Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Hunor2008-10-02 16:58:51 // 22092
Amúgy ilyenkor verem a falba a fejem,hogy eladtam az elődjét sajnos mert az nagyon pattent vas volt!
Hunor2008-10-02 16:55:19 // 22091
Én se szeretek bízni senkiben csak most kénytelen vagyok!Ez az ő véleménye volt,aki csinálta az autót az azt mondta,hogy szétszedi újra,akkor talán kiderül,hogy mi probléma!Tisztában vagy vele gondolom,hogy nehéz megfelelő szerelőt találni,mióta autóm van ez már a negyedik sajnos!
András bácsi2008-10-02 16:43:51 // 22090
Nem kell bízni senkiben. Nálunk a suliban egy-két kivételtől eltekintve olyan szakoktatók voltak, akik azért tanítottak, mert a bénaságuk miatt a szakmájukból nem tudtak megélni. :(
Természetesen lehet gyűrűkopás is az oka, sőt, nem jól összeforgatott gyűrűk is pl. Attól függetlenül azt mondom, hogy egy 300e alatt futott blokkot/perselyt nem kell még fúrni, csak ha valami komoly mechanikai sérülése volt, vagy extrém szar kenése.
Hunor2008-10-02 16:35:01 // 22089
Sajnos én nem értek hozzá és kokányolni nem akarok!Aki megmérte az azt mondta ,hogy a gyűrűnél van gond,a helyi szakiskola szakoktatója mérte meg!Amúgy beszéltem azzal aki csinálta újra szét lesz szedve akkor okosabb leszek!Ez egy kicsit szívás de hát ez az év nem az enyém már rájöttem rég!
GT Ɨ|ѯ2008-10-02 16:27:54 // 22088
hát,igen..a 2 kezedre mindig számít6sz:-))
Ferke2008-10-02 16:26:24 // 22087
Hűűű, micsoda optimizmus! :) Ezzel most biztos feldobtad a kedves cartárs hangulatát:)))
Viszont az a baj, hogy ilyenkor tényleg igaz lehet, mert bármi lehet. :(
Ferke2008-10-02 16:23:42 // 22086
Szenya. Honnan tudtad, hogy így volt!?!:)))
pb_2008-10-02 14:56:26 // 22085
Ezt, nekem nem kell mondanod.))
András bácsi2008-10-02 14:54:37 // 22084
Azt hiszem, hogy a nyomáspróbán és a síkoltatáson kívül jobb, ha minden sk.
pb_2008-10-02 14:51:49 // 22083
Vagy L van baltázva az egész.
pb_2008-10-02 14:51:21 // 22082
Lég kevésnek hagnzanak ezek az értékek. Hogy csináltátok a mérést?
András bácsi2008-10-02 13:30:11 // 22081
Ha a szelep nem zár rendesen, akkor sincs normális kompresszió. Mondjuk azért nem zár, mert a szelepvezető is kopott, netán nem is illesztették, netán elmozdult a szelepszárszimmering.
Hunor2008-10-02 13:20:32 // 22080
Mire gondolsz, pontosan?
Youri2008-10-02 13:20:05 // 22079
Akkor örülök...:-((((
András bácsi2008-10-02 13:18:09 // 22078
Vagy ott, vagy nem ott. :)
Ferke2008-10-02 13:17:57 // 22077
Jaja, az benne marad ilyenkor.
Hunor2008-10-02 13:11:20 // 22076
Ma elmentem megméretem a kompressziót!3 hengernél 9,5 fölött van,a 4-nél pedig 7.5!A szaki aki mérte azt mondja,hogy a gyűrűnél van a gikszer!Megyek meglátogatom nemsokára aki csinálta a gyűrűzést!
Youri2008-10-02 13:01:30 // 22075
Hali!!
Szerintetek ABS jeladó csere után (1 hétig jártam nélküle...),töröltetni kell a hibakódot???

Azt játssza h indítás után tökéletes,de kb 2-3 perc múlva kijelzi a hibát,de ha leveszem a gyújtást és újra ráadom akkor semmi.Eltelik megint 2-3 perc és újra kiírja...
Hori2008-10-02 12:54:49 // 22074
Sziasztok!
147-esem külső hőmérője szórakozik, tegnap például -25 fokot jelzett, és hiába volt a fűtés 19,5 fokra állítva, fűtött mint a barom. Mi a hiba, és van e rá megoldás ésszerű kereteken belül?
pepel2008-10-02 12:47:17 // 22073
hello mindenkinek lenne egy kérdésem, 145-ös alfában szeretném a középkonzolon az óra világításában az izzót kicserélni,barmolás nélkül,hogy kell,köszi
pb_2008-10-02 11:44:57 // 22072
Én ilyen esti mesés körítésben tudom Lképzelni a dolgot:
"Hol volt, hol nem volt, 1x 1 csapágyas verda, amit Ferke kártárs kinézett magának...."
DDD
Whiteskull2008-10-02 11:40:39 // 22071
Képzelem a beetetést otthon. :)))))))

"Te anya. Elcserélnénk a jól működő régi olajkályhát egy újabbra. Még pénzünk is maradna az üzleten. Igaz, hogy nem megy, és az én tempómban egy fél év mire kész lesz, de legalább addig is lesz elfoglaltságom." :))))))))))))))))
pb_2008-10-02 11:37:45 // 22070
Ez már rosszul kezdődik, ha már tervezgetsz.DD
pb_2008-10-02 11:36:07 // 22069
Pedig mindent + lehet tanulni, ill be lehet szerezni.))))
Ferke2008-10-02 11:31:29 // 22068
Van is erre most egy aktuális tervem. Van egy elég jó gép, amire lecserélném a 156-ot, igen olcsó, merthogy csapágyas. Ettől viszont olyan sokkot kapnak az emberek, mintha olyan nagy vaszisztdasz lenne ez, így egy csapágyas motorral rendelkező 5-6 éves autó a felét sem éri.:)
Whiteskull2008-10-02 11:30:26 // 22067
Na ja. De nincs mindenkinek indíttatása, ideje és szerszámai minderre. :))))
Ferke2008-10-02 11:29:55 // 22066
Az is tapasztalat, hogy van a gépműhely, és van az autószerelő. Nem hiszek abban, hogy egy műhely a teljes ki-beszerelésben és a felfúrásban is a toppon van egyszerre, főleg itthon nem.
Ezen kívül idegbajt kapnék, ha nem látnám a friss fúrást-hónolást, mielőtt összerakják.
pb_2008-10-02 11:29:23 // 22065
Ha ilyenre kerülne a sor, mi máshogy oldanánk +.)))
Ferke2008-10-02 11:26:07 // 22064
Így van. Ezért is sokallom azt az összeget. Persze a beadom-elhozom elven működő eljárást mindig meg kell fizetni, így érthető az összeg...sőt, így már nem is sok. Más kérdés, hogy én nem így csinálnám.
pb_2008-10-02 09:48:37 // 22063
Lvileg, de addig is áll, az autó, nem lehet használni, stb. 1ébként, ha 1x Lbaxák mi a garancia, hogy többx nem? Én is bizalmatlan vagyok, ezért csinálok mindent magam.) Sajnos ez van.)
summer2008-10-02 06:35:16 // 22062
Azért ha többször szét is kell bontani, és le kell állítani az autót, akkor sem kell 2X fizetni ugyanazt a munkát. Elvileg... Vagy legalább nem kell annyit fizetni. Ha most az enyémet fúrni kell, akkor kezdődik minden előről, költségekkel együtt. Annyi viszont biztos, hogy amit mondtak, hogy megcsinálják, azt tényleg meg is csinálták, mert 1 hétig volt ott a kocsi, és minden nap több órát eltöltöttem ott, hogy szemmel tartsam a munkálatokat:) Ez van, én már csak ilyen bizalmatlan vagyok, de szerintem érthető :)
Az a baj, főleg mostanában, hogy a f@sz rossz oldalán vagyunk...
pb_2008-10-01 23:40:00 // 22061
Sztem, akkor még több is kijön jócskán.(( A garanciával is az a baj, hogy mit sem ér, ha többx kell szétbontani/leállítani az autót, akkor inkább nekem nem kell garancia. Láttam olyan motort, amit 150k HUF környékén újítottak fel, aztán nem állt semmi másból mint +gyűrűzték, csapágyazták, ha 1általán +csinálták, és még a hfejeket sem tették rá. Igaz volt rá garancia.) Nagy biznisz ez az egész, jól le lehet venni a játékosokat.((
summer2008-10-01 20:23:32 // 22060
Ebben reménykedem...
Poló2008-10-01 20:22:23 // 22059
A kompressziómérés sok mindent elárul majd.
summer2008-10-01 20:06:31 // 22058
Igen, ha tudtam volna előre, hogy nem lesz rendben. De nem tudtam sajnos... Ugyan kicseréltek mindent, egyedül fúrva nem lett, de a hiba maradt. Lehet, hogy nem is jó helyen keresem a füst és az olajfogyás okozóját, de szerintem ezt majd a kompresszió elárulja.
Poló2008-10-01 20:01:28 // 22057
Ha már motorgenerál, akkor 70 km lóf@sz, vihetted volna Csörihez. Múltkor csinált egyet, igaz fúrva nem lett, de mindent cseréltek, a tulaj elégedett volt. Vagy ha András bácsi elvállalja, akkor hozzá is vihetted volna.
summer2008-10-01 19:54:58 // 22056
Hááát, legyen igazad, biztosan helyfüggő is a dolog. Én csak azt vázoltam, amit tudok, aminek utánanéztem. Ahány helyen jártam, mindig ugyanazt mondták. Az ok, hogy annyi a gépmunka, de ha mindent összeadogatsz egy olyan hozzá nem értő esetében, mint én, aki sem a motort nem tudja kiemelni, nemhogy szétbontani vagy összerakni, akkor kijön az az összeg. Ebben az esetben pedig szerintem a garancia sem utolsó dolog, pont azért, hogy ne legyen később gond, ha valamit eltrehánykodtak. Garit meg csak akkor adnak, ha ők is fűzik össze az egészet, és készen adják vissza a motort. Legalábbis errefelé... :S
pb_2008-10-01 19:02:31 // 22055
Azért nem egészen.) Léteznek olyan helyek is, ahova, beadod a blokkot, dugókat Lmondod, hogy mit szeretnél, majd +csinálják, aztán szépen Lviszed, és összefűzöd. Maga a gépmunka, kb 15-20k HUFból +áll.
pb_2008-10-01 18:59:38 // 22054
Ha a hfej lekerül, akkor már sok minden lát6ó, érezhető, mérhető. Aki ért hozzá, az tudja, hogy miket kell nézni.
Poló2008-10-01 18:18:27 // 22053
Szerintem meg még több is.
GT Ɨ|ѯ2008-10-01 18:17:07 // 22052
coolturált:-)))fogyasztás

( tömegközlekedést esetleg ):-DDD
Hunor2008-10-01 18:16:03 // 22051
Nem tudom mert nem értek hozzá és hülyeséget nem akarok mondani az ovalitással kapcsolatban,a szerelőm azt mondja hogy nem volt az,holnap megméretettem a kompresszióját utána talán okosabb leszek!Amúgy mennyinek kell lennie,tudja e valaki?
summer2008-10-01 17:46:37 // 22050
Utánajártam. Ennyi. Azért, mert azokon a helyeken, ahol fúrást vállalnak, úgy vállalják a munkát, hogy oda viszed/viteted a motort, és ők szedik szét, cserélik, amit kell, és egy rakás járulékos alkatrészt értelemszerűen cserélni kell, továbbá új gyűrűk, tömítések, munkadíj, stb. Összerakják a motort, megkapod a garanciát rá, és már csak vissza kell tenni a motort. Maga a fúrás, stb 150 körül mozog (ha nem jön közbe semmi), és nagyjából 30-40-ért veszik ki, teszik vissza a motort. Nem egy helyen utána kellett sajnos járnom. :(
Ferke2008-10-01 17:28:07 // 22049
Azért nem ennyire rémisztő az ára.:))
Ferke2008-10-01 17:26:10 // 22048
Ez teljesen normális szerintem.
summer2008-10-01 17:15:02 // 22047
Az a baj, hogy ránézésre nem lehet megállapítani, mert nem látható az ovalitás, de ahhoz épp elég, hogy gubanc legyen. A szerelők hozzáállása: "áh, nincs benne annyi km, meg benzines is, úgyhogy elég lesz csak a gyűrűcsere..." Ez sajnos tapasztalat, és elképzelhető, hogy én is beleestem abba a hibába, hogy elhittem a "szakembernek".
summer2008-10-01 17:12:06 // 22046
Valami ilyesmit akartam mondani én is, csak lehet, hogy nem úgy sikerült... :)
Tompi2008-10-01 12:39:20 // 22045
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy a 156-osom, 1.9 Mjet motorral (140 LE) 6.5 körül eszik városon kívül, 8-8.5 pedig városban az átlag. Mindez 17-es alufelnivel, finom használat mellett. Szerintetek sok ez, elfogadható, esetleg érdemes valamit kipróbálni?
Köszönöm a segítséget: Tompi
pb_2008-10-01 11:46:00 // 22044
Ennek Llenére a motorod, még mindig eszi az olajat.( 1ébként ez nem jelent semmit sem, mert láttam már olyan házi "barkács" műhelyet, ahol igencsak kíválló munkák készültek, és olyan csilivili csempés műhelyt, ahol, csak kontárkodtak, + sarlatánkodtak.
Hunor2008-10-01 11:38:48 // 22043
Ő azt állítja hogy összerakta rendesen!Amúgy nem kispályás házi barkácsoló mert komolyabbnál komolyabb vasak szoktak nála lenni!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak