Fórum >> Típusok >> 159

wwwSentinelwww2021-01-16 18:13:19 // 123705
Megvan srácok, köszi a tippeket. Nem gatyáztunk, belevágtunk. Egész jó ez a 2.4, az 1.6 ts után kicsit azért más élmény vezetni, persze a 156 is jó, csak más.
leopop32021-01-16 17:21:32 // 123704
Vezérlést én is cseréltem a 2.2. JTS-n attől függ hogy cseréltek benne olajat előtted.
Szívó és kipufogó oldali szelepet is cseréltem nem nagy ügy.
Eddig ezeket a dolgokat az összes 2.2 JTS Brerás ismerősöm cserélte velem együtt.
Illetve haverom 3.2 JTS Q4 Brerán is cserélte ugyanezeket csak neki volt egy kardán tengely felújítása is, illetve most kéri a difit is a 3.2-je de ezen kívül mást nem cserélt. 120 vagy 140 ezer van most neki benne. De az tudni kell róla hogy rendesen söprögeti az autópályát vele :)
Illetve a bölcső rohadás és a többi amit leírtál nem a motortól függ :))))))
zoli9782021-01-16 16:28:21 // 123703
Köszönöm szépen az információt. Most legalább okosabb lettem ez ügyben is. Én teljesen meg vagyok elégedve az enyémmel. Szerelő azt mondta baromi jól megy a kocsi, azt mondta az sincs kizárva, hogy már írva van, vagy csak motorikusan tipi topi. Mondjuk erről nincs információm.
Liquid2021-01-16 16:16:52 // 123702
Az általad leírt problémák nagyobb része nem motorfüggő.
Liquid2021-01-16 16:11:14 // 123701
V6-ban nem ültem. Ha a számokat nézzük akkor a húzott 2.4 Q4 tudja ugyanazt kb. mint a V6, kicsit kevesebb lóerőből. A TBI bő 200lovas, igaz csak 1450kg, de sok az is az első kerékre. Sajna V6 nem volt egyszer sem KUL-on, de a 2.4 Q4-nek a 159-ek között nem igazán volt ellenfele, kivéve a Tomi gépét, de az is 2.4 és mechanikailag is mókolva volt.
Szóval szerintem azért a V6 erősebb mint a TBI.
Nem tudom mennyit eszik a V6, de a TBI se sokkal kevesebbet. A vezérlés lánc csere drága dolog, de az is olyan, hogy jó eséllyel egyszer kell megcsinálni, ugyanúgy mint a dízelnél a kuplung+kettőstömegű+turbo satöbbit.
Én majdnem vettem egyet :) Sokáig birizgálta a fantáziám, csak nem volt megfelelő eladó sose.
Rolcho2021-01-16 15:01:00 // 123700
Szia! Vannak problémái. Katalizátor általában nincs hozzá, vagy csak aranyáron. Kipufogó ugyanez. A váltó GM mint az Opelekben, előbb-utóbb javítani kell. Ami nálam még szintén problémás volt, a segédalvázkeret rozsdásodása, de ez származástól függ. A klíma működjön (hűtés/fűtés), ha bele kell nyúlni, és a műszerfal alatt állítómotort cserélni, ahhoz valószínűleg le kell bontani az egész műszerfalat. A vezérlés sem örökéletű, ha pedig előtted csak láncokat cserélnek akkor nem bír ki 100 ezer km-t sem. Az enyémben volt még pár gond ezeken kívül: önindító, szívó és kipufogó oldali szolenoid szelep, az olajszint jeladó nem működött, ezért gyújtásra nem jelent meg az olajszint. Volt hátsó rugótörés is, úgyhogy 2,5 év és 60 ezer km alatt a kötelező szervizekkel rálocsoltam több mint másfél millió forintot.
zoli9782021-01-16 13:31:57 // 123699
Egy kicsit érdeklődni szeretnék, sok helyen hallom, hogy a 3.2 motoros 159 egy hatalmas csalódás, és kb csak a hangja jó és ennyi. Ja meg mindenki a vezérlés cserét sokalja. Inkább az 1,75 Tbi-t ajánlják, mert, hogy ugyanazt tudja, de kevesebbet eszik. Azért a 2 motorban van különbség lóerőben, igaz lenne? Meg ugye nem sok 3.2-est láttam.
Liquid2021-01-15 15:32:44 // 123698
így péntek délután már a gépelés se megy, pedig még nem ittam semmit :)
Liquid2021-01-15 15:29:13 // 123697
Csak a "sima" Q-eken volt felirat, mint ahogy motor jelzés is, a TI-n csak TI felirat semmi mas. Nekem tetszett a Q4 felirat, meg úgy feltűnőbb lett aza utó :)
Liquid2021-01-15 15:28:01 // 123696
TI van, de csak az
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 15:25:44 // 123695
Ti felirat szerintem volt. Vagyis az enyémen van is, hátul a csomagtér fedélen.
zoli9782021-01-15 15:20:48 // 123694
Ja hogy nincs, akkor nem is lesz. Azt hittem volt olyan amin volt. Marad eredetiben.
Liquid2021-01-15 14:44:14 // 123693
A gyári feliratok sajnos nem olcsók :) Én is megvettem drágán :) Amúgy a TI-n eredetileg nincs Q4 felirat, meg semmi se.
zoli9782021-01-15 14:29:06 // 123692
Nem örült annak, hogy 2 év garancia van a kettős tömegűre. 😂. Azt mondta Q4-et elég évente 2x csinálni.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 14:24:57 // 123691
Hátra pont jó :-) Vagy olyan autón előre, ahol helye is van (mint pl a 146). 159-re én sem tennék keretet :-) A Giuliettára sem, sokkal szebb ragasztva.
zoli9782021-01-15 14:18:38 // 123689
Egy keret, egy új szőnyeg, es Q4 felirat kellene. Q4 feliratra a 10 ezret azért sokallom, de hát olcsóbban nincs sajnos.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 14:13:46 // 123688
Nekem a Giuliettán Tesa Montage Fix (kültéri) fogja, még nem hagytuk el, tart szépen. Ha lesz kedvem és időm, azért lehet elviszem szemlére és matricáztatjuk :-)
Roll19832021-01-15 14:08:15 // 123687


Évek óta fent van, Patex kétoldalút használtam hozzá én is illetve egy olcsóbb kétoldalút és így telibe van rakva az egész, szerintem autót meg lehetne vele emelni. :D
KovacsK852021-01-15 13:51:26 // 123686
Patex kétoldalú, kültéri ragasztó több mint egy éve sziklaszilárdan fogja. Bauhaus, praktiker vagy bármelyik barkácsboltban kapható. Én is paráztam, de még csak nem is mozog semmit. Előtte mindkét felületet érdemes megtisztítani azt gól!
Liquid2021-01-15 13:47:37 // 123685
Pont így vagyok vele én is :) Ragasztani nem merném, de többen csinálták már probléma nélkül. A matrica nekem is csak addig volt szimpatikus, amíg létezett kicsiben. A pótlás ott is probléma volt, de legalább jól nézett ki :)
Smith2021-01-15 13:34:12 // 123684
Ragasztani nem merném, nem bizok benne. A csavar jó ötlet, majd legközelebb azzal teszem fel. Matrica meg szintén ragasztós, volt régen de pótolni kellett, akkor az hivatal, stb. macera. Addig biztosan így marad amíg a lökhárítót nem kell javítani / fújni :)
Liquid2021-01-15 13:14:15 // 123683
Rozsdamentes csavarok / vagy valami izmos ragasztó oszt jóvan, minek a keret? :)
RomeoOne2021-01-15 13:11:53 // 123682
Ha ragaszkodik valaki a fém rendszámhoz, akkor leginkább semmiylen kerettel ne ormótlanítsa még jobban a rendszámot szvsz ;)
Smith2021-01-15 13:04:12 // 123681
ja az króm teszkóskeret, igen...

Cseréld le!!! :)

Nekem ilyen van, nem drága, és nem a szokásos kopogós merev műanyagból van, hanem a puha, hajlékony verzió, többféle felirattal is lehet.

Innét: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Exterior:::1_315_320.html

zoli9782021-01-15 12:12:14 // 123680
Ugye az eladó pont ezért nem csináltatta meg a kocsit mert 2 hónapot várni kellene. Én nekem meg csak az a nap volt jó, máskor nem tudtam elmenni érte max február végén, addig meg nem bírtam volna ki 😂 mondjuk én is meglepődtem, hogy ennyi idő alatt megcsinálták, és vállalták
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 11:16:52 // 123679
Ezt jó gyorsan összehozták neked. Ennyi szervizre nálunk két hónapot biztos várni kell :-)
Még egy dolog maradt... a rendszám keret!! XD
Smith2021-01-15 09:01:26 // 123678
Akkor most csak hajtani kell bele a km-eket :)
zoli9782021-01-15 00:47:10 // 123677
Átesett az új szerzemény az első szervizen, kb ennyibe is számoltam a dolgokat. Ha valakit érdekel mit kellett rajta csinálni blog bejegyzésben megtalálja.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-14 15:27:16 // 123676
akkor igen az lakik benne arra kell figyelni, hogy sachs lendkerékhez 99%-ban csak a sachs kuplungszett jó nincs átjárás a két márka között...
Smith2021-01-14 10:59:00 // 123675
A cikkszámn alapján Sachs-ot hoz, ez azt jelenti, hogy eredetileg is Sachs van benne?
Smith2021-01-14 10:53:03 // 123674
Feltelepítettem egy tecdoc-ot, de nem, a váltó cikkszáma alapján nem írja ki...

