Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Gabesz012011-10-09 21:48:25 // 36221
TS-be is van.
szasza(SW)2011-10-09 21:32:51 // 36220
Ts-be?Olyan inkább JTD-be van.
Gabesz012011-10-09 21:12:11 // 36219
Sziasztok!
EGR szelepet merre találom a 156-ba? Hogy kell kiszedni? Még nem próbáltam, előre informálódnék, gondoltam,h kipucolom, olvastam róla,h nem árt néha...
EGR szelepet merre találom a 156-ba? Hogy kell kiszedni? Még nem próbáltam, előre informálódnék, gondoltam,h kipucolom, olvastam róla,h nem árt néha...
téglaci2011-10-09 11:09:11 // 36218
sziasztok!
van ahol 80 , de a 110+10%=kb 120 ez még belefér:)))))
sejtettem ezt a termosztát kérdést , köszi a megerősitést.
Csere után kell légteleniteni a rendszert valahol , vagy nem olyan ''daciás'' a hűtő-fűtő rendszere?
Mennyi egy termosztát?Házzal együtt van , vagy csak betét?
Jó sokat tudok kérdezni !!!
van ahol 80 , de a 110+10%=kb 120 ez még belefér:)))))
sejtettem ezt a termosztát kérdést , köszi a megerősitést.
Csere után kell légteleniteni a rendszert valahol , vagy nem olyan ''daciás'' a hűtő-fűtő rendszere?
Mennyi egy termosztát?Házzal együtt van , vagy csak betét?
Jó sokat tudok kérdezni !!!
mizooo2011-10-09 07:18:27 // 36217
Maglódtól - Kistarcsáig Pl: 110 végig :) (nekem 120) néhol van 100-as korlát.
Lefelé az M5-nél van 80-as szakasz.
üdv
Lefelé az M5-nél van 80-as szakasz.
üdv
EngineCoffeeTables2011-10-09 01:12:11 // 36216
Az M0-án nincs már 80-as korlátozás??????:DDDDDDD
Viccet félretéve 99% a termosztátod örökre nyitva maradt. Csere segít rajta;-)
Viccet félretéve 99% a termosztátod örökre nyitva maradt. Csere segít rajta;-)
téglaci2011-10-09 00:52:12 // 36215
Sziasztok!
Ma éjjel 23.00-kor M0-án 120 -al folyamatos sebesség mellett , fűtés rajta kb 21 fokon,30 perc folyamatos haladás mellett a viz 50 fokot sem érte el.Ez nem normális ugye?
Gondolom tálen is fel szokott menni és ha kell a termosztát enged be egy kicsi hideget?
Nyitva van a termosztátom??????
üdv.
téglaci
Ma éjjel 23.00-kor M0-án 120 -al folyamatos sebesség mellett , fűtés rajta kb 21 fokon,30 perc folyamatos haladás mellett a viz 50 fokot sem érte el.Ez nem normális ugye?
Gondolom tálen is fel szokott menni és ha kell a termosztát enged be egy kicsi hideget?
Nyitva van a termosztátom??????
üdv.
téglaci
GTPeti2011-10-08 14:48:58 // 36214
SZVSZ az ECU kimenete rövidzárvédett. Legalábbis remélem, hogy a stuttgarti srácokban van ennyi becsület. :)
Wickey2011-10-08 07:48:43 // 36213
nem. Illetve igen. Vagyis de. :-)
A 156jtd-ben egy hőmérséklet jeladó van, a termosztátházban. Ez valszeg az ECU-ba megy, onnan halad tovább a vízhőfok mérő (piroslámpa plusz mutató) meg a ventillátorok irányába az ukáz.
Próbáld csak meg (egy jól működő autón) lehúzni a termosztátházon a csatit, egyből kiakad a műszer, kapcsol a piros lámpa, és elkezdenek járni a ventillátorok mint állat.
