Fórum >> Típusok >> Giulietta

szelod92021-01-03 01:07:26 // 12410
Kuplungfolyadék alatt mit kell érteni?
Zolibácsi2021-01-02 19:39:37 // 12409
köszi, akkor így érdeklődök majd a szerelőnél
Piritu - 1.000.0002021-01-02 19:11:25 // 12408
Akkor ezekkel kezdeném.
Zolibácsi2021-01-02 18:59:46 // 12407
elmúlt 55 ezer km alatt nem volt váltó olaj és kuplung folyadék csere.
Zolibácsi2021-01-02 18:58:45 // 12406
Köszi neked is.
Piritu - 1.000.0002021-01-02 18:50:28 // 12405
Váltóolaj csere mikor volt? Sokat jelenthet.
A kuplungfolyadékról nem is beszélve...
Piritu - 1.000.0002021-01-02 18:48:31 // 12404
Szettár miatt először Erhard-ot kellene megkérdezni, a webboltja ezt dobja, de lehet hogy személyesen mást fog mondani...
A csere már más kérdés...
szelod92021-01-02 18:31:41 // 12403
Én 232 ezernél vagyok és semmi problémám nincsen. Váltóolajat mikor cseréltetek? Ilyen hidegben eleinte nehézkes a váltás mindig, de egy olajcsere segíthet.
Zolibácsi2021-01-02 18:01:32 // 12402
köszi, én csak lista árakat néztem egyenlőre és ott bőven 400 ezer felé szaladt ár.
210 ezret hagytuk most el, és nem látom a szervízpapírok között, hogy volt e már cserélve valaha. Egyenlőre nincs gond vele, de azért sok városozás miatt én azért érzem, hogy kicsit másképp veszi a sebesség fokozatot, mint 150 ezer kilométernél.
Továbbá azt mondják, hogy mikor megadja magát, akkor már szinte késő, mert beszakad/átszakad, aztán lélekben készükök erre.
Vagy a másik lehetőség, hogy ezt az összeget nem költöm el rá és becserélem egy újabb FL Giuliettára. Bár tényleg semmi gondunk nincs az autóval, csak párom szeretne egy rendes navis fejegységet, de az is +150 ezer...
szelod92021-01-02 17:04:42 // 12401
Elvileg ez passzol hozzá. Komplett szett. Amikor linkeltem, akkor 20% kedvezményt ír a honlap. Ez telefonon mindig több 2%-kal, mint a gépről. Jelen esetben ez ~4 ezer forint. Viszont érdemes várni, mert általában hét elején 30% fölé megy a kedvezmény, ami ekkora összegnél jelentős spóroláshoz tud vezetni. A 33-35% jó nagyon, érdemes lehet kivárni. Egyedül Valeoból találtam ilyen komplett szettet, többi márkából nem hozott. Itthon 231-ért találtam meg ugyanezt a zsu.hu-n. Szóval szerintem innen éri meg.

Szervíz díjról nem tudok nyilatkozni, szerencsére még nem kerültem ilyen helyzetbe. Mindenesetre ez a 180 körüli szett ár szerintem egy jó kiindulási alap lehet számodra.
Hány kilométernél jársz, hogy esedékes lett a csere?
Zolibácsi2020-12-31 23:05:13 // 12400
Tudja valaki, hogy mennyibe fáj a 2.0 JTDm 170 lovas giulietta kuplung és kettős tömegű lendkerék csere? 2011 es
Dobáloznak emészthető és kevésbé emészthető árakkal.
szelod92020-12-30 23:29:43 // 12399
Nem rakták át Dynamicba, az volt a baj :P
Tbi Gabesz2020-12-28 13:19:27 // 12398
Köszönöm Zolibá :)
Zolibácsi2020-12-28 12:02:36 // 12397
használd 3-4 probléma mentes indítás és elfelejti a hibákat
Tbi Gabesz2020-12-28 11:07:46 // 12396
Srcácok mit csináljak ? Elszált 0 ra az akksim . Vettem bele másikat de most az autó műszerfala világit mint a karácsonyfa. Hibaüzenet hegyek . Mit lehet ilyenkor tenni ?
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-28 10:54:20 // 12395
Ez egy jtdm :-) És senki nincs bekötve XD
Zolibácsi2020-12-28 08:50:10 // 12394
Ha még nem hajtottad ki a belét a Giuliettádnak akkor az olasz rendőrök megtették most helyetted és még Lancia Delta integrale sem érték utol :-)
GT Ɨ|ѯ2020-12-24 12:44:57 // 12393

