Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2015-12-13 12:25:50 // 1565
na jó ebben ismét van igazság, majd meglátjuk mire jutnak vele... :)
.......................2015-12-13 10:14:40 // 1564
Jól tudod ,az osztrákoknál van sok vizierőmű is
Volt egy atomerőművük ,de nem üzemel ,mivel van villany máshonnan is
De a lényeg hogy folyamatosan építik a szélerőműveket
Zsolt1552015-12-13 09:51:49 // 1563
Ha jól tudom, az osztrákok sem a szélenergiára alapozzák kizárólag a saját ellátásukat. De az biztos, hogy kisérletezni kell az új előállítási módokkal, módszerekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-13 09:40:48 // 1562
poén kedvéért elolvastam egy tesztet 3om elektronyos autóról hát elég vicces itt még jobban csalnak, mint a hagyományos autóknál, a megadott gyári érték 190-200km-nek a felét tudják....ez elég gáz, 10-12millás árukhoz képest...jah meg a töltés 8-13 óra...na itt tartunk jelenleg azaz 4 éve...no mikor megjelent a 156 1.9JTD a maga 105 lovával 2003-ban már Mjet volt 140-nel stb, stb kicsit gyorsabb volt a fejlődés..
.......................2015-12-13 09:39:52 // 1561
A határ túl oldalán már 500MW villanyt termelnek az osztákok
Ha elautózol látod hogy irdatlan sok van kb 1000oszlopon forog a szélkerék
És azt is hogy semmit nem zavar
20Km er keletebbre vagy 5darab van
A határon a szél elfárad ugye?
Ez Magyarország itt Putyin felé fújnak a szelek
Zsolt1552015-12-13 08:43:43 // 1560
Lehet egy megoldás, ha hozzáférhető helyen van elhelyezve. Illetve a súlya is olyan, hogy könnyen mozgatható legyen.
Zsolt1552015-12-13 08:34:01 // 1559
"... Ennek nagyjából a felét várhatóan nem Hollandiában termelik ki, hanem külföldi, főleg skandináv forrásokból szerzik be. ..." Ez olyan mint Németország, hogy bezárják az atomerőműveket. Inkább Franciaországból veszik, ahol atomerőművekben állítják elő. De a lényeg, hogy náluk nem lesz olyan baleset mint Fukushimában.
Zsolt1552015-12-13 08:24:13 // 1558
Amig nincs megfelelő töltőhálózat, addig nem igazán életszerű. Például hazaérsz este 6 körül, felteszed töltőre az autó, majd lemész éjfélkor, hogy arrébb állj, mert más is szeretne tölteni? Vagy éppen Te keresed ki ad helyet neked a töltéshez, hogy reggel el tudj indulni? Vagy a hetedik emeletről leengedi a hosszabbítót az ember a parkolóig?

Pár hete írták valahol, hogy egy Teslás és egy BMW-s egymásnak ugrott, mert egy töltőhelyre egyszerre ketten akartak beállni.
Zsolt1552015-12-13 08:07:05 // 1557
Egy Budapest méretű város ellátáshoz kb. be kellene fedni vagy a Balatont, vagy az Alföldet. Olyan erős széljárás nincs, hogy annyi szélerőművet üzemeltetni lehessen, amennyi kellene.
Zsolt1552015-12-13 07:41:36 // 1556
Alternatívának jó, de egyébként nem tartom életszerűnek a jelenlegi villanyautózást. Nem mondom, hogy zsákutca, de miből kellő energia a feltöltésükhöz? Mostanában az is gond, ha nyáron a sok klíma vagy télen fűtés megterheli az elektromos rendszert. Ha egy-két millió autót még rákötnek esténként, akkor gyakorlatilag az ipari fogyasztókat szinte végleg kizárnák a felhasználásból.
Az autópályákon a felsővezetékről történő áramellátással a Mercedes kísérletezett kamionokkal kapcsolatosan. De közel tíz év tesztelés után leálltak vele, mert a nem tartották sem gazdaságosnak, sem kivitelezhetőnek.
