Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2025-10-18 06:59:40 // 40440
Na ez segít a megértésben, a széles és kopott gumi a fogatlan fogaskerék:D Dörzshajtás.
Plusz a megkeményedett megégetett felület, ezt el tudom így képzelni!
Ha melegszik javul valamennyit, de nem fog úgy tapadni mint egy jó állapotú gumi.

Imbolygós alatt értem hogy a 225-ös gumi a hátsó fertályon, nagy sebességnél, vagy agresszív kanyarvételnél más dinamikát képvisel oldaltartás tekintetében, mint egy szélesebb, vagy alacsonyabb oldalfalú gumi.

A melegítés az kérdéses.. megfogdostam a gumit minden érkezés után és leginkább a 170 körüli autópályázás után volt normálisab ba hő addig csak épp langyos. Igaz hozzá tartozik a 10 fokos külső hőmérséklet ami szintén nem ideális már ezeknek a gumiknak.

Viszont amikor belépsz a garázsba és a finom gumi szagot érzed, vagy megérkezel és hűl az azutó. A pirellinek jobb az égett szaga mint a continentalnak:D:D:D
G-MANN🍀2025-10-17 19:24:50 // 40439
Azért ez az eco, sport, vékony, vastag, újabb, kopott, fiatal, elhasznált, mindegyik más típus, más méret, más felniken összehasonlítás nekem picit fura 😁 (nálam egy mintára még jónak tűnő 4 szezonon pirelli már használhatatlan volt, miként rakja fel ezt majd más alig használat fiatalként, mint jó állapotút, azt nem pontosan értem)
Piritu - 1.000.0002025-10-17 18:53:29 // 40438
Nyári Conti
Shadin2025-10-17 17:21:14 // 40437
Ne szopass már ilyen fogysztásokkal a Te lábaddal bakker, ez már népizgatás :-D
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-17 16:41:42 // 40436
Köszi 😄 Igen, azóta mentem 1500km-t, és de jó vele menni. 😄 Az az igazság, hogy nem csak jó , de jobb is lett az autó, és így most könnyebb szeretni.
leopop32025-10-17 15:44:25 // 40435
autó=autót
leopop32025-10-17 15:44:10 // 40434
Imádod ezt az autó letagadni nem tudod, őszintén örülök neki, hogy megcsinálták és jó lett!! 🙏

Mert rossz volt olvasni mikor nem voltál vele megelégedve úgy, hogy minden mondatból az jött le mennyire szereted mégis
leopop32025-10-17 15:41:42 // 40433
Néztem én is más kerékkel, hogy mennyi de csak kíváncsiságból a többi autóm mellett ha az Alfába ülök nem számít a fogyasztás 😉
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-17 14:33:33 // 40432
Téligummás 18. Track proven 😄

WarbiRunner (Gyuri)2025-10-17 14:29:43 // 40431
Szerintem nem (csak?) a gumi mérete miatt nem tapad be, hanem a karaktere és az állapota miatt. :-) Ha imbolygós, már rég rossz.
A 17-es hamarabb megmelegedett, és EZÉRT tapadt be érzésre jobban. Ez egyszerűen túl nagy gumi, és túl szélsőséges, szarrá kell melegíteni, hogy úgy tapadjon, ahogy egy guminak kell. Értem ezalatt, hogy ne az egyszerű péegyenlőeffperá írja le azt ami történik. Mert egy gumi onnantól fog rendesen, hogy az aszfalt felületéhez hozzáidomul a gumi, és nem sima párhuzamos felületek közti surlódóerő lép fel, hanem mintha mikro fagakkal ellátott fogaskerék kapaszkodna az aszfaltba. Kb innentől van jeletősége egy szélesebb guminak.
Ám ha a tömeg túl kicsi hozzá, a hőfok sem lesz meg évek alatt sem, így a kellő deformáció sem. És akkor igen, a szélesebb csak kipörög és nem fog.
Ha még egy jól felkeményedett lejátszott gumi, akkor aztán pláne semmi normális tapadásod nem lesz vele.
Nekem a gyári méretű kétszéles Godyear is erősen melegítés igényes. Ez az óriáskerék a tieden meg még szélesebb és még extrémebb gumi, szerintem nem szűk másfél tonna és 200 ló alá való
Bagee2025-10-17 14:13:47 // 40430
köszi köszi! :)
SD2025-10-17 12:30:08 // 40429
NA az még nem, volt, ereősen kérdéses hogy pl: majd ha oda jutok téli 285-öst az mennyire reális gondolotat:D:D:D Lehet télre elég lenne a Veloce méret.

Téligummás a 18?:D
SD2025-10-17 12:26:59 // 40428
Az még egy kérdés hogy ahogy én használom meg bírom-e melegíteni ezeket a gumikat úgy hogy működjenek:D
Piritu - 1.000.0002025-10-17 12:26:33 // 40427
Tudok adni kétszéles 18-ast :-)
SD2025-10-17 12:25:59 // 40426
De a legnagyobb félelmem az volt hogy a QV mérettel úgy fog tapadni hogy nem lesz játékost az autó és ennek ez most teljesen ellent mond.. a 17"-el induláskor jobban betapadt... Nagy sebességnél imbolbygósabb..

A QV méret igaz slick:D de állandóan elforog:D Kanyarban nagyon lineráis, szépen fog, de pontosan azt a karakterisztikát mutatja amire számítottam.

Nem vesz le a funfactor-ból, de a nagyobb felületen elolszló kisebb súly iazából hamarabb csúszik meg, ha már sikerül megmelegíteni onnan indul a játék.

A 17, hamarabb megmelegedett és betapadt, viszont túl is lehetett melegíteni hamarabb, mondjuk nem utcán:D

Érdekes tapasztalaotk:D
SD2025-10-17 12:23:13 // 40425
Eddigi tapasztalataim:
17" eco contact: 6,5-8,5 (város dugó nincs benne az bármennyi:D)
19" 225/255 7,5-9,5
19" 245/285 ???

Észerűen a 17"-19" közt van 0.5-1liter a QV méret már nem kéne hogy még rádojon sokat..

Ami inkább megdobja ahogy mész ilyen kerekkel:D
leopop32025-10-17 11:17:54 // 40424
Fogyasztást nem nézünk az Alfán :DD
SD2025-10-17 10:36:49 // 40423
Bevallom nem merek venni addig míg ki nem derül ez a méret működik jól az autón. Eddig nagyon jók a tapasztalataim.

Fogyasztást szeretném látni, ami viszont elég nehéz úgy hogy nem megy sehova:D
leopop32025-10-17 08:40:58 // 40422
Ja így megérte játszásra
SD2025-10-16 23:52:35 // 40421
Ezek a bádoglemezek zörögnek mikor hidegen indítom :D
Most került az a szett az autóra kipu és kerék, amit még Halesz és RomeoOme talált nekem a fb-n
Lassan de biztosan haladunk, előbb utóbb gumi is lesz;)))
Még mindig nem
Adtam fel az ülés projektet:D
SD2025-10-16 23:47:36 // 40420
4 éves, kopásjelző fölött van, nem ráz nem sèrült. Méret és fogyasztás próbára vettem ajándék áron:) 25k a 600k PirelliPZero Corsa szett:) játszó gumi.
Bekerült végre a saját kerékcsavarom:)

Illegál autóstalálka este a cégnél :D
Ment vissza a helyére mig stigetelődik a ház
Nincs itthon:D

RomeoOne2025-10-16 22:11:19 // 40419
Sokkal többet nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már leírtak előttem. Nyilván a csavar is fogja tartani függőleges irányban is valamennyire. Ha lefűrészeled az agyról azt a középrészt, ami belemegy a felnibe, akkor is ott marad a kerék. Azok a vastag csavarok nem fognak elnyíródni egykönnyen. 2 erőt lehet ilyenkor számításba venni. A súrlódásit ahogy a csavarok egymáshoz szorítják a felnit és a kerékagyat valamint magát a csavarok deformálásához, elnyírásához szükséges erőt.

