Fórum >> Típusok >> Giulia

leopop32020-12-19 15:01:01 // 18326
Érdekel hogy milyen majd számolj be róla légyszi :)
leopop32020-12-19 14:59:43 // 18325
Ez mondjuk jól hangzik ha egyszer lesz Giuliám biztos megcsinálnám 😁
Sporter2020-12-19 10:44:43 // 18324
Én már be is szereztem 🙂
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-19 09:49:24 // 18323
ezek szerint, de nekem sokkal jobban tetszenek a plusz infók amiket kiír, olajhőmérsékletek pl... nem is értem ez miért titkos a gyári menüben ..
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-18 16:49:44 // 18319
Hát passz, jókor vettem :)))
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-18 15:57:02 // 18318
Az eu normáktól már szemrángásom van :-) Értem én hogy ne haljunk meg tüdőrákban és pártolom. De nem tudok belenyugodni a hatásfok rontásba nekem ez így fáj :-) És maximálisan tisztelem az olasz mérnököket akik a multair rendszert kiagyalták, és buta lefojtott porszívóhangú erölködő izék helyett még vezethetünk élénk gázreakciójú, harsány olasz benzineseket. Mert nagyrészt ennek a megoldásnak köszönhető. Viszont félek, hogy lassan, de biztosan megfojtják ezt is, a tartósság rovására is a kibocsátási értékek az elsődlegesek sajnos. Szóval olvasok, figyelek, és nem bízok senkiben XDDD
RomeoOne2020-12-18 15:33:09 // 18317
Látom már utánajártál a dolgoknak :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-18 15:28:56 // 18316
Igen, olvastam róla, de van itt egy kis kavar. Ugyanis az infók egy része amcsi fórumról származik, és ugye két helyen gyártják a 2.0 GME motort, az amcsiknak Trentonban.
Ott arról írtak, hogy eleinte teljesen azonos motorok voltak, súlyra válogatott dugattyúkkal, hajtókarokkal. Aztán ez csak a 280 lovasnál maradt így. Majd talán ott sem (?).
Közben mindkettőből teljesen elhagyták az EGR hardverét, ami az első szériában ott volt, de csak dísznek, nem működött. Ezután a 200 lovasoknál kikerült valami intercooler hőcserélő. És tt ketté válik a történet, mert az EUs autókban úgy tudom van, sőt a Squadra kifejezeten átprogramozza az intecooler hő menedzsmentjét a 200 lovasoknál.
Közben jött a GPF, ami a 200 lovas hardvert nagyjából érintetlenül hagyta, a 280 lovas viszont nagyobb turbót kapott.
Közben szoftverileg mentek a normák változása után, a Squadra leírásában van egy olyan változat ami padon csak 280 lovat tudott, közúton pedig 300 fölött :-) Aztán hamar jött a frissítés, ami már utcán is 280-at tud. Ezek mr a MY20-asok.
Minden különbség ellenére a 2020-as modelleket a Celtic és a Squadra is felhúzza 300 ló környékére.

A múltkor Selmak elültette a bogarat, tényleg nincs ezekben egr, a Multair a szívószelep nyitvatartásával engedi vissza a gázokat. Már a Giuliettában is. Ha jól gondolom, akkor ezzel játszanak, ennek a programozásával érik el a szigorúbbnál szigorúbb határértékeket úgy, hogy használható marad az autó. A Multiair a benzines motorok utolsó menedéke, zseniális egy találmány :-) Gondolom a Squadra pedig már ügyesen programozza ezt is, nem kell egr-t falazni, csak zárva tartani a szelepeket, nyomást adni, előgyújtást adni és jönnek a lóerők :-)
RomeoOne2020-12-18 15:11:33 // 18315
FB-n olvastam, hogy a 2018 utáni 200 lovas benzinesek már nem egyeznek meg teljesen a 280 lovasokkal. Több helyen visszavettek az alkatrészek méretezéséből és nem olyan magától értetődő így a szoftvercserével Veloce szintre húzni. Erről hallott valaki?
VKG699!!! (4x156+75)2020-12-18 14:39:21 // 18314
Külön jó, hogy most szűnt meg a DAB kishazánkban...
(Hiszen azt nem lehet pikk pakk leuralni és nem korlátozott számú adót lehetne rajta fogni...)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-18 13:01:58 // 18313
jah be sincs állítva :D :D :D
Piritu - 1.000.0002020-12-18 12:32:38 // 18312
Az analógot se nagyon hallgatom :-DD
RomeoOne2020-12-18 11:40:46 // 18310
Három nap múlva csak digitális rádióval lehet eladni az autókat