Jimmi T.2015-12-13 06:36:53 // 1554
ahogy a guminő, az alkoholmentes sör, a gyúrósboltban kapható kaják ,
na ugyan annyira nem érdekel villanyautó sem.
szerintem ebbe a sorba illeszkedik be.
uncsi és undi.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 21:23:40 // 1553
azt se felejtsük el, hogy csak akkor jönnek hirtelen a technikai fejlődések, ha annak anyagi okai vannak, dízel autók régóta vannak de akkor lett hirtelen fontos, mikor az üzemanyag ára 10 év alatt felment a 10x-re különben mindenki lekakilta az átkosban pl hogy egy trabant 10l-et eszik, de mivel az üzemanyagok ára stagnál a túltermelés miatt ezért nem is lesz érdemi változás....ugyan ez van a gázzal is hirtelen nagyon fontos lett a kondenzációs kazán, meg a hőszigetelés miután nem 20ft a gáz köbmétere...
BeeGee2015-12-12 20:12:36 // 1552
Ez mind igaz, kétség kívül. Nem jövőre lesz a nagy váltás :)
Viszont abba gondolj bele, hogy most százszor könnyebben megszerezhető egy villanyautó, mint szávpár ézzel ezelőtt egy automobil a szekér helyett :) azóta hatalmas áttörés ezzel se történt. 6.0 helyett már 1.0 lead 100LEt, 20 helyett hogyaszt 5öt. De így is max 1000 km a hatótáv. 100 év fejlesztés alatt. Nem nagy eredmény sztem. Lehet h a Tesla csak 200-300 kmt megy, de ezt max 10 év fejlesztéssel, egy típus váltással érték el.
Nem évtizedek, hanem csak évek kérdése lesz egy 600-800 kmes hatótáv, 15 perc alatt 80%ig tölthető akksival.

Mikor indult az amore, még a JTDkről ment az elmélkedés, most meg tök komolyan villanyautókról offolunk itt :) nem durva? :)
Piritu - 1.000.0002015-12-12 18:46:14 // 1551
"Villany még a Tanyákon is van,ergo mindenhol lehetne tölteni" - a kérdés, hogy mit bír a hálózat. A realitás az, hogy még egy tisztességes zenekari hangosításhoz sincs elég "nafta" a drót végén. (A világítást aggregátorról menettük.) Pedig csak 3*25 Amper kellett volna. Mi lenne, ha csak 10-15 kocsit akarnának tölteni egész éjjel?
berobbantam2015-12-12 18:07:37 // 1550
Sziasztok
Nagyon leragadtatok a töltésnél.Én nem vagyok villanyautó párti.Sógorom szavait idézve unalmas egy priuszt vezetni.De órákat töltögetni az út szélén nem feltétlen kell.Szabvány akksi ami a megfelelő helyen eszközökkel gyorsan cserélhető.És már mehetsz is tovább.
Liquid2015-12-12 18:00:55 // 1549
Ebben is van igazság, de még mindig ott tartunk, hogy az aksi ára gyakorlatilag az egész autó árának jelentős részét képezi, márpedig amíg 10milka egy értelmes méretű kis vellanyautó ami benzinesben 4, addig én nem látom annyira egyenértékűnek :)
Ha egy árban lesz, és nem a benzines drágul fel hozzá, valamint hasonló idő alatt lehet feltölteni, mint ami alatt tankolsz akkor lehet beszélni róla, viszont jelenleg elképzelés sincs ami ezt hozná. Márpedig a vízió és a sorozatgyártás között is van pár évecske...

Ne értsetek félre, nem vagyok én teljesen ellene a villanyozásnak, csak nem kell annyira sietni vele, mivel nem tartunk ott, és mindig csak a pozitívumokat domborítja mindenki.
Liquid2015-12-12 17:55:29 // 1548
biztosan lesz fejlődés, de nem rövidtávon. Az éjszaka töltés rendben van, de egy átlagos háznál nem biztos hogy van annyi amper, hogy egy éjszaka feltöltse, de ez a kisebb gond, a nagyobb a hosszútávú utazásnál jön, amit vázoltam is.
'''''2015-12-12 17:42:46 // 1547
Kicsit eltértünk a Giulia-tó. :-)

Nikola Teslanak már 1930-ban volt elektromos autója amit soha nem kellett volna feltölteni és már akkor is 90 mérfölddel tudott menni.8.00-nál.
Persze nekem csak egy V6 hanggenerátorral kéne a Giu-ban is. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 17:18:39 // 1546
mobil telefonoknál milyen áttörés lett, van akku területén ami kibírna legalább 3 napot? segítek, hát semmilyen...marad a napi töltés vagy napi kettő... egyszer biztos lesz áttörés de előtte még el kell adni az olajat ami van és a továbbiakat mi már nem éljük meg....
