ha ráakasztassz az állás időkben egy C-Tek töltőt, ahogy Piritu is írja, akkor lehet 7 év múlva írhatod majd, hogy na ugye, 7 évet bírt az Exide. XDDD
És a napi járós autó akksija sincs jobban elkényeztetve, hiszen viszonylag sok indítást kell kiszolgálnia naponta, miközben megy a sokféle fűtés, világítás. Viszont a generátornak az a napi 20-30 km átlag 30-cal haladva nem lesz elég arra, hogy visszatöltse. Az akksik nem gondozásmentesek. Egyik sem. A gondozásmentesség annyi, hogy vizet már nem kell beléjük tölteni. :-)
Piritu - 1.000.0002020-12-04 09:34:21 // 123416
"többet áll a kocsi mint megy mivel hobbyautó" - pont erre találták ki a C-TEK töltőt. Akár folyamatosan is rajta lehet tartani. A noname akku is 4-5 évet kibír így.
ProdyG2020-12-04 09:18:58 // 123415
Akkor maradjon is így minél tovább!
Meg töltögesd az akksit, ha ennyit áll a kocsi. újabban az enyém is havi 1-2x volt beindítva és utólag mondom, hogy gyakrabban kellett volna töltenem, akkor biztos tovább húzta volna valamennyivel.
leopop32020-12-03 23:06:56 // 123414
Nem akartam először én sem. Emil meggyőzött illetve utólag megtudva az összes Brerás ismerősömnek is ilyen van 4-5 évente halt meg nekik előtte. Úgyhogy ezért mondtam. Illetve nekem többet áll a kocsi mint megy mivel hobbyautó és 3-4 hetes állások után is pöc röf mindig.
Attis2020-12-03 22:35:53 // 123413
Nekem 6 vagy 7 évet bírt a gyári akku a 147-ben, lehet hogy csak mázlim volt :D
emGéza2020-12-03 20:00:03 // 123412
Már nézte , tetszett is neki ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-03 19:38:26 // 123411
Több akkut adunk el nyáron, mint télen :)))
RomeoOne2020-12-03 19:18:28 // 123410
Lehet, hogy akkor az autódat kéne megnézetni autóvillamosságissal, mert gyanús, hoyg minden akksit iylen gyorsan megeszik...
emGéza2020-12-03 17:56:41 // 123409
Mindkét aksi augusztus középén adta meg magát . szóval a hideggel nincs gond ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-03 17:48:27 // 123408
Az autótól és a használattól is függ. A 159 rengeteg fogyasztója rendesen szívja az akksit, és nem feltétlen tudja vissza is tölteni rendesen. Álltában is két hét alatt rendesen lecsökken a feszültség. Én ha tudom hogy egy két hétig nem használom, C-Tekre rakom. Hétvégén szoktam levenni róla a töltőt, és átakasztom a Giuliettára. A -8 fokos reggelekre legalább ennyit készülünk, hétvégén kap egy full töltést az akksi. A 146-tal is ugyanezt csináltam, abban csak nálunk 7 évig működött a noname fekete színű akkumulátor, amivel vettem. :-) Szóval sok összetevős.
Zselé2020-12-03 17:17:23 // 123407
Szia, én Jász akkut szoktam venni, tízenezer forintokért. 2-3 évet megy el nálam, nem kap töltőt soha. Vettem már márkásat, de nem bírt annyival többet, amennyivel többe került. Hogy fog-e 4 évnél többet bírni, azt kétlem (a márkásnál is). Illetve ezt azért nem csak az akku márkája határozza meg, hanem az autód állapota, a használati mód, de szerintem egy korosabb akkunál még azon is eldőlhet egy indítás sikere télen, hogy mennyire hűlt le a levegő.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak