Kazes☻2015-06-26 22:31:21 // 612
:)
GTPeti2015-06-26 20:02:55 // 611
Ez az. Alakul a Requirements List. A végén pedig elküldjük Marchionne-nak. :)
LacUS2015-06-26 20:00:27 // 610
És amikor eléri az 500e, gariban újra cserélik :D :D
GTPeti2015-06-26 19:47:05 // 609
Azt kihagytad, hogy legalább 500ekm-t várunk el megbontás nélkül. ;)
BeeGee2015-06-26 19:29:41 // 608
Egy litert fogyasztó 1.6 triplaturbós jtd-vel, 300LEvel ami kerül 10.000 euróba újonan, a köt szerviz meg 1000 ft ba :)
Igazad van, ezek full hüjék hogy erre nem jöttek rá... :))
Igazad van, ezek full hüjék hogy erre nem jöttek rá... :))
Dömpi (il dottore)2015-06-26 17:59:22 // 607
Bocsi "msd", ezt mesa-nak szántam, csak mérgemben benéztem a nicknevet.
GTPeti2015-06-26 17:57:51 // 606
GTPeti2015-06-26 17:53:11 // 605
Én arról beszélek. :) A Giu új 2.2-es dízeléről. Most látom, hogy ti meg nem. Ja, oké. :D
Speed2015-06-26 16:59:13 // 604
Félre értés ne legyen, szép is jó is. Biztos nem szívesen szállnék ki belőle. Csak szerintem egy picit lehettek volna merészebbek.
Giuntini2015-06-26 16:31:16 // 603
Osztom!
Dömpi (il dottore)2015-06-26 16:15:15 // 602
Giuntini2015-06-26 16:12:32 // 601
Én örülök, hogy ilyen lett a Giulia! Ez az autó tetszeni fog a német autó imádóknak is. Szerintem az Alfa megtalálta az utat, amivel autót el lehet adni manapság. Megmaradt egyedinek, de mégis jobban elfogadható. Kíváncsi leszek majd az eladásokra. Az 510 Le-s motor, pedig reklám értékű. Lám az Alfának is van egy M3 verő nagyágyúja! Ez a lényeg. Gyanítom, hogy az Alfa akármilyen über sportkocsit hozott létre, a német autós újságírók soha nem fogjál elismerni, hogy jobb mint egy M3, RS4 vagy C63 AMG.
Piritu - 1.000.0002015-06-26 15:15:58 // 600
Nem átütni kell - mint már többen is írták - hanem eladni.
A 4C-ből hányat adtak el Mo-n? (Karbonos négyajtósból se fogyna több, mert drága lenne.) Várjuk meg, hogy a Giulia-ból hányat adnak el. Ha tényleg becsúszik 10 alá a kisebb modellek ára, gyanúm hogy jóval többet. A sikert nem az erős autók hozzák, hanem a jó alapmotorok. Igen, az akár egy duplaturbós 2 literes négyhengeres is lehet. (A csodaszép 156-ból is gyanúm, hogy 1,6TS-ből és 1,9 JTD-ből adták el a legtöbbet, az hozta a sikert, nem a 3,2V6.)
A bevétel dönt, hogy mint márka túlélünk-e, nem az átütés.
A 4C-ből hányat adtak el Mo-n? (Karbonos négyajtósból se fogyna több, mert drága lenne.) Várjuk meg, hogy a Giulia-ból hányat adnak el. Ha tényleg becsúszik 10 alá a kisebb modellek ára, gyanúm hogy jóval többet. A sikert nem az erős autók hozzák, hanem a jó alapmotorok. Igen, az akár egy duplaturbós 2 literes négyhengeres is lehet. (A csodaszép 156-ból is gyanúm, hogy 1,6TS-ből és 1,9 JTD-ből adták el a legtöbbet, az hozta a sikert, nem a 3,2V6.)
A bevétel dönt, hogy mint márka túlélünk-e, nem az átütés.
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 15:07:04 // 599
Yess...ezt várom én is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 15:05:57 // 598
Ez akkor volt, amikor a dízel pedig adagolós, örvénykamrás. Kéz a kézben bonyolódnak mind a benzin, mind a dízel motorok, nincs ezen mit rágódni.
A TD-re naponta csodálkozok rá és felteszem a kérdést magamban, hogy mi szükség ennél többre? Egy 19 éves 130e-t futott autó, mint egy ufó. Beülsz és tudod mennyire jó volt 1996-ban annak aki ezt kihozta a szalonból.
És bőven nem ez volt az akkori adagolós technika csúcsa, de az autógyártás csúcsa sem :-). Mivel jobb egy mai városban kerregős downsizing áldozat mini turbódízel ugyanennyi lóerővel sok bonyolult technológiával? Elárulom, hogy semmivel. Nyilván kevésbé zörög belül egy új autó, de ez is csak addig tart míg elhagyod a város táblát. Onnantól egy viccnek érződik a sok kis franc 1.4 dízel.
És mennyire elmosódik a modern technika összes előnye. Igen, persze, amikor épp a TD-vel rohangálok, akkor elnézően mosolyognak a "modern" autókból, amiknek az átlagéletkora mondjuk 10 év, és kb ez az egy ütőkártyája van a mai autóiparnak. Ciki régi autóban ülni, mert azt sugározza, hogy lúzer vagy.
A TD-re naponta csodálkozok rá és felteszem a kérdést magamban, hogy mi szükség ennél többre? Egy 19 éves 130e-t futott autó, mint egy ufó. Beülsz és tudod mennyire jó volt 1996-ban annak aki ezt kihozta a szalonból.
És bőven nem ez volt az akkori adagolós technika csúcsa, de az autógyártás csúcsa sem :-). Mivel jobb egy mai városban kerregős downsizing áldozat mini turbódízel ugyanennyi lóerővel sok bonyolult technológiával? Elárulom, hogy semmivel. Nyilván kevésbé zörög belül egy új autó, de ez is csak addig tart míg elhagyod a város táblát. Onnantól egy viccnek érződik a sok kis franc 1.4 dízel.
És mennyire elmosódik a modern technika összes előnye. Igen, persze, amikor épp a TD-vel rohangálok, akkor elnézően mosolyognak a "modern" autókból, amiknek az átlagéletkora mondjuk 10 év, és kb ez az egy ütőkártyája van a mai autóiparnak. Ciki régi autóban ülni, mert azt sugározza, hogy lúzer vagy.
.......................2015-06-26 15:04:04 // 597
százszor leírtam ,hogy a 4C mintára egy carbon lightweight Sedant kellett volna csinálni
az átütö lett volna
de egy biturbo motorra alapozni a sikert?
az átütö lett volna
de egy biturbo motorra alapozni a sikert?
Piritu - 1.000.0002015-06-26 15:03:35 // 596
Akkor most már rajzolhatnál is valamit a táccspaddal :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 15:00:16 // 595
kicsit szétoffoltuk a topicot....én örülök, főleg hogy lesz biturbós 300 lovas benyás is :)
Piritu - 1.000.0002015-06-26 14:56:17 // 594
Szerintem nincs gond azzal később se, csak tudomásul kell venni, hogy pénzbe kerül. Mint ahogy a prius akkuja is egy idő után. Ha ugyan annyi Ft-ot szánsz rá km-enként később is, mint az első 150 ezren, akkor gondtalan életed lesz :-))
Piritu - 1.000.0002015-06-26 14:51:58 // 593
"kritizálni könnyü" - kb két oldal óta ezt teszed, erre próbáltam utalni.
Okosat nem mondani kell, hanem csinálni.
Az Alfa meglépett egy - szerintem - nagy húzást. Ráadásul elsőre a csúcsmodellt mutatta be. Többet nem tudunk, sőt a bemutatott autó csomagtartóját sem láttuk. Mi alapján dönthetünk, hogy ez így nem jó, mást kellene csinálni? A vezetőség így döntött, ebbe tolták a pénzt. Meg még sok minden másba, amiről szintén nem tudunk semmit. Cserébe hasznot várnak.
Az hogy ez okos volt-e vagy sem a vásárlók döntik el, nem mi itt egy piaci szempontból jelentéktelen honlapon.
Dőljünk hátra és várjuk meg, hogy mi lesz belőle. Nem kell még rohanni, egyenlőre nem lehet megrendelni.
Okosat nem mondani kell, hanem csinálni.
Az Alfa meglépett egy - szerintem - nagy húzást. Ráadásul elsőre a csúcsmodellt mutatta be. Többet nem tudunk, sőt a bemutatott autó csomagtartóját sem láttuk. Mi alapján dönthetünk, hogy ez így nem jó, mást kellene csinálni? A vezetőség így döntött, ebbe tolták a pénzt. Meg még sok minden másba, amiről szintén nem tudunk semmit. Cserébe hasznot várnak.
Az hogy ez okos volt-e vagy sem a vásárlók döntik el, nem mi itt egy piaci szempontból jelentéktelen honlapon.
Dőljünk hátra és várjuk meg, hogy mi lesz belőle. Nem kell még rohanni, egyenlőre nem lehet megrendelni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 14:44:04 // 592
sok sikert hozzá :) a dejzel akkor jó ha kevés méterrel veszed és 150e-nél eladod....
Piritu - 1.000.0002015-06-26 14:41:38 // 591
Jelenleg két konkrét motorról beszélünk, hogy nincs köztük különbség erőben. Pedig van. Az egyikbe bepakolhatsz még 50 lovat, a másikba nem. Az egyikben van még potenciál, amit sokan ki is használnak. A másikban már nem sok.
De ennek még mindig semmi köze a Giulia-hoz.
De ennek még mindig semmi köze a Giulia-hoz.
Jimmi T.2015-06-26 14:40:43 // 590
az Alfa nem egy racionális döntés, ahogy nem is egyszerűen a helyzetváltoztatás eszköze. amíg van elégethető benzin a földön egy " petrolhead " miért beszél mindenféle villanyos szarról ? arra ott vannak a japó förmedvények. aki spórolni akar az nem vesz alfát. aki meg annyira jól keres, ne sírjon hogy drága a benya !
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 14:39:10 // 589
akkor rakjuk helyére a dolgokat :)
Mi nincs a TBi-ben: porlasztó, EGR, magasnyomású, változó szívósor...ami van 2db lambdaszonda, kettőstömegű, injektor ...
Mi nincs a TBi-ben: porlasztó, EGR, magasnyomású, változó szívósor...ami van 2db lambdaszonda, kettőstömegű, injektor ...
Jimmi T.2015-06-26 14:38:43 // 588
molto buono :-)
.......................2015-06-26 14:38:20 // 587
ha tudsz okosabbat akkor modnj egyet :)
kritizálni könnyü
kritizálni könnyü
.......................2015-06-26 14:37:47 // 586
ne feledjük ,hogy a 2,4 200 lovas már egy húzott motor
a 175 lovas 20V 2,4 jtdm böl lett gyarilag tuningolva
a 175 lovas 20V 2,4 jtdm böl lett gyarilag tuningolva
.......................2015-06-26 14:34:35 // 585
most jön a legjobb a TBI ( ami már annyira megy)
0-1000m
28,9 sec
kemény 0,3 másodpercel gyorsabb mint a 2,4
TBi 0-1000m
0-1000m
28,9 sec
kemény 0,3 másodpercel gyorsabb mint a 2,4
TBi 0-1000m
GabCsi2015-06-26 14:34:28 // 584
Pohártartó van-e benne ?
Mert ha nincs, kidobott pénz...
Mert ha nincs, kidobott pénz...
GTPeti2015-06-26 14:34:03 // 583
Szerintem a gyári motorok bizonyos mértékig egyre inkább tuningoltnak tekinthetőek. Lépésről-lépésre emelik a teljesítményt, ahogy az évek telnek. A változtatások sok esetben nem számottevőek (javítsatok ki, ha tévedek). Ezért vagyok én olyan véleményen, hogy egy eleve nagy literteljesítményű motort nem biztos, hogy célszerű egy 1.9 8V-nál megszokott mértékben továbbhúzni.
