Fórum >> Típusok >> Giulia

G-MANN🍀2020-11-29 15:40:24 // 17971
Nekem Pirelli PZeroAR imádom, Bazsinak Bridgestone, az is álom. Ha csere, akár Michelin, gondolom az is álom🤟😁
Hg - FittSport2020-11-29 14:59:51 // 17970
A gyári Bridgestone 45 ezret bírt, nem sokszor feszegettem a határait.
sas-1592020-11-29 14:14:25 // 17969
Bridgestone nekem is bevált nagyon. 20 e km van az autóban.
Abból volt egy téli gumis szezon is.
Giuntini2020-11-29 13:28:37 // 17968
Bocs, de mit jelent a gyári? Neked Bridgestone-al szerelték, van akinek Pirelli-vel, stb...
Ha valakinek a tartósság a fő szempont, akkor a Michelin Primacy a legjobb választás. Ha a sportosság, akkor a Michelin Pilot Sport-ot ajánlanám!
zümi1662020-11-29 11:45:38 // 17967
Én maradnék a gyári guminál, amivel kijött, a Bridgestone-nál. Nekem eddig bevált, bár még csak 2700 km.-t mentem velük.
Szerintem ráérsz majd jövő év elején nézelődni.
Hg - FittSport2020-11-29 00:21:58 // 17966
Sziasztok! Gumi választással kapcsolatban (Giulia Veloce) kérnek segítséget, ha vannak ötletek. Nyári abroncsrol lenne szó. Kérdéseim:
Érdemes most megvenni vlmi akciosat, vagy várják jövő tavaszig?
Gyártóbol melyiket? (En Pirelli, Michelin amire gondoltam)
Jelenlegi méret a nyári felnin 225/40 19 elől és 255/35 19 hátul.

Köszönök minden hasznos tanácsot. G.
Piritu - 1.000.0002020-11-27 18:00:49 // 17963
régen volt kép...
leopop32020-11-27 14:29:45 // 17962
Sokat szoktam vele beszélni hihetetlenül vágja a témát pedig nem idős...
Szeritnem is jó motor nem azért mondtam bármit is mert ne szeretném :)
Sőt sajnos ilyet már egyáltalán nem fognak csinálni :/
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 13:53:01 // 17961
Ez így hiteles.XD A 2.4 körül nincs már semmi, akik megijedtek már eladták. :-P Én nem venném más motorral.
leopop32020-11-27 12:41:07 // 17960
Igen nem is olyan régen magyarázta el a szerelőm ezt az egész dolgot ami a 2.4 körül van.
Illetve neki is az van csak elég szépen felhúzva.
leopop32020-11-27 12:39:14 // 17959
Igen bocsi csak először felre értettem.
Teljesen igazad van a dízelnek pont ez a lényege :)
Hát csak vissza kell alakítani euro 3 ra plusz az összes gátló cuccot kivenni, úgy meg is szűnik a baj.
Illetve igen pont akkor rúgják az öngólt amikor rontják a hatásfokát:)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 12:22:27 // 17958
Ezt írom, a NOx kibocsátás csökkentése miatt van így. Csakhogy ez a világ baromsága. A dízel lényege a jó hatásfok. Viszont a jó hatásfokon üzemelő dízel sok NOx-ot termel. Tehát lerontjuk a hatásfokát, mert akkor tiszta üzemű lesz. Logikus, nem?
leopop32020-11-27 12:12:09 // 17957
Azaz akkor ismerős a szitu napi szinten jönnek az ilyen üzik :DD
leopop32020-11-27 12:10:51 // 17956
Ezt én sem tudom de valószínűleg nem is fogják egyszerűen ilyen “szarokbele” hozzáállásük van sajnos a konszernen belül.

Haverom mondta hogy ő egyedileg újratervezteti és gyártatja majd a hűtőrendszer részeit mert szerinte az kevésbé szopó :DD

Árban nem tudom hogy nézne ki de ha jó és működőképes a dolog én is megcsináltatom :DD
denil12020-11-27 12:10:26 // 17955
Ismerős szitu.
Néha amikor vki beír a FB csoportba,h nagyon jó állapotú 159-et keres és tudja,h nem olcsó így hajlandó fizetni érte, akkor néha felteszem az enyémet kíváncsiságból.
Aztán mindig kiderül, hogy az elképzelés nagyon messze áll a realitásoktól :)
RomeoOne2020-11-27 12:09:25 // 17954
Miért az EU4-es normának való megfelelőség miatt van ott a nagy hő? :) Tudod pl. hogy mi az, ami nagy hőnél képződik, kis hőnél meg nem és eléggé harap arra is az EU norma?
Értetted egyáltalán azokat az ábrákat, amiket Gyuri berakott? :D
leopop32020-11-27 12:07:58 // 17953
Ha tudnád hány ilyen üzenetet kapok instan, facebookon,emailben hogy láttam a Brerás videómat és hogy ők ilyen autót szeretnének “mindig erről álmodtak” bla bla bla aztán ha csak a vezérműlánc cserét elmondom nekik mennyi hirtelen már egyik sem akar :DD
Ja meg persze az általad említett áron nézik őket :D
denil12020-11-27 12:05:01 // 17952
Csak azt nem értem,hogy ezt miért ilyen nehéz megoldani?
Ez minimum 13 éves probléma és széles körben ismert.
denil12020-11-27 12:03:16 // 17951
Pedig biztos vagyok benne, hogy nem azonos problémák jöttek elő nálunk :)
A lényeg,h akkor látszódik,h a 159 valóban nem egy olcsó autó, sosem volt.
És ahogy öregszik, nem válik olcsóbbá.

Ezeket a számokat szívesen megmutatnám azoknak akik 1.2-1.5 között néznek 159-eket,h "jó lesz az" majd apránként rendbehozom...hát persze :DD
leopop32020-11-27 12:01:27 // 17950
Igen ez FIAT konszern betegség sajnos :/
Liquid2020-11-27 11:57:09 // 17949
Nagyon durva, hogy nekem is pont 67ft/km a költségem :)
denil12020-11-27 11:55:17 // 17948
Én azt mondanám, hogy ez nem Alfa betegség, hanem Fiat konszersz betegség.
Ugyanez a probléma (hűtökör, bilincsek stb. ) megvolt a Bravoban is, sőt lehetett tudni, hogy már a gyárból úgy jönnek ki, hogy azt azonnal cserélni kell.

Szinte minden Bravosnak meg kellett anno tenni akiket én ismertem a fórumról.
Ha jól tudom talán Puntónál is volt ilyen gebasz vmelyik verziónál.
denil12020-11-27 11:53:22 // 17947
Érdekes téma a 159 és a hengerfejes probléma.
Én amennyire utánaolvastam és tudom, valóban a hősokk az amivel nem számoltak eléggé "luigiék" a gyárban. Bármennyire is imádom a 159-et és tenném el vitrinbe, ez az egy probléma amit nem tudok nekik megbocsátani.
Volt F astrám még tinó koromban, ott a hengerfej probléma szinte széria volt, de azt kb. összekalapálták 50k Ft-ból.

A blogomon van is kép róla, nálam nem repedt át a gát, tul.képpen a véletlennek volt köszönhető, hogy amikor a tőcsavarokkal problémáztunk ( másik gyerekbetegség a hősokk miatt ), akkor észrevettük,h már elindult a repedés. Meg lett csinálva, de ki tudja meddig lesz jó.

Mindegyik jármű ami van ( akár motor, akár autó ) minden költésem vezetve van és átülve egy majdnem új 150Tjet Bravoból, nagyon jól lehet látni, hogy a 159-es költsége pontosan 2x annyi mint a Fiaté. Persze nem is egy kategória és az sem mindegy, hogy ebben már benne van az,h kellett vennem 8 gumit, felniket, hengerfejeztem, turbó felújítattam, fényeztettem, magasabb adók stb.

Abban bízok, hogy a Giunak a fentartása ( márcsak azért is mert sokkal kevesebb km-rel fogom megvenni ) olcsóbb lesz mint a 159-é.
Összehasonlításul, én eléggé keveset megyek az autóval de így néznek ki a számok:

159:
Futott évek: 5.5 év
Megtett km:84.000
Fogyasztás: 8.3L ( kúton mért )
Napidíj: 2762Ft
Km költség: 67Ft
Km/1L üzemanyag: 12km
leopop32020-11-27 11:51:41 // 17946
*fűtés cső csak a telefon kicserélte
leopop32020-11-27 11:50:16 // 17945
Igen de éppen a nagy hő pont azért termelődik mert meg kell felelnie az Euro 4 es normának.
Ha nem kéne akkor ott nem lenne nagy hő.
Illetve a hűtőkörben a rossz műanyagok nem csak a 2.4 nél okozhatnak hibát hanem sajnos az összes 939 es Alfát érinti. Mindegyiknek sajnos ez a fos műanyag tartálya van illetve ezek a gagyi hűtőcsövei.
Ismersős körömből 3.2 Brerán 2 vízcső is szétrobbant. Kiegyenlítő tartályt is kellett rajta cserélni.
2.2 Brerán a haveromnak már egy rakat csövet kellett cserélni. Plusz a hűtéscső egy tipikus hibája a 2.2- nek ott eresztett nekem is és mind a 4 ismerősömnek is aki 2.2 Brerát hajt. Illetve a kiegyenlítő tartály cserét nálam is kellett már.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 11:20:32 // 17944
Elvileg 180 foknál. Ilyen ábrát találtam, a lényeg látszik :-) Ahol a piros vonal van, kb oda el volt tolva az EOI mondjuk 140-160-as tempón.
Liquid2020-11-27 11:12:43 // 17943
Igen én is így látom, 1a 156-147-GT jó értelemben "egyszerűbb technika" és jelentősen olcsóbb a fenntartása, a 159 azért nagy majom..
RomeoOne2020-11-27 11:10:19 // 17942
Itt az alsó ábrán a melyik főtengelyállásnál van a dugattyú a felső holtponton?
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 11:02:29 // 17941
Ezen az EU norma dolgon gondolkoztam eleget, erről sem vagyok 100%-ig meggyőzve, nem látom, hogy milyen paramétere lesz jobb tőle. A NOx elméletileg csökkenthető így, de csakis kormolás és CO2 növekedés árán. A kormolásra lehet legyinteni, hogy majd megfogja a dpf, de a co2 egy kulcs paraméter volt már az EU-IV-nél is.

A gyengébb anyag kb az utolsó indok, ha már nem tudunk jobbat kitalálni. Ahogy Zolibácsi is mondja, a hűtőkörben vannak eltörős műanyagok. A 2.4-ek nagy része úgy lesz hengerfejes, hogy elfolyik a vize. Mert vagy a légtelenítő csavar, vagy a kiegyenlítő tartály visszafolyója, valami letörik. Mitől? Rossz a műanyag is biztos. Plusz a rohadt nagy hősokktól amit ismétlődően kap a motortérben. A leömlő csavarok sem véletlenül törtek anno. Ez mind mind hősokk következménye. Én kb az első hosszabb utamon felfigyeltem rá, hogy nem normális az a hő ami a motortérből kiáramlik. Brutális forróság különösebb hajtás nélkül is.
Tessék, itt a know how :-)
Zolibácsi2020-11-27 10:43:49 // 17940
elém tették az én hengerfejemet és az újat amit vettem rá, érezhető súlykülönbség volt az új javára. Na de nem offolok többet. Azóta is megy a kocsi az új tulajnál, csak olajcserére viszik és az én lelkem is nyugodt.
leopop32020-11-27 10:39:33 // 17939
Igen teljesen egyetértek ebben hogy szoftveres probléma is van de az meg nem is szoftveres probéla sajnos hanem EU norma miatt ilyen sajnos ezért lesz tul nagy hő ott :/
Plusz rájön még a gyengébb anyag is.
Zolibácsi2020-11-27 10:37:59 // 17938
Szerintem konstrukciós hibák tömkelege. Szoftveres csak egy oldal, vizkőr számtalan helyen tud sérülni/öregedni, aztán nincs normális műszer a kocsiban ami megvédene a bajtól stb.
Visszaülve GT be itt is vannak borzasztó, elkeserítő hibák, pl hogy nincs új olajhűtő, csak bontott, abból is a 4. van a kocsin, Xenon lámpák és mosós lökhárítók aranyárban mennek. De legalább van aftermarket piac rá, hogy 156/147/GT autókat életben tartsák, csak hát ezekért is pénzt kérnek :-)
öreg 1.9 jtd 156-147 autók még menni fognak mikor a 159-ek már kikopnak a piacról szerintem és nem azért mert rosszabb a 159, csak sokkal költségesebb az életben tartásuk.
leopop32020-11-27 10:37:02 // 17937
A 166-é nem abból van
leopop32020-11-27 10:35:47 // 17936
Teljesen igazad van
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-27 10:34:23 // 17935
sajnos egyre több márkánál kapom azt a választ : "az alkatrész utánpótlás nélkül megszűnt" szóval nem egyedi eset....
szerintem sem csak anyaghiba...
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-27 10:20:56 // 17934
A hengerfej téma ennél lényegesen bonyolultabb és sokkal kevésbé lenne probléma, ha lenne alkatrész :-) Értem én, hogy 166-é, de az sincs új. Innentől pedig mókolás, nem rendes javítás. Mert amúgy egy hengerfejezésnek eleve nem kéne ekkora hisztinek lenni. Ez sajnos tényleges probléma, hogy a Fiat konszern nem biztosítja a már nem aktuális modelljeihez az alkatrész utánpótlást. Lehet vadászni eBayen.

(Az más kérdés, hogy a hengerfej ügy szerintem sokkal kevésbé anyagminőség probléma, mint szoftveres gond. Lehet persze, hogy mindkettő de az számomra bizonyított tény, hogy rengeteg üzemanyag ég el feleslegesen, rosszkor, plusz hőt termelve a hengerekben. )
Attis2020-11-27 09:54:32 // 17933
Te nem mezei vásárló, hanem elkötelezett alfás vásárló vagy :)
Piritu - 1.000.0002020-11-27 09:31:02 // 17932
Szerintem nem nagyon találsz olyan alkatrészt ami nem újrahasznosított anyagból lenne...
Az újraolvasztás után olyan minőséget állítanak be amilyet akarnak.
A régebbi Fiatok, Alfák mondjuk új lemezből voltak mégis elrohadtak, csak az az oroszoktól jött :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-27 08:46:50 // 17931
akkor én most ne vegyek semmilyen autót? :)))
Attis2020-11-27 08:41:18 // 17930
Ez is vicc kategória. Nem volt és nincs a 159-hez hengerfej. És akkor kezdődik a buhera, hogy mi jó rá (még ha minőségben tényleg tartósabb is a 166 hengerfeje). Ha én mezei autóvásárló lennék és egyszer már belefutottam ilyenbe, biztos hogy többet nem vennék tőlük autót.
Remélem Giulia/Stelvio fronton, már változott a szemlélet, mert ha nem, akkor az végtelenül szomorú lenne...
leopop32020-11-27 08:01:07 // 17929
Bölcsővel
leopop32020-11-27 08:00:26 // 17928
De nem a 159ét kell feltenni utána hanem a 166-ét azt mondják mert az erősebb anyagból van.
Elvileg valamilyen újrahasznosított anyagból van a hengerfeje a 159 2.4 nek azért rossz. A bölcső el ugyanez a helyzet az is egy újrahasznosított anyagból van.
Zolibácsi2020-11-27 07:04:56 // 17927
Hát igen, ha lett volna biztosítva a 159 2.4 jtdm hez az alkatrész utánpótlás akkor nem adom el. De mivel ismerem magamat hogy milyen szerencsés vagyok, nem kockáztattam volna meg még egy hengerfejezest :)
Attis2020-11-26 23:34:26 // 17926
Több, mint 20 éves már a 156-os. Pont abban az időben jött ki, amikor minden autógyár spórolt mindenen. Még a Mercedes is. Nem rosszabb autók azok, mint a konkurenciáé, de az hogy sokat kell várni a (garanciális) javításokra, mert ő méltósága drága FIAT nem hajlandó alkatrész szállítani nonszensz. Hozzáállásuk a mai napig nem változott, fel nem tudom fogni ésszel hogy lehet az, hogy egy 159-eshez is vagy lehet rendelni valamit vagy nem. Pedig azok még nem olyan régiek. Ez a "sz@rok bele" hozzáállás nagyon nem tetszik az oldalukról.
RomeoOne2020-11-26 22:09:07 // 17925
Igen, csak akkor nincs mit csodálkozni azon, hogy nem mennek az eladások. Új autót senki nem ezért vesz. És kétlem, hogy az Alfa is úgy reklámozta volna anno a 156-ot, hogy ez egy hobbi/foglalkozós autó, úgy vegyétek, emberek...
VKG699!!! (4x156+75)2020-11-26 21:48:31 // 17924
Figyelj, nem hogy az átlagjóska, de az amorés TS-t használó cartársak jelentős része is belefutott már motorhibába. A jts-esek is, legyen az GM vagy 2.0...

Ez tény. És akkor az még nem futómű/rohadás/elektronika...

Nem sokan fognak 8 ezrenként olajat cserélni, 100 ezrenként kartert leszedni és hajtórúdcsapágyat cserélni, olajozófúvókákkal bíbelődni... és ez így volt 20 éve is.

Szerintem csak nagyon sokan nem akarnak "hobbiautót" használni a mindennapokban, és nem mindenkinek van kapacitása bekoszolni a kezét. Ezért használják utánanézés nélkül.

De ettől még a 156 (és a platform többi autója) nagyon jó kis autó. Könnyű, fürge, elképesztően közvetlen a kormánya, és még akár egy TS-sel is élvezhető.

Aki ezt keresi egy autóban, és elfogadja, hogy bizony foglalkozni kell vele, az szeretni fogja. Mindenki más gyűlölni. És bizony ez a szűkebb vásàrlóközönség...
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 15:56:37 // 17923
Kiváncsi vagyok, hogy bejön e. Nekem sokkal szimpatikusabb az apró részletekig legózható konfig. És úgy gondolom hamarabb is csábul el az ember egy kis plusz költekezésre, ha nem egymilla csomagban egy Veloce belső és kész, hanem 300 az ülés, 70 a deréktámasz, 200 hogy fűthető és elektromos legyen. 70 egy választható fabetét, 200 egy más színű bőr, még 100 egy tetőkárpit. Lehet többet költ az ember a végére. És egy biztos, hogy sokkal elégedettebben nyomja meg a végén az entert. Nem marad ott az, hogy egy kisebb vagyonért végül is kompromisszumos maradt.
Mi az életért kell a sperr diffihez az állítható futóművet hozzálinkelni? 750e volt egyben anno amíg lehetett választani. Adják külön 400-ért az egyiket, 400-ért a másikat.
És akkor még azt hagyjuk is, hogy a telefontükrözést viszont extraként kell megvenni. Na pl az viszont a minimum szint, ne 100e felárért legyen már benne szerintem. Mindenki tudja, hogy filléres elektronika, nem kéne hogy tétel legyen.
Nekem a BMW konfigurátora attól függetlenül, hogy sosem ülnék ilyen autóba, tetszik. A felszereltségek tartalma számomra logikusabb, valahogy pont olyan dolgokat tartalmaz, ami kéne. Se többet, se kevesebbet. Jobban ismerik a potenciális vevőkör igényeit. Ha nem bmw lenne az a hármas touring amit konfigoltam, hanem mondjuk egy Alfa, akkor igen közel állnék a vásárláshoz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-26 15:43:52 // 17922
A Ron's Rides rendszeresen mutat be különböző felszereltségű Giulát, volt köztük RWD sportüléssel, náluk a Sprint felszereltség pl elérhető. Lehet hogy csak volt..
Én azt érzem, hogy már csak ilyen megkötésekkel (gyártás optimalizálás) bírnak árban úgy ahogy versenyképesek maradni. Itt nálunk nagyon olcsó, cserébe nincs mozgástér konfigurációban. A bmw-t nem néztem külföldön, de nem tartom kizártnak, hogy nyomják lefelé az árat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.