Tehát akkor ezért lett alapáras a DAB a Giuliában...
Fornitore2020-12-17 20:01:21 // 18309
Ma leállításnál ki írta hogy sos update.Újra indítàs után 5 percig pirosan világított a fenti sos gomb utána fehérre vissza állt.Haza érve leállításnál megint ki írta és most pedig a középső kijelzőn pörög egy sos piros felirat.Tudja esetleg valaki mit kell ezen frissíteni ?Változott tán a beprogramozott elérhetőségük😊?Van itt varia rendesen😊.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-17 10:22:00 // 18308
zsírosbödön és a Q4-nél milyen szépen engedi csúsztatni a seggét... hát imádom főleg körforgónál ebben a nedves időben nyári kerékkel :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-17 08:26:37 // 18305
én nem tudom mi hány ló de tegnap egy olyan 8-10 éves 3.0tdi a6 nem tudott ellépni sőt...
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 22:42:47 // 18304
Elolvastam újra, így még inkább izgalmas az a 280 lovas Giulia XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 16:44:52 // 18303
Nem akarom én szuper alaposan kikutatni, csak érdekel. Olyan nincs, hogy kompromisszum mentesen csökkentsenek bármilyen kibocsátást. A 159-cem programján megtanultam, hogy mennyire drasztikusan rontanak el egy motort ezek miatt a normák miatt. A 2.4-gyet megyógyítottam, az gyilkos volt az az előtöltés.
Egész biztos vagyok abban, hogy évjáratról évjáratra ugyanígy megölik a 2.0 motorokat. Illetve látszik is, nagyobb turbóval, 0.15 Bar plusz nyomással kisebb teljesítmény. Nem a GPF eszi meg, hanem az eltolt előgyújtások, korai szelepnyitások, stb.
Az EU normákkal hatásfokot rontunk, ami egy agyrém amúgy.
Amúgy az tisztán látszik, hogy az Alfa Romeo kiemelkedően igényes technikát rakott össze. A mutiair vezérlés, a futómű, a váltó hangolás vagy akár a Q4 hajtás. Ilyen szintű cucc más utcai autóban nem hiszem hogy van. És ez az alapmodellekre is igaz.
RomeoOne2020-12-16 16:20:34 // 18302
De most pl. ha azt akarod kideríteni, hogy hogy fognak változni a motorral meg kibocsátással kapcsolatos dolgok, totál homály. E6D-ről beszélünk, holott, mnit kiderült nem is ahhoz van köze. Hanem ahhoz, hogy csökkentsék a CO2 kibocsátást meg ahhoz, hogy változik a mérési módszer is. Most ember legyen a talpán, aki a netről ezeket összekutatja, hogy mi hogy változik, a gyártók hogy fognak alkalmazkodni, vagy esetleg már rég homologizálták a motorjaikat ezekhez a szabályokhoz, stb...
RomeoOne2020-12-16 16:15:10 // 18301
Az a baj, hogy annyira szerteágazó ez a dolog, hogy ha utánaolvasol sem biztos, hogy fel tudod fejteni a dolgot. Sokszor még az autós szakújságok cikkei sem tükrözik jól a valóságot és inkább félrevisznek az értelmezésben, mint hogy segítenének.

Én két esetben mentem utána jobban a dolgoknak. Egyrészt, mikor arról volt szó, hogy csökkentik az autók hangját. Ez tavaly kb. olyan hírként robban az autós újságokban, kb. az volt a benyomásod, hogy akkor idénre csak cincogni fognak a kocsik.
Aztán valahogy sikerült eljutni az adott EU-s szabályozáshoz, aztán a jogi szövegek hosszas túrása után kiderült, hogy amúgy már ez egy 2014-es szabályozás, első lépésben már 2016-tól előírtak "hangszennyezési" határokat. Ahhoz képest a 2020-as érték 1-2 dB-el alacsonyabb. A következő lépcső megint hasonló mértékű csökkentés lesz 202X-ben. (X=2,3,4 ? Nem emléskzem már). Rohodi Misi utána is kérdezett akkor a kérésünkre és kiderült, hogy amúgy az Alfák már rég úgy vannak homologizálva, hogy tudják a 2020-as határt.

A másik eset a GPF volt. Ott sokáig nem volt világos, hogy a Q is kap-e GPF-et vagy nem. VOltak olyan kézikönyvek is, ahol volt motorkódja a GPF-es V6 motornak. Aztán elő-előkerültek ilyen pletykák, hogy kombinált direkt és szívócső befecskendezésessé alakítják a Quadrifoglio motorokat és ezért nem kell rá GPF. Egyáltalán nem volt világos az összefüggés. Ugye a CO2 kibocsátást flottára kellett nézni, de a szilárd részecske kibocsátást autónként. Aztán sok kutakodás után meglett az apróbetűs részben a kulcsmondat, hogy az E6D-nél meghatározott (pontosabban E6B-re is az volt, csak ott még volt még egy apróbetáűs rész, hogy még kapnak 1 év halasztást) szilárd részecske kibocsátási korlát csak a közvetlen befecskendezéses motorokra vonatkozik. Hirtelen minden világos lett, azzal, hogy kombinálták a befecskendezéseket, kikerültek a közvetlen befecskendezéses kategóriából, és nem kellett GPF. Cserébe örültek a tuningosok is nagyon, mert sokkal több üzemanyagot lehet a motorba juttatni, meg amúgy is csökkentek a közvetlen befecsi hátrányai (szívóoldali kokszosodás).

Pl. egy BMW sosem törődött ennyit az autóival. Beleraktak hanggenerátort, nem kínlódtak kipufogóhangolással, vagy a motor átalakításával. Maradt a közvetlen befecsi és ment rá a GPF az M-esekre is. Elég az nekik, a driver's car-t nem ott kell már keresni :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 15:35:02 // 18300
Jogos! És ötletes:-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 15:34:46 // 18299
Nem tartok attól, hogy lomha lenne bármelyik, egyszerűen érdekelt, utána olvastam. Magam részéről igazán egy 280 lovas Giulia amire tudnék vágyni, de valójában egész biztosan elég lenne a 200 lovas is :-) Csak a kisördög..:-)
A Stelvio nálunk egy ülés próbát kapott. Illetve kettőt, belül fantasztikusan tágas, de nem szerettünk bele. :-) Lehet érdemes várnunk még, hátha fészliftelik, lejjebb ültetik, mittudomén. Valamit kezdenek vele, és úgy megtetszik.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 15:29:54 // 18298
Passz, az RDE bevezetéssel függ össze, már nem tudom hol olvastam pontosan. A lényeg, hogy a norma határérték ugyanaz marad, csak a mérési körülmények változnak több lépcsőben. A Eu6d final-nál ha jól emlékszem a real driving emission 20%-ban térhet el a laborban mért értéktől. A labor mérésnek kell a 80mg/km-t teljesíteni, ettől egész eddig 40%(?) eltérést engedtek, már csak 20-at.
R33Z2020-12-16 15:07:10 // 18297
2017-es 2.0 Giu-m nagyon jól ment, rendkívül elégedett voltam vele. Az biztosan kamu 200 lóerő volt, ahogy az elejétől kezdve mondtam is. Volt (van) az 220+ simán...
Főleg a reakció különös nekem, ahogy az RWD megindul, akár sima álló helyzetből is, nem forszírozva. Nagyon ügyesen programozott motor/váltó, jól megválasztott turbó, forgós blokk. Talán ebben van szerepe a karbon kardánnak is.

A MY2020 Stelvio, hiába, hogy 280HP normál kigyorsításnál nem tud úgy megindulni, mint a 2017-es 200 lovas Giu. Nagyobb a töltőnyomás, picit több idő kell, hogy felpörögjön a turbó, és persze a hajtáslánc, tömeg. Mostanra van már benne 3000 km, ugyanúgy precízen, gyár ajánlásának megfelelően járattam be, ahogy a többit is, szintén szigorúan 100-as benya, stb. Végre kipróbáltam a fékkel fogott álló rajtos gyorsulását. Meglepően komoly! Megkockáztatom, hogy a három közül ez tudja a legnagyobb max G-t. Nyilván a másik kettő erősebb, de a Veloce max. G induláskor nagyon odab@sz. Hétvégén lemérem ezt is ha száraz út lesz. Érzésre esélyes, hogy tudja a gyári 5,7s adatot. Ha hozza, akkor viszont a 2020 nem feltétlenül gyengébb, mint az elődök. Amúgy meg katalógusadat. Giuliánál megállsz, rálépsz a gázra, ~0,5 sec a katalógusadathoz. Stelvio esetében szerintem van 2sec különbség is, a sima és procedúrás gyorsulásnál. Összességében azért ez a kombó menet közben jobban megy a 200 lovas Giu-tól, 60-100-ról komolyan meg tud lendülni, gyorsan eléri a 200at. A hangja az E6D szigorítások ellenére, jobb, morcosabb. Teljesen kétarcú kocsi, normál használatban csendes, finom, luxusautó. Aztán ha menni kell, akkor meg előjön a gyönyörű hang, és gyorsan forgatja le a fokozatokat. SUV jelzővel "óvatosan" illetném, inkább sportkombi ez. SUV elleneseknek is érdemes adni egy esélyt, hátha :)
RomeoOne2020-12-16 14:54:44 // 18296
Ezeket az értékeket hol találtad? Én, ha megnézem ezt az összefoglaló táblázatot, semmi iylesmit nem tudok kiolvasni belőle.
Selmak2020-12-16 13:33:05 // 18295
A Multiair lehetővé teszi a "belső kipufogógáz visszavezetést" ezért nincs EGR szelepük.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 13:24:05 // 18294
Majd kiderül, a NOx kibocsátásnak 140g/km-ről 100 körülre kell csökkenni valós körülmények között. Az nem kevés különbség. És általában a NOx csökkenés hatásfok rontással jön össze. Már az is nagy dolog, hogy az Alfa meg tudta eddig oldani EGR nélkül pusztán a M. air technikával.
RomeoOne2020-12-16 12:31:37 // 18293
Érdemibb változást csak az E6B -> E6D váltás hozott szerintem, ha változik is valami, az minimális lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-16 12:13:11 // 18292
Kicsit olvasgattam. ha minden igaz, a 2.0 motor változott pár dologban az első széria óta. Talán valakinek érdekes lehet rajtam kívül is :-)
Pl kikerült belőle (az addig sem használt) EGR és a légtömegmérő is. A GPF bevezetésével a 280 lovas verziók tényleges 280 lóerőre "gyengültek" úgy, hogy közben nagyobb turbót és némi nyomásnövelést is kaptak. A gyári 400nm nyomaték helyett még mindig tudnak 430-at. Azért jól meg van erőszakolva ez a motor is már, de még mindig tisztességes amit tud.
Érdekes módon a 200 lovas teljesítménye nem csökkent, 230 lóerőt mértek mindegyiken. Némi nyomatékot vesztett, de a gyári 330 helyett a Squadra szerint még mindig tudja a 370-et. Kíváncsi leszek, hogy a MY21-es autókon változik e valami.
leopop32020-12-15 23:44:46 // 18291
Holnap én is megkeresem az enyéim kíváncsi leszek 😁
Liquid2020-12-15 20:25:01 // 18290
Szerintem csak annyi volt, hogy beszéltetek róla otthon nem sokkal előtte és azt az ismeretet kamatoztatták élőben :)
tdemeter2020-12-15 15:57:21 // 18289
Haha, erre nem is emléxem:) Pedig szeretik az autókat, de tényleg más érdekli őket egy autóban mint minket érdekelt annó.
RomeoOne2020-12-15 13:29:27 // 18288
Piritu - 1.000.0002020-12-14 22:35:07 // 18286
Megkerestem, az Alfás autóskártyán sincs :-)

Először a Mediterrán Party-n találkoztam vele 12.augusztus 4-én.
leopop32020-12-14 22:16:15 // 18285
Kiskori autós kártyáimon nekem sem volt pedig annyira nem volt az régen 99 ben születtem 😅
leopop32020-12-14 22:13:11 // 18284
Igen ezért nem is értem :/
Liquid2020-12-14 21:38:42 // 18283
igen az is EUR2-es volt, műanyag fedeles, 114Kw-os
Piritu - 1.000.0002020-12-14 21:29:11 // 18282
Gyanúm hogy ez is a média (meg a net) eredménye.
Anno az autós kártyában nem voltak ilyen adatok.
77-ben amikor megkaptam valami nagy eseményre a Leiner Autótípusok könyvét nagyon meglepődtem hogy mennyi adat van benne egy-egy autóról. Ilyesmi abban se volt...
Piritu - 1.000.0002020-12-14 21:24:46 // 18281
:-)
A te 156-od is 98-as volt (gyanítom az is euro2) de ahogy néztem a képeket az már a műanyag fedeles verzió volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-14 21:22:03 // 18280
Pedig az lenne a normális ha a majom a fán, a bantu Afrikában maradna mi meg lehúzzuk a budit :))) Ez lesz a civilizáció vége ami van..
Liquid2020-12-14 21:08:20 // 18279
Najó akkor már volt, pedig milyen jól hangzott :)
Liquid2020-12-14 20:51:52 // 18277
Akkoriban nemsoksemmi EURO besorolás volt :) Max. szabályozatlan katalizátor :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.