Ha pont középen van a felni, akkor ez utóbbi épp a minimumán van, hisz pont jól állnak a csavarok, nem feszülnek. De ahogy említetted is, azért van némi mérnöki faktor meg tűrés, stb, ezek nem arra vannak kitalálva, hogy középen tartsák a felnit, hanem, hogy oldalirányban rögzítsék. Szóval egy nagyobb erőhatásra kimozdulhat a kerék a középpontból és ott is marad, épp az imént emlíett súrlódás hatására. Nyilván egy másik pofon megint odébb lökheti.

Ezért kell az a középrész, ami ezt megakadályozza és ellentart a függőleges irányú ütéseknek, a forgásközéppontban tartja a kerék középpontját.

És igen, ehhez egy kis műanyag bizbasz is elég lehet, ha könnyű az autó és a kerék. Egy dolog, hogy belenyomod a körmöd, de a teljes felületén össze tudod nyomni? Egyébként sem kell a teljes autó súlyát vinnie, csak azt a többlet erőt kell felfognia, ami már meghaladná a kereket és az agyat együtt tartó súrlódási erő nagyságát és odébbmozdítaná a kerék középpontját.

Persze, ha nagy az autó és nehéz, akkor fém gyűrű szokott a kerék alá menni.

Ennél részletesebben nem akarom magyarázni, szerintem már leírtuk, amit érdemes volt leírni ezzel kapcsolatban. Ha nem vagy meggyőzve, akkor egész jó tippeket tudok adni kísérleti setup-ok felállításához :D
leopop32025-10-16 13:51:08 // 40418
Remélem a gumiért nem kellett fizetned 😅🤣
SD2025-10-16 13:48:24 // 40417
QV-ről jött le, alattam is többet forog mint a megtett út indokolná :D
Shadin2025-10-16 13:18:41 // 40416
Igen, NE törd el a sárvédőt/lökhárítót illesztő füleket!
Shadin2025-10-16 13:17:55 // 40415
Gyárit.

pl
Shadin2025-10-16 13:14:33 // 40413
A komplett hajtás lehet gyanús. Az agyakat meg fogom nézni indikátorórával.
Amióta megvan érzem és a kerekekhez hasonlóan a tárcsák is a harmadikak...
Volt 2 db 305 meg 2 db (~)286-os hátul amikor vettem az autót kapot eleve kékcserét, majd ugye jött a bigbrake projekt. Minden cserénél tisztítom az agyak felfekvő felületét természetesen, de eddig nem mértem meg őket.
Shadin2025-10-16 13:10:47 // 40412
Két felnigarnitura, mindegyiken öreg/korábbi téli /nyári gumik majd mindkettőn új téli/nyári szett, ezek ugye számos szerelésssel és cerntrírozással járnak, ill. a felnik üresen gorgőzve felújítva fényezve és itána az új gumikkal szerelve centrírozva. Ebből gondolom, hogy a kerékszettek nem relevánsak, de elviszem őket újrasúlyozni. Pl. a télit, azt úgyis elő kell szedni lassan. Viszont szürke súlyok kellenek és nem mindenhol van :-(
Shadin2025-10-16 13:06:23 // 40411
Egy nagyon precíznek tartott gumisnál csináltattam, ott görgőzték ill. ellenőriztéh a felniket machanikailag a fényezés előtt, de lehet hog ykellene "ellenvélemény"
Shadin2025-10-16 13:01:20 // 40410
Jogos nálam is lehet súlyprobléma, de gyanús, hogy minden szerelésnél mindegyik gumi/felni kombóval kb. ugyanúgy jelentkezik. De megnézem, mert csak cserélgetem a kerekeket, pedig mindig meg kellene előtte pörgetni.
Bagee2025-10-16 12:47:51 // 40409
ja, meg még egy dolog. Fényezni kellene az első lökhárítómat... Leszedésnél kell valamire figyelni? gondolok itt az érzékelőkre... kalibrálás ilyesmi....
leopop32025-10-16 12:24:04 // 40408
Jól el van nyalva ez a gumi 😅
leopop32025-10-16 12:22:18 // 40407
Tagggelést sajnos nem ismeri ez a weboldal :/
Bagee2025-10-16 12:18:16 // 40406
Üdv mindenkinek!
2.0 benzinesbe ki milyen gyertyát használ?
SD2025-10-16 12:06:47 // 40405
A 155-öm volt ilyen 110-130-ig rázott, alatta felette nem.

Lehet gumi centrir, ha pont összeadódik, változhat is.
Lehet futómű kerékösszetartás.
Felni tojás.

HA fékre ráz akkor egyértelmű tárcsa.

A kardán van még fixen sebességhez kötve, hardy?
RomeoOne2025-10-16 08:34:36 // 40404
Igen. Van, hogy közvetlen gumizás után is rázni fog. Újra kell centríroztatni. Nekem is volt ilyen legutóbb.
Liquid2025-10-15 23:06:57 // 40403
Tehát ha jól értem akkor a kerék (meg a minden a forog) fordulatszáma az ami számít.
Féltengelycsukó, csapágyak?
De az is simán lehet amit G-MANN ír, újracentír.
"Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik", ezek szerint a másik kerékszettel is próbáltad?
Liquid2025-10-15 23:02:35 // 40402
Nem eldöntöttem, hanem várom hogy valaki hitelt érdemlően támassza alá hogy nincs igazam, én elfogadom és beismerem.. :)

De amúgy egyetértek, virágozzék minden virág! :)
Kazes☻2025-10-15 20:46:20 // 40400
Legjobb...! ;)
:D
matt12342025-10-15 19:39:00 // 40399
Igen! Ha egybe esik a felni és a gumi excentritása akkor el kell egymástól forgatni mert rázni fog. De ezt a gumisoknak tudni kellene.
Piritu - 1.000.0002025-10-15 19:33:30 // 40398
"Szóval tegyen fel bátran mindenki amit csak akar, ahogy csak akarja, biciklikereket, 30-as felnit, húszcentis nyomtávot."

:-)
G-MANN🍀2025-10-15 18:08:57 // 40397
Nekem volt ilyen. Mondtak mindent is. Tegyünk új tárcsát, új betétet, kerékagy csapágyat....
Végül a korábban kiegyensúlyozott kerekeket egy másik gumisnál levetették, újra kiegyensúlyozás, kb 20-35g kellett máshová minden keréken.
Utána tökéletes lett! (Pedig azt hittem ez nem segít, de rosszul csinálták meg előtte.)
Shadin2025-10-15 17:44:47 // 40396
Ha már felmerült rázás, szeretném kérdezni, hogy tapasztelt-e bárki olyasmit, hogy kb. 135-nél elkezd valami rázni a futóműben, mejd tovább gyorsulva kezd kisimulni, de sztem csak a fordulatszámok miatt. Ha fékezek nagy sebességnél akkor felerősödik ez a rezonancia.
Kb. 130 alatt semmi nem tapasztalható belőle és komoly, de nem blokkoló fékezésnél sem érezni semmilyen vibrációt.

Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik, mint ahogy a sebességfokozat sem, csak a sebesség.
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 17:18:18 // 40395
Te már úgyis eldöntötted magadban, hogy a központosító az csak egy központosító, lehet műanyagból, bármiből, nincs jelentősége. Szerintem fölösleges ezen rugózni. Csinálja mindenki a legjobb belátása szerint. #jóvanazúgy :D

Amúgy meg a futómű geometria is pont egy olyan dolog, hogy ja.. full tákolás nem rávaló felnit feltenni (bocs SD :-)).
Szóval tegyen fel bátran mindenki amit csak akar, ahogy csak akarja, biciklikereket, 30-as felnit, húszcentis nyomtávot.
Liquid2025-10-15 16:18:07 // 40394
Nyilván a gyári felni középfurata pontosan passzol az agyra, ezért gyári :)
Nevezheted nagymellénnyel tákolásnak a gyűrű használatát, de ennyi erővel minden tákolás amit nem a gyárban találtak ki, pl. az is hogy más felni és gumiméretet használsz, mint amivel kijött a gyárból :)
Annak egészen biztosan nem csupán a gyűrű volt az oka hogy a 155 rázott 120-nál ..
Csak érdekességképpen: a 159-em pl. gyári felnivel is rázott X km/h felett pedig a kerekek tökéletesek és gyáriak voltak, a kardán volt a ludas :)
SD2025-10-15 12:04:47 // 40393
A kerék agynak van egy 14mm-es fém nyúlványa ez tized mm pontosan illik a gyári felnibe.

A műanyag tákolás akkor kell ha nincs más.

155-ön müanyag gyűrű volt.. rázott 120-nál:) 170-nél már nem:D
Liquid2025-10-15 11:58:31 // 40392
Hát én még sose hallottam olyat hogy elolvadt volna egy központosító gyűrű, de biztos van ilyen extrém eset. Nem véletlenül létezik fémből készült cucc is, de nem hiszem hogy durva pályanapozáson kívül gond lehet.
Az UNO-val jártam anno egyszer úgy hogy elkúrta a szerelő a fékbetét cserét és szorult a nyereg, emiatt gyakorlatilag állandóan fogott, na ebből az lett hogy, egy 50km-es autópálya menet után, gyakorlatilag füstölt a fék, és a felni szó szerint égetett, a kerékre loccsantott víz sisteregve alakult gőzzé. Műanyag központosító volt ott is, természetesen nem lett baja. A "rendes" autóimon mindig gyári kerék volt így arról nem tudok nyilatkozni, de gyanítom hogy elenyésző azok száma akik fém gyűrűt használnak bármilyen autón (versenyen kívül).
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 10:35:28 // 40391
Akkor most helyesbítek, mert részben igazad van, fontos dolog maradt ki. A csavar ugye a saját hossztengelye mentén teherviselő, szerintem ez oké.
Amint összehúzzuk csavarral a felületeket, a nyíróerő nagy részét a felületek közti tapadási surlódási erő veszi fel . Vagyis a csavart nyíróirányban minimálisan terheljük, amíg a meghúzási nyomaték, a felületek minősége stb. rendben van. Itt ahol a műanyag elválik az aumíniumtól (hogy ne a májjal példálózzak :-)), az a méretezési terhelés. Röviden, hogy mire használod az autót, mekkora a tömege és milyen terhelést fog kapni.
Valószínűleg egy kisautónál tökéletesen rendben van egy műanyag központosító gyűrű. A neve is ez, csak pozícionál, és valamilyen mértékben ezt menetközben is teszi, amikor ütéseket kap a kerék. . A mérnökök dolga pont ez, kitalálni, hogy elég oda egy ilyen, vagy netán jobb, ha "vas" van ott. Pl nehezebb autó, sportosabb használat.
Egy Giulián valószínűleg először is az első hegyi szakaszon elolvadna a műanyag gyűrű XD
Szóval nevezzük központosító gyűrűnek, ám ennek menet közben is lehet központosító feladata, vagyis onnantól tehermentesítővé válik :-)

Na így kerek szerintem, de tegyetek hozzá nyugodtan.

U.i, tehermentesítő nélkül a fentiek fényében nagyon elfelejteném a kerékagyak rézpasztázását..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.