Pedig van ilyen-nekem pl. off autonal (Renault 5 1.1-1990) ugyanaz a Champion referencia, mint a 156 JTS-en. :P
Tovabb megyek: egyszer parkolo paraden random egymas melle alltunk 2 vagy 3 masik R5-el,es kiderult,hogy mindenkinek van mellette egy Alfája. :D
It's Magic!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Levee156SW2018-08-29 22:53:07 // 54142
kricsesz2018-08-29 21:25:24 // 54140
Próbáltam keresni volt-e már több-kevesebb sikerrel ezért megkérdezem.
Szóval van egy 2005ös FL 5ajtós 150lovas jtd alfám. A tünet az, hogy rádugtam egy maszek utánfutó csatlakozóját az alfára (ami más autóval hibátlanul működik). Az enyémmel sehogysem akart minden jó lenni. Vagy csak index volt vagy csak helyzetjelző, kb minden leállítás-indításnál változott. Azóta jobb oldara továbbra is hibátlan az indexem (mind3 izzó) balra viszont hol jó mind3 hol a hátsó nem működik. Ilyenkor a jobb hátsó lámpabúra felől sejtelmes búgás a villogással egy ütemben. A km órán az index mindig ugy jelez vissza mint mikor kivan égve egy izzó de mikor nem működik a bal hátsó olyankor is a maradék kettő normál ütemben villog nem gyorsabban mint mikor ki van égve egy izzó. Van mikor minden hibátlan a visszajelzőnél is, illetve az izzóknál is. Valakinek ötlet?
Másik kérdés, egyik napról a másikra nem nyitja-zárja a távirányító az autót. Belül a műszerfalgomb hibátlanul zár-nyit, csomagteret is. Elemet cseréltem nem javult meg. Ennek mi lehet az oka? Hol kezdjem a keresgélést?
Body computerem lenne haldokló félben? Mire figyeljek body computer vásárláskor? Klónozható vagy szettet kell vennem kulccsal, ECUval, gyújtáskapcsolóval?
Szóval van egy 2005ös FL 5ajtós 150lovas jtd alfám. A tünet az, hogy rádugtam egy maszek utánfutó csatlakozóját az alfára (ami más autóval hibátlanul működik). Az enyémmel sehogysem akart minden jó lenni. Vagy csak index volt vagy csak helyzetjelző, kb minden leállítás-indításnál változott. Azóta jobb oldara továbbra is hibátlan az indexem (mind3 izzó) balra viszont hol jó mind3 hol a hátsó nem működik. Ilyenkor a jobb hátsó lámpabúra felől sejtelmes búgás a villogással egy ütemben. A km órán az index mindig ugy jelez vissza mint mikor kivan égve egy izzó de mikor nem működik a bal hátsó olyankor is a maradék kettő normál ütemben villog nem gyorsabban mint mikor ki van égve egy izzó. Van mikor minden hibátlan a visszajelzőnél is, illetve az izzóknál is. Valakinek ötlet?
Másik kérdés, egyik napról a másikra nem nyitja-zárja a távirányító az autót. Belül a műszerfalgomb hibátlanul zár-nyit, csomagteret is. Elemet cseréltem nem javult meg. Ennek mi lehet az oka? Hol kezdjem a keresgélést?
Body computerem lenne haldokló félben? Mire figyeljek body computer vásárláskor? Klónozható vagy szettet kell vennem kulccsal, ECUval, gyújtáskapcsolóval?
rain91x2018-08-29 15:08:14 // 54139
A légzsák csatlakozója más, ha jól tudom. 2 eres vezeték.
Azért is kérdeztem, mert 1-2 fotón olyan kicsinek tűnik az a kormány, mikor pedig beraktam a 156-ba, hajókormány feelingem volt.
Azért is kérdeztem, mert 1-2 fotón olyan kicsinek tűnik az a kormány, mikor pedig beraktam a 156-ba, hajókormány feelingem volt.
Csabo222018-08-29 09:26:20 // 54138
A reszelés alatt mit kell érteni? Már én is olvastam h my2002es 156ba berakható a 147 kormány de pontosan nem írták le mit kell faragni.
Roll19832018-08-29 00:41:53 // 54137
Szerintem nincs és egy kis reszelés után cserélhetők is. Nekem 56FL-be lett 47-es kormány téve anno.
rain91x2018-08-28 21:47:39 // 54136
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy a 156 facelift kormányok és a 147 kormányok között (amik kinézetre ugyan olyanok), van átmérőben különbség? Egyszer volt a kezemben egy ilyen, és nagyobb volt mint a 156 pre-facelift-es fa kormányom, hülyén nézett ki benne, mert nagy hajó kormány volt. Előfordulhat, hogy az pont egy facelift 156 kormány volt?
Olyan kérdésem lenne, hogy a 156 facelift kormányok és a 147 kormányok között (amik kinézetre ugyan olyanok), van átmérőben különbség? Egyszer volt a kezemben egy ilyen, és nagyobb volt mint a 156 pre-facelift-es fa kormányom, hülyén nézett ki benne, mert nagy hajó kormány volt. Előfordulhat, hogy az pont egy facelift 156 kormány volt?
RWCsabi2018-08-26 21:17:08 // 54135
Köszönöm!
Valószínűleg nem kerestem elég alaposan. Vagy csak türelmetlen voltam a századik kulcsház után, és nem is néztem meg az összes találatot.
Ez így már segítség. Köszi mégegyszer!
Valószínűleg nem kerestem elég alaposan. Vagy csak türelmetlen voltam a századik kulcsház után, és nem is néztem meg az összes találatot.
Ez így már segítség. Köszi mégegyszer!
Csabo222018-08-26 20:19:36 // 54134
Az a baj, h keresel, csak nem találsz. vagy talán rosszul keresel?
tessék
Ja. ennél sokkal olcsóbban nem kapsz. szóval ne várd a csodát, a sült galambot meg pláne ne ;)
Picit többért még kulcs-body-motor ecu is van.
tessék
Ja. ennél sokkal olcsóbban nem kapsz. szóval ne várd a csodát, a sült galambot meg pláne ne ;)
Picit többért még kulcs-body-motor ecu is van.
RWCsabi2018-08-26 12:39:26 // 54133
Nem gondolnám, hogy a wd40, vagy a kontakttisztító vitte rövidzárba, lévén hogy az elemet kiszedtem belőle, ( ráadásul lemerült addigra. ) És igen, napokig szárítottam.
...de köszönöm hogy segiteni próbálsz.
...de köszönöm hogy segiteni próbálsz.
Jani552018-08-26 12:13:13 // 54132
A wd nagy hiba volt, a kontaktspré mégnagyobb... A wd tele van mindenféle rozsdaoldó, rozsdamaró akármikkel, olajban futtatva, mechanikai alkatrészekhez kiváló. A kontaktspré, mint a nevében is utalnak rá, a legjobb áramvezetést biztosító tisztító anyag, az egész panelt rövidzárba vitte... (csak, hogy ilyen esetben legközelebb ezeket véletlenül se alkalmazd) Ezek alkalmazása nélkül sikeres lett volna a gondos, türelmes szárítás, boldogan használhatnád.
Igen, a megoldás az új.
Igen, a megoldás az új.
RWCsabi2018-08-26 11:53:37 // 54131
Ebay, jófogás, vatera, inkább csak üres kulcsházakat látok.
Továbbra is keresek használható 3 gombos kulcsot.
Elárvultat, vagy bármi okból valahogy megmaradtat. ( Egy felesleges kétgombosom például nekem is van, bicska, 156-oshoz. )
Köszönöm!
Továbbra is keresek használható 3 gombos kulcsot.
Elárvultat, vagy bármi okból valahogy megmaradtat. ( Egy felesleges kétgombosom például nekem is van, bicska, 156-oshoz. )
Köszönöm!
Csabo222018-08-26 10:38:10 // 54130
Sztem angol ebayen fogsz a legolcsóbban kapni.
Nekem van ugyan több kulcsom is, de mint body comphoz tartozik ezért butaság lenne magát a kulcsot eladni.
Szóval ebay.co.uk
Nekem van ugyan több kulcsom is, de mint body comphoz tartozik ezért butaság lenne magát a kulcsot eladni.
Szóval ebay.co.uk
RWCsabi2018-08-25 23:12:03 // 54129
Nem tudom, lehet hogy goromba voltam... de remélem nem. Egy szó, mint száz csak arra céloztam -bár részletekbe nem mentem bele- hogy 30 évnyi aktív autószerelő, és úgy 18-20 évnyi autódiagnosztikai tapasztalattal a hátam mögött (és két hétnyi gyakorlással az elázott távirányítópanelon sikertelenül) jutottam el oda, hogy ez bizony már nem fog feltámadni, ls kéne egy másik. Természetesen futottam köröket, tudom az új árát, beszéltem bontókkal is, de gondoltam itt is körülkérdezek.
RWCsabi2018-08-25 22:49:30 // 54128
Fizikailag természetesen nem semmisült meg. Kb. egy órát töltött egy medencében, és még egy óra volt, mire a kezembe kaptam, és szétszedtem. Elem 0 volt, csere, száritás, kontaktspray, wd, szárítás, megint kontakt, nagyító, keresgélés, tisztogatás, mind megvoltak. Mindhárom kapcsoló kapcsol, ha rámérek, a feszültség megérkezik a panelre, de egy század voltnyit sem változik gombnyomásra. Igazából mint írtam is mindent kipróbáltam az elmúlt két hétben. Köszönöm hogy foglalkozol az üggyel, és ne érts félre, de nem is annyira tanácsokra volna szükségem, hanem egy kulcsra, vagy egy panelre a kulcsból.
Jani552018-08-25 22:06:47 // 54127
A távirányító rész nem semmisült meg! Szétszerelés után gondosan szárítsd ki. A nyomógombok mikrokapcsolói az egyetlen hibaforrás, nehéz kiszárítani, napokig tarthat. Addig kell vacakolni vele, míg nyomkodáskor már nem jön ki víz beőle. (ha alapállásban is és benyomott állásban is vezet, ki kell cserélni, cseréltetni, én sikeresen cseréltem már) Az akksi és érintkezői legyenek tiszták, esetleg új akksi kellhet bele. Nyugalmi állapotban az egység áramot nem fogyaszt, csak akkor, ha valamelyik gombot megnyomjuk. (ha fogyasztást mérünk, esetleg zárlatot érzékelünk, tovább kell tisztítani, szárítani)
Inkább az a lényeg, hogy a "vízbe esett" mit jelent: ha csak sima csapvízbe és rögtön kivetted, nagy gond nem lehet, sokkal nagyobb a probléma, ha pl a zsebedben maradt és kimostad mosógépben, mert akkor a mosószerek jótékony hatása miatt tök zárlat minden, leszívja az akksit percek alatt... Desztvízben áztathatod, közben mókusszőrecsettel simogathatod az apró áramköri részeket, majd gondosan szárítgathatod, akkor sem garantált a siker.
Inkább az a lényeg, hogy a "vízbe esett" mit jelent: ha csak sima csapvízbe és rögtön kivetted, nagy gond nem lehet, sokkal nagyobb a probléma, ha pl a zsebedben maradt és kimostad mosógépben, mert akkor a mosószerek jótékony hatása miatt tök zárlat minden, leszívja az akksit percek alatt... Desztvízben áztathatod, közben mókusszőrecsettel simogathatod az apró áramköri részeket, majd gondosan szárítgathatod, akkor sem garantált a siker.
RWCsabi2018-08-25 21:10:30 // 54126
Hali alfás testvéreim!
Egy kis segítségre szorulok. Vízbe esett az autóm kulcsa. Az immobilizer transzponder megúszta, a kocsi indul, de a távirányító megsemmisült. Tényleg mindent kipróbáltunk, nem jön ki belőle semmiféle jel, nem lehetséges a felprogramozás.
Ha valaki tud 3 gombos bicskakulcsot, ami használható, tanítható, illetve a kulcs nem is fontos, csak a belül található elektronika, kérem írjon ide, vagy a 30/2854091-re.
Köszönöm!
Egy kis segítségre szorulok. Vízbe esett az autóm kulcsa. Az immobilizer transzponder megúszta, a kocsi indul, de a távirányító megsemmisült. Tényleg mindent kipróbáltunk, nem jön ki belőle semmiféle jel, nem lehetséges a felprogramozás.
Ha valaki tud 3 gombos bicskakulcsot, ami használható, tanítható, illetve a kulcs nem is fontos, csak a belül található elektronika, kérem írjon ide, vagy a 30/2854091-re.
Köszönöm!
Daveee10 Ɨ|ѯ2018-08-24 16:17:18 // 54125
Sziasztok. Alfa 156 1.6TS-hez lehet valahol kapni külön nívópálca tömítést? Ha lehet, akkor tudnátok adni valami elérhetőséget?
Megtörtént a gyűrűzés, és egyéb járulékos dolgai, ez az alkatrész viszont nem található egyetlen nagykerben sem, ahonnan rendeltem a dolgokat. A felújításról szerintem holnap megírom az első blogom.
Megtörtént a gyűrűzés, és egyéb járulékos dolgai, ez az alkatrész viszont nem található egyetlen nagykerben sem, ahonnan rendeltem a dolgokat. A felújításról szerintem holnap megírom az első blogom.
Jani552018-08-23 23:53:10 // 54124
Olajszűrőt vettem a kedvenc autókámhoz (kifejezetten 156 1.9 jtd 16v 140Le-hez) Eddig minden rendben, ez természetes: SM142, amit kaptam. Olvasom a dobozán:
Ref.: MANN Filter W7003, KNECHT OC 111, FILTRON OP 537/2.
A doboz másik oldalán: Application
DACIA (RENAULT-GROUP) Dokker, Duster II, Lodgy, Logan, ....
LADA Largus 1.6 8V, 1.6 16V
Még véletlenül sincs ráírva, utalás sincs, hogy a FIAT csoportnál és milyen más márkáknál, melyik motorokhoz használható...
A neten egyértelműen beazonosíthatóan sok típus rengeteg motorváltozatához való, de azért álmomban sem gondoltam volna, hogy Dácia-Lada oljszűrőt fogok az Alfába betenni!
Ref.: MANN Filter W7003, KNECHT OC 111, FILTRON OP 537/2.
A doboz másik oldalán: Application
DACIA (RENAULT-GROUP) Dokker, Duster II, Lodgy, Logan, ....
LADA Largus 1.6 8V, 1.6 16V
Még véletlenül sincs ráírva, utalás sincs, hogy a FIAT csoportnál és milyen más márkáknál, melyik motorokhoz használható...
A neten egyértelműen beazonosíthatóan sok típus rengeteg motorváltozatához való, de azért álmomban sem gondoltam volna, hogy Dácia-Lada oljszűrőt fogok az Alfába betenni!
Laciferi2018-08-21 08:30:17 // 54123
Koszi :) igazad lehet...
Piritu - 1.000.0002018-08-20 20:44:28 // 54122
Manky ?
ZsuTi2018-08-20 20:12:50 // 54121
Sziasztok! Tudtok esetleg valakit, aki Alfa szoftwer specialista? (Alfa 159 jtd)
ZsuTi2018-08-20 20:11:27 // 54120
A segítségeteket szeretnénk kérni! Szeretett Alfánk (159 1.9 JTD 8V) fogyasztása nagyon magas: 350 km- 100km/óra 60liter (az üzemanyag mutató szemlátomást megy le) autó rángatott, akkor a fogyasztás is megnőtt, EGR -t kiírattuk, ekkor a rángatás megszűnt, de a fogyasztás maradt.. DPF ki lett íratva, porlasztókat felújíttattuk. Esetleg valakinek valami ötlet/ tapasztalat? Köszönjük
Piritu - 1.000.0002018-08-20 19:44:03 // 54119
A helyedben ezt direktbe Erhard-tól kérdezném meg. (Adok-veszek első hirdetője már pár éve) Ő még tudna is adni belevalót :-)
PiKE2018-08-20 19:17:54 // 54118
Sziasztok! Brera 2.4JTDm 2006-oshoz keresek az első lengőkar és a lengéscsillapítő közötti szilentet. Csak 2007-estől lehet kapni. Van különbség a 2006-os és a 2007-es között?
BZoltan2018-08-20 10:58:55 // 54117
Szia!
A csavar átmérője: 6 mm
Hossza:
Fej nélkül: 32 mm
Fejjel együtt: 37 mm
Azt gyanítom, hogy az előző tulajdonos rosszul hajtotta be a csavart és ezzel tönkretette a menetét.
A csavar átmérője: 6 mm
Hossza:
Fej nélkül: 32 mm
Fejjel együtt: 37 mm
Azt gyanítom, hogy az előző tulajdonos rosszul hajtotta be a csavart és ezzel tönkretette a menetét.
Piritu - 1.000.0002018-08-20 07:01:15 // 54116
Vagy az előző tulaj etanolllal járt amit igy halal meg.
AlfaGT2018-08-20 00:10:00 // 54115
Megoldódott a probléma 😀. Végül is a benzin nyomás szabályzó (ami a szivattyú egység része) gumi tömítése adta meg magát, így mindig elszökött a nyomás. Mondjuk azt nem értem, hogy hogyan tud ennyire szétfoszlani ez a tömítés, vagy széteszi a benzin? Eddig sima 95 ös benzint tankoltam, lehet, hogy áttérek valami prémium üzemanyagra, talán kíméletesebb lesz a kocsihoz..
Csabo222018-08-19 23:07:17 // 54114
Szia
Az ilyen csavarok menete nem szokott csak úgy "elkopni" ;)
Kicserélheted, de sztem ha 1szer behajtod az új csavart, az is igy fog járni. mérd le a hosszát és átmérőjét, lehet akad itthon ilyen (van pár vödör Alfa csavarom). vagy térj be egy csavarboltba és minta alapján fognak adni.
Az ilyen csavarok menete nem szokott csak úgy "elkopni" ;)
Kicserélheted, de sztem ha 1szer behajtod az új csavart, az is igy fog járni. mérd le a hosszát és átmérőjét, lehet akad itthon ilyen (van pár vödör Alfa csavarom). vagy térj be egy csavarboltba és minta alapján fognak adni.
BZoltan2018-08-19 08:36:53 // 54113
Liquid2018-08-17 23:39:05 // 54112
Kuti2018-08-17 23:03:57 // 54111
Sziasztok.Valaki tudna egy képet muatatni,hogy hol kell utánatöltenem a szervóolajat?!?sürgős lenne,köszi előre
AlfaGT2018-08-17 20:08:29 // 54110
Én éppen most vettem egy FAST gyártmányú benzinszivattyú leszorító gyűrűt, ami tulajdonképpen egy műanyag csavaranya. Kb. fele áron volt, mint az eredeti Fiat-os, és nem pászol. 1,5 miliméterrel kissebb az átmérője! Szerintem, ha ezt sem tudják tisztességesen legyártani, a lengéscsillapítóktól sem lehet várni semmi jót.
adamcroh2018-08-15 18:12:56 // 54109
köszi az infót
Csabo222018-08-15 18:11:35 // 54108
TS kulisszát nem tudod felújítani csak kompletten cserélni.
adamcroh2018-08-15 17:45:39 // 54107
bocsi 147-esről lenne szó
adamcroh2018-08-15 17:45:22 // 54106
Sziasztok! váltókulissza-feljavitó készletet honnan tudnék rendelni 146 1.6 benzinhez? alfistin néztem de ott a t-sparkokhoz nem találtam
Kn[.]xX2018-08-14 19:39:28 // 54105
köszönöm. ncore-on valóban csak androidra van
Daveee10 Ɨ|ѯ2018-08-14 19:36:48 // 54104
nCore-n csak androidra van, ha jól rémlik. Google simán talál. Jah, és ha google-el letöltesz egy régebbit, akkor a benne lévő keygen simán működik az alfaobd oldaláról letölthető legfrissebb verzióval is..
Piritu - 1.000.0002018-08-14 19:18:30 // 54103
ncore
Kn[.]xX2018-08-14 19:09:45 // 54102
sziasztok, AlfaOBD-t honnan tudnék letölteni, nem próbaverziót?
Laciferi2018-08-13 11:41:45 // 54101
Sziasztok! Fast Original cucokkal kapcsolatban mik a tapasztaltok? Hatso lengescsillapitokat vennek 146-ba es lattam nem annyira veszesen draga holmik. Akinek van tapasztalata kerem irjon jo dontes e vagy nem, koszonom! :)
Gyapi Ɨ|ѯ2018-08-11 15:04:53 // 54100
üdv!
159 JTS-ben hol találom a gyári riasztó modulját és a szirénát?
159 JTS-ben hol találom a gyári riasztó modulját és a szirénát?
Levee156SW2018-08-06 12:29:45 // 54099
Ez igy van,de ahogy irtam,ebben mar oromkodes is van, es altalaban is szeretek dinamikusan kozlekedni-meg az auton is erezni,hogy arra talaltak ki-egy kis autopalyas "italian tunenup" utan mindig erezni,hogy milyen halas - alapvetoen imadom is,hogy van benne modernseg,annyi kenyelmi extra,aminek meg ertelme is van,meg tud nagyon finom lenni,de ugyanugy ott van benne a klasszikus gepallat is,a majd 110 ev hagyomany szelleme. :)
(Tudom,hogy van aki ezt mar lefiatozza, de nekem pont eleg,hogy a magam reszerol vigyorgok benne,es visszanezek ra,ha kiszalltam,hogy ebben _is_van vilagelso muszaki megoldas-raadasul konkretan ezt a motort csak Alfaba epitettek,es erezni,hogy egy csomo,szamomra is fontos szempontot igyekeztek pont olyan sulyozassal osszehozni benne,ahogy nekem idealis.
(Ha egyetlen dolgon valtoztathatnek:a 12000-re elfogyo 6 liter olajbol mondjuk 5-5,5-ot mar az elejen beleontenek,es csak 0.5-ot ontenek ra...de igy meg bensosegesebb a viszony-viszont igy valszeg felugrik egy kulso olajhuto,termosztatos kozdarabbal. :))
Mikor hazahoztuk 800+ km-rol labon,vmi 6.2-t irt a fedelzeti (95-bol) es bar atszeltunk kozben nemi Tátrát,a 2 ev allas,es a km szerint is cseres vezerles okan alkalmi segitom epp csak simogatta a pedalt, es konkretan nem mentunk 100 fole.
Az mondjuk tuti,hogy a varos odaver az atlagnak,de azt ha csak lehet,barmilyen autoval kerulom,futomu okokbol is. :P
(Tudom,hogy van aki ezt mar lefiatozza, de nekem pont eleg,hogy a magam reszerol vigyorgok benne,es visszanezek ra,ha kiszalltam,hogy ebben _is_van vilagelso muszaki megoldas-raadasul konkretan ezt a motort csak Alfaba epitettek,es erezni,hogy egy csomo,szamomra is fontos szempontot igyekeztek pont olyan sulyozassal osszehozni benne,ahogy nekem idealis.
(Ha egyetlen dolgon valtoztathatnek:a 12000-re elfogyo 6 liter olajbol mondjuk 5-5,5-ot mar az elejen beleontenek,es csak 0.5-ot ontenek ra...de igy meg bensosegesebb a viszony-viszont igy valszeg felugrik egy kulso olajhuto,termosztatos kozdarabbal. :))
Mikor hazahoztuk 800+ km-rol labon,vmi 6.2-t irt a fedelzeti (95-bol) es bar atszeltunk kozben nemi Tátrát,a 2 ev allas,es a km szerint is cseres vezerles okan alkalmi segitom epp csak simogatta a pedalt, es konkretan nem mentunk 100 fole.
Az mondjuk tuti,hogy a varos odaver az atlagnak,de azt ha csak lehet,barmilyen autoval kerulom,futomu okokbol is. :P
AlfaGT2018-08-06 02:35:53 // 54098
Nagyon ,,lábfüggő,, a dolog, ez is menne nyolc alatt ( kipróbáltam) de akkor minek az Alfa?😊
Levee156SW2018-08-05 22:20:47 // 54097
Sziasztok, MES szerint a mert legkori nyomas 895-915 mBar (1-200m-el tengerszint felett). Az normalis? Vagy kezdjek keresni LMM-t?
Ha igen, Bosch,vagy Magneti?
(156 JTS).
Koszonett:L
Ha igen, Bosch,vagy Magneti?
(156 JTS).
Koszonett:L
Levee156SW2018-08-05 22:18:05 // 54096
10 liter? Nekem a JTS elvan elvan 8bol (igaz,maxxmotion 100)ugy is,hogy akad autopalya,orszagut,varos,tobb szemely,vigyorgas. :)
Eredetileg LPG-s 2.0 twin sparkot kerestem en is,de igazabol mar jol van ez igy.. az egyetlen dolog,ami megingatna,az egy kezivaltos,belso FL 2.5 V6 SW,ugyanezzel a sarga boros-fakormanyos felallassal-na az tenyleg 10,de masik vilag. :)
Eredetileg LPG-s 2.0 twin sparkot kerestem en is,de igazabol mar jol van ez igy.. az egyetlen dolog,ami megingatna,az egy kezivaltos,belso FL 2.5 V6 SW,ugyanezzel a sarga boros-fakormanyos felallassal-na az tenyleg 10,de masik vilag. :)
AlfaGT2018-08-05 20:58:02 // 54095
Hát igen.
Előző autóim is mind gázosak voltak, nekem nagyon bejön. Amikor megfertőzött az alfa-láz, dízelt semmiképpen nem akartam, benzinből meg ne hiszem, hogy tolerálni tudnám a 10 literes átlagfogyasztást mindennapos használat mellett.
A chiptuning meg persze látványos teljesítménynövekedést nem hozott, de egy fél literrel csökkent a fogyasztásom, ami sokszor levegőbe vész, mert ha elkap a hév odataposok neki és a fogyasztásnak annyi😢
Előző autóim is mind gázosak voltak, nekem nagyon bejön. Amikor megfertőzött az alfa-láz, dízelt semmiképpen nem akartam, benzinből meg ne hiszem, hogy tolerálni tudnám a 10 literes átlagfogyasztást mindennapos használat mellett.
A chiptuning meg persze látványos teljesítménynövekedést nem hozott, de egy fél literrel csökkent a fogyasztásom, ami sokszor levegőbe vész, mert ha elkap a hév odataposok neki és a fogyasztásnak annyi😢
Csabo222018-08-05 20:25:57 // 54094
Egy GT-t mondjuk én nem erőszakolnék meg egy gázrendszerrel, de izlések és pofonok. jó a gáz, nagyon, de nekem vhogy nem jön össze egy Alfával.
A TS chiptuning meg... hát. minek?
A TS chiptuning meg... hát. minek?
AlfaGT2018-08-05 19:32:41 // 54093
Már én is kezdek gyanakodni, hogy a gáz-szet okozhatja a gondokat.
Benzinen még mindig nem indul, de ha beindítom gázon és átkapcolom benzinre egy kis torpanás és dadogás után megy szépen, nem ingadozik az alapjárat, és fordulatba is megy. Egy rövid benzines autózás után közvetlenül indít is. Aztán egy 10 perc várakozás után megint nem indul.
Hallottam róla, hogy a rosszul felprogramozott gázrendszer adatait eltanulja a gyári ecu és ezt tárolja az adaptált értékek között, ami hasonló, főleg indítási gondokat okozhat.
Még tavaly ősszel voltam csiptuningon a kocsival, de a gázrendszer nem lett utánnahangolva. Kissebb problémák adódtak is ezután a hidegindítások során, de ahogy kitavaszodott és felmelegedett az idő ezek megszűntek, így nem foglalkoztam vele. A kocsi ment rendesen.Most viszont az extra melegben hosszabb klímás utazás után nem indul.
Ha jól gondolom, célszerű lenne kitörölni az adaptív értékeket, és így visszaállna az alapbeállítás. Ezután kellene újra kalibrálni a gáz-rendszert és kész.
Most két hétig állni fog a kocsi, mert szolgálati úton leszek, azután folytatódhat a próbálkozás.
Benzinen még mindig nem indul, de ha beindítom gázon és átkapcolom benzinre egy kis torpanás és dadogás után megy szépen, nem ingadozik az alapjárat, és fordulatba is megy. Egy rövid benzines autózás után közvetlenül indít is. Aztán egy 10 perc várakozás után megint nem indul.
Hallottam róla, hogy a rosszul felprogramozott gázrendszer adatait eltanulja a gyári ecu és ezt tárolja az adaptált értékek között, ami hasonló, főleg indítási gondokat okozhat.
Még tavaly ősszel voltam csiptuningon a kocsival, de a gázrendszer nem lett utánnahangolva. Kissebb problémák adódtak is ezután a hidegindítások során, de ahogy kitavaszodott és felmelegedett az idő ezek megszűntek, így nem foglalkoztam vele. A kocsi ment rendesen.Most viszont az extra melegben hosszabb klímás utazás után nem indul.
Ha jól gondolom, célszerű lenne kitörölni az adaptív értékeket, és így visszaállna az alapbeállítás. Ezután kellene újra kalibrálni a gáz-rendszert és kész.
Most két hétig állni fog a kocsi, mert szolgálati úton leszek, azután folytatódhat a próbálkozás.