A gond csak annyi a kúpos csavarral, hogy attól még nem lesz menet a teknőben. És ki akar egy olyan autóval járni, amelyikből bármikor kieshet az olajleeresztő csavar? Attól hogy az aknán megtudod húzni és nem akar kiesni, attól még a rezgésektől megindulhat. Azt meg azt hiszem nem kell mondanom, hogy milyen következménnyel jár, ha az kiesik.
Az új menet megoldható olajteknő leszedés nélkül is. Mikor kész az új menet, kell tölteni valamennyi olajat a motorba és hagyni, hogy hadd folyjon ki a fémforgácsokat kimosva. Kis veszélye van, hogy marad ott egy kis forgács.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Poló2010-12-31 01:03:45 // 33144
Buddha2010-12-31 00:58:39 // 33143
Próbáld meg kiszedni a Wickey által javasolt módon, biztosan ki lehet imádkozni csak ügyesség és elszántság kérdése. Ha nem szeretnél sokat tökölni a menettel akkor tegyél bele egy kúpos csavart, olyat, amilyenek a váltókban vannak. Nekem ez eddig mindig bejött pedig nem keveset használtam.
Autósboltban párszáz forint...
ÜDV.
Autósboltban párszáz forint...
ÜDV.
mreni2010-12-30 23:17:40 // 33142
jaja,szemrevételezéssel kiderül rögtön:)
Wickey2010-12-30 23:07:30 // 33141
így van, noha egy méretet váltani kellene felfelé, ha kihozta a menetet az aluból (asszem alukarteres az a TS) a csavar, akkor abba ugyanakkora menetet már nem nagyon lehet beleimádkozni. Kérdés, hogy kiadja-e még az anyag, illetve elfér-e az eggyel nagyobb számú csavar feje.
Wickey2010-12-30 23:05:32 // 33140
Ha meg van szakadva a menet, attól még ki kéne jönnie a csavarnak, de a javításhoz mindenképp úgyis le kell venni az olajteknőt, szóval gyúrjatok arra. A teknő levételekor viszont nem árt, ha nem fürödtök az olajban, tehát én csak megpróbálnám még egyszer kipiszkálni azt a csavart. Alá lehet férni csavarhúzóval a fejének? Ha igen, meg lehetne próbálni kétoldalról kis csavarhúzóval alányúlni és feszíteni kifele. Kis szerencsével kijön.
GTPeti2010-12-30 23:04:38 // 33139
Meg. Az vigasztaljon, hogy ez még egy ártatlanabb fajtából való szívás. Pl. egy gyertyabeletörés sokkal kellemetlenebb.
kristof2010-12-30 23:03:02 // 33138
Akkor megszívtam:(
mreni2010-12-30 21:45:00 // 33137
kartert cserélni.vagy esetleg meg lehet próbálni új menetet vágni bele és egy másik csavarral...
GTPeti2010-12-30 21:44:36 // 33136
Teknő le, csavar kifúr, ha megoldható nagyobb menetet belevág és nagyobb csavart alkalmaz. Legrosszab esetben új teknő. :(
kristof2010-12-30 21:43:06 // 33135
Tiszteletem!
Van egy igen nagy problémám:
Az olajteknőm alján a leeresztő csavar nem akar kijönni, hiába tekerem. Valószínűleg meg van szakadva a menet. Annyit sikerült elérnem a tekergetéssel, hogy már az olajam is szivárog. Mit tudok vele csinálni?
Van egy igen nagy problémám:
Az olajteknőm alján a leeresztő csavar nem akar kijönni, hiába tekerem. Valószínűleg meg van szakadva a menet. Annyit sikerült elérnem a tekergetéssel, hogy már az olajam is szivárog. Mit tudok vele csinálni?
GTPeti2010-12-30 21:07:50 // 33134
A semmi az nem sok. Elgondolkodtató, mindenesetre. :(( Az a domain amúgyis jobb helyen lenne pl. Ofiéknál...
Wickey2010-12-30 20:59:53 // 33133
Csodálatos. Köszi! Félreteszem még nehezebb időkre ezt a szettet tényleg csak egy csapágy kell bele.
Otto2010-12-30 13:40:09 // 33132
Poló2010-12-30 12:12:56 // 33131
Egyszer voltam ott személyesen, még 5 éve mikor megvettem az autómat ott akartam olajat venni. Nincs ott semmi.
Sümi Z2010-12-30 11:28:40 // 33129
hello!
én ezt használtam: loctite quick gasket
remélem látszik a kép
én ezt használtam: loctite quick gasket
remélem látszik a kép
GTPeti2010-12-30 10:49:50 // 33128
Helyedben felhívnám ezt a fickót:
Kapcsolattartónk: Láng Tibor
Cím: 9024 Győr, Zrinyi u. 14/a
Telefon: 06 (96) 519-355
Webhely: www.selenia.hu
Kapcsolattartónk: Láng Tibor
Cím: 9024 Győr, Zrinyi u. 14/a
Telefon: 06 (96) 519-355
Webhely: www.selenia.hu
GTPeti2010-12-30 10:45:02 // 33127
Az szívás... konkrétan milyen cég áll a visszaigazolásban?
Vasarelly2010-12-30 10:18:23 // 33126
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül, mi lett a www.selenia.hu weboldallal? Onnan rendeltem az olajat a kocsikba, de már pár hónapja nem elérhető. Az olajcsere meg esedékes lenne...... :-)
Nem tudja valaki véletlenül, mi lett a www.selenia.hu weboldallal? Onnan rendeltem az olajat a kocsikba, de már pár hónapja nem elérhető. Az olajcsere meg esedékes lenne...... :-)
András bácsi2010-12-30 10:14:58 // 33125
Körben több helyen kis tüskékkel benyomni a rugót (mármint a csapágyban lévő gyűrűt), alátámasztani a szerkezetet, és egy jó irányzott ütéssel kijön. Általában nem elsőre.
[k i z z o]2010-12-30 09:40:12 // 33124
Loctite 5920. + tisztességesen letisztítani előtte (zsírtalanítás)
GTVili2010-12-29 14:11:11 // 33123
Sziasztok!
Milyen pasztát ajánlotok pl a szelepfedél tömítéséhez....?
Milyen pasztát ajánlotok pl a szelepfedél tömítéséhez....?
pb_2010-12-29 11:14:09 // 33122
Az autó hátulját kell jól felpolcolni.)
Ferke2010-12-29 11:07:55 // 33121
Jaja, az szemét meló, kvanehezen válnak meg egymástól:)
mreni2010-12-27 22:50:44 // 33120
én nem is szenvedtem vele:D
Valahogy biztos kijön de elég hulladék megoldás az biztos:D
Fiat Coupe-Lancia Kappa-Delta Hf váltókkal van egy kis gond leszedésnél-felrakásnál:)
Valahogy biztos kijön de elég hulladék megoldás az biztos:D
Fiat Coupe-Lancia Kappa-Delta Hf váltókkal van egy kis gond leszedésnél-felrakásnál:)
Wickey2010-12-27 20:42:25 // 33119
a franctudja, nekem a jtd-ről és a gtv6-ról/75V6-ról is simán lejött mindig a váltó, pedig mindegyik húzókuplungos volt. Illetve semmi különbség nem volt a nyomó és húzókuplungos váltók között szerelhetőség tekintetében sem a transaxle sem a fiat vonulaton.
JTD-nél akksi és tálcája ki, kuplung munkahenger ki, kipufogó le, váltóbowden ki, balos féltengely le, alsó lengőkarok (gömbfej) ki, segédkeret le (lengőkarostól félretenni a legegyszerűbb), szervócsövek kipattint, hátsó motortartó ki, önindító le, szétnéz, hogy mit felejtettem el ki át le és szétkötni, majd némi pajszerolás után öledben a váltó. Azt meg áruld el, hogy "pattintod" ki a kinyomócsapágyat a szerkezetből még a helyén, mert nekem pl. van egy egész jó szerkezetem és tárcsám, amikben csak a kinyomócsapágy szar, de az istennek nem tudtuk belőle kiimádkozni (mármint a szerkezetből a csapágyat, kibontva, a satupadon sem).
JTD-nél akksi és tálcája ki, kuplung munkahenger ki, kipufogó le, váltóbowden ki, balos féltengely le, alsó lengőkarok (gömbfej) ki, segédkeret le (lengőkarostól félretenni a legegyszerűbb), szervócsövek kipattint, hátsó motortartó ki, önindító le, szétnéz, hogy mit felejtettem el ki át le és szétkötni, majd némi pajszerolás után öledben a váltó. Azt meg áruld el, hogy "pattintod" ki a kinyomócsapágyat a szerkezetből még a helyén, mert nekem pl. van egy egész jó szerkezetem és tárcsám, amikben csak a kinyomócsapágy szar, de az istennek nem tudtuk belőle kiimádkozni (mármint a szerkezetből a csapágyat, kibontva, a satupadon sem).
VMate2010-12-27 12:55:39 // 33118
de tökmind1....................:)
sprint832010-12-27 12:33:33 // 33117
Annyit hozzá tennék azért, hogy vagy baromi gyorsan kell kivenned a régi gombát és betenni az újat, vagy le kell engedned az olajat. Mert a váltó végén van ugyan de a legalján is.
mreni2010-12-27 11:53:02 // 33116
nem ilyen egyszerű az elején én is szívtam vele elég sokat:)
mreni2010-12-27 11:52:19 // 33115
visszafelé már érdekesebb a mutatvány:D
mreni2010-12-27 11:51:51 // 33114
Kuplungmunkahengert leveszed,és a mozgató kart amit a munkahengernek kell mozgatni visszafelé húzod jó erősen,ekkor kiakad a kinyomócsapágy és leesik a váltó:P :D
Wickey2010-12-27 11:33:53 // 33113
kikötöd és leveszed. :-) Igazából nem tökmindegy, merrefele mutat rajta a kuplung munkahenger? :-)
VMate2010-12-27 10:12:40 // 33112
srácok, húzókuplungnál, váltóleszerelésről, valaki tud valami infót adni, hogyan smiképp történik?
Peti 1462010-12-27 09:32:56 // 33111
akkor megint meg kell emelnem a kocsit...
az egyik kezem foglalt lesz :)
köszi!
az egyik kezem foglalt lesz :)
köszi!
Ferke2010-12-26 22:21:08 // 33110
Váltó legeslegvége. Nem vészes meló.
GTPeti2010-12-26 22:16:39 // 33109
A bilincseknél, szivárgó hűtő, esetleg a hengerfejtömítésnél.
(A 156 JTD-knél a hűtő kb. 8 évet bír ki.)
(A 156 JTD-knél a hűtő kb. 8 évet bír ki.)
Matteo1472010-12-26 22:11:59 // 33108
Sziasztok! Itt is megkérdezem: a hűtőfolyadék hol mehet el? Múlt héten feltöltöttem a max jelig és most épp csak egy kicsi van az alján.. Köszi!
Peti 1462010-12-26 20:38:21 // 33107
tolatólámpa kapcsolót egyszerű kicserélni?
merről közelítsek?
146 1.6 boxer
merről közelítsek?
146 1.6 boxer
Dévid2010-12-26 18:50:35 // 33106
Nem tudom, lehet.
A gyertyákat akkor cseréltem, mikor vettem 3 éve, olyan 15.000 km-el ezelőtt.
A gyertyákat akkor cseréltem, mikor vettem 3 éve, olyan 15.000 km-el ezelőtt.
Szilárd2010-12-26 18:41:24 // 33105
Nem lehet,hogy inkább a gyújtásodaal van probléma?
Driver2010-12-26 17:16:30 // 33104
sziasztok, vezérműszíj szettet keresgélek az autómhoz, skf-re gondoltam. azt jól tudom, hogy az skf nem gyárt szíjakat, ezért a beszállítója a gates? tehát gates szíj van az skf szettben?
Dévid2010-12-24 02:16:55 // 33103
Egyszer már indításnál szétvágta. Kapott egy másikat, azóta lekopogom, jó. :D
GTPeti2010-12-23 22:56:40 // 33102
Akkor lehet, hogy korrekt az osztrák fickó. Kressbronn-ban otthagytad volna a magad 50 euróját... (Tippelt adat.)
Mulder2010-12-23 22:00:35 // 33101
Nekem itt a "kis Alfa szalon-szervízben"(ld: 145-146 top) cserélték ki a motortérben lévő benzincsövemet. Előzetesen azt mondta a faszi 5 juró lesz.....annyit is kért érte.....adtam neki 10-et:DDDD
Amúgy sajna én sem keresek 3000 jurót:) Persze nem is végzek kvalifikált munkát, de legalább nem dolgozok 16 órát 1 nap:)
Ha valaki tud jó melót, nyugodtan szóljon.
Amúgy sajna én sem keresek 3000 jurót:) Persze nem is végzek kvalifikált munkát, de legalább nem dolgozok 16 órát 1 nap:)
Ha valaki tud jó melót, nyugodtan szóljon.
Liquid2010-12-23 21:39:58 // 33100
ja és azt is tedd hozzá, hogy a megélhetés, albérlet, lakást stb is kicsit másabb árszintet képvisel, igaz én csak a bécsi kolegák alapján mondom
Liquid2010-12-23 21:38:32 // 33099
ez csak a német németekre igaz, a vendégmunkásokra nagyon nem, szerintem, ja és bruttó, ez se mindegy
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 19:59:41 // 33098
azt nem tudom de azt már igen mennyi kint a járulék 1000 euró után meg mennyi egy GMBH
GTPeti2010-12-23 19:57:23 // 33097
Napi 16 óra? Hmm... tudtommal huzamosabb ideig még a 10 órát sem engedélyezik a munkaügyi törvények.
GTPeti2010-12-23 19:56:07 // 33096
Üdvözlöm ezt az információt! B)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-23 19:55:59 // 33095
tanulj meg németül :) lehet menni a BMW gyárba is napi 16 óra 3 hétig utána 1 hét pihi 2000 euró....álommeló
Online tag
0
Vendég0
584