Ebből is adódik a kérdés: a vízhőfok mutató mit mutat? :)
A másik ami lehet: a ventillátor relé összeégett, ahogy Peti írta, a harmadik meg hogy szar az ECU. Az előtétellenállásról hiába huzogatod le a kábeleket, attól max. csak kisfokozat nem lesz (92 - 98 fok között).
A 156jtd-ben egy hőmérséklet jeladó van, a termosztátházban. Ez valszeg az ECU-ba megy, onnan halad tovább a vízhőfok mérő (piroslámpa plusz mutató) meg a ventillátorok irányába az ukáz.
Próbáld csak meg (egy jól működő autón) lehúzni a termosztátházon a csatit, egyből kiakad a műszer, kapcsol a piros lámpa, és elkezdenek járni a ventillátorok mint állat.
Ebből is adódik a kérdés: a vízhőfok mutató mit mutat? :)
A másik ami lehet: a ventillátor relé összeégett, ahogy Peti írta, a harmadik meg hogy szar az ECU. Az előtétellenállásról hiába huzogatod le a kábeleket, attól max. csak kisfokozat nem lesz (92 - 98 fok között).
Surcy2011-10-08 06:28:00 // 36212
56 os oknak nincs a hűtőbe gomba!Max. a termosztátban.De az állítólag a műszereké nem tudom:-{Hát kíváncsi leszek.Most már tuti hogy villamossági lesz a vége!
Lacci2011-10-08 00:21:16 // 36211
Nekem is volt hasonló, kidörzsölődött a kábel...
A sok rázkódástól, körbetekerték az összes kábelt szálanként, és már működött is.
Próbáld meg, hogy megmozgatod a kábeleket, és ha kikapcsol, akkor meg kell keresni a helyét...
A sok rázkódástól, körbetekerték az összes kábelt szálanként, és már működött is.
Próbáld meg, hogy megmozgatod a kábeleket, és ha kikapcsol, akkor meg kell keresni a helyét...
GTPeti2011-10-07 22:29:22 // 36210
Pl. hogy összeégett, összeragadt a relé két pogácsája. Az ECU egy vhol a motortérben elhelyezett relének küldi a jelet és az végzi a piszkos munkát. Ezt egy hozzáértő egyszerűen ki tudja mérni.
Hari2011-10-07 22:24:29 // 36209
Nem! Az csak egy - mint a nevében is benne van - előtét ellenállás h.motornak az 1. fokozathoz. A ventilátort vagy a hűtőben elhelyezett kapcsoló, vagy a motor ECU-ja vezérli.
... kérdés a tiedben melyik verzió van?! :-)
... kérdés a tiedben melyik verzió van?! :-)
Surcy2011-10-07 10:48:44 // 36208
Üdv mindenkinek!156 2.4 jtd mitől lehet hogy állandóan megy a két ventilátor?Csak ha rá adom a gyújtást már akkor:-{Jól tudom hogy a hűtő tetején elhelyezett "előtét ellenállás" kapcsolja a ventilátorokat,Most arról is lehúztam a két vezetéket de semmi ugyanúgy ment a ventilátor.-{ Valakinek valami ötlet?
Abarai2011-10-06 18:18:57 // 36207
A V6 csövei vastagabbak, nem lesz egyszerű összekendácsolni a TS-ével.
Ferke2011-10-06 10:09:28 // 36206
Szerintem nem feltétlen kell átmosni...ráadásul nem is fogod tudni rendesen átmosni, mert a hengerfejben, járatokban mindenképp marad az előzőből de szerintem ennek nincs is semmi jelentősége, mehet bele az up!
Ruszi2011-10-06 09:44:57 // 36205
Sziasztok érdeklődnék,hogy a 2.0 ts hátsó kipufogó dobot le lehet-e cserélni a 2.5 v6-os kipufogójára,különösebb átalakítások nélkül.
Csosznorbert2011-10-05 23:37:17 // 36204
Elkezdtem törni a fejem valamin... Logikusan próbálok gondolkodni.
A 159-nél az 1.9 JTDm 16v és a 2.4 JTDm 20v motorján miben különbözik a két turbó egymástól???
Mert ha esetleg ugyanaz... akkor van okom egy kis happy-re. :)
A 159-nél az 1.9 JTDm 16v és a 2.4 JTDm 20v motorján miben különbözik a két turbó egymástól???
Mert ha esetleg ugyanaz... akkor van okom egy kis happy-re. :)
GTPeti2011-10-05 23:29:25 // 36203
Ha váltasz, előtte mindenképpen mosd át a rendszert!
Rolcho2011-10-05 22:30:58 // 36202
Két gyors számomra nem egyértelmű kérdés:
Az autóban 156 1.6 TS 2003 facelift jelenleg zöldes hűtőfolyadék van. Az autón a kenőanyag matricára Paraflu 11 van írva, de a kenőanyag ajánlóban mindenhol az UP szerepel. Ha le akarom cserélni, Paraflu 11 vagy UP menjen bele? Ezek cserélhetőek teljes rendszer átmosás nélkül?
Az autóban 156 1.6 TS 2003 facelift jelenleg zöldes hűtőfolyadék van. Az autón a kenőanyag matricára Paraflu 11 van írva, de a kenőanyag ajánlóban mindenhol az UP szerepel. Ha le akarom cserélni, Paraflu 11 vagy UP menjen bele? Ezek cserélhetőek teljes rendszer átmosás nélkül?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-05 22:23:45 // 36201
az ugyan az :P
Wickey2011-10-05 22:19:12 // 36200
tényleg. Nekem meg elfüstölt a kábelem úgy néz ki, se kép se hang, pedig szerettem mert a 156-on mindent ki lehetett vele pengetni, ECU, ABS, légzsákok... csak már nem emlékszem hol vettem, pedig egy ugyanilyen kéne. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-10-05 22:17:13 // 36199
A lendkerék is felmenne? Mármint a 2.4 10v 156-é.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-05 21:51:08 // 36198
a 2.4 56-nak ugyan az a kuplungja a 66-é más de azt nem is tudod belerakni...
szivagyerek2011-10-05 21:32:44 // 36197
nekem csak egyszerűn elhasználódott,és cserélnem kellene,és egy JtdM-ét kaptam.... néztem már máshol is,a cikk szám ott is passzolt,de szerelő nem merte rá mondani,és feleslegesen nem szeretném szét szedni azt hittem valaki tudja rá a választ... :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-10-05 21:20:21 // 36196
Külön cikkszámon van, úgyhogy nekem ez azt jelenti, hogy ebből nem derül ki :-)
Erhard szerintem tudja. A kuplungra nekem azt mondta, hogy a 150 lovas 1.9-é is ugyanaz mint a 105 lovasé, a lendkerék viszont nem teljesen ugyanaz. Egyszer már feszegettük valahol a témát, és talán mások a rugóerők. Engem is érdekelne pontosabban a dolog, mert mikor legközelebb kuplungcsere jön, akkor a 2.4 jtd 8v cuccait szeretném belerakni. Az gyárilag annyi ló és Nm mint az enyém papíron chip után, tehát annak ki kell bírnia sokáig.
Erhard szerintem tudja. A kuplungra nekem azt mondta, hogy a 150 lovas 1.9-é is ugyanaz mint a 105 lovasé, a lendkerék viszont nem teljesen ugyanaz. Egyszer már feszegettük valahol a témát, és talán mások a rugóerők. Engem is érdekelne pontosabban a dolog, mert mikor legközelebb kuplungcsere jön, akkor a 2.4 jtd 8v cuccait szeretném belerakni. Az gyárilag annyi ló és Nm mint az enyém papíron chip után, tehát annak ki kell bírnia sokáig.
