Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.0002010-12-07 22:05:13 // 32779
A kocsihoz való program van benne? Egy másik motorhoz való progival még nagyobbat tud kavarni. Hol vetted?
Piritu - 1.000.0002010-12-07 22:03:47 // 32778
Novitec hanyas?
A box ugye emeli a rail nyomást, úgy ad kraftot, ergó hamarabb hagyja el magát valami a nagynyomású rendszerben. pl a fúvóka.
Ezért vettem én is ki nagyon hamar.
A box ugye emeli a rail nyomást, úgy ad kraftot, ergó hamarabb hagyja el magát valami a nagynyomású rendszerben. pl a fúvóka.
Ezért vettem én is ki nagyon hamar.
Kovi2010-12-07 21:49:22 // 32777
Ja és még valami rajta van a Novitec ha leveszem akkor jó csak akkor nem megy, mert ezt a menet teljesítményt már nagyon meg szoktam!:-)
Kovi2010-12-07 21:46:56 // 32776
ÁÁÁÁ ettöl féltem akkor ez most nem lesz ocsóó!:-((
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 21:33:55 // 32775
lehet porlasztó :(
GTPeti2010-12-07 21:30:38 // 32774
Létezik. (Fűtőszál javító festék.) De az ezüst drágább annál, mint hogy össze-vissza fújd. Tehát olyan kiszerelésben kapható, mint a körömlakk. Pl. a Bárdinál. Kb. 2500Ft
Kovi2010-12-07 21:26:14 // 32773
Sziasztok.
Az Alfám a hideg beköszöntével picit didereg.
Ez abban nyilvánul meg hogy alapjáraton nagyon rázza a kocsit tehát valami olyasmi mint mikor lemosod a motort és kihagy a gyujtás de persze ez ugyebár Diesel!:-)
És ami még pláne hogy hol csinálja hol meg nem.
A compi kiolvasva hiba nincsen!!
Valakinek valami ötlet vagy volt e már valakinek és talált e rá megoldást?
Az Alfám a hideg beköszöntével picit didereg.
Ez abban nyilvánul meg hogy alapjáraton nagyon rázza a kocsit tehát valami olyasmi mint mikor lemosod a motort és kihagy a gyujtás de persze ez ugyebár Diesel!:-)
És ami még pláne hogy hol csinálja hol meg nem.
A compi kiolvasva hiba nincsen!!
Valakinek valami ötlet vagy volt e már valakinek és talált e rá megoldást?
Kareszka19842010-12-07 21:24:59 // 32772
létezik-e olyan festék, amivel újra lehetne fújni hátsó ablakra a fütőszálakat? tüzetesebb átvizsgálás után komoly hiányosságokat észleltem...mostmár nem csodálkozom, hogy nem szedi le a deret... :) mindenesetre kikapom abiztosítékját, csakhogy ne dolgozzon hiába szegény relé a müszerfal mögött :)
GTPeti2010-12-07 20:42:56 // 32771
Ez jó. :))))
Bár gondolom hozzátok gyakran betalálnak érdekes "vevők". :)
Bár gondolom hozzátok gyakran betalálnak érdekes "vevők". :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:40:55 // 32770
a nap poénja ....16 óra 59 perckor belép az üzletbe egy úriember kezében egy izzókészlettel (én persze már menet készen zártam volna):
- Ilyen izzót keresek ...mutatja
- ez egy H7, Hellám van....690ft
- megnézhetem?
- persze (bár ugyan úgy néz ki mint az összes többi)
- ezt Indiába gyártották??
- nem tök mind1?
- akkor ha nem haragszik nem venném me!
- ???
- egy indiai miatt nem kaptam meg az állásom
- ??? xbzzzzzzzzzzxzzzbbzz.....kandikamera?
s elment :DDDDDDDDDDD
- Ilyen izzót keresek ...mutatja
- ez egy H7, Hellám van....690ft
- megnézhetem?
- persze (bár ugyan úgy néz ki mint az összes többi)
- ezt Indiába gyártották??
- nem tök mind1?
- akkor ha nem haragszik nem venném me!
- ???
- egy indiai miatt nem kaptam meg az állásom
- ??? xbzzzzzzzzzzxzzzbbzz.....kandikamera?
s elment :DDDDDDDDDDD
GTPeti2010-12-07 20:37:01 // 32769
"Jóvan. Majd délelőtt szólok. " LOL :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:28:18 // 32768
a lamellás része hullott szét...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:27:15 // 32767
sachs is van, ACD is, Mapco is, SASY is, LUK is, Valeo is, Kawe is Gyári is.....van választék :P
Wickey2010-12-07 20:26:03 // 32766
az fasza. Hiszen egy "darab vas" szinte.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:23:53 // 32765
a szerkezet széthullott.
Wickey2010-12-07 20:23:17 // 32764
Jóvan. Majd délelőtt szólok. Még mindig nem győztem meg magam arról, hogy ne sachs legyen, elvégre EDDIG még nem csalódtunk benne. Viszont ha le kell vennem mégegyszer a váltót miatta, akkor a becsukott ablakon vágom be a unixba vissza az fix.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:21:48 // 32763
délelőtt szólsz és van polcon LUK :)
Wickey2010-12-07 20:21:30 // 32762
nade mi hullott szét rajta, annyira nem bonyolult szerkezet... Oké, hogy a Valeom harmadosztályú volt, mint egy ferencvárosi talponálló kocsma, ezért látszik rajta hogy anyaghiba miatt elfáradt a csapágy, de pár hét alatt hogy tud széthullni a sucks?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:19:28 // 32761
hüle...pont a 11-ben jártam és kérdeztem Gábortól mi az a két széthullott kuplung szett így hirtelen? Az egyikben még kettőstömegű is volt...azt mondta ez a Sachs :)
Wickey2010-12-07 20:19:14 // 32760
a gyári valeo az az, amit a szerencsétlen díszbuzi belecsavarhúzózott az autómba 2002 tavaszán. A nem gyári valeo meg az, amit én szedtem ki a valeos dobozból 2008 tavaszán, és megbaszta az anyját 80ezer km után, úgy, hogy a szerkezet és a tárcsa még bírta volna további 100-120ezer km-ig ránézésre.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:16:39 // 32759
meséld el mi a különbség a gyári és a nem gyári valeo között ...csak Valeo létezik ...esetleg felújított Gyári ahhoz meg sok sikert mindenkinek ...
Wickey2010-12-07 20:15:51 // 32758
Biztos azért, mert ocsón vásároltátok a selejtet :-P
Jóvan, akkor legyen a LUK. Max az árkülönbségből beújítok két gyári alsó lengőkart is, soha egyszerűbb cserélni mint most amikor lennvan a segédkeret. 11kerben van polcon? Mármint a LUK?
Jóvan, akkor legyen a LUK. Max az árkülönbségből beújítok két gyári alsó lengőkart is, soha egyszerűbb cserélni mint most amikor lennvan a segédkeret. 11kerben van polcon? Mármint a LUK?
GTPeti2010-12-07 20:14:23 // 32757
Ja csak ennyi? :)
Nekem már 2 hete van benne. Igaz csak 7végén ment az automobil. :)
Nekem már 2 hete van benne. Igaz csak 7végén ment az automobil. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:12:26 // 32756
pár hét után széthullottak....
Wickey2010-12-07 20:10:37 // 32755
a GYÁRI valeo igen, az kibírt kábé 200-220 ezret (akkor szakadt le a ferrodo a tárcsáról, elengedte a szegecselés vagy valami ilyesmi volt), de az UTÁNGYÁRTOTT valeo az 80ezernél elhányta a kinyomócsapágyát, a kuplungszerkezet megégett, és a tárcsa kábé 50%-osra kopott.
A váltó súlya az amúgy semmi, Robi egész kemény legény, megtartotta a javát, csak sajnos meg is emelte, én meg a diffinél bénáztam hátul, és elkezdett csordogálni a váltóolaj mélabúsan a pulóverembe könyékig, továbbá a bakancsomba. Mondjuk a bakancs amilyen szitaszerű volt, alul ki is folyt belőle, de akkoris... :-)
A váltó súlya az amúgy semmi, Robi egész kemény legény, megtartotta a javát, csak sajnos meg is emelte, én meg a diffinél bénáztam hátul, és elkezdett csordogálni a váltóolaj mélabúsan a pulóverembe könyékig, továbbá a bakancsomba. Mondjuk a bakancs amilyen szitaszerű volt, alul ki is folyt belőle, de akkoris... :-)
GTPeti2010-12-07 20:10:34 // 32754
Mesélj! Milyen gondok voltak?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-07 20:07:38 // 32753
azért ebből nem szabad kiindulni eddig pl csak sachsal szoptunk gariba :(
GTPeti2010-12-07 19:59:47 // 32752
Egész választékos konklúzióra jutottál. A munka (és a váltó) súlya mellett azonban ez érthető. ;)
Egy biztos, itt No-ban a Sachs-ra adják a legtöbb (2 év ) garanciát. Hogy ez jelent-e vmit az majd kiderül. Bár a gyári kuplung is Valeo és elég sokat kibírt nálad is és nálam is.
Egy biztos, itt No-ban a Sachs-ra adják a legtöbb (2 év ) garanciát. Hogy ez jelent-e vmit az majd kiderül. Bár a gyári kuplung is Valeo és elég sokat kibírt nálad is és nálam is.
Wickey2010-12-07 19:52:41 // 32751
Na. Iszonyat tempóban haladok. A kéttömegűm gyári új, a kuplung meg bz+... valeo... f@szomöccse. Leszakadt a kinyomócsapágy egyik füle és az tett rendet odabenn. A szerkezet és a tárcsa önmagában nincs túl rossz állapotban, de miután tegnap este 10 körül nem sikerült lerángatni a szerkezetről a kinyomócsapágyat úgy döntöttem, hogy jézuska fog hozni egy komplett kuplungszettet meg egy váltóoldali főtengely szimmeringet. Mégegyszer nem fogom két napig bontogatni a kocsit meló után. :-P Most gondolkodom, hogy LUK vagy Sachs menjen bele. Azt, hogy valeó ha mégegyszer meghallom, köpni fogok egy jó turhásat. Az fix.
csaszar3382010-12-07 17:15:13 // 32750
üdv cartársak!
ki kellett cserélnem a vezműtengely holtponti jeladót, mert visszapofázott, azóta nem birom beindítani az autót, csak teker nem csinál semmit (el lenne téve a vezérlés?)
benzinszivattyút akartam megnézni, hogy nem-e az szart be, vagy túl kevés a benzin (utolsó vonás), de azt a kurva csövet nem birtam leszedni!
ötleteket kérek
ki kellett cserélnem a vezműtengely holtponti jeladót, mert visszapofázott, azóta nem birom beindítani az autót, csak teker nem csinál semmit (el lenne téve a vezérlés?)
benzinszivattyút akartam megnézni, hogy nem-e az szart be, vagy túl kevés a benzin (utolsó vonás), de azt a kurva csövet nem birtam leszedni!
ötleteket kérek
Dzsozy2010-12-07 16:37:13 // 32749
Hát sajnos ez így van. Mindenki a maga ura, sajna, mert elég kevés szerelő van aki ért az alfákhoz, vagy ha még is, nem biztos, hogy a lelkiismeretesebb fajtából van. nem véletlenül kérdezgetjük egymást, hogy ki tudja ezt, vagy azt, de hál Istennek mindíg van valaki aki tud segíteni, és vannak azért profi "mérnökök" is a csapatban. :)
Ferry2010-12-07 13:45:49 // 32748
Hát, ezaz! kétszer megjártam vele bécset és rengeteget megyek autópályán, az okosok szerint, mármint a szűrőboltban mondták, hogy autópályán a legnagyobb a porkoncentráció és az nem baj ha nem látok át rajta, mert hogy az azt jelenti hogy a motorba nem ment retek........ja meg azt mondták, hogy a páratartalom is sokat számít..........nem tudom, de ha csak ennyi gondja lesz négyhavonta, akkor nagyon boldog leszek. Egyébként nem tudom miért szidják, egyszerűen ki tudtam mindent szedni és visszatenni, pedig nem vagyok autószerelő. Mikor elősször elvittem a szervízbe, ki a karták az egész vezérlést cserélni, de azerelő annyira nem értett hozzá, hogy még azt sem tudta, hogy önfeszítős láncmeghajtásról van szó.........és ez csak a jéghegy csúcsa a tudatlanságában, aztán úgy gondoltam inkább megkérdezem itt és ha tudom megcsinálom, hát siker.
karnyo2010-12-07 10:03:41 // 32747
Szevasztok egy alfa 90-es kiadású 33 1.8 td, hez keresek piros bal első sárvédőt, ha valakinek van írjon legyen szíves, vagy hívjon vagy küldje el a számát pszt majd én hívom köszi
Karesz
Karesz
Tomice2010-12-06 21:29:26 // 32746
Heló!Valaki megtudná mondani,h mit takar a vdc system failure hibajelzés?Ha jól sejtem a menetstabilizátor,de hogyan lehet orvosolni?
Dzsozy2010-12-06 16:29:30 // 32745
Gratula a művelethez! Szerintem mindenki örül, hogy igazi alfa tulaj lettél, csináld magad mozgalommal. Azért azon elgondolkoznék, hogy négy hónap alatt hogyan tudott úgy elkoszolódni az légszűrőd, hogy szinte át se láttál rajta.
Martin2010-12-06 15:56:20 // 32744
Hali!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata hátsó fék felújításban?(Tárcsa,fékpofa csere).
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata hátsó fék felújításban?(Tárcsa,fékpofa csere).
Ferry2010-12-06 08:50:25 // 32743
Sziasztok! Elsszőr is köszi mindenkinek a segítséget! Sikerült megoldanom a 155-ön a rángatást, fulladást. Levettem a légtömegmérőt és kipucoltam féktisztító sprével. Nagyon durva retek jött ki belőle, olyan fekete és sűrű volt, mintha olajat cseréltem volna, sőt rosszabb, négy hónapja, amikor megvettem a kocsit, kicseréltem a légszűrőt, de most is ki kellett, mert olyan retkes volt, hogy nem láttam át rajta, mikor az 1000 wattos refi elé tartottam. Kicseréltem, nem gondoltam volna, hogy ennyit számít, olyan gyönyörű hangja lett az autónak, ja és megy mint az állat, ugyhogy köszi azoknak akik segítettek :)
Kareszka19842010-12-06 08:21:33 // 32742
jóreggelt!
hogy tudnám kimérni, hogy a hátsóablak fütésem müködik-? kontaktlámpával lehet valahogy, vagy szabad? hallom, hogy kattan a relé, de nem szedi le a deret...147-es
hogy tudnám kimérni, hogy a hátsóablak fütésem müködik-? kontaktlámpával lehet valahogy, vagy szabad? hallom, hogy kattan a relé, de nem szedi le a deret...147-es
Dévid2010-12-05 23:52:22 // 32741
Remélem csak valami apróság, ami könnyen magától rendbejön, ha jobb idő lesz.
Liquid2010-12-05 23:21:23 // 32740
nekem utoljára akkor csinált ilyet, mikor júliusban, igen nagyon qrva melegben, 190-200-zal siettem a pályán, 21 fokra állított automatába kapcsolt klímával :), el is érte a 90 utáni osztást, kicsit tekertem a hőfokon és megnyugodtak a kedélyek
sajnos valszeg nálad nem ez a baj :(
sajnos valszeg nálad nem ez a baj :(
Dévid2010-12-05 18:50:32 // 32739
Meleg levegőm volt, végig fűtöttem hazafele... Ma borítottam bele fél liter tiszta fagyállót, lehet holnap reggel leeresztem a rendszert, és kap frisset. Még termosztátcseréhez megvettem a cuccot, csak nem lett végül kicserélve a termosztát, mert nem jó lett rendelve hozzá, más a csatlakozója. A héten remélem vissza tudom cserélni, és az új már gond nélkül belemegy.
Pénteken lesz egy párszáz km-es utam, viszem szerelőhöz, addigra jónak kell lennie a hűtésnek.
Pénteken lesz egy párszáz km-es utam, viszem szerelőhöz, addigra jónak kell lennie a hűtésnek.
Kau2010-12-05 15:54:07 // 32738
Nem fagyott be a hűtővized? Bírja a -15 fokot?
Volt meleg levegőd az utastérben?
Volt meleg levegőd az utastérben?
Dévid2010-12-05 15:24:48 // 32737
Üdv Mindenkinek!
Mitől lehet az, hogy éjjel buliból hazafele a vízhőfokmérő a 90-es és az utána levő osztás közti jel között mászkált folyamatosan? 2.0 TS
Mitől lehet az, hogy éjjel buliból hazafele a vízhőfokmérő a 90-es és az utána levő osztás közti jel között mászkált folyamatosan? 2.0 TS
Kareszka19842010-12-01 19:57:37 // 32735
most így visszapörgetve az egészet, nem :) remélem nem kell a közeljövőben újra cserélni, de már könyebben menne :P egyedül csak a bilincsek voltak megmakacsolva...le is cseréltem őket újakra, csavarhúzóval spanolhatókra
140.000 felett járok picivel és még a gyári volt benne...gondolom illő volt már a csere...rászolgált :D
140.000 felett járok picivel és még a gyári volt benne...gondolom illő volt már a csere...rászolgált :D
Kareszka19842010-12-01 19:55:53 // 32734
2000-2500 között, 2700-3000 körül váltok...picit eszegeti az olajat, ezért vagyok ilyen kíméletes vele :) nameg reggelente nem sietünk :)
Ferke2010-12-01 19:51:52 // 32733
Na, ezt csak most olvastam...ugye hogy nem is volt egy nagy kunszt?!:D
Ferke2010-12-01 19:50:09 // 32732
Nemár ez a körülményeskedés!:))
Vételezni
1 lavor,
4 liter Paraflu Up,
1 kanna desztvíz,
1 termosztát,
néhány új bilincs, és
kb 1 óra.
A légtelenítő a menetirány szerinti jobb oldalon, az Up-ot fele-fele arányban a vízzel, ennyi:)
Vételezni
1 lavor,
4 liter Paraflu Up,
1 kanna desztvíz,
1 termosztát,
néhány új bilincs, és
kb 1 óra.
A légtelenítő a menetirány szerinti jobb oldalon, az Up-ot fele-fele arányban a vízzel, ennyi:)
admirális2010-12-01 19:30:53 // 32731
Kettes fokozatban mész vele? Milyen fordulatszámon hajtod?
Kareszka19842010-12-01 19:26:18 // 32730
általában úgy szoktam, hogy beröffentem, hátragyalogolok kb 20 métert, kinyitom a kaput, visszagyaloglok és indulok, de max 2-ikban megyek végig munkába (2,5-3km)...remélem meghálálja a moci ezt a beavatkozást :)