Kazes☻2015-12-12 16:38:51 // 1545
ITT a példa... már nincs is olyan messze. :)
.......................2015-12-12 16:33:13 // 1544
Szerintem is
Villany még a Tanyákon is van,ergo mindenhol lehetne tölteni
Nem nagy cucc az ipari áram háom fázissal 400V al szinte bárhova be lehet kötni
Hisz az egész villamos hálózat háromfázisú
BeeGee2015-12-12 16:27:49 // 1543
Miért feltételezed h nem lesz fejlődés vagy akár áttörés az akksi iparban? De még az is szokássá válhat, h éjszaka tölt az autó, ahogy a telefon is.
Sztem amúgy benzinkutat bonyibb telepíteni, mint áramtöltőt :) a jelenlegi kutakra sem nagy kihívás telepíteni.
.......................2015-12-12 16:25:02 // 1542
Pont most nemrégen hozott áttörést a DC távvezeték
Vagyis egyenáramú magasfeszültségű távvezeték
Amivel harmad annyi ká bellel lehet villanyt továbbítani
Szóval lesz mit fejleszteni
BeeGee2015-12-12 16:22:29 // 1541
Egy villanyautóban sokkal kevesebb alkatrész van. Akksiból több van :) de minden más sokkal egyszerűbb szerkezet. A kevesebb mozgó alkatrész miatt kevesebb alkatrész is kell az élete folyamán, pl 4-5-6 liter olaj se kell bele, fékeket is alig használja.. Én nem csodálkoznék, ha valaki kiszámolná h mekkora a két autó ökológiai lábnyoma mindent beleszámolva előállítástól bezúzásig, és a villanyautóé kisebb lenne.
Kazes☻2015-12-12 16:10:54 // 1540
Napelemből, szélturbinából...! :)





Off
Amúgy nemrég jöttem kifelé Bp.-ről a 6-os bevezetőn és egy szép Tesla suhant el mellettem, de a tömeg miatt nem mentünk haladósan, így volt időm meglesni és sajna egy kósza pillantást vetettem belülre is... bár ne tévedt volna arra a szemem... ugyanis a fickó könyékig túrta az orrát... még most is rosszul leszek tőle... : /
On
Liquid2015-12-12 15:56:56 // 1539
értemén, és ezzel nincs is probléma, de az akkupack és a járulékos dolgok előállítása kissé többe kerül (energiában is), erre akartam kilyukadni.
Ja és még valami, kolegámnak van egy cimbije aki el van ereszve megfelelően, és épp azon agyal hogy a 4.4biturbo X6-osát lecseréli egy Tesla-ra. Ezen felbuzdulva csomót beszélgettünk a villanyautózásról.
A konklúzió az volt, hogy kurva jó dolog... lesz majd ha ésszerű energiatárolást találnak fel. Mert az szerintem nem életszerű, hogy autózol max. 200km-t (persze sokkal több az elméleti, de klíma, fűtés, világítás ésatöbbi, erősen redukálja), majd töltöd mondjuk 72 órát.
Mert ugye supercharger nincs minden házban otthon, de még 3 fázisban 70 amper sincs, és úgy már sokkal tovabb tart a 85KWh-s aksi töltögetése. De még superchargerrel is vagy 1 óra. Tehát mondjuk elmész BP-ről Németországba, megállsz 300-km-emként 1 órára, tök jó..:)
Arról nem is beszélve, hogy ha mondjuk 1 kisvárosban nem egy hanem 200 supercharger lesz, akkor honnan a rákból lesznek azok megtáplálva?
.......................2015-12-12 15:45:42 // 1538
Voltál autógyárban?
Nos az autógyár aztán jó nagy villamos energia igényű ám
Minden gyár mellett van egy 50..100MWattos erőmű
Gönyüben nem véletlenül épült 2009ben a 433MW vadi új erőmű
Ja és a hatásfok59%
Kazes☻2015-12-12 14:19:26 // 1537
"felsővezetékkel behálózni,aztán áramszedő " - na, hát ez aztán szép lenne, amikor már jobb megoldások is vannak és a mindenhol jelenlévő elektromosságot ki tudják nyerni, felhasználni... :)
Liquid2015-12-12 14:19:07 // 1536
és mennyi energiát igényel pluszban a vellanyautó elkészítése, majd az akkupack cseréje, ártalmatlanítása? Mert erről általában elegánsan elfeledkeznek...
.......................2015-12-12 14:09:08 // 1535
Érdekes a LED es lámpát csak úgy kapkodják a boltban
Ehhez a brummogó belsőégésű motor őskövülethez meg úgy ragaszkodik mindenki
.......................2015-12-12 14:03:04 // 1534
Legalább lenne munkahely ,lehetne a sok fasza erőművet építeni
A világhírű magyar létesítménytervező szerelő szakembergárdával,akik hazajönnének nyugatról
Meg vezetékgyár ,trafógyár ,stb.
Egy komplett iparág születne újra
Kandó Kálmán rulez!
Büszkén verhetnénk a mellünket ,lenne saját iparunk,nemcsak a germánok seggét kellene nyalni a 4kerekű csokájukért

Amúgy meg minek kellene elcipelni 500..600km re elegendő villanyt akkuban
Simán elég lenne 150km nyi is
Az autópályákat meg felsővezetékkel behálózni,aztán áramszedő
Mint a Troli vagy a vasúti villamos vontatás
Hány éve is van ilyen 60?
Szóval csak akarni kellene
Zsolt1552015-12-12 13:26:25 // 1533
A Toyota Atkinson rendszerű benzinmotorjainak a hatásfoka 40%.
Zsolt1552015-12-12 13:22:58 // 1531
Az biztos, hogy elég nagy hátteret kell(-ene) kiépíteni a villanyautós világhoz. Nem Paks 2-ről, hanem Paks 22-ről kell gondolkodni. A vezetékekről nem is beszélve.
Plusz gondoskodni, hogy mindenhol legyen olyan és annyi állomás, hogy tölteni lehessen az autókat. Még akkor is, ha esetleg majd bluetooth-on keresztül - és nem konnektoron - lehetne majd. Például lakótelepeken 100-s darabszámban lenne igény a töltőhelyekre. Vagy az utak mentén, ha a mostani töltőállomásokat átalakítanák az elektromos autók részére, ott nem 8-10, hanem legalább 30 oszlopnak kellene lennie figyelembe véve, hogy a gyors töltés is 20-30 percig tarthat, ami még 100%-s, de már tovább lehet menni vele az autópályán.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 11:12:38 // 1530
azokat biztos, lassan 2020 lesz és nagy áttörés nincs az elektronyos autóknál, de még a hibrideknél sem csak a hazudozás a fogyasztás területén, múltkor volt cikk a TC-on az amcsi és eu fogyasztási normái ugyan arra az autóra, itt szépítenek nem kevés litereket, kint meg ugyan annyi a tesztben, mint a valóságban :)))
Szóval szerintem 2050-ig jön az euro 50 és meg a papíron 1l-es fogyasztás úgy is ez a lényeg, hogy mindenki el tudja mondani a szomszédjának milyen keveset eszik az autója :DDD
Piritu - 1.000.0002015-12-12 10:39:29 // 1529
Talán az oldtimereket engedik közlekedni, arra már a vasain azok lesznek...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 10:33:05 // 1528
pedig 2050-re ki akarják tiltani jó pár országból a belső égésű motorokat nyühheeee :)))
Folyamatosan vannak törekvések már évezredek óta lásd egyenlőség, testvériség, világbéke...
.......................2015-12-12 10:19:09 // 1527
Nem tök mindegy hogy hol állítják elő az energiát
Egy hőhasznosító kazános gőz+gázturbinás erőmű 60%hatásfokú
A legkorszerűbb diesel autó normál használatban 35%
Tehát 15% százalék energia pocsékba megy ha belsőégésű autóval járunk villanyautó helyett
Béci Ɨ|ѯ2015-12-12 06:44:57 // 1526
Most lehozta az Autoedizione is.
Tedi2015-12-11 14:04:42 // 1525
Ámen, (s)atyám :D
satya2015-12-11 13:50:54 // 1524
csak láttam menet közben teslat, személyes tapasztalatom nincs, de kb 100-al ment a pályán.. szerintem oka van... a másik amit nem értek... mitől környezet-barátabb egy villany autó mint egy benyás vagy diesel? mert nem ott helyben hanem a felhasználási helytől nagy távra szennyez? globálisan tök mindegy... és ugye a földön per pill a fosszilis energiából előállított elektromos áram a döntő többségű, vagy szén vagy olaj... a nukleárisnak az egyéb, hosszútávú veszélyei felmérhetetlenek, a megújuló pl napelemekre pedig dömping vámot vetett ki az eu. továbbá a napelemes az aksik előállításához rengeteg energia kell, a hatásfoka még a béka segge alatt van az inverter - ami a rendszer legdrágább része - egyenlőre jó ha 10 évig bírja, - a noname 3 - 5 év - élettartamú. ha mindenki hazamegy a teslajával - utópia egyenlőre tudom - és felakasztja tölteni kb 1 mp alatt olvad le a hálózat paksig..stb.. a megfelelő infrastruktúra kiépítse csilliárdokba kerülne... a gazdaság mai állása szerint az elkövetkező 20 évben csoda lenne ha elterjedne tömegesen.. szerintem ... de kétségtelen hogy a jövő az delejes autóké, csak az a kérdés mikor éri meg mindent kiépíteni hozzá... mert addig bizony marad a benya diesel harc :D
BeeGee2015-12-10 21:26:21 // 1523
Pont olyanokat írsz a Tesláról, amit az összes autógyartó megcsinál :)

Másik: ennyi erővel a benzin motor sem fejlődött sokat az elmúlt 100 évben. Ugyanaz a bonyolult masina, amit a mai napig be kell lökni egy másik motorral :) hatékonytól minden szempontból messze van..
Az akksi ipar csak annyit fejlődött h ma már a zsebedben elfér annyi kraft, ami régen csak az asztalon, plusz fél, egy óra alatt teletöltöd.
vm2015-12-10 15:40:24 // 1522
A Holdon meg nem fúj a szél...
vm2015-12-10 15:39:35 // 1521
Ez így van.
Viszont nem mindegy a használati környezet. Hiába gigahatékony a villanymotor, ha azt nem ebben a környezetben (mint autó mérete, tömege, hatótáv, dinamika, stb), tudja leadni.
A diesel is hatékonyabb a benyásnál, de adott környezeti paraméterek mellett (ami ott a fordulatszám).
A delejhajtás jelen körülmények között nagynyomatékú, de konstans terhelés mozgatására jó (lásd diesel mozdony) alkalmas. Amit egy autó művel (elindul, gyorsít, lassít, megáll, elindul...) azt még kvasokáig nem fogja kiszolgálni eggy akku sem.
.......................2015-12-10 15:30:17 // 1520
USA ban van 300km enként INGYEN Tesla gyorstöltő!
.......................2015-12-10 15:27:57 // 1519
Pont a belsőégésű motor egy őskövület
Még mindíg 60%az üzemanyag energiának kárba vész!
Gondolj bele ha otthon azzal fűthetnéd a kéglit?
.......................2015-12-10 15:25:34 // 1518
125 km.elrúgva ,benzinest M3 at alázva igen jó érték!
Az M3 tankjának 65 literrel sem sokkal jutsz messzebb
Átlag napi autóhasználat simán belefér 125km be
És ez a lényeg
Este hazamész ,feltöltöd amíg alszol
Aztán megint kezdődik a móka reggel
vm2015-12-10 14:48:51 // 1517
Azért a Tesla-tól nem kell annyira leesni annak az állnak... Nemrég olvastam egy cikket, amiben a júzerek taglalták, milyen mennyiségű, és mennyire bosszantó hibákkal van tele az autó. De nem ez a lényeg. Hanem hogy villantottak az 500 km, vagy nem is tudom mekkora hatótávval. Ja. Fékpadon. Virsligumival. 90-nél. Aztán hamar kiderült hogy valós használatban alig a fele, ha meg néha elrúgják (és benzinest alázni elég sokszor el...), akkor annak is a fele...
Ha belegondolsz az akkutechnika fejlődése, két nagyságrenddel elmarad a fosszilis technológiától. Az ólomakksik kb a honfoglalás óta ugyanúgy működnek, a ritkaföldfém-akksik meg nem hozzák az elvárást. Olyan ez mint a bicikli. 100 éve nincs érdemi változás, mert nincs hová...
.......................2015-12-10 13:21:55 // 1516
Pl egy
505lovas motor termikus hatásfoka
teljes terhelésen 600Nm en 25%
Negyed terhelésen 150Nm en csak 15%
Ezt hidalja át a hibrid
Elég egy 500Nm es motor és teljes gázon üzemel
(Ha nem mozgatásra akkor töltésre használva)
Plusz egy 200Nm.es villamos amit tetszés szerint szabályozol
Így az eredő hatásfok jobb lesz
Ergo növekvő dinamika jobb fogyasztás kevesebb károsanyag
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.