Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Kócosw2021-06-07 17:55:21 // 3118
sebaj megtamogatjak az adoforintjaidbol az elektromos co2 semleges (🤔😂😂🤣🤣) autókat és akkor veszik... Lásd Németország.... öröm és boldogság a befizetett adóból latni mikor dobaljak az elektromos kocsikra az ezreket, gyerekek utan meg vicc penz jár. Takarodj vissza mihamarabb dolgozni szülés utan kell az adoeuro az e autora...
Kócosw2021-06-07 17:52:26 // 3117
teóriam szerint a vegső cél a gyártóknak a kiszamitható fix bevétel széles körben. Mi biztositja ezt? A magasabb ár hogy minél hosszabb lízing vagy hiteltörlesztési idő legyen. Nekik ez a legjobb. Ha olyan draga lesz az autó nincs mas mint a hosszútávú hitelkonstrukcio vagy bérlet. lásd akku bérleti díj ugyebár. Kiszamitható fix bevétel, az a tuti. Mert majd 6-8-10 evesen ki tud az autoja piaci erteke feletti koltsegsn akksit cserelni? senki. Vagy bérli vagy a kocsi kuka es majd lízingel ujat. Ki jár jól?....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 16:45:42 // 3116
no ahogy olvasom sorban jönnek az eletronyos suvok ... skoda, óudi... egy a baj mind 18M-tól indul a fapad alap ... kivi vagyok mennyit tudnak majd eladni ezekből, szerintem nagy pofára esés lesz....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 09:22:54 // 3115
no ahogy látom nem csak a belsőégésű autók ára emelkedik, ha nem a vellanyé még jobban fog mivel a fém ára is szépen kúszik felfelé, pl az ólom akku ára alig 20%-kal emelkedett mi lesz a li-vel...
Kócosw2021-05-22 17:56:07 // 3114
amen. amugy a tipikus szekér megelozte a lovat eset az elektromos autó. A fogalmatlan politikusok beleugatnak a fejlődesbe, fejlesztesbe ez lesz belőle. legyartani az e autot egy dolog. de ahhoz nincs meg a kialakult infrastruktura. töltés, egyegy kiis gyullad ugyebár ( oszt olyanko baj van), ujrahasznositas etc...
dehat ez a vigyorgó ződeket se hatja meg.
Nemetorszagi kancellár aspirans hölgyet idézve (ez jelzi a szinvonalat) :" mar dolgoznak a gyártók a koboldmentes akkumulátorokon" és nem kell aggodni a megujulo energiák problémáján "hiaba nem fuj a szel vagy süt a nap az áramot eltároljuk a hálózatban"
No ilyenek hoznak döntéseket manapság....
dehat ez a vigyorgó ződeket se hatja meg.
Nemetorszagi kancellár aspirans hölgyet idézve (ez jelzi a szinvonalat) :" mar dolgoznak a gyártók a koboldmentes akkumulátorokon" és nem kell aggodni a megujulo energiák problémáján "hiaba nem fuj a szel vagy süt a nap az áramot eltároljuk a hálózatban"
No ilyenek hoznak döntéseket manapság....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-05-22 16:38:50 // 3113
Nagyon egyszerű lenne a képlet, amelyik gyártó nem hasznosítja újra a szemetét annak büntetést kéne fizetni...
Liquid2021-05-22 15:50:00 // 3112
Valami ilyesmi lehet sajnos a valóság. Az összes sötétzöld csak szajkózza hogy az újrahasznosítás így meg úgy, de valahogy nem lehet hallani a megvalósulásról. Persze lehet hogy csak jól titkolják :)
Kazes☻2021-05-22 15:39:27 // 3111
Igen és vajon mi rá a jó válasz... szerencsére, vagy épp, hogy nem?!
Mindenesetre most találtam egy ilyen írást (hitelességéről nem tudok beszámolni), ami azért nem túl fényes... és még mennyi ilyen lehet!
Tehát, állítólag...
„Párizsból több száz kidobott elektromos autó rohad és mérgezi a földet a bomlásukkal. Az újrahasznosító cégek nem fogad a járműveket, amíg az akkumulátorok ki nem kerülnek belőlük. Európa meg akart szabadulni az akkumulátoroktól Indiában, de nem voltak hajlandók bemutatni a járműveket. Eddig egyetlen újrahasznosító cég sem akar foglalkozni az akkumulátorok problémájával.
Ez a jövő?”
Mindenesetre most találtam egy ilyen írást (hitelességéről nem tudok beszámolni), ami azért nem túl fényes... és még mennyi ilyen lehet!
Tehát, állítólag...
„Párizsból több száz kidobott elektromos autó rohad és mérgezi a földet a bomlásukkal. Az újrahasznosító cégek nem fogad a járműveket, amíg az akkumulátorok ki nem kerülnek belőlük. Európa meg akart szabadulni az akkumulátoroktól Indiában, de nem voltak hajlandók bemutatni a járműveket. Eddig egyetlen újrahasznosító cég sem akar foglalkozni az akkumulátorok problémájával.
Ez a jövő?”
Liquid2021-05-22 15:25:58 // 3110
azért ez még igen messze van :)
Kazes☻2021-05-22 14:54:09 // 3109
carver2021-05-15 22:01:36 // 3108
Kazes☻2021-05-14 10:03:41 // 3107
Kazes☻2021-05-03 20:35:58 // 3106
Erhard 242 (Pure Energy)2021-05-02 22:25:29 // 3105
2019-ben a tisztán elektromos autók új eladása 2.4%ot tett ki, 2020ban 1.7%ra csökkent kis hazánkban... kutyának nem kell
Kócosw2021-04-25 21:34:20 // 3104
lesz itt meg pofara esés amikor nem lehet szabadulni az elektromostól, mert senki nem akar auto aranak duplajaert akksit cserélni...
carver2021-04-25 21:00:55 // 3103
Ecseri megkapod négyé...
Zsoltikj ૐ2021-04-25 10:22:32 // 3102
2018-as 40kwh-s leaf-be egy új akkumulátor 8millió forint
Kócosw2021-04-25 09:22:28 // 3101
mint a chips reklámban: régen minden jobb volt...
Liquid2021-04-24 23:54:07 // 3099
Karotta teljesen érdektelen számomra, ha meglátom hogy ő a szerző akkor már görgetek is tovább.
carver2021-04-24 23:05:22 // 3098
Erős idegzetűek nézzék meg Karotta Mercedes EQS videóját. Miről szól egy autóbemutató 2021-ben. És hogy mit kell (kéne) behozni azoknak a gyártóknak akik le vannak maradva az elektromos autózásban.
NULLA téma van benne amit egy hagyományos autóbemutatóban várna az ember, egész műszerfalat beborító kijelző, menürendszer, HEPA filter, hány megapixeles az autó lámpája, hogyan lehet visszapillantót állítani úgy hogy ránézel. Sok mindent elárul a jövőről, hogy ki kapta meg elsőnek az autót? Egy youtuber (Marques Brownlee) aki tech videókat csinál és nem egy autós újságíró...
Tényleg nagyon durva, ennek már semmi köze az autóvezetéshez... Én informatikus vagyok de ezt nekem is nehezen veszi be a gyomrom. Teljesen át kell programozni az agyat és szétválasztani az autóvezetést és az utazást. A jövő autói az utóbbiról fognak szólni, az első szépen kihal.
NULLA téma van benne amit egy hagyományos autóbemutatóban várna az ember, egész műszerfalat beborító kijelző, menürendszer, HEPA filter, hány megapixeles az autó lámpája, hogyan lehet visszapillantót állítani úgy hogy ránézel. Sok mindent elárul a jövőről, hogy ki kapta meg elsőnek az autót? Egy youtuber (Marques Brownlee) aki tech videókat csinál és nem egy autós újságíró...
Tényleg nagyon durva, ennek már semmi köze az autóvezetéshez... Én informatikus vagyok de ezt nekem is nehezen veszi be a gyomrom. Teljesen át kell programozni az agyat és szétválasztani az autóvezetést és az utazást. A jövő autói az utóbbiról fognak szólni, az első szépen kihal.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-24 22:02:00 // 3097
Elektromos autózás hazánkban? Miből?... Ismét nőtt az autók átlagéletkora már majdnem 15 év és az első 10ben nincs 2010nél fiatalabb autó 😁😁😁
klikk
klikk
Zsolt1552021-04-22 06:41:41 // 3096
Az atomenergia mint zöld energia? – Érik a fordulat Európában
".... Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpont (JRC) nevű tudományos testületének szakértői szerint a nukleáris energia megfelel azoknak a kritériumoknak, amelyek alapján az atomerőmű-építések fenntartható, azaz zöld beruházásoknak minősülhetnek ..."
".... Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpont (JRC) nevű tudományos testületének szakértői szerint a nukleáris energia megfelel azoknak a kritériumoknak, amelyek alapján az atomerőmű-építések fenntartható, azaz zöld beruházásoknak minősülhetnek ..."
Kazes☻2021-04-17 21:40:12 // 3095
Hideg zuhany érte a Tesla tetőcserepeire vágyókat
Hoppácska...!
Hoppácska...!
carver2021-04-10 17:30:08 // 3094
Na végre... Kár hogy nem tettem meg hogy nem lesz ebből semmi, irreális és a realitást nagyvonalúan figyelmen kívül hagyó célkitűzés volt.
Zsolt1552021-04-09 17:48:45 // 3093
Elmarad az EU brutális szigorítása, mégsem szűnnek meg a benzines és dízelautók
"... az Európai Unió felismerte, hogy a belső égésű motorok betiltása lenne igazán káros a klímára ... "
Várkonyi Gábor
"... az Európai Unió felismerte, hogy a belső égésű motorok betiltása lenne igazán káros a klímára ... "
Várkonyi Gábor
Kócosw2021-04-09 16:23:23 // 3092
ez most meglepett. jah nem....
Az autozas az össz C02 kibocaatas kb 5% áért felelős...
Ami felpörgött ugye a kereskedelem a kis konténerteknőkkel amik alig pöfékelnek ki co2 t. me ugye mar mindent elvisznek a tavolkeletre ott feldolgozzak es visszakuldik. igy nincs co2 termelés 😁 ott ahonnan indul es visszaer. összben meg 3 szorosa az utaztatas miatt 😂 ekkora beteg egy világot apám neha nem is hiszem el komolyan... remélem hogy egy rossz vic... de sajna nem. Az a lenyeg a modern nyugaton mar megrendelheted a Gulasch nak valot porciozva kartondobozba klimaneutralia szallitassal 🤣😭😭😭😭
Az autozas az össz C02 kibocaatas kb 5% áért felelős...
Ami felpörgött ugye a kereskedelem a kis konténerteknőkkel amik alig pöfékelnek ki co2 t. me ugye mar mindent elvisznek a tavolkeletre ott feldolgozzak es visszakuldik. igy nincs co2 termelés 😁 ott ahonnan indul es visszaer. összben meg 3 szorosa az utaztatas miatt 😂 ekkora beteg egy világot apám neha nem is hiszem el komolyan... remélem hogy egy rossz vic... de sajna nem. Az a lenyeg a modern nyugaton mar megrendelheted a Gulasch nak valot porciozva kartondobozba klimaneutralia szallitassal 🤣😭😭😭😭
carver2021-04-09 11:00:09 // 3091
egész érdekes alternatívának tűnik. Hajókba, repülőgépekbe is tankolható, még az oldtimerek gyomra is beveszi. A szintetikus dízel már most használhatónak tűnik, a benzinen még dolgozni kell.
Az egyetlen hátránya hogy nagyon energiaigényes a folyamat ez egyrészt drágává teszi, másrészt ha az energiát nem megújulóból állítják elő akkor ugyanúgy környezetszennyező lesz. De ha fel lehet erre használni a kiépülő megújulókat akkor még tiszta is lehet, bár a folyamatos termelés igénye miatt szerintem itt is az atomenergia lesz a befutó...
Az árára pedig azt írja a cikk hogy bár most duplája a dízel /benzin árának, ez ahhoz képest hogy csak 2-3 helyen kísérleteznek vele a németek szerintem semmi, a cikk szerint is le lehet vinni 1,0-1,4 euróra (ÁFA nélkül). A benzin/dízel ára most a németeknél ÁFA nélkül 1,1-1,2 EUR.
Az egyetlen hátránya hogy nagyon energiaigényes a folyamat ez egyrészt drágává teszi, másrészt ha az energiát nem megújulóból állítják elő akkor ugyanúgy környezetszennyező lesz. De ha fel lehet erre használni a kiépülő megújulókat akkor még tiszta is lehet, bár a folyamatos termelés igénye miatt szerintem itt is az atomenergia lesz a befutó...
Az árára pedig azt írja a cikk hogy bár most duplája a dízel /benzin árának, ez ahhoz képest hogy csak 2-3 helyen kísérleteznek vele a németek szerintem semmi, a cikk szerint is le lehet vinni 1,0-1,4 euróra (ÁFA nélkül). A benzin/dízel ára most a németeknél ÁFA nélkül 1,1-1,2 EUR.
Piritu - 1.000.0002021-04-09 07:02:08 // 3090
Csak egy kicsit draga volt.
Piritu - 1.000.0002021-04-09 07:00:26 // 3089
Mivel nem volt kőolajuk de szenük volt, vegyészkedtek.
carver2021-04-08 23:08:22 // 3088
szintetikus üzemanyag? hogy mivan már a II világháborúban kitalálták a németek?
carver2021-04-08 20:57:35 // 3087
ennyit a személyautók széndioxid kibocsátásáról... Ja és repülők a is alig repülnek. Co2 meg tovább nő a levegőben.
Az ipar jelentős részének nem csökkent, sok helyen nőtt is a termelése (pl műanyagipar), hajóforgalom nőtt, ezek bőven kompenzálták a közel 40%-os forgalomcsökkenést a személyautóknál és a repülőknél. Kicsit változtatni kéne a célcsoporton...
Az ipar jelentős részének nem csökkent, sok helyen nőtt is a termelése (pl műanyagipar), hajóforgalom nőtt, ezek bőven kompenzálták a közel 40%-os forgalomcsökkenést a személyautóknál és a repülőknél. Kicsit változtatni kéne a célcsoporton...
carver2021-04-06 13:10:28 // 3086
Kazes☻2021-03-27 15:44:43 // 3085
carver2021-03-27 10:39:42 // 3084
brutális, elkezdtek foglalkozni vele, de így is lassan halad a dolog, mert nyilván senki nem akar egyedül lépni mert felvinné az árakat. Tavaly január 1-től pl 0,5%-ra csökkentették a kén-dioxid kibocsátást (3,5%-ról!) az EU az északi és balti tengerre még szigorúbb előírásokat vezetett be. De az üvegházhatású gázok kibocsátását csak 2050-re akarják megfelezni de még erről sincs globális megegyezés.
A 16 legnagyobb hajó az ÖSSZES földön létező autó kén-dioxid kibocsátásával egyenlő mennyiséget bocsát ki. A politika képmutatása...
Közben az a legdurvább, hogy a hajómotorok (kétütemű turbódízelek) a leghatékonyabb motorok (50%) akár kétszer hatékonyabbak mint az autók motorjai - úgy hogy effektíve az olajipar hulladékát tankolják bele.
A kapzsiság nem ismer határokat...
A 16 legnagyobb hajó az ÖSSZES földön létező autó kén-dioxid kibocsátásával egyenlő mennyiséget bocsát ki. A politika képmutatása...
Közben az a legdurvább, hogy a hajómotorok (kétütemű turbódízelek) a leghatékonyabb motorok (50%) akár kétszer hatékonyabbak mint az autók motorjai - úgy hogy effektíve az olajipar hulladékát tankolják bele.
A kapzsiság nem ismer határokat...
Kazes☻2021-03-26 23:45:11 // 3083
carver2021-03-25 22:38:41 // 3082
ez csak egy fedőcég lesz, igazából már sikerül annyira lekicsinyíteniük a reaktorokat hogy beférnek a Tesla aljába, a várható hatótáv 600 fényév körül van.
RomeoOne2021-03-23 13:00:14 // 3081
Kazes☻2021-03-23 12:21:36 // 3080
Kócosw2021-03-09 06:11:03 // 3079
eloltani se nagyon 🤓
carver2021-03-08 20:17:49 // 3078
egy újabb ígéretes próbálkozás: A Polestar lerohad teszt előtt
Azt tudtátok hogy az elektromos autókat (a legtöbbet) vontatni sem lehet?
Azt tudtátok hogy az elektromos autókat (a legtöbbet) vontatni sem lehet?
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-08 10:58:05 // 3077
Egy akksis töltőrobot nyilván csökkenti a költségeket. Napi 10-szer full ciklust tölt.és gyorsan veszik ki belőle a töltést. Gondolom akár egy évet is kibír egy ilyen "robot" 0-24-ben. És ugye hűteni is kell a robot töltésekor és az autó töltésekor is. Plusz veszteségek, plusz hő, mind pont arra mutat, hogy egyszerű és költséghatékony lesz ez az egész.
Általában szeretem követni a techika fejlődését, hisz magam is ilyesmivel foglalkozok. De ez.. most lehet én öregszem, nem vagyok kellőképp rugalmas gondolkodású ehhez. De baromira nagyon ki szeretnék maradni a következő 15 év autózásának "fejlődéséből". Szívjon más.
Általában szeretem követni a techika fejlődését, hisz magam is ilyesmivel foglalkozok. De ez.. most lehet én öregszem, nem vagyok kellőképp rugalmas gondolkodású ehhez. De baromira nagyon ki szeretnék maradni a következő 15 év autózásának "fejlődéséből". Szívjon más.
Kazes☻2021-03-08 08:42:40 // 3076
Kazes☻2021-03-03 00:58:56 // 3075
Kócosw2021-02-24 21:48:17 // 3074
lassan a gyartasat is ellehetetlenitik a belső egesueknek...
tirex2021-02-24 19:51:01 // 3073
Vegyék a villanyos szarokat legalább több benzin marad nekünk! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2021-02-24 14:32:49 // 3072
remélem minél előbb... évi 4 akksi oda meg még majd 400 embernek nem rossz biznyák... nekem :DDDD
Liquid2021-02-24 14:17:33 // 3071
Arra játszik, hogy drágább lesz a vellany, meg vesz valami ev-t :)
Kérdés mennyi idő után kreppannak be az aksik...
Kérdés mennyi idő után kreppannak be az aksik...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-02-24 14:05:54 // 3070
na ennek is mi értelme... faxindgyó már a 4. 220A akksit rendeli le a napelem mellé, mert ő nem termel vissza tárolja az áramot... eddig 2 kiló a tárolás, az évi vellanyszámla meg 1 kiló... sosemtérülmeg beruházás :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-02-24 11:48:01 // 3069
azaz vagy a 5 millás áramszámla mellé benéz még egy autótöltés is havi 1 milláért :DDDD