Viszont eperből ha kinézem a kuplungszett fiat számát, majd erre keresve a tecdocban kijön, hogy az a C635 váltóhoz való. Amit a vizuálisan is ellenőriztem, képek alapján tényleg C635.



Visszafelé indulva a tecdocból, ha ott keresek autó alapján, akkor kétféle váltóhoz írja a cuccokat mindenből, F40 és C635.

Josh.812021-01-13 21:54:15 // 123673
Sziasztok!
A szerelő kollégám kiszemelte magának ezt a 159 SW-t.Ismerős valakinek? van esetleg infója róla valakinek?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_2_jts_distinctive-16606364

-Nem vár nagy csodát, tisztában van az ára által takart állapottal és esetleges gondokkal is,tartalék autónak venné. csak megkért, hogy kérdezzek rá esetleg ismeri-e valaki.
-ennek a 2.2-s JTS motornak vannak különleges 'buktatói, hibái'? Kell tartani különösen tőle..?
Köszönöm srácok, üdv.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-13 09:18:54 // 123672
de a cikkszám alapján a tecdoc igen :DDD
Smith2021-01-13 09:08:49 // 123671
Alvázszám alapján fiat cikkszámot mond, de azt nem írja, milyen váltó.
Smith2021-01-12 20:00:31 // 123669
Az eperre gondolsz?
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-12 18:23:45 // 123668
gyári progi megmondja :D
Smith2021-01-12 17:10:36 // 123667
És a megközelítésünk, hogy megállapítsuk, hogy milyen váltó, az jó volt? Vagy azt honnan lehet tudni, ha a kereső a modell alapján mindent kihoz? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-12 14:30:23 // 123666
hidraulikus kinyomócsapágyat meg csak az FTE gyárt tehát minden márkás dobozban az van ki mit szitáz még reá :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-12 14:28:47 // 123665
a 2.0-hoz két cég gyárt kuplungot a Sachs és a LUK de egymásnak nem váltói az F40-be luk kell a c635-be sachs emlékeim szerint... a 156-os 1.9JTD-be van az hogy mindegyik dobozban valeo lakik...vagyis volt régen :))))
Liquid2021-01-12 14:08:21 // 123663
majd mondják, bízz bennük :)
leopop32021-01-12 13:44:58 // 123662
Igen akkor csak feketére kell fújni az a biztos úgy senki nem köt bele
Smith2021-01-12 13:13:16 // 123661
alfaowneren olvasom, hogy a LUK az egy LUK dobozba tett Valeo, de nagyjából mindenki a Sachs-ra szavaz. Itt is jöhetne Erhard...

Illetve a kettőstömegűhöz csavarok cseréje: "Cseréje azért fontos mert a nyomatékra kell húzni és azután pedig bizonyos gyári mértékben meghatározó szögre vagy fokra. Tehát egy csavar kétszer felhasználni nem lehet."

Ezenkívül váltó oldali főtengely szimering is cserélős, ha már szét van szedve. És akkor már ez meg az meg amaz :D Ha már kint a váltó, akkor... Fúúú bele lehet bonyolódni :D
Smith2021-01-12 10:28:57 // 123660
Ezt elég egyértelműen írták, én is megnéztem az enyémen, nem látok F40 feliratot, de nem is úgy néz ki a váltóm, mint a képen. Majd megyek nemsokára Csörihez, aztá kifaggatom erről a váltó dologról.

Erhard is hátha előkerül, és hozzászól! Hol vagy Erhard?
zoli9782021-01-12 10:21:41 // 123659
Igen, lesz itt is. Piros a rugó alatta 🤭 amúgy nem azt mondták nem probléma
csokagm2021-01-12 10:17:00 // 123658
Ha nincs rajta akkor nem az? Mert én nem találok semmit rajta. Vagy ez is 50-50 :D
leopop32021-01-12 09:40:57 // 123657
Ha az NKH szót meghallom mindig eszembe jut a kedvenc idézetem: “Most pedig ráfújjuk a TÜV papírt” :DD
zoli9782021-01-12 08:43:47 // 123656
És akkor most műszakin, 4kerekesr fizetek vagy 2 kerekest? 🤔😁😂
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak