Fórum >> Típusok >> Giulia

Kócosw2022-03-10 10:09:22 // 25026
ez olyan költői volt apám 🤣🤣
leopop32022-03-10 10:06:09 // 25025
Az utolsó mondat tetszett a legjobban ;)
leopop32022-03-10 10:03:41 // 25024
Azaz én is így szoktam ;)
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-10 10:03:10 // 25023
Kb így, ha hosszú távon tervezel az autóval, akkor ilyesmivel ritkán stresszeld :-) Én eleve tudtam, hogy nem erre kell, úgyhogy még nem is próbáltam ki, de valószínűleg nem is fogom. Számomra annyira nem a 0-100 a lényege ennek az autónak. Több mint fél év alatt még nem gyorsultam vele lámpától, valahogy ez nem passzol az autó stílusához. Annyira szépen lehet vele menni, agresszió, kapkodás, nyomulás nélkül. Jópár egekben lévő egót rombolt porig már így is, elegánsan, vidáman libbenve, szökkenve. Pedig sosem cél, csak nagyon nagyon jól esik vezetni..és ha már véletlenül kiadja a helyzet, akkor vezetem is XD
RomeoOne2022-03-10 09:57:52 // 25022
Általában azt csinálom, de a kapaszkodósáv burkolata szarabb volt, aztán nem akartam ráhajtani.
Liquid2022-03-10 09:55:36 // 25021
én kikerültem volna jobbról, már az elején lendületből, aztán nincs miről beszélni :)
RomeoOne2022-03-10 09:35:42 // 25020
Nekem az a kedvenvcem, amikor utolérek valakit, aztán nem hogy kihúzódna előlem, hanem elkezdi nyomni, hogy tud ő menni... Tipikus, hogy 160 tempomatnál utolérem a belsőben 140-el, akkor elkezdi nyomni, gyorsulunk az ő tempójában 200-ig, majd kimegyek a külsőbe és padlógázzal úgy hagyom ott, hogy azt hiszi áll.

A hétvégén pl. olyan volt, hogy mentünk Pécs felé a 6-oson, lejtőnek felfelé. Az alján értem utol a Suzuki Swiftet. Nyílt a kapaszkodósáv. Ment addig 90-el, de nem ment ki, dehogy. Elkezde nyomni neki. Én már ásítoztam, ő meg nagy nehezen már feltornázta magát 130ig. Akkor lemaradtam vagy 30 métert és nyomtam egy padlót, majd a seggében fékeztem egy hatalmasat, hogy lássa én tudnék menni, ha nem lenne útban. Gyorsan ki is húzódott a kapaszkodósávba, én meg otthagytam, mint Szent Pál az oláhokat.
Morfiusz Cédula2022-03-10 08:59:14 // 25019
Igen, biztos ez is benne van részben. De nekem úgy tűnik, hogy ezeknél a gyakori típusoknál még a számarányunkál is jóval nagyobb mértékben gondolják, hogy minden piros lámpa után maguk mögé kell utasítaniuk a többi autót. Ez persze nem valami alapos felmérés eredménye, hanem szigorúan szubjektív megfigyelés.
Zselé2022-03-10 08:52:08 // 25018
Valószínű ez is benne van a pakliban, de tényleg nem nagyon próbálkoznak. Egyszer az M7-esen beengedtem a gyorsítósávból (besoroltam a belsőbe) egy 525 vagy 530d-t, aztán elkezdte nyomni. Én A-ban andalogtam 140-el. Akkor kapcsoltam egy D-t és padló: Kikerültem. Nem jön... visszaálltam 140-re. Jött mögöttem vagy 30km-t. Hát ilyet... :D
Morfiusz Cédula2022-03-10 08:47:18 // 25017
Találtam közben egy BMW tuning blogot , ott azt írják, hogy a ZF8-ban van launch control és a BMW-ben használják, de kb 50 indulásra van tervezve, onnan a váltó visszavesz (ez egy nem dokumentált limitáció, amit reverse engineering-gel fejtettek meg), meg hogy eléggé megviseli a váltót. Hogy miből vesz vissza meg mi van, ha azt használja meg mi ha nem, az nem teljesen világos, de nekem ebből is az jön le, hogy ha ott is megviseli a váltót ahol dokumentált feature, akkor ne nagyon próbálgassuk, ha hosszan akarjuk hibamentesen használni az autót.
forrasr2022-03-10 08:44:49 // 25016
Statisztikai szempontból megközelítve, mivel nagyon sok van az általad említett típusokból, így az egységnyi mennyiségre jutó idiótából is nagy eséllyel több jut ezekre.
Zselé2022-03-10 08:43:02 // 25015
Igen, főleg a céges Skodák szoktak szemtelenek lenni, már szerintem átvették a BMW-sektől is a "bunkó sofőr" logókat - tisztelet a kivételnek, de azokkal még nem találkoztam.

Nekem a főellenségeim viszont a Volvósok. Főleg a nagy SUV-ok, zöld rendszámmal... ők nem feltétlenül szándékosan csinálnak bajt. Annyira távol áll tőlük a közlekedés, annyira szükséges rossz az életükben, hogy azt se tudják hol vannak az utakon :D
Morfiusz Cédula2022-03-10 08:40:00 // 25014
Fel sem tűnik szerintem. Még az enyémben is azt veszem észre, hogy kicsit nem fogom vissza a lábam és már jócskán a sebességhatár fölött vagyok egy piros lámpás indulás után. A régiben azért rendesen padlózni kellett, ha valami gyorsulást akartam, itt meg éppen csak hogy meg kell érinteni a gázt és kilő. Egy Q-nál nyilván hatványozottan igaz a dolog. Ami neked egy kicsit dinamikusabb indulás, az már bőven túl van a 320d padlógázas erőlködésén.
Morfiusz Cédula2022-03-10 08:36:27 // 25013
Tapasztalataim szerint az Octavia, Mondeo és Passat a legkakaskodóbb fajta az utakon. Állandóan erőlködnek. Biztos van ennek valami pszichés oka, onnan lehetne indulni a dolog megfejtésében, hogy ezek szerintem igen nagy százalékban cégautók, legalábbis az újabbak.
Morfiusz Cédula2022-03-10 08:31:03 // 25012
Nagyon jól néznek ki ezek az autók és tényleg jók a színek! nem az a belesimulós fajta egyik sem.
Kócosw2022-03-10 08:18:41 // 25011
És nem vitted el a csajt egy körre? 🤣
Kazes☻2022-03-09 23:13:10 // 25010
Grat a „K”-hoz! :)
RomeoOne2022-03-09 22:14:49 // 25009
Ez Erhardnak lett volna válasz 25002-re
RomeoOne2022-03-09 22:11:22 // 25008
Ezek olyan jók. Nekem azt mondták, hogy mivel ilyen kihívó színe van az autónak, meg feltűnő, majd sokan akarnak racsézni velem. Aztán mégsem vettem eddig észre... Vagy lehet csak annyira erőtlenek, hogy nekem fel sem tűnik, hogy racse lenne? :DDD
RomeoOne2022-03-09 22:09:11 // 25007
Azt elhiheted. Minden más ami az utcán volt, csak gyenge díszlet volt, ez a kettő volt a sztár.

Leültünk Lacival meginni bent egy cappucino-t, egy 20 percre kb., majd fizetésnél kérdezte, a pultos csaj, hogy miénk az a két szép autó? Mert azt nézi, hogy senki nem tud elmenni mellettük úgy, hogy ne nézné körbe, meg mindenki fényképezi. Mondom igen, ez ilyen, már több mint fél éve tapasztalom ,hogy milyen amikor rocksztár az ember kocsija :DDD

Jött egy óvodás csoport, na azok még őszinték. Ahogy meglátták a kocsikat, visongtak, mutogattak rá, "úúú milyen autók" "azt nézzéétek" "aaaaa", tátott szájjal. :D

Ahogy Vályi is mondta a Giulia Q tesztben, mikor bőgette kicsit a motort: "Úgy gondolom, hogy a gyerekek jellemfejlődése szempontjából nagyon fontos"

Zselé2022-03-09 21:42:05 // 25006
Bekóstolt ma egy új Passatos. Valami TDIDSGPDMittomén mi. Tipikus malac fejű köztisztviselő vagy bankár forma sofőr meg egy szőke csaj az anyóson. Elkezdte padlózni a zöldre. Odaléptem neki. Nem mondanám gyorsulási versenynek, inkább kikerülésnek, majd szépen nyugodtan besoroltam elé. Nagyon csalódott volt az arca a kövi lámpánál a tükörben. Ottan ma este nem lesz szex XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-09 21:33:15 // 25005
Mondtam jól szól, kell egy ládika és mély is van...
Kócosw2022-03-09 21:04:05 // 25004
Cityn villanthatod 😁
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-09 20:20:41 // 25003
Meglepett ma az autó. Pontosabban az alap hifi. Elkönyveltem, hogy jó szarul szól, de úgysem szempont. Új korában inkább borzalmasnak mondtam volna a hangminőséget. Azért néha a rádió megy... és ennek köszönhetően lassan bejáratódtak a hangszórók. Ma egy Tankcsapda szám ment a Best FM-en, kicsit felhúztam a hangerőt és csak ámultam. Az alja hiányzott nyilván, de a hangszerek elkülönítése, a részletek, és a magasak úgy kompletten jobbak mint az eddigi Bose cuccok. Kellemes egyensúlyban volt, nem egy zajhalmaz jött ki belőle, sőt a mélyek amiket tud, az is szépen elkülönül, nem puffog céltalanul. Alap hifinek több mint jó.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-09 20:07:17 // 25002
Faxán festenek Merse Pali is nézne 🤣🤣🤣
gecsa2022-03-09 20:02:43 // 25001
No, végül ebből nem lett semmi. Konkrétan kb. minden kopó alkatrész cserés. Nem véletlenül olcsóbb, mint a többi. Ja műszaki is lejárt, de potom 5000€ felárért mindent megcsinálnak. Annyiért már van választék bőven, csak a keretbe nem fér bele. Megcsinálnám itthon, de akkor meg trélerrel vacakolni, meg nincs mivel járni pár napig. Szóval ezt elengedtem. Továbbra is várakozás. 😐
leopop32022-03-09 18:40:17 // 25000
Akkor csatlakoznék ehhez az Alfa Rosso Bellával ;)
RomeoOne2022-03-09 18:36:18 // 24999
Nem szokott menni...
RomeoOne2022-03-09 18:35:48 // 24998
Ne vetíts, tudom, hogy sír most egy kicsit a lelked, hogy nem látsz ott egy szép duplabicepszet is :D
RomeoOne2022-03-09 18:34:39 // 24997
Mindketten azt az elvet képviseljük, hogy a 78%-os fehér-szürke-fekete autó színspektrumot (amiből a maradék 22% jó része is valami sötét színárnyalat) meg kell törni szép, élénk, kihívó színekkel. Főleg, ha ilyen különleges autókról van szó ;)
Nem a beolvadás a cél :D
tdemeter2022-03-09 18:14:55 // 24995
Nekem így elsőre kicsit karácsonyfa hangulata van a képnek :)
De azért kéne mindkettő :)
Kócosw2022-03-09 17:47:07 // 24994
szípek no, és mennyivel jobb hogy most nem állt bele semmi keszeg a képbe 🤣
RomeoOne2022-03-09 14:50:03 // 24993
Azt kell mondjam, hogy élőben nagyon kiadja ez a szín. Látatlanban, képek alapján voltak kétségeim, de nagyon jól néz ki a valóságban. És ez nem az a szín, ami 2019-ben Alfacity-n be lett mutatva. Ez egy másik árnyalat.

zgi5212022-03-09 11:44:46 // 24992
okosodtam koszi, dezinformaciom volt ezek szerint.
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-09 11:40:03 // 24991
(Jó, tök hagyományos abban a tekintetben, hogy kuplungtárcsa van benne, de az egész szerkezet max 100 mm lehet átmérőben és 1 kiló környéke a tömege...)
VKG699!!! (4x156+75)2022-03-09 11:38:51 // 24990
Jaj, eddig azt hittem viccelsz...

Félautomata váltók vannak a Forma 1-es autókban, amik egyenes fogazásúak, a szinkronizációs problémák is ezért fordulhatnak elő, amikor a motorvezérlés valamilyen hiba miatt nem a megfelelő időpontban szakítja meg a nyomatékot.

Tök hagyományos kuplung van bennük, amiket kézzel vezérelnek.
Semmilyen közük nincs egy hagyományos autó váltójához...

A BBW rendszereknek sincs semmi közük a Forma 1-hez, hacsak annyi nem, hogy madzagon megy a fék. De az alapjait az energia-visszanyerő rendszerek fektetik le, az alfában meg dehogy...

Még mindig picit remélem, hogy vicceltél.
zgi5212022-03-09 11:03:46 // 24989
én úgy tudom igen, ahogy a brake by wire system is.
a ZF8 ott elég jól bírja a rajtokat :)
Zselé2022-03-08 19:16:58 // 24987


Sajnos ma észre vettem az első mitesszert az autón mosás után :(

Egy jó hete felcsapódott egy kavics előttem az M1-en és hatalmasat csattant. Azt hittem a szélvédő, de nem láttam nyomát. A jobb oldali A oszlop kapta el, egy gombostű fejnyi pöttyön megsérült a fényezés. Mondjuk ez ha a szélvédőt kapja el, az tuti cserésre üti, ha ilyet okozott a lakkon.

Mentem, rendeltem Budaörsön gyári javító festéket. Jól jön az még a sok pályázáshoz :(
Zselé2022-03-08 19:12:14 // 24986
Ez lehet a “föttögés”? :D
Zselé2022-03-08 19:11:10 // 24985
Igen, most elég sokat járom az országot :)
Kócosw2022-03-08 18:43:49 // 24984
koma itt nem olyan emberek vannak akik beveszik ezt a kamut... 😁🤣
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 18:33:31 // 24983
Nem gondolnám, de ki tudja? Fogalmam sincs mi van bennük :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 18:15:02 // 24982
Igen, ez a jó kérdés! Ha le van korlátozva a nyomaték normálisan erre a szituációra, akkor mechanikailag nem szabad, hogy problémás legyen. Ezt viszont nem tudom, hogy a Giulia fel van e készítve jól erre. A 159 biztosan nem volt.
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 18:13:11 // 24981
Szerintem igen, a legkárosabb, ha sokáig fékkel van ellentartva a nagy nyomatéknak.
zgi5212022-03-08 17:31:47 // 24980
a forma1 -es autokban nem ez a ZF8 van?
Morfiusz Cédula2022-03-08 15:34:50 // 24979
Köszi Gyuri! Vajon egy rendes launch control esetén is ráengedi a teljes nyomatékot a nyomatékváltóra, mikor taposod a gázt és a féket egyszerre?
RomeoOne2022-03-08 15:24:02 // 24978
Én ezt akkor úgy értem, hogy lehet csinálni, de akkor nem szabad sokáig a féken állva forgatni a motort, hanem fék + nagygáz és ahogy eléri a motor a max fordulatot (amire korlátozva van ilyen helyzetben) le is kell lépni a fékről. Ez a legkisebb terhelés ebben a helyzetben. Vagy rosszul értem?
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-08 15:07:36 // 24977
Egy kis videó a "citromról". Érdemes megérteni a dologhoz, hogy hogy működik a nyomaték átadása.

Amikor a féken állsz, a motort felpörgeted, a motor felőli "impeller" nagy erővel pumpálja a folyadékot. A féken állsz, tehát a kihajtás oldalon a turbina és a stator állnak. A bemenő nyomatékot ez többszörözi, és nagyon gyorsan, nagyon sok hő fejlődik, miközben a rendszert feszíti a ráküldött nyomaték. Az lyen terhelés hamar túlmelegíti és meghígítja az ATF folyadékot is. A mechanikai terhelés is hatalmas, hiszen pont álló helyben a legnagyobb a nyomaték sokszorozó hatás. Az eleve nem kevés 400Nm felkonvertálva kitudja mennyire, feszíti a mechanikát. Túl gyakran nem játszanám vele.

A 159 Aisin váltónál hiába 450Nm a méretezési nyomatéka, az egy pici váltó, mechanikailag is gyengébb mint egy ZF8. Plusz extrémen érzékeny a meghíguló váltófoladékra, ez a típushibája. Azzal nem merném eröltetni, pláne nem pl. egy chipes 2.4-gyel aminek sokszorozás nélkül is nagyobb a nyomatéka, mint a váltó méretezési limitja (450Nm).
Giuliánál is a dízelnél lennék ezzel nagyon nagyon óvatos, ez a ZF váltó 500Nm-re méretezett darab (a Q pedig 750Nm). Egy 200 lovas Super jóval nehezebben nyírja ki, mint egy 450Nm-t rászabadító 2.2.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.