Piritu - 1.000.0002015-06-26 14:32:35 // 582
Csodálom, hogy még nem rabolt el egyetlen autógyár sem stratégiai tanácsadónak :-DD
Piritu - 1.000.0002015-06-26 14:31:26 // 581
És a 2,2.t meddig tudja húzni a csippes barátod? Máris nem minimális a különbség...
.......................2015-06-26 14:28:21 // 580
erö?
0-1000m gyosulásban a 159 ben
a 2,2 jts 29,6 sec
a 2,4 jtdm 29,2 sec
alfa159 technik
minimális a külömbség
0-1000m gyosulásban a 159 ben
a 2,2 jts 29,6 sec
a 2,4 jtdm 29,2 sec
alfa159 technik
minimális a külömbség
.......................2015-06-26 14:18:12 // 579
igen egy 1,6 jtdm + hybrid például egy jó megoldás lenne
így autópályán keveset enne,és ha kell a kraft ott lenne a villany hajtás
mondjuk városban plug in hybridként is üzemelhetne
a mi helyzetünkben MA egy ilyen autó lenne a legracionálisabb
nem egy 510 lovas benzines
így autópályán keveset enne,és ha kell a kraft ott lenne a villany hajtás
mondjuk városban plug in hybridként is üzemelhetne
a mi helyzetünkben MA egy ilyen autó lenne a legracionálisabb
nem egy 510 lovas benzines
Liquid2015-06-26 14:15:11 // 578
én pl. azért nem benzinest vettem mert nem alternatíva, elvárás volt hogy ne legyen visszalépés, és a benyások bizony azok lettek volna a 3.2 kivételével, (TBI nem nagyon volt akkor)
Sokan azért vettek 2.4-et mert abban van megfrelelő erő a piacon elérhető 159-ek között, és nem azért mert hű de jó a díztel.
Sokan azért vettek 2.4-et mert abban van megfrelelő erő a piacon elérhető 159-ek között, és nem azért mert hű de jó a díztel.
.......................2015-06-26 14:13:08 // 577
anno a 147 TS hez a platinás gyertyaszett 120eFt volt!!
most meg nyafog mindenki ,hogy fel kell újítani a CR injektort
(ami kb ugyanannyi Ft ban)
hü akkor ez egy FOS ?
most meg nyafog mindenki ,hogy fel kell újítani a CR injektort
(ami kb ugyanannyi Ft ban)
hü akkor ez egy FOS ?
Liquid2015-06-26 14:12:54 // 576
sorry a helyesírási hibákért :)
.......................2015-06-26 14:10:27 // 575
egyet nem értek ,
ha mindenki útálja a CR dieselt ,és még nagy városban él
akkor miért nem benzinest veszetek?
valaki ezt a baromságot elhintette ,hogy a benzines 159 ek szarok ,
azóta el a lemez megy
ha mindenki útálja a CR dieselt ,és még nagy városban él
akkor miért nem benzinest veszetek?
valaki ezt a baromságot elhintette ,hogy a benzines 159 ek szarok ,
azóta el a lemez megy
Liquid2015-06-26 14:09:18 // 574
nagyjából egykutya a kettő, erről papolunk, mégis mindeig előveszi valaki, hogy sokkal jobb meg olcsóbb a dízel. Ez csak akkor igaz ha 0 km-rel veszi az ember és nagy távokat utazik gey menetben, minde más esetben nagy nem igaz.
.......................2015-06-26 14:08:14 // 573
"Az emberek nagyobbik részének nem az az általános, hogy több száz km-eket tesznek meg akár naponta akár hetente mondjuk egy másik országba."
bakker ha látnád ,hogy milyen népáradat van az Osztrák autópályán vasárnap délután keletröl nyugatra
bakker ha látnád ,hogy milyen népáradat van az Osztrák autópályán vasárnap délután keletröl nyugatra
GTPeti2015-06-26 14:05:36 // 572
"Elromolhat." Na ez az. De értelmes használat és üa. mellett ritka. Az EGR a mostani motoroknál kivétel ezalól, cserélgesse, aki akarja. ;)
Annyira nem kéne ezeket a motorokat megbízhatatlannak beállítani, mert még 200e fölött sem azok. Az injektorfelújítás, az hozzátartozik, ez tény. De benzinesnél pedig a gyújtótrafó csere.
Annyira nem kéne ezeket a motorokat megbízhatatlannak beállítani, mert még 200e fölött sem azok. Az injektorfelújítás, az hozzátartozik, ez tény. De benzinesnél pedig a gyújtótrafó csere.
.......................2015-06-26 14:05:24 // 571
TBi furat * löket 83.0 x 80.5
2,0 jtdm furat * löket 83,0 x 90,4
1,6 jtdm furat * löket 79,5 x 80,5
(az adatok mm ben értendök)
gyakorlatilag a TBi egy 2,0 jtdm blokk ,1,6 jtdm fötengellyel
persze a dugó meg a hengerfej más...
2,0 jtdm furat * löket 83,0 x 90,4
1,6 jtdm furat * löket 79,5 x 80,5
(az adatok mm ben értendök)
gyakorlatilag a TBi egy 2,0 jtdm blokk ,1,6 jtdm fötengellyel
persze a dugó meg a hengerfej más...
.......................2015-06-26 14:01:18 // 570
ez egy városi legenda :)
volt valamikor a benzines megbízható ,amikor sima karburátoros,vagy szívócsöbefecskendezéses volt
de MA a gyakorlatilag a TBI egy benzines diesel motor
ugyanúgy van benne nagynomású szivattú,piezo vagy solenoid injektorok ,egr,kettös tömegü,lambda sonda ,minimum 2 is kat elött kat után
gyakorlatilag kostrukcióban semmi külömbség hisz a TBi a 2,0jtdm blokkjába van építve
söt egy gyártósoron készül
TBi motor
volt valamikor a benzines megbízható ,amikor sima karburátoros,vagy szívócsöbefecskendezéses volt
de MA a gyakorlatilag a TBI egy benzines diesel motor
ugyanúgy van benne nagynomású szivattú,piezo vagy solenoid injektorok ,egr,kettös tömegü,lambda sonda ,minimum 2 is kat elött kat után
gyakorlatilag kostrukcióban semmi külömbség hisz a TBi a 2,0jtdm blokkjába van építve
söt egy gyártósoron készül
TBi motor
denil12015-06-26 13:50:37 // 569
Így van. Amikor általánosságban kérdezik az Alfás közösséget a Jtdm motorokról, akkor meg szokták említeni,h a 200k km a kritikus pont ahol több minden is elromolhat a drágább alkatrészek közül.
A benzines technika régebbi, kevésbé agyonbonyolított és egyszerűbb, ebből fakadóan megbízhatóbb - nagy általánosságban - mint a diesel erőforrások. Ha elém raknának egy 2.4Jtdm és egy 1.8Tbi motorral szerelt 59-et, akkor nem kérdés,h a Tbi kéne. Az emberek nagyobbik részének nem az az általános, hogy több száz km-eket tesznek meg akár naponta akár hetente mondjuk egy másik országba. Mert ott valóban megéri a diesel. Az átlagos ember a városban, azok környékén vagy agglomerációból ingázva közlekedik ahol a diesel igazából nem jó választás (mondom ezt úgy,h én is agglomeriációból ingázok be napi 35km-ert oda-vissza).
A benzines technika régebbi, kevésbé agyonbonyolított és egyszerűbb, ebből fakadóan megbízhatóbb - nagy általánosságban - mint a diesel erőforrások. Ha elém raknának egy 2.4Jtdm és egy 1.8Tbi motorral szerelt 59-et, akkor nem kérdés,h a Tbi kéne. Az emberek nagyobbik részének nem az az általános, hogy több száz km-eket tesznek meg akár naponta akár hetente mondjuk egy másik országba. Mert ott valóban megéri a diesel. Az átlagos ember a városban, azok környékén vagy agglomerációból ingázva közlekedik ahol a diesel igazából nem jó választás (mondom ezt úgy,h én is agglomeriációból ingázok be napi 35km-ert oda-vissza).
denil12015-06-26 13:46:09 // 568
Azért ezzel erősen vitáznék. Számtalan cikk született, hogy hiába a mai modern DPF-es diesel autók amik nem füstölnek és teljesítik az euro5-öt meg 6-ot, a szűrő miatti sokkal kisebb szűretlen részecskék megtapadnak az ember nyálkahártyáján (pl orr) és tüdejében amik így sokkal veszélyesebbek mint a régi füstölős dieselek amik bár látványra csúnyábbak voltak de olyan méretű részecskéket dobáltak a levegőbe amiket az emberi szervezet jobban tudod "kinn" tartani.
Ha ehhez hozzáveszed, hogy a diesel motor karbantartás igényesebb (ergo drágább) és azok a bizonyos alkatrészek (EGR., DPF, szívósori lapátkék, magasnyomású ,stb ) általában gondot okoznak, akkor az a következtetés sokkal helytállóbb - szerintem - hogy egy diesel autó MA SEMMIKÉPP, de vithatható,h bármikor is egészségesebb lesz e mint egy benzines erőmű.
Ha ehhez hozzáveszed, hogy a diesel motor karbantartás igényesebb (ergo drágább) és azok a bizonyos alkatrészek (EGR., DPF, szívósori lapátkék, magasnyomású ,stb ) általában gondot okoznak, akkor az a következtetés sokkal helytállóbb - szerintem - hogy egy diesel autó MA SEMMIKÉPP, de vithatható,h bármikor is egészségesebb lesz e mint egy benzines erőmű.
GTPeti2015-06-26 13:24:41 // 567
"dübörögnek az eladások,PENTASTAR,HEMI,amiböl MI európaiak SEMMMIT nem kapunk"
Ki azok a "mi európaiak"?
"megéri hogy azta pént amit az Alfákba Fiatokba kellett vona ölni"
Mintha állandóan azt mondanák, hogy 5 milliárd eurót költenek az Alfára. Ezt ne felejtsük el. :)
A béna Jeep-eket azért veszegetik. Én Ausztiában és No-ban egyre többet látok belőlük. Főleg a Patriot-ból.
Ki azok a "mi európaiak"?
"megéri hogy azta pént amit az Alfákba Fiatokba kellett vona ölni"
Mintha állandóan azt mondanák, hogy 5 milliárd eurót költenek az Alfára. Ezt ne felejtsük el. :)
A béna Jeep-eket azért veszegetik. Én Ausztiában és No-ban egyre többet látok belőlük. Főleg a Patriot-ból.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 13:15:00 // 566
hű de jó akkor bele kéne rakni az 1.6-os dejzelt a Giulia-ba és versenyezhet a Volvo S80-nal :)))
A 2.0-a ami említésre méltó bőven van annyi probléma, ha nem több, mint a 2.4-gyel...
A 2.0-a ami említésre méltó bőven van annyi probléma, ha nem több, mint a 2.4-gyel...
WarbiRunner (Gyuri)2015-06-26 13:06:13 // 565
Aki az Alfázást mint élményt szereti, megéli hogy miben más ez, aki már csak a társaságért is ilyen autóba ül, vagy az aki ezzel üzeni az egyen manager társainak hogy nem óhajt akkora sablon lenni mint ők, és bárkinek aki valamiért az Alfa Romeo-t mint márkát szereti: Igen, megérte.
GIRInd2015-06-26 13:05:32 // 564
Érdekes kérdést feszegetsz, én nem foglalnék állást ilyen egyértelműen, mivel a Chrysler átvétele átvétele óta elég sokszor fordult a kocka, turbulens volt a piac. Sztem az most a legfontosabb, hogy csoportiszten jól teljesítsenek, így egyszerűbbé válik az adósságrendezés. Nekem most sajnos van egy olyan érzésem, hogy pl: FCA vállalati kötvényt venni nem a legkockázatmentesebb befektetés jelenleg...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.