Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-06-06 19:30:47 // 117082
A törvény filózófiája a 10-es évek elején a bankszektor adóztatása volt. Az más kérdés, hogy a bankok ezt amúgy várható módon áthárították az ügyfeleikre.
Szóval az áthárítás nem kötelező, csak szokványos banki gyakorlat.
RomeoOne2019-06-06 19:30:14 // 117081
Bazze, ilyen olcsó Fehérvár? Én most kajtatom a garázsokat itt Pakson, semmi szar kis garázssori garázsokat 4 -4.5 között hirdetnek...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 19:26:03 // 117080
tegye a tököm, utálom a bankokat zsidrák lehúzós banda :DDD felesleges 5 millából vennék most inkább 2-3 garázst Szfváron havi 15-20e-ért ölik az emberek egymást érte alhangon is 3 garázsnál havi 45 rugót hoz, az több, mint fél milla/ év na ez már deal :DDD
RomeoOne2019-06-06 19:25:34 // 117079
Benyelik. Nyilván nekik azt ki kell fizetni, de valószínűleg máshol behozzák rajtad, vagy ha nem, hát ki tudják gazdálkodni, ha van egy maréknyi ügyfelük, akin vesztenek.
RomeoOne2019-06-06 19:24:18 // 117078
Én is alaposan körbenézegettem a számlákat, ezt a K&H-sat tavaly csináltam. Az Erste-t is végigbogarásztam, de nem volt annyival meggyőzőbb. Meg van egy régebbi számlám, ami még a bankadó előtti és az tényleg nullás volt mindenben. És ahogy cseszekedett a kormány a bankokkal, végül nem engedte nekik, hogy a régen nyitott számlákra díjakat terheljenek, így az nekem 0-s is maradt. A két számlát kombinálva meg kb. mindent kihozok nullásra vagy nagyon olcsóra.
RomeoOne2019-06-06 19:21:03 // 117077
Tedd be a bankba, és szólj ha van ilyen deal, majd megveszem én, cserébe még egy kis jutalékot is fizetek :P :DD
Shadin2019-06-06 19:20:24 // 117076
Nem gondolnám h az utalás jelentősen olcsóbb, bár nem mindegy mennyi pénz, de én pl automatából vettem fel, ami mindegyiknél olcsóbb. Jó, el kellett vele szórakoznom és "csak" 2 milla volt, de ez van.
Smith2019-06-06 19:19:20 // 117075
Ha veszel egy 5 milkáért egy autót, mit számít az a 30000?

Ersténél is ott a max 12.xxx Ft + 0,6%. Többi dolog, átutalás, ha van rá fix havi minimum 150.000 akkor tényleg 0 Ft. De érdekes, hogyan tudják elegendeni a törvényi előírt tranzakciós illetéket vagy mi a szöszt.
Shadin2019-06-06 19:18:26 // 117074
Ezt éreztem én is. Nagyon ideges volt az autó...
Reechyke2019-06-06 19:17:58 // 117073
Sziasztok, egy komoly problemäval fordulok a jelenlevö szakertökhöz.
Mit lehet csinälni, ha a soförüles mär annyira nyikorog, hogy tullepte az ingerküszöböm?
Köszi elöre is!
droberto2019-06-06 19:14:08 // 117072
Ne viccelj. A CTEK töltőnek pont ez a lényege. :)
droberto2019-06-06 19:13:01 // 117071
Na ez az. Erre akartam kilyukadni. Az AM felniknek mindig nagyobb az agyátmérője a jobb kompatibilitás miatt.
És látod ekkor meg már mindenképp kell az a központosító gyűrű ami jobb esetben fém és rendesen illesztve van (felnibe: átmeneti; agyon: laza).
Egy gyártott tárcsa ebben tud profibb lenni.
Smith2019-06-06 19:12:33 // 117070
Gyors kérdés, a pótkulcsot az autóban tartom (ne kérdezze senki, miért...), garázsban hagytam az autót, bezártam múlt hét közepén, és a kulcsot a kabátzsebbe tettem. Elutaztunk messzire másik járgánnyal, és a kabátot meg ottfelejtettem kulcsostól... Szóval készerpihi lett, feszegetni meg nem akartam. Ma kaptam vissza a kulcsot, néztem akkufesz rögtön, 11.7. Biztos ami fix, rátettem a C-TEK töltőt, azt rajtahagyhatom egész éjjel akár? Nem lesz gond?
droberto2019-06-06 19:04:20 // 117069
Okos lópöcs. Bekaphatják. 2 hétig udvaroltunk egymásnak azt nem lett semmi.

Nem figyelsz! És nem ismersz ezek szerint. Körbe jártam. :)

ERSTE Privilégium L.

Mondom. Nincs tranyó adó sem.

Itt minden ingyen van. Csak az éves kártyadíjat fizeted, 5000-ért, meg az SMS, pénzes.

Ezt ilyen rejtett csomagjuk a pénzügyi pupákoknak. :)

Jó az Netbankjuk és az appjuk is.
Ja, és az OTP után náluk is van már NFC fizetés.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 18:38:38 // 117068
egy átlagos számlacsomagnál millánként 10e a kivét díja .... 5 millára 190e az nagy deal :DDDDDDDDD inkább a párnámban tartom és ha szólnak, mint múltkor, hogy a csilliárdos féláron szabadulna gyorsba az autójától azaz a 2 milla piaci ár helyett 1 milláért ... na a bankkal egy a baj este 7kor szóltak most vigyem a zsét bankból ezt elég nehezen lehet megoldani :P
RomeoOne2019-06-06 18:38:15 // 117067
Nekem K&H-nál van okos plusz/kényelmi plusz számlacsomag. Annál is ingyenes egy csomó mniden, de a törvényből jövő tranzakciós illetéket mindenhol rárakják. és az 0,6%, ami a példánál maradva, 5 millánál még mindig 30000 forint pénztári vagy ATM kifizetésre.
RomeoOne2019-06-06 18:34:12 // 117066
Nem, nagyobb volt az agyátmérő, küldtek is hozzá korrekt központosító gyűrűket. Igaz, ebben az esetben lehet pogácsázni is integrált központosítóval is. De függ attól is, hogy mekkora a különbség, mert ha kicsi, akkor nagyon vékonyka lesz az anyag, ami a pogácsán van.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-06 18:32:19 // 117065
ennyi :))) mindenki kp-val jön...
RomeoOne2019-06-06 18:30:56 // 117064
Nem olyan bonyolult ez, nekem 5 milliót a jelenlegi számlacsomagom mellett 6000 Ft lenne. Egy nagyságrenddel olcsóbb és nem is kell szaladgálnom utána csak pár kattintás.
A párnahuzatban tartásnál meg nagyobb hülyeség nincs is :D
Beteszed most az 5 millát MÁP pluszba, kapsz rá egy év múlva kb. 190 ezret. Ennyitől buksz el, ha egy év alatt, ha a párnádban van a pénzed :)
droberto2019-06-06 18:26:40 // 117063
Erste Privilégium L. Mindenkinek lehet, ha van 150k havi jóváírás.
Full ingyenes. Eléggé titkos, fiókba beesve nyitni se tudod. De minden megoldható. 🙂
droberto2019-06-06 18:24:25 // 117062
Ha én autót akarok, akkor azt nem két nap alatt döntöm el, ergo a pénzt is van időm kiszedni.
Smith2019-06-06 18:22:43 // 117061
Egyik se olcsó, egyik se egyszerű. AZ a legjobb, ha hosszútávon mindig leveszed minden hónapban amit ingyen lehet, és betömöd a párnahuzatba :D
droberto2019-06-06 18:21:56 // 117060
Igen, alapvetően így van.
Viszont lehet erre több megoldás. Viszont ehhez látni kéne, meg pontosan felmérni.
Nálad az agyátmérő is stimmelt? Központosítani se kellet gyűrűvel.
RomeoOne2019-06-06 18:08:12 // 117059
Biztos hangulatos, de mondjuk 5M forintot mennyi idő alatt tudnál felvenni ATM-ből? Vagy mennyit kéne fizetned, ha a bankfiókban vennéd fel?
Az előbbi esetben szerintem legalább 10 nap lenne, de 300ezer felett ritkán adnak ki az ATM-ek. És mennyibe kerülne?
Ahogy nézegettem kondíciós listákat, a bankfióki pénztári kifizetés lenne vagy 50ezer. Gondolom ATM-ből sem lenne sokkal olcsóbb csak az még nagyobb szívás lenne.
Smith2019-06-06 17:46:12 // 117058
Mikor Erhardhoz mentem, az foglalót utaltam szilveszter napján, aztán vittem zacskóban a többit. A zacskó hangulatosabb, de azért nem biztos, hogy elmennék csak úgy, valaki vadidegenhez egy zacsi pénzzel, legalábbis nem egyedül. Szerintem erre nincs recept, úgyis látod milyen forma az eladó.
Smith2019-06-06 17:43:06 // 117057
Odamész, megírjátok a papírt, és mobilról átutalod a szeme előtt. Vagy kiveszed, és viszed zacsiban. Ha meg kereskedésben veszel, ott is lehet utalni.
De pl. a carnext-nél bemehetsz autót nézni, venni, papírozni, de fizetés kizárólag atutalással lehetséges.
RomeoOne2019-06-06 17:40:45 // 117056
Én amikor ezt vettem, kértem tőle egy számlaszámot és átutaltam.
Marseus2019-06-06 17:09:09 // 117055
nem pont idevágó téma:de ha kocsit vásároltok és mondjuk nem hetekig udvaroltok és fontolgatjátok (tehát nem vagytok hosszabb ideig kapcsolatban az eladóval) akkor,hogy oldjátok meg a kifizetést? Nyilván nem készpénzre gondoltam mert az nagyon drága ha ki kell vennem a számlámról.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-06 15:50:49 // 117054
Na ez is izgalmas, nekem a 146 jtd-n ugyanis penge éles lett a szélesebb nyomtávtól. Cserében csökkent a visszatérítő erő, kicsit modern autós túlszervózott feelingje lett. Kevésbé harcolós, kicsit alattomosabb, de nagyon gyors reakciójú, de talán az erőket kevésbé közvetítő hangolása lett. A saját határaimat könnyebben toltam túl a szélesebb futóművel, de aztán icipici belenyúlással, 200-as pulzussal mindig megoldódott :-DDD
A "botlábúság" inkább a futómű többi alkatrészén múlik szerintem. Egy rossz lengőkar, gátló, nagyon esetlenné tudja tenni. Ezeket kicseréled és juhú... :-DD
RomeoOne2019-06-06 15:42:50 // 117053
Egy más ET-jű felninél viszont a központosító teljes hosszára fekszik fel a kerék a középfuratában
RomeoOne2019-06-06 15:41:53 // 117052
Kiemelő tárcsa alatt a pogácsát érted, akkor az vele a bajom, ahogy írtam is, hogy rövidíti az agynak azt a kinyúló részt, ami a felnibe megy, ami függőleges irányú terhelést viseli. Nem tudom, ezt központosítónak hívják? Most ha ez mondjuk 2 cm hosszú és felraksz egy 10 mm-es pogácsát, akkor csak a fele marad, ami szerintem veszélyes lehet. Ha meg olyan pogácsát akarsz, amin rajta van ez a központosító, annak meg az a feltétele, hogy túl kell lógnia az eredetin, ez esetben több, mint 20 mm-el növelnie kéne a nyomtávot. Nem?
droberto2019-06-06 15:30:22 // 117051
A körösből a Breráé is csak 18-as. A 19-es, Prodrive gyártmány. Azt hiszem G-Mannak volt ilyen felnije.
Nem értem, hogy műszakilag milyen hátránya van a más ET-jű felnihez képest a kiemelő tárcsás megoldásnak. Olyat gyártasz abból amilyet akarsz. Akár még oda is csavarozhatod fixen az agyra. Lehet integrált a központosítója is.
Ugyanígy a mozgókúpos csavarral sincs semmi gond. Nekem volt a Tipón.
Viszont pont ezért is vettem Alfát, hogy ne kelljen már ilyen "hülyeségekkel" foglalkozzak.
Egyszerű, jó, szép és még viszonylag kompromisszummentes is.
Jorjie2019-06-06 14:55:34 // 117050
Na jó, de Shadin a komplett első futóművet kicserélte, naná, hogy jobb lett :-)))
Persze én is észreveszem a jó magyar utakat téli-nyári váltáskor (185 vs. 205) de pár kilométer alatt "átállok". De olyan hatalmas különbségeket nem érzek, nyilván aki a hétköznapokban Fittipaldit játszik, és mindig derékszögben fordul, annak minden számít, és érzi a különbséget. Nyilván nálam az is szerepet játszik, hogy szögegyszerű a futómű, és valamilyen szinten gyári a felni is (Fiat Stilo), nincs nyomtávszélesítő, se tehermentesítő, se semmi, csak fel van cuppantva a helyére.
RomeoOne2019-06-06 14:50:39 // 117049
A gyári felnik szépek, legszívesebben én is 10 küllős TI-t vagy a Brera 5 patkós 19-esét vettem volna, de azok ET 41-ek, én meg nem pogácsázok. Az pedig elsődleges szempont volt, hogy a kerekeket kicsit kintebb kell hozni a gyári pozíciónál.
Fél évig kerestem ezt a felnit. Olyat kellett találnom, ami 5x110-es, mert nem csak pogácsával, de mozgókúpos csavarral sem fogok mókolni, olyat, amitől elfér a féknyereg, ami ugye nem egyszerű feladat a Brembo-s 159-nél, és olyat, ami tetszik is és az ET száma is 35-32 körül van. Nagyon nem volt egyszerű.
Egy ír kereskedővel leveleztem sokat, az jófej volt. Mindig, ha megláttam valamit, ami tetszett, neki írtam, ő felvette a kapcsoaltot a gyártóval és visszajelzett, hogy mit mondtak rá, elfér-e a 159-es féknyerge. A mostani lett a befutó.
Általában igaz, hogy a gyári felnik jobb minőségűek, de ez azért van, mert sokan a gagyi utángyártottakat veszik, az olcsót. Az enyém egy kis olasz manufaktúra terméke (kupakján a felirat: Prodotto con goglio in Italia), minőségére nincs panaszom. Súlya hasonló, mint a gyárinak és sajnos csattantam már bele csúnya kátyúkba, de sosem lett baja. Mások olyanok után görgőzni viszik a felniket.
De pl. vegyünk egy kovácsolt, tényleg magnézium O.Z. felnit, könnyebb és az tényleg jobb, mint a gyári (ha a gyári magnézium lenne, könnyebb lenne szerintem). Csak hát annak darabja is belekerül 1000-1500 GBP-be...
RomeoOne2019-06-06 14:40:04 // 117048
Ez ugyanaz a kategória, mint a minek 500 lovas autó, 200 ló mindenre elég :) Határhelyzetben sem éreztem rosszabbnak a nem gyári felniket, persze lehet, hogy ha Nürburgring körrekordot akarnék menni, már az a leheletnyi különbség is számítana. De ha nem mutatkozik különbség az én felhasználási körülményeim között a gyári és a nem gyári között, akkor irreleváns az, hogy egy "virtuális jóság" miatt ragaszkodjak a gyárihoz. És ebben a futóműben van annyi, hogy a 9-es ET eltérés meg sem kottyan neki. Amikor megvettem számoltam vele, hogy a kerékcsapágyakat esetleg hamarabb megeszi, de eddig semmi jelét nem mutatja.
Giuntini2019-06-06 14:05:14 // 117047
Emlékezz vissza a mi kis velencei útunkra! Én is észrevettem, hogy mennyivel jobb a futómű a 145-ösön. Az előző felnikkel szélesebb volt a nyomtáv, és sokkal botlábúbban viselkedett.
Jorjie2019-06-06 13:56:25 // 117046
Nekem a 146-nál télen a gyári felni van fent, és nekem is eléggé bent van, a nyári Stilo felnik pedig szépen síkban vannak a bódéval, és klasszisokkal jobban néz ki. Kormányzásban nem nagyon veszem észre a különbséget, igaz, hogy nem is túl bonyolult a futómű :-)
Giuntini2019-06-06 13:55:32 // 117045
A téliek nekem is kisebb ET számú nem gyári felniken vannak. Igen optikailag talán érezhető a különbség, de szerintem a gyári felniknél szebb nincs. A másik dolog, Ofival a VTT-n beszéltünk a könnyűfém felnikről. A gyári és a nem gyári felni között óriási az árkülönbség. Ofi azt mondja, a gyáriak magnéziumból készülnek....
Shadin2019-06-06 13:28:11 // 117044
Azt amit nem érzel, de mások jobban tudják esetleg :-)
RomeoOne2019-06-06 12:58:36 // 117043
Így használom évek óta. Télen gyári, nyáron nem gyári. Ha érezném, hogy szarabb, akkor nem tetszene a dolog, de igazából nem érezni különbséget. Akkor meg mit is áldozok be? :)
Shadin2019-06-06 12:54:28 // 117042
Beáldozod a mérnökök által hangolt futómű geometriát egy legalábbis vitatható optikai előnyért azzal az indokkal, hogy úgysem érzed a különbséget? :-(
RomeoOne2019-06-06 12:47:05 // 117041
több minden igényt ki kell elégítsen

Igen, ezt úgy hívják, hogy kompromisszum. Viszont én tudom, hogy hogy használom az autóm és tudom, hogy nincs szükségem erre a kompromisszumra, ezért feltehetem a kisebb ET-s felnit. Attól, hogy a kerék egy centivel kintebb van a gyárinál, még nem lesz egy japán/német "tuningcsoda". Csak jobban néz ki tőle. Emlékszem amikor feltettem ezeket a kerekeket, mnidig megmelengette a szívemet, amikor ránéztem. Végre úgy néz ki, ahogy kompromisszumok nélkül ki kéne néznie. A mélyen ülő kerekek nem szépek. Sután néz ki tőlük az autó. Nem azt mondom, hogy gyárilag nem néz ki jól a 159, de az biztos, hogy kissé kintebb hozott kerekekkel jobban.
droberto2019-06-06 12:46:51 // 117040
Miért ne növeljük a nyomtávot?
"A negatív hatásokat tovább növeli, hogy a kedvelt keréktárcsák ET-száma kisebb mint a gyári méret, ezáltal a jármű súlyából származó erők a kerékcsapágyak síkjától egyre távolabb esnek. Ez magával vonzza azt a nem előnyös hatást is, hogy az elkormányzási tengely és a talaj döféspontja a kerék középsíkjától befelé helyezkedik el ➋. Ez rontja a kanyarodási jellemzőket, a kormány nem tér vissza magától a semleges pozícióba. Ugyan­ilyen hatást okoznak a kedvelt nyomtávszélesítők is."
droberto2019-06-06 12:37:12 // 117039
Mert nem fér el! Néztél már a kerékjáratba, vetted le a dobbetétet? Szerintem igen. :)
Attól, hogy te 120 kg-nál nem terheled jobban, attól még több minden igényt ki kell elégítsen. Elég lesz majd egyszer hóláncot felrakjál :)

(Egyszer AC-n odatévedtem a tuning placchoz. Futva menekültem fel a szállásig.)
Shadin2019-06-06 12:35:12 // 117038
A Ti-nél az általában min. 1'40" dőlés sokkal jobban kihozza, de jelen van a sima futóműnél is. Kispatkányon nézd meg a gyári kerék és a sárvédő ív viszonyát, hát egy majdnem hányás. Előtte egy oldalanként 15 mm-rel szélesebb kerék volt az autón, ami qrva jól nézett ki, de hogy mennyire szar volt az akkor derült ki amikor feltettem a gyári felnit. El sem lehet mondani a különbséget...
Giuntini lehet hogy emléxik még az első próbakörére...
droberto2019-06-06 12:32:22 // 117037
Ha már így belemész a rajzolásba, akkor látnod és tudnod kell, amit itt már jó néhányan fejtegettek, hogy mitől (más) design szempontból a 159 mint a Giulia.
Az 59-nél a formaterv volt a legfontosabb, igen brutális, már-már meghökkentő sárvédőszélesítéseket kapott. Az első sárvédő lejtése szinte közelebb áll a vízszinteshez, mint a függőlegeshez. Ettől (is) ilyen vad, és kisebb belül, mint amekkora a külmérete, ettől van beljebb a kerék teteje.
Ezzel szemben a Giulia ezen része egy "németesebb" standard megoldás.
Shadin2019-06-06 12:29:40 // 117036
Van is tartalék rugóút, nem úgy mint a 159-nél ami alapból alacsonyabb mint a Giulia.
RomeoOne2019-06-06 12:28:32 // 117035
Én sem pogácsáznék, pont ezt mondtam. De sima futóműnél nem jön ki az ET különbség hatása nálam. Lehet, ha a tiedre felraknánk az én felnimet, már érezhető lenne. Lehet, hogy nem...
Shadin2019-06-06 12:27:54 // 117034
Ja és tény, hogy a gyári Ti rugókkal fél centivel még az Eibach-nál is alacsonyabb volt az autó. Ebből következtettem, hogy vagy lengőkar, vagy lengéscsill. szár okozza a patkányságot. a vicces az, hogy pl. Robi autója a Ti kerekekkel amellett, h magasabb egyenesebben is áll a kerék. Amellett, hogy nem állítható a dőlés, pont elég neki hogy lejjebb teszik a Ti-t 2 centivel és máris patkányosabb lesz az illesztés a kerékjáratnál :-(
Én ezt sportosságnak hívnám, nem esztétikai elbaxásnak...
RomeoOne2019-06-06 12:24:36 // 117033
A 159 szépségét többek között az adja, hogy jó nagy sárvédőszélesítések vannak rajta, szélesebb, agresszívabb kinézete van tőle. Csak azt nem értem, hogy akkor miért felejtették el a sárvédőívek után húzni a kerekeket is...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak