Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
kertecs2008-02-11 14:06:22 // 19342
Miért? A 155-nél a ledes hibakód kivillogtatás is működik állítólag... az nagyobb varázslat nekem : )
GT Ɨ|ѯ2008-02-11 13:48:49 // 19341
hűűű,ez nagyon komoly ( sufni ),de biztos működik:-DDD
Bálesz2008-02-11 13:36:54 // 19340
Szia!
Ez már előfordult az én masinámnál is! Akkor kapott új lambdaszondát és LMM-et. Akkor Pirihez vittem el és Ő javította. Javítás előtt rákötötték számítógépre és egész pontosan kilötte melyik nem megy. Aztán volt nála pár LMM azok közül beválasztotta a legjobbat újra törölte a hibát és rendbe is jött a masina!
(Igaz azóta újra lettek ezek javítva, más okból kifolyólag tönkrement a lambdaszonda.)
Szerintem addig ne vegyé előre egy deka alkatrészt sem amíg tutira biztosan nem tudod, hogy mivel is van a baj!
Ez már előfordult az én masinámnál is! Akkor kapott új lambdaszondát és LMM-et. Akkor Pirihez vittem el és Ő javította. Javítás előtt rákötötték számítógépre és egész pontosan kilötte melyik nem megy. Aztán volt nála pár LMM azok közül beválasztotta a legjobbat újra törölte a hibát és rendbe is jött a masina!
(Igaz azóta újra lettek ezek javítva, más okból kifolyólag tönkrement a lambdaszonda.)
Szerintem addig ne vegyé előre egy deka alkatrészt sem amíg tutira biztosan nem tudod, hogy mivel is van a baj!
kertecs2008-02-11 13:16:39 // 19339
A 36E-es szondával is inkább lassan, mert a száma alapján lehet szerezni a gyárival azonosat kb. 2/3 áron is.
kertecs2008-02-11 13:13:25 // 19338
Ezt egy számomra szavahihető arc írta be 1x és elmentettem az okosságokhoz:
Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.
Biztos vannak komplikáltabb és drágább eljárások is : )
Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.
Biztos vannak komplikáltabb és drágább eljárások is : )
nagyferi812008-02-11 12:54:46 // 19337
Szerintem is lambda! De páran modják, hogy a vezérléstől is lehet (nyíregyházi Automary alfaszalon szakemberei és még a vízhőfok jeladó is, amelyik állítólag a vezélőnek adja a jelet, hogy milyen a motor hőfoka!! De ha veszek egy szondát az 36000 és nem is biztos, hogy az a baja! És ez így mehet a végtelenségig. Ezért kéne egy lelkiismeretes elektromos, aki végig kiméri az összes hibalehetőséget. De egyelőre nem találkoztam ilyennel!
kertecs2008-02-11 11:11:14 // 19336
A nagy fogyasztás, meg a CO tipikus lambda tünetek... ha a comp nem is mutat ki semmit (bár nálam a szomdát kiadta), rá lehet mérni kézi műszerrel is. Mondják a csatilehúzást is, de én azt nem próbáltam.
nagyferi812008-02-11 09:26:28 // 19335
Sziasztok!
Remélem tud nekem végre segíteni! Ingadozik az alapjáratom! Ha hideg a motor akkor még annyira nem is, de ha bemelegszik akkor kb. 600-1100 között ugrál. Ha megtartom a gázt 900-on akkor is hallom, hogy nem oké, mert "pufforászik". Ja, meg a fogyasztása sem a legutolsó! Most városban kb. 20 liter, kívül pedig 13 alá nem tud menni! Hengerfej tömítés lett rajta cserélve és azóta csinálja. Ha a vezérlés el van egy picit csinálhatja? A CO 8 egész felett volt még 2500-as fordulaton is. A computeres vizsgálat nem mutatott ki semmit. A teljesítménye nem változott szerintem!
Előre is köszi!
Remélem tud nekem végre segíteni! Ingadozik az alapjáratom! Ha hideg a motor akkor még annyira nem is, de ha bemelegszik akkor kb. 600-1100 között ugrál. Ha megtartom a gázt 900-on akkor is hallom, hogy nem oké, mert "pufforászik". Ja, meg a fogyasztása sem a legutolsó! Most városban kb. 20 liter, kívül pedig 13 alá nem tud menni! Hengerfej tömítés lett rajta cserélve és azóta csinálja. Ha a vezérlés el van egy picit csinálhatja? A CO 8 egész felett volt még 2500-as fordulaton is. A computeres vizsgálat nem mutatott ki semmit. A teljesítménye nem változott szerintem!
Előre is köszi!
Ferke2008-02-09 15:30:40 // 19334
Ne rakj bele semmit, mert ezek csak placebo megodások, ideig-óráig tünetmentesítenek, aztán még nagyobb bajt csinálnak (a hűtőn kívül másnak csak ártanak a tömítő izék). Szerintem csináltasd meg a hűtőt/vagy csere.
Alfa166JTD2008-02-09 09:25:35 // 19333
Sziasztok!
Tudnátok e nekem összeírni egy kis ismertetőt, hogy 2,4-es JTD 166 vásárlása esetén mire figyeljek oda, illetve mik a típus jellemző hibái?
Előre is köszönöm!!!
Tudnátok e nekem összeírni egy kis ismertetőt, hogy 2,4-es JTD 166 vásárlása esetén mire figyeljek oda, illetve mik a típus jellemző hibái?
Előre is köszönöm!!!
Kazes☻2008-02-08 21:28:16 // 19332
Hűtőtömítő adalékot. :-)
sty2008-02-08 21:22:27 // 19331
srácok volna egy kis gondom,a hütömnél gyöngyözik a hütöviz vagyis szivárog,mit javasoltok mit tegyek bele hogy megszünjön,hallottam tosást,tejet meg ilyesmiket de valami más megoldás érdekelne ennyiért nem szeretném kikukázni????
Kazes☻2008-02-08 19:27:51 // 19330
A túlöntött és kifolyt folyadékot mosd le rendesen főleg minden festett felületről, mert "megeszi" a festéket egy idő után.
:Szájmon:QV:147:GT:2008-02-08 19:21:11 // 19329
Köszönöm!
már bele is került! kicsit azonban túl töltöttem...:(((
Ellenben ismét normálisan működik a kuplung és nem világít a lámpa...
most figyelem h nem ereszt e vhol...
már bele is került! kicsit azonban túl töltöttem...:(((
Ellenben ismét normálisan működik a kuplung és nem világít a lámpa...
most figyelem h nem ereszt e vhol...
Csöri2008-02-08 17:47:00 // 19328
DOT 4 fékfolyadék kell bele, és a fékfolyadéktartállyal együtt van.
Jata2008-02-08 17:38:45 // 19327
Halo Bandi! Kösz az informácio áradatot! :))) 115el lett lehuzva. Ma meg teljesen készre összeraktam. THX!!!
Jata2008-02-08 17:36:53 // 19326
Igen köszönöm. 115el lett lehuzva. THX!
:Szájmon:QV:147:GT:2008-02-08 15:30:23 // 19325
Valaki megtudnáá mondani hogy milyen kuplung olaj kell a kocsiba?
Aszem a fék és kuplung olaj egy és ugyan az!!!
Bármilyen jóó bele? Én is utánna tudom tölteni vagy szakszervíz kell??
mennyi kell bele?
milyen áron van?
Aszem a fék és kuplung olaj egy és ugyan az!!!
Bármilyen jóó bele? Én is utánna tudom tölteni vagy szakszervíz kell??
mennyi kell bele?
milyen áron van?
Ferke2008-02-08 12:20:30 // 19324
Át kéne nézni az egész autót. Ha tutira aztóa csinálja, hogy ki lett cserélve az IC alsó csöve, akkor lehet, hogy esetleg valami le lett húzva, és nem került vissza.
Nem értem,h ogy miért nincs hibakód...:(
Nem értem,h ogy miért nincs hibakód...:(
András bácsi2008-02-08 10:33:42 // 19323
Elvileg. De hallottam már olyan szerelőről, aki fordítva visszaerőltette a csatlakozót a szűrő aljára. :))
Csaszi2008-02-08 10:15:31 // 19322
Nu, azt még nem néztem meg, de jeleznie kéne, ha lenne benne víz, nem?!
Ferke2008-02-08 00:52:57 // 19321
Nem tankoltál bele valami xar helyen? Haverom vito-ja ugyanezt csinálta, le is állt néha. Aztán a gázolajszűrőből 2-3 deci vizet öntöttünk ki..:((
Ferke2008-02-08 00:51:53 // 19320
Remélem az legalább jó lett.:)
Csaszi2008-02-07 20:10:06 // 19319
nem, mintha számítana, de még a fékbetétek és tárcsák is cserélve lettek (elől-hátul)
Csaszi2008-02-07 19:59:06 // 19318
5e km-el ezelőtt volt nagy szervíz: olaj +szűrők (olaj, gázolaj, levegő) + vezérműszíj + feszítőgörgők + bordásszíj + feszítőgörgők + vízpumpa.
hibajelzés nincs egy szál se.
hibajelzés nincs egy szál se.
Selmak2008-02-07 19:55:01 // 19317
Gázolajszűrőt mikor cseréltél utoljára? Hibajelzés van?
Csaszi2008-02-07 19:45:23 // 19316
Csoki mindenkinek!!
SOS Help!!! Plz!!
Szóval az a problémám, hogy rángat a kicsikém! :( (1.9 JTD MJet - 156 SW)
Előzmények (az érthetőség kedvéért):
Két hete (kb.) ki kellett cserélni a turbó és coolert összekötő gumicsövet, mert megrepedt és rettenetes kifújó hangja volt a kocsinak (Hosszú már augusztusban figyelmeztetett rá, de nem hallgattam a szép szóra)! Azóta, hogy ki lett cserélve a cső, olyanokat csinál az ótó, mintha kihagyna egy-egy ütemet. Nyomom a gázt, tartom egy bizonyos sebességen, aztán egyszer csak egy pillanatra elveszi az üzemanyagot, aztán vissza. És ezt hol gyakran csinálja, hogy ritkán! Azon gondolkoztam, hogy első körben adok a lelkemnek egy kis befecskendező tisztító üa. adalékot, csak még nem mertem megvenni (plussz nem is találtam még sehol)!
Ötlet? Javaslat? Tanács? Szaktanácsadás? Tapasztalat?
Köszi előre is a segítséget!
SOS Help!!! Plz!!
Szóval az a problémám, hogy rángat a kicsikém! :( (1.9 JTD MJet - 156 SW)
Előzmények (az érthetőség kedvéért):
Két hete (kb.) ki kellett cserélni a turbó és coolert összekötő gumicsövet, mert megrepedt és rettenetes kifújó hangja volt a kocsinak (Hosszú már augusztusban figyelmeztetett rá, de nem hallgattam a szép szóra)! Azóta, hogy ki lett cserélve a cső, olyanokat csinál az ótó, mintha kihagyna egy-egy ütemet. Nyomom a gázt, tartom egy bizonyos sebességen, aztán egyszer csak egy pillanatra elveszi az üzemanyagot, aztán vissza. És ezt hol gyakran csinálja, hogy ritkán! Azon gondolkoztam, hogy első körben adok a lelkemnek egy kis befecskendező tisztító üa. adalékot, csak még nem mertem megvenni (plussz nem is találtam még sehol)!
Ötlet? Javaslat? Tanács? Szaktanácsadás? Tapasztalat?
Köszi előre is a segítséget!
András bácsi2008-02-07 14:10:48 // 19315
Mindenki traktort vesz, sehol egy jó benyás. :(
Csöri2008-02-07 14:05:58 // 19314
Akkor benéztem. :)
102-126nm
102-126nm
András bácsi2008-02-07 14:03:31 // 19313
Csak mert Jatabácsi olajkályhában tüzel. :)
Csöri2008-02-07 13:48:09 // 19310
Hivatalosan a kipuf oldalt 108-132 nm a szívón a kis csavarokat 8-10 nm.
Jata2008-02-07 13:13:30 // 19308
Halo Skacok! Tudja valaki hogy a gépemen a vezérműtengely tárcsát mijen nyomatékkal kell visszahuznom? Vizpumpát cserélek meg szíjat meg nagyszervizelek...
pb_2008-02-06 17:19:06 // 19307
Na, majd a legközelebbi talin +kukkantom jobban valamelyik 45/6ot.))
András bácsi2008-02-06 14:57:19 // 19306
145/6-ban azért van ott hely.
pb_2008-02-06 14:17:04 // 19305
Az a baj, hogy mind2 szívás, mert elég kicsi ott a hely.
András bácsi2008-02-06 12:42:09 // 19304
Szerintem a kenőanyag spriccelés, és a tekergetés célravezetőbb szokott lenni.
András bácsi2008-02-06 12:41:00 // 19303
Szarabb konstrukcióknál valóban előferdülhet. Az újabbakon osztott cellás pont emiatt a tartály.
András bácsi2008-02-06 12:39:41 // 19302
Ez helyfüggő. :)
András bácsi2008-02-06 12:38:44 // 19301
valóban para
pb_2008-02-06 12:30:57 // 19300
Pedig jók ám azok. Inkább az ütlegelés 6ásosabb.)) Csak az a gond, hogy ahhoz sincs elég hely.)
pb_2008-02-06 12:28:20 // 19299
Ha a féknél valamelyik munkahenger engedni az olajat, akkor a tartályból is Lfogy 1 idő után. A +táplálás ugyanonnan történik, és a kuplung kivezetése magasabban van, mint a féké, tehát a szint lemegy a kuplung kivezetése alá, akkor a kuplung hidraulika is fellevegősödhet.
iAntenna2008-02-06 12:24:40 // 19298
ez pont boxi... :D
András bácsi2008-02-06 12:23:05 // 19297
Ezért sem szeretem a boxereket. :) Egy nagy fogó kérdése, főleg a 145/6-ban.
iAntenna2008-02-06 12:17:31 // 19296
aham... és a cseréje kb munkadíjjal?
norbee2008-02-06 12:17:22 // 19295
Én sem értettem, de volt hasonló kuplungparajelenség, be volt rohadva a bal hátsó fékmunkahengerem, szétszedtük, megcsináltuk, légtelenítettük, és azóta a kuplung is jó. Pedig külön kör.
pb_2008-02-06 12:17:08 // 19294
Azért a munkahengert is elég nagy szívás kiszedni, főleg, ha belerohadt.
András bácsi2008-02-06 12:15:07 // 19293
Egy utángyártott mh kb 5e, a főhenger olyan 15e. De ne azért ne indulj el, hanem azért, mert egyik pillanatról a másikra elkezdhet folyni, aztán csak nyomkodhatod.