2010-2020......
Tbi Gabesz2020-12-24 09:04:44 // 12392
Most hogy mondod a telefonom nem kapcsolódott a médiához . Utána kezdett nekem is villogni .
Lali2020-12-23 19:18:34 // 12391
Nekem a Bluetooth halt meg azért villog
Lali2020-12-23 19:15:15 // 12390
Nekem is ezt csinálja nekem Bluetooth halt meg.
Tbi Gabesz2020-12-23 06:52:21 // 12389
Fékbetét kopás visszajelzőm egyszer kijelzett , de el is tünt.
pettinke2020-12-22 21:25:24 // 12388
Valamelyik eszköz nem jelentkezett be a CAN-buszon.
Tbi Gabesz2020-12-22 18:35:23 // 12387
Sziasztok . Tudna nekem valaki segíteni ? Elkezdett ma villogni a km számlálóm . Mitől lehet ?
Marcika2020-12-18 15:15:04 // 12386
Sziasztok!

Egy ismerősöm TCT Zsülijének az automata váltója csúnya hanggal megállt, és füst is jön belőle. Ez ugye az álmos könyv alapján sokszázezret szokott jelenti, forintban.
Azóta szervizben megnéztük, a Bosch diagnosztika a következőket írja a váltóra vonatkozóan:

P2931: váratlan sebességváltás, részegység nyitva szorul
P293E: ismeretlen hiba
P0721: kerékkfordulatszám, érvénytelen adatok a csomótól

Valaki ismer típushibát, vagy szerintetek egyszerű elhanyagolás következményéről beszélünk?

Előre is köszönöm segítségetek!
Jimmi T.2020-12-14 14:10:38 // 12385
miket meg nem tudok a kocsimról 10 év után :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-14 14:07:53 // 12384
Az csak D-ben aktív, nem volt ébren a mű sperr.
Botond12222020-12-13 22:57:50 // 12383
Csak azt nem értem hogy miért nem fogta meg a mű speer difi a belső kipörgést.. Nem az lenne a dolga?
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-13 11:36:21 // 12382
Közben rájöttem :-) Szokatlan volt, az eddigi Alfáim nagyjából átlépték ezt a pontot és már kúszott kifelé az orruk, tapadást vesztett a külső is. .Jött a gázelvétel, majd újra gáz. A Giulietta viszont úgy betapadt az ív külső kerékkel, hogy csak a gázt kellett tiporni. Nagyon gyors ez az autó, komolyan 😄
szelod92020-12-13 10:42:50 // 12381
Mindig az ív belső kerék fog kiforogni, mert azon kevesebb a terhelés ilyenkor. Az lett volna csoda, ha az ív külső forog meg😁
wwwSentinelwww2020-12-10 18:28:21 // 12380
Sziasztok,

Használt Giulietta vásárláson gondolkozom, ahogy láttam viszonylag sok a német behozott autó. Van valakinek tapasztalata vele, ha esetleg egy ilyenre esne a választás mit kell megnézni jobban rajta vagy nem szokott lenni nagy különbség állapotban a hazai / import között?
Még egy gyors kérdésem lenne: kötelező szervizre pesti szervízek közül melyikhez érdemes menni, alfárium pl megbízható?
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-10 15:19:48 // 12379
Poén, de ma egy nagy gázzal kikanyarodáskor az ívbelső kerék forgott ki a vizes aszfalton. Ezt hogy? :-)) Nem volt D-ben, elvileg ilyenkor nincs fékezős "mű sperr". Bárhogy csinálta, jól csinálta :-)
Botond12222020-12-09 22:11:23 // 12378
Megertelek! Gyönyörű. En is nezegwttwm egy idoben es szerelokkel beszeltem. Azt mondtak a Ti a legjobb motor bele.. Eleg erős a tomegehez, nem GM motor stb... En nem tudom mi az igazsag de azt tobbszor hallottam hogy allitolag tul nehez. Mindegy. Egy orok szimbolum marad. Haveromnak van egy 147GTA na az egy alom motor.. De vegul beletetetett egy speer difit.. Igy most jo es kezelhetobb....hat sok sikert. A Giulietta utodja nekunk is Giulia lesz... De valoszinuleg Q4,. Mert a felesegem azt preferalja..
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-09 21:33:34 // 12377
A 159-cet másért szeretem, annak a szépsége, beltere, hangja az igazi erénye. Hiába Ti, az nekem is túl elsőkerekes XD Mégis nehéz megválni tőle. Az 5 henger hangja, a rengeteg gyönyörű bőr. .. :-) Ha tehetném az összes Alfámat megtartanám örökre, és mindig csak vennék hozzá még újabbakat :-)
Botond12222020-12-09 20:35:32 // 12376
😁😁😁 Na azert csak esszel.. az sem mindenhato, csodakra nem kepes.. Bar arra mas sem.. 🤔
De hidd el imadni fogod a hajtabefolyastol mentes kormanyt ahogy gyorsitasnal beleul a hajtott kerekbe es ahogy a a sarkon befordulva egy kicsit kidobja a farat ha ralepsz a gazra.... .amig az elektronka engedi.. Jegen azert nem eroltesd... Bar ott midennel is csinjan kell banni.. Mellesleg a 159 is egy gyonyoru kocsi!!! ❤️❤️❤️
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-09 20:07:24 // 12375
Én szeretem az elsőkerékhajtást is, ha jól van hangolva, jó móka az is. A Giulietta QV körideje a Nordschleifen pl figyelemre méltó.
Az pedig 99% hogy egy RWD Giulia lesz a 159 utódja :-) Majd megfog az elektronika, egész biztos szükség lesz rá :-)
Botond12222020-12-09 19:34:27 // 12374
Ott a pont!
Botond12222020-12-09 19:33:38 // 12373
😁😁😁Eletem első kocsija P126.. 1990ben Valoban hatsokerekes volt.. 😳 De utana Alfa 155 (1993 v 4ben ) Alfa 166 1995.......itt sok-sok elsokerekes kovetkezik bar volt koztuk x1/9 is. Most pedig ismet Alfakkal jarunk. Tehat imadom az Alfakat es nem vagyok felvagos porgosforgos, gumifustolos tipus sot 200zal szaguldozos sem. Csak annyit irtam hogy nagyon szeretjuk a Giuliettat de ha a QV hatsokerekes vagy 4kerekes lenne en megjobban imadnam es jobban kiautozhato lenne a hatalmas ereje. Felesegem csak azt szokta felhozni hogy a TCT megbizhatobb de kicsit lassabb mint a DSG viszont az hogy 3asban kipirog a kerek mar kicsit nedves uton is amikor megjon a turbonyomas az kicsit zavarja.. (hat ez legyen a legnagyob baja 😂)
Na tehat eljenek az Alfak a regiek is (a regi GTV, vagy 75os..jajj az mennyire jo.. Na ebbe most nem megyek bele.) a Giulia sztem egy eszmeletlenul szep es elvezetes kocsi tehat barmikor barmelyiket ajanlom csak tudd hogy mit akarsz..
Kazes☻2020-12-09 19:17:17 // 12372
Miért pont Walter?! 😜
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-09 19:03:55 // 12370
Túldramatizálod, nem erről beszélek, nem írtam hogy életveszély :-) Nagyobb élmény, biztosan.. De aki 20+ éve vezet elsőkerekest, az száz százalék hogy rosszul reagál le egy veszélyes szituációt. Nem arról van szó, hogy ökörködök a körforgalomban, vagy keresztbe csúsztatom a kereszteződésben. Az örömködés és általában úgy csinálja az ember, hogy beleférjen ha nem jön össze.. Ezt szerintem senki nem kérdőjelezi meg, hogy jó móka :-)
Na de ha gáz van, én ( és csak a magam nevében beszélek, mindenki más Walter Röhrl itt és átlag feletti :-))) biztosan rosszul reagálnék, mert az a 400e km elsőkerekessel nem törlődik egy perc alatt.
Értem hogy megvéd az elektronika, én magam részéről ennek örülök, legyen is így. Megjegyzésként: A vezetéstechnikai tréningen a mi csoportunkban kizárólag a Giulia forgott meg a körpályán.
Az elfogultságod érezhető azért, és ez itt tényleg nem lesz népszerű. Egy mondattal lealáztad 25 év Alfa Romeoit, gratula. :-)) Gondold át ezt a részt mégegyszer :-)
Aztán nézd meg a Lynk and Co 03 körét a Nurburgringen XDDD Elsőkerékkel :-)
Kazes☻2020-12-09 19:01:16 // 12369
Nekem ugyan csak'46-om van, ami egy igen jó verda, de azt azért hozzá szoktam tenni, hogy imádom, csak rossz helyen hajt! Aminél még szvsz nagyon kívánná a hatulkaparást, az a GT! 😃
Botond12222020-12-09 18:49:00 // 12368
Biztos nem leszek népszerű a kijelentesemmel de en ugy gondolom hogy a hatsokerek messze nagyobb elmenyt ad plane ha erosebb a kocsid, mert nem tepi ki a lezesbol a kormanyt nem kapar elol, stb. Igen ha nyomod neki a kanyarban mint suketnek a csengot akkor nem eleg csak elvenni a gazt mint az elsokerekesnel. Itt odaszur, megcsusztatodd a feneket es ellenkormanyzol. (Es tudni kell hogy nem vagyok drifbajnok sot "fankozni" sem szoktam vagy tudok.) De konyorgom nem mondjuk mar hogy a hatsokerekes kocsi = eletveszely! Az ersoebb kocsik mind hatsokerekesek a BMW Merci, a sport kocsik zomeben hatul hajtanak es ezek tulajai nem haltak ki ha jól tudom. Szamos hatoskerekes kocsim volt es van is. Leszamitva azt amikor szandekosan meg akatom csusztatni a feneket, szinte soha nem tort ki egyiksem pedig legutobb 7fok allatt mult hetvegen egy hatsokerekes 400LE Porscheval turaztunk a 7vegen nyari gumival! Nem volt megcsuszas!
Es ne felejtsuk el a mai modern kocsikban annyi elektronika vigyazz rad hogy szinte hulyebiztosak. Jobban kezelik ezt a helyzete mint egy kozepes sofor..
Raadasul. Giuliaban kikapcsokhatatlan.
Szival szerintem egy elsokerekes kocsik= kozlekedesi eszkoz. A hatsokerekes: kozlekedesi +elmenyfaktor ha akarod. Es mivel nekem van mindketto fajta sot egy 4kerekes is ezert az gondolom hogy hiteles a véleményem.
Szamoljuk ossze hany elsokerekes eros (sport) modell van a piacon es hany hatsokerekes vagy 4 kerekes ahol a hatso van jobban hajtva) Giulia QV? Nem veletlen. Viszont atlagos sofornek menetstabilizatos nelkul ne adjunk ilyet...plane ha kozlekedni akar csupan.
De megyegyszer megerositem a Giulitta QV egy nagyon jo imadnivalo kocsi.. De a QVt en hatso vagy 4 kerekkel preferalnam ugy meg jobb lenne.. de ilyen nincs tehat mindegy. Az elsokerek tokeletes lehet az 1.4es modelleknek. Oda nem is kellene mas. Ennyi..
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-09 17:52:52 // 12367
A Giulietta hajlamos az elejét furán megrángatni, ezt pl egyik autóm sem csinálta ennyire "vadul". Viszont nedves úton sem száll el a Giulietta orra kifelé, én semmilyen orrtolós jelleget nem tapasztaltam még tőle. Ilyen elsőkerekes autóm még nem volt, ami ennyire nem tolja az orrát, pont ezért nincs is hiányérzetem. Szerintem a könnyű motor sokat segít ebben. Valamelyik teszt írta is ezt, a 2.0 jtdm vs Multiair összehasonlításban, hogy nagyon érződik a könnyebb motor.

A meglepetésekről csak annyit, hogy az általam levezetett nem túl sok, kb 400e km-ren négy esetre emlékszek amikor nem direkt, vagy sportolás következményeként, hanem tényleg váratlanul megcsúsztam. Ebből egyben nem éltem volna túl ha hátsókerekes az autó, teliben egy betonoszlopnak mentem volna.. Kikanyarodtak elém jeges úton. Egy garázsfeljáróba tettem fel az autót, és egy villanyoszlop előtt centikre ugrattam vissza az útra. Négy jobbra-balra tekézés után tudtam megfogni a sávomban. Egy másik esetben 80-nal csorogtam havas autópályán, amikor egy kijegesedett gödör a sáv szélén (hogy került oda??) kirántotta a farát a 146-nak, pont mint a rántópad. Fél pillanat alatt húztam hármasba, és tiportam a gázt, miközben ellenkormányoztam. Hátsókerekessel családostól repülünk le az árokba, ha nem elég ügyes a vdc. Szóval nem tudom én ezt még.
Piritu - 1.000.0002020-12-09 17:26:13 // 12366
A Giuliettából átülve nekem az tetszik a hátulkaparósban hogy nem rángatja a kormányt.
...és igen, ahogy mondod tud okozni meglepetéseket közúton. Most hogy kicsit nyálkásabb az út egy egyszerű kifordulás a mellékutcából is izgalmas tud lenni.Szerencsére a Giulia megoldja az ilyen szitukat.
Cserébe nincs a kanyarban belső íven kipörgő kerék.
Nekem bejött.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-08 20:45:42 // 12365
A hátsókerék hajtás is egy kompromisszum. Ahogy a vezetéstechnikai tréningen fogalmaztak, 'közúton a túlkormányzottság problémás' . Attól egyébként én is tartok, hogy bármilyen szórakoztató is, és jó érzés hogy hátul tol, vészhelyzetben egyszerűen rosszul reagálnék. Ez is a tréningen lett világos, erősen berögzült pár reakció, pl. az abs nélküli vészfék is. Illetve a keresztbe csúszó autót azonnal próbáltam gázzal, kormánnyal valahogy visszahozni. Egy hátsókerekessel lehet hamar az árokban lennék. De nem tudom. :-)
samu1262020-12-08 20:11:43 // 12364
Egyedül a manuál váltó amit nehezen engedek el, de manuális 1.8 TBI meg legújabb 2014, de inkább 13. Ki kell próbálnom milyen a TCT mert maximum 4-5 éves darabot vennék, de az se lenne baj ha még garis lenne.

Hátul kaparósban csak egyszer ültem, nekem az még inkább ijesztő mint sem menő :D
Botond12222020-12-08 15:50:40 // 12363
Az Giulietta QV (feleségemé) nagyon megy.. A masik kocsink egy 280LE Stelvio de szerintem leveri a QV.. Erzesre, hangra mindkeppen. Minosegben azert latszik a tobb ev kulonbseg a Stelcio (es gondolom Giulia is) javara de persze arban is van kulonbseg. Ha eladjuk a QVt akkor a kivetkezo vagy ue vagy egy Giulia 280 lesz.. Talan ami legjibban zavar a QVben a TCT es hogy elso kerekes... Nehez kezeli az elso kerek ezt a teljesitnennyt..
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-08 15:47:54 // 12362
Nem nehéz eldönteni, ha tudod mit szeretnél :-))
Mármint ha a 159 nagy, akkor a Giulia is nagy lesz, mert még nagyobb is valamivel.
Papíron kb egyformán mennek, ebben nagy különbség nem hiszem hogy van. Érzésre sem biztos, de a Giuliettát tippelném intenzívebb élménynek.
Ha szépségben egy szinten van, tedd fel magadnak a kérdést, hogy a kézi váltó fő élményfaktor e neked? Giuliettát TCT-vel nem vennék, és nem azért mert rossz, de akkor már inkább kézi váltó, lehet tipegni a pedálokon, pakolni a fokozatokat, nekem ez pl egy élmény faktor. Ha automata kell, akkor Giulia, annak a ZF váltója más kategória, más értelemben élmény.
Aztán kell e a hátulkaparós érzés, jelent e élményben is valamit, azon kívül hogy divat azt mondani, hogy "jó oldalon hajt"? :-D
A többit majd kifejti akinek több tapasztalata van mindkét típussal. XDD
Nasuto2020-12-08 13:28:14 // 12361
Van. ;) Sajnos Giuliát még nem vezettem, így viszonyítási alapom sincs. De G-Mann (tőle vettem a QV-t) szerintem segít. Igaz neki Giuliából Veloce van, nem a 200 pacis.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak