Sziasztok!
Teljesen új vagyok még a klubban, ezért is kérem a segítségeteket! Egy megbízható és ügyeskezű alfa szerelőre volna szükségem Debrecenben (esetleg Szegeden) vagy környékén! Előre is köszi az infót!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Dexi2011-05-16 18:36:57 // 34742
Piritu - 1.000.0002011-05-16 17:33:40 // 34741
...attól függ, hogy mennyi az a kicsi -)
Eredetileg a gyár 120.000 km-t írt elő a cserére. Aztán volt pár garanciális affér a vezérlés miatt, aztán felezték az ajánlást a TS motoroknál. a kocsihoz adott könyv alapján maradt a 120-as csereperiódus, csak a szervizeknek szóltak.
Nálam a 147-nél a feszítő 127ezernél állt be, mert azt elfelejtették kicserélni a szakszervizben.
Eredetileg a gyár 120.000 km-t írt elő a cserére. Aztán volt pár garanciális affér a vezérlés miatt, aztán felezték az ajánlást a TS motoroknál. a kocsihoz adott könyv alapján maradt a 120-as csereperiódus, csak a szervizeknek szóltak.
Nálam a 147-nél a feszítő 127ezernél állt be, mert azt elfelejtették kicserélni a szakszervizben.
Ferke2011-05-16 13:05:16 // 34740
Én cserélném, leginkább a 4 év miatt!
Sümi Z2011-05-16 12:50:25 // 34739
Sziasztok!
Szigorúan 60.000km után kell kicserélni a vezérlést vagy lehet ráhagyni egy kicsit? 145 1.6TS. SKF görgők, GATES szíjak kerültek bele 4 éve.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Szigorúan 60.000km után kell kicserélni a vezérlést vagy lehet ráhagyni egy kicsit? 145 1.6TS. SKF görgők, GATES szíjak kerültek bele 4 éve.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Atesz19872011-05-16 10:36:38 // 34738
Trencsik egyébként, és Roland, de már meg is van. Google was my friend. :)
Atesz19872011-05-16 10:28:02 // 34737
Sziasztok!
Tatabányai Alfa bontós kolléga telefonszáma kellene nekem Trencsák Bálint az úriember, ha jól emlékszem a nevére.
Tatabányai Alfa bontós kolléga telefonszáma kellene nekem Trencsák Bálint az úriember, ha jól emlékszem a nevére.
alfaromeo332011-05-15 17:20:51 // 34736
33-as alfában gyújtástoronnyal llennne gondom... összeraktuk, felújítva a motort, főtengely köszörülés, új cspagysor, tömítések, szimmeringek, stb... na most a gyújtással nicns gond...az ac pumpa is jó... de az a kis bütyök, ami a tornyon van, nem mozog ki-be....valszín egy távtartó maradhatottt le az olajszivattyúnál? mert kicsit srégont is áll...
Kareszka19842011-05-15 16:03:19 // 34735
na akkor csak lehet valami a dologban...pár helyen még utánnaolvasok :) köszi szépen a válaszokat :)
Kareszka19842011-05-15 16:02:30 // 34734
fokozzam? pótkerék helyén gáztartály van, a pótkerék maga meg a csomagtartóban :D igy még kevesebb a hely :D node nem is nagyon szoktam pakolászni :)
Simon232011-05-15 15:13:54 // 34733
én is beszállok :D
majd max kiugrik belöle nem az én dolgom szerelő bácsié
majd max kiugrik belöle nem az én dolgom szerelő bácsié
Liquid2011-05-15 14:57:09 // 34731
elg valószínűtlen az utángyártott kompatible lámpa...
egyébként tényleg érdekes dolog, hogy nem ugrottak erre rá:) alapítsunk céget? :D
egyébként tényleg érdekes dolog, hogy nem ugrottak erre rá:) alapítsunk céget? :D
GTPeti2011-05-15 13:46:15 // 34730
Ha nem létezett belőle gyárilag xenonos, akkor SZVSZ nincs DC jelzéssel ellátott búra sem. :( (Nem úgy, mint a 156-nál.)
Csodálom, hogy kínai barátaink még nem fedezték fel ezt a piaci rést. :)
Persze mindenre, így erre is van több megoldás...
...ha más nem, hát a vizsga idejére kiszed, de ez 1értelmű. :)
Csodálom, hogy kínai barátaink még nem fedezték fel ezt a piaci rést. :)
Persze mindenre, így erre is van több megoldás...
...ha más nem, hát a vizsga idejére kiszed, de ez 1értelmű. :)
Liquid2011-05-15 13:40:52 // 34729
eléggé kizárt, tudtommal nem volt gyári xenonos belőle. Bár ha a lámpatested xenon compatible akkor nem lesz gond
MikeTheDevil2011-05-15 13:14:12 // 34728
Hali!
Haveromnak van egy 45-öse aminek ugye el törött a vezérmüszily kereke.Miután fel lett újitva a hengerfely és össze raktuk nem indul el,jobban mondva ha le húzzuk az LMM csatit be indul, ki is pörög de viszont nincs alapjárata.Cseréltünk rajta alapjárati motort akkor se lett jobb.Ha rá dugjuk akkor az LMM-et akkor viszont padlógázon se indul vagy max csak durrog.Vajon mi lehet a gond.A gép állandó befecskendezési hibát ír meg LMM hibát.Mit cseréljünk még hogy jó legyen?Már tanácstalanok vagyunk. Üdv!
Mike
Haveromnak van egy 45-öse aminek ugye el törött a vezérmüszily kereke.Miután fel lett újitva a hengerfely és össze raktuk nem indul el,jobban mondva ha le húzzuk az LMM csatit be indul, ki is pörög de viszont nincs alapjárata.Cseréltünk rajta alapjárati motort akkor se lett jobb.Ha rá dugjuk akkor az LMM-et akkor viszont padlógázon se indul vagy max csak durrog.Vajon mi lehet a gond.A gép állandó befecskendezési hibát ír meg LMM hibát.Mit cseréljünk még hogy jó legyen?Már tanácstalanok vagyunk. Üdv!
Mike
GTPeti2011-05-15 12:12:09 // 34727
Hivatalosan nem...
Simon232011-05-15 11:41:32 // 34726
holnap telozok van e nekik köszi az infot mert az oldal még fejlesztés alatt
146 99 1.6 ts autó xenonnal átmegy a müszakin ??
146 99 1.6 ts autó xenonnal átmegy a müszakin ??
GTPeti2011-05-15 11:03:53 // 34725
Épp most akartam írni, hogy egy resetet próbálj ki. :)
Ha mégis visszajön a hibaüzenet, akkor a lambdát le kéne mérni szkóppal is. A reakcióideje a kérdés.
Ha mégis visszajön a hibaüzenet, akkor a lambdát le kéne mérni szkóppal is. A reakcióideje a kérdés.
Piritu - 1.000.0002011-05-15 10:58:40 // 34724
"66-Selbstanpassungsparameter FRA" és " 66-Self-adaptive FRA parameter"
Egy lengyel fórum ötlete alapján az előbb reseteltem az ECU-t (az áramtalanító főkapcsolóval könnyű) és azóta nincs hibaüzenet. Stabilan 0-án áll a korábbi 25,6 helyett. Az LRA önbeállási pataméter is mozog, eddig az se mozgott, hanem -6-on állt.
Mindössze egy lambda integrátor üzit dobott, de törlés után az se jött többet elő.
Egy lengyel fórum ötlete alapján az előbb reseteltem az ECU-t (az áramtalanító főkapcsolóval könnyű) és azóta nincs hibaüzenet. Stabilan 0-án áll a korábbi 25,6 helyett. Az LRA önbeállási pataméter is mozog, eddig az se mozgott, hanem -6-on állt.
Mindössze egy lambda integrátor üzit dobott, de törlés után az se jött többet elő.
GTPeti2011-05-15 10:53:15 // 34723
Trencsik bontó, Tata
GTPeti2011-05-15 10:29:44 // 34722
Hogy hangzik a FES hibaüzenete angolul ill. németül?
Piritu - 1.000.0002011-05-15 10:12:08 // 34721
Ezt csinálom ár két hete :-(
Simon232011-05-15 10:03:42 // 34720
léccy valaki klimacsövet köszi
Simon232011-05-15 09:51:38 // 34719
Kareszka te hogy férsz el abba a csomagtartoba? nekem bejön nagyon az autód de a csomi az ami miatt nem kéne, az enyémnek jó nagy abba elférek 156 az szervizköltség miatt kizárva szal marad ez ::D
amugy nekem most 06.25. a müszaki szal bele kell huzni hogy minden meglegyen. szakszervizbe meg megy a tököm lehuzzák rolam az utsó bőrt is
amugy nekem most 06.25. a müszaki szal bele kell huzni hogy minden meglegyen. szakszervizbe meg megy a tököm lehuzzák rolam az utsó bőrt is
Krisz1562011-05-15 09:43:06 // 34718
Szia! Nálam igaz az állitás nekem is el van szálva a hátsó szondám kb fél éve igy járok a lámpa vissza jelez, de ezen kivül nem tapasztaltam semmit.
Kareszka19842011-05-15 09:31:10 // 34717
na ezaz...mertha ez az állitás igaz, akkor egyenlőre csak az első lambdát cserélném ki...másodikkal+katalizátprral meg majd foglalkozom műszaki előtt
Simon232011-05-15 00:19:04 // 34716
hát elméletileg igaz. nekem mióta szarakodik nem jelez hibát az autó pedig nekem a kat elötti szar. utánival mi van az passz nekem alap kat om nincs
de az én cpu m nem jelez semmit a müszerfalon pedig vmi nagyon szar
de az én cpu m nem jelez semmit a müszerfalon pedig vmi nagyon szar
GTPeti2011-05-14 23:59:57 // 34715
A 4,7 vs. 3 számomra azt jelenti, hogy később éri el az üzemi hőmérsékletet. Ettől még ugyanúgy működhet, ha tényleg kompatibilis típus került bele. (Ha az 1V-os szonda és megfelelően gyors, akkor rendben van.)
(Ha átkapcsolod a SW-t és bemásolod Google-be az angol és/vagy német nyelvű hibaüzenetet, akkor SZVSZ lesz több találat is.)
(Ha átkapcsolod a SW-t és bemásolod Google-be az angol és/vagy német nyelvű hibaüzenetet, akkor SZVSZ lesz több találat is.)
pb_2011-05-14 23:52:54 // 34714
Kevés lesz a tárcsa.
Kareszka19842011-05-14 20:07:57 // 34713
lambda témához nekem is van egy kérdésem :)
nálam egy van a katalizátor előtt, egy pedig utánna. olyant hallottam, hogy ha a második kifingik, azt csak jelzi a check engine, de a cpu nem áll vészüzembe...ez mennyire életképes űllitás???
nálam egy van a katalizátor előtt, egy pedig utánna. olyant hallottam, hogy ha a második kifingik, azt csak jelzi a check engine, de a cpu nem áll vészüzembe...ez mennyire életképes űllitás???
Piritu - 1.000.0002011-05-14 20:00:39 // 34712
Viszont egyes fórumokon/oldalakon olvastam, hogy 3-nak kéne lenni. Más oldalakon meg azt, hogy az ECU figyeli, hogy mennyi áram folyik és ha nem annyi hibát jelez. 4,7 kontra 3 ohm, az majd 40%-al kevesebb áram.
(Most már tuti, hogy az előző gazdája valami univerziálist tett be.)
Ha nem ez, akkor mi lehet az "FRA önbeállítási paraméter" hiba kód mögött?
(Most már tuti, hogy az előző gazdája valami univerziálist tett be.)
Ha nem ez, akkor mi lehet az "FRA önbeállítási paraméter" hiba kód mögött?
[k i z z o]2011-05-14 19:55:04 // 34711
Mi az, hogy 10 feletti ? 14, az jó...
[k i z z o]2011-05-14 19:53:53 // 34710
4.7 körül jó, legalábbis biztosan nem szakadt. Ellenállás értékre nem tud diagnosztizálni, csak szakadást, +12V zárlatot lát ha van.
Svéd2011-05-14 19:26:54 // 34709
Mi lehet a baj akkor,ha ötödikben nyomom a gázt,és nem akar menni,kb 2500 nál megáll a fordulat,és olyan hörgös lesz a hangja,de nem mindig csinálja, föleg hegymenetben.155 1.8 ts.
Coyote2011-05-14 18:34:25 // 34708
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek. Mindenféleképpen elviszem szerelőhöz. Remélem elég a tárcsát cserélni, mivel kevés a km-benne és én elég ovatos vezető vagyok, tehát feleslegesen nem rugdosom a kuplungot. De majd a szaki megmondja mi legyen.
Köszönöm szépen.
Köszönöm szépen.
LoneWolf332011-05-14 17:39:09 // 34707
Üdv !
A kuplungmunkahenger automatikusan biztosítja a kiemelő szerkezet
hézagának utánállítását. Kézi korrekcióra nem nagyon van lehetőség.
A kuplungszerkezet sugárirányú rugólamelláin ellenőrizni kell a
kinyomócsapágy által okozott gyűrű alakú kopást. Ha ez meghaladja
a rugólamella vastagságának 1/3-át, akkor a szerkezetet is érdemes
cserélni, mert a lamellák nem biztos hogy kibírnak még egy menetet
az új tárcsával. Célszerú még ellenőrizni a lendkeréken kuplungszerkezet
felerősítésére szolgáló felület síkja és a súrlódófelület síkja közötti
távolságot. Ez nem lehet nagyobb mint 24.2 mm, ha mégis, akkor a
lendkereket fel kell szabályozni.
A kuplungmunkahenger automatikusan biztosítja a kiemelő szerkezet
hézagának utánállítását. Kézi korrekcióra nem nagyon van lehetőség.
A kuplungszerkezet sugárirányú rugólamelláin ellenőrizni kell a
kinyomócsapágy által okozott gyűrű alakú kopást. Ha ez meghaladja
a rugólamella vastagságának 1/3-át, akkor a szerkezetet is érdemes
cserélni, mert a lamellák nem biztos hogy kibírnak még egy menetet
az új tárcsával. Célszerú még ellenőrizni a lendkeréken kuplungszerkezet
felerősítésére szolgáló felület síkja és a súrlódófelület síkja közötti
távolságot. Ez nem lehet nagyobb mint 24.2 mm, ha mégis, akkor a
lendkereket fel kell szabályozni.
Simon232011-05-14 14:39:14 // 34706
hát először próbáld meg hogy megmondod a szerelő bácsinak hogy állítson rajta, mert ugy hallottam hogy valamennyit lehet, ha nem és tévedek akkor még lehet hogy igazad lesz és csak a tárcsát kell, de mindenképpen egy tapasztalt szerelőtől érdeklődj, mert feleslegesen az egészet hülyeség főleg ha azér cseréled mert a szerelő azt se tudja mi fán terem a kuplung. én haveromtol hallottam neki 3 as golfja van hogy ugyanugy csuszott és állitottak rajta, és még máig használja nem kellett cserélni
Lujo2011-05-14 09:33:37 // 34705
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy nem kapcsol ki az utastér ventilátor akkor sem, ha leveszem a gyújtást. Alfa 156 1,6 TS automata klímás. van ötlete valakinek, hogy merre keressem a hibát? előre is köszönöm
Olyan problémám van, hogy nem kapcsol ki az utastér ventilátor akkor sem, ha leveszem a gyújtást. Alfa 156 1,6 TS automata klímás. van ötlete valakinek, hogy merre keressem a hibát? előre is köszönöm
Coyote2011-05-13 21:08:26 // 34704
De akkor elég csak a tárcsát cserélni, vagy az egész szerkezetet cseréljem ki?
Simon232011-05-13 20:46:36 // 34703
csuszik a kuplung az pedig nem occsó :D
Coyote2011-05-13 20:24:27 // 34702
Üdv uraim.
Ma vettem észre a következő dolgot: menet közben indokolatlanul felpörög a motor, mint ha üresben lenne. Gázpedált hiába nyomom csak pörög a motor de nyomaték az nincs.
Megállok kiveszem üresbe elindulok és minden rendben van. Mitöl lehet ez az indokolatlan fordulatszám növekedés?
146, 1.6 boxer a kicsike.
Köszönettel
Ma vettem észre a következő dolgot: menet közben indokolatlanul felpörög a motor, mint ha üresben lenne. Gázpedált hiába nyomom csak pörög a motor de nyomaték az nincs.
Megállok kiveszem üresbe elindulok és minden rendben van. Mitöl lehet ez az indokolatlan fordulatszám növekedés?
146, 1.6 boxer a kicsike.
Köszönettel
Piritu - 1.000.0002011-05-13 16:16:01 // 34701
Megmértem a csatiban, 4,7 ohmnak mértem a lambda fűtőszálat. Mennyinek kéne lennie? Valahonnan 3 rémlik...
Piritu - 1.000.0002011-05-13 16:09:19 // 34700
A két dolog két különböző hibakód. Az a kérdés, hogy mit olvasott ki.
Simon232011-05-13 15:52:48 // 34699
12 éves tapasztalattal rendelkezik mielőtt félreértések lennének :D
Simon232011-05-13 15:52:09 // 34698
a hibakód olvasásnál a csávó azt mondta lambdaszonda, másik szerelő meg hogy légtömegmérő. az első 12 éves tapasztalt szerelő, a másik nem tudom mennyi tapasztalattal szerelő de alfája van. mi legyen? :D
Kareszka19842011-05-13 11:04:37 // 34697
amúgy a 10 feletti kompresszió jónak mondható? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-13 10:28:34 // 34696
semennyire oda más olaj kell :P
Kareszka19842011-05-13 10:14:27 // 34695
a gázrendszer léte mennyire lényeges? :)
Piritu - 1.000.0002011-05-13 09:32:20 // 34694
Milyen hibát/hibakódot tárol az ECU ha szakadt a lambda fűtővezetéke?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-13 09:20:03 // 34693
bkur6etb meg a cr7ekc kell abba