GTPeti2011-10-05 21:08:35 // 36195
Info:
A blogom diag. posztjához hozzáfűztem egy fontos megjegyzést. Ide is beírom:
A módosított kábellel lehetőség van a légzsák hibakódok lekérdezésére és törlésére. Ugyanakkor SOHA meg ne próbáljátok az Actuator Test, Self Test és hasonló funkciókat!! Ekkor ugyanis kinyílnak a légzsákok. (Nem kinyílhatnak, hanem kinyílnak!!!)
Hallottam már olyan művészről, aki sikeresen felfújta egy Land Rover lufijait...
A blogom diag. posztjához hozzáfűztem egy fontos megjegyzést. Ide is beírom:
A módosított kábellel lehetőség van a légzsák hibakódok lekérdezésére és törlésére. Ugyanakkor SOHA meg ne próbáljátok az Actuator Test, Self Test és hasonló funkciókat!! Ekkor ugyanis kinyílnak a légzsákok. (Nem kinyílhatnak, hanem kinyílnak!!!)
Hallottam már olyan művészről, aki sikeresen felfújta egy Land Rover lufijait...
szivagyerek2011-10-05 21:04:10 // 36194
ez akkor azt jelenti hogy igen???? :)
Piritu - 1.000.0002011-10-05 20:52:54 // 36193
izé lendkerékkel
Piritu - 1.000.0002011-10-05 20:51:48 // 36192
szivagyerek2011-10-05 20:47:37 // 36191
Hali! Valaki segítség... 1.9JtdM kuplung szettje ill., kettős tömeg kereke passzolhat az 1.9jtd-be (85kw)???
Gábor1562011-10-05 20:39:35 // 36190
Sziasztok
olyan problémám/kérdésem lenne, hogy a hűtővíz nem akar nagyon felmenni optimálisra. 50 és a 90 fok között van de inkább az 50 felé álln ez orvosolható? vagy nem is probléma?
olyan problémám/kérdésem lenne, hogy a hűtővíz nem akar nagyon felmenni optimálisra. 50 és a 90 fok között van de inkább az 50 felé álln ez orvosolható? vagy nem is probléma?
melkvizo2011-10-05 20:27:34 // 36189
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. 145-ösömnél már egy ideje probléma, hogy hidegen nem akar menni. Ahogy melegszik a motor (1,4 TS), úgy javul a helyzet, 60° környékén már semmi gond. Próbálkoztam légtömegmérő tisztítással, vezérlésmódosító cserével, vezérlés beállítással, eddig semmi. A vezérlés beállítás óta javult a dolog, de nem oldódott meg.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Egy kis segítségre lenne szükségem. 145-ösömnél már egy ideje probléma, hogy hidegen nem akar menni. Ahogy melegszik a motor (1,4 TS), úgy javul a helyzet, 60° környékén már semmi gond. Próbálkoztam légtömegmérő tisztítással, vezérlésmódosító cserével, vezérlés beállítással, eddig semmi. A vezérlés beállítás óta javult a dolog, de nem oldódott meg.
Segítségeteket előre is köszönöm.
quasimoto2011-10-05 19:48:30 // 36188
Nem tud valaki JÓ és megbízható állapotú 3.0 12V blokkot 164 - be?
Vagy tippet, hogy hol keressem.
Vagy tippet, hogy hol keressem.
HoZee2011-10-05 13:51:49 // 36187
Úgy lesz, köszönöm!! :)
Ferke2011-10-05 13:33:29 // 36186
Addig jó, míg nem válaszolunk, mert az azt jelenti, hogy meló van!:DD
Ferke2011-10-05 13:32:44 // 36185
hf=hengerfej.
Ritkán adják aiz immo szettet a motorral, én a helyedben ragaszkodnék hozzá, hogy az is meglegyen:)
Ritkán adják aiz immo szettet a motorral, én a helyedben ragaszkodnék hozzá, hogy az is meglegyen:)
Ferke2011-10-05 13:30:36 // 36184
Naigen, ahogy atesz is írja, ha terhelésre kezd el ropogni (tehát nem kopog, hanem ropog) akkor az féltengely csukló inkább.
HoZee2011-10-05 13:24:55 // 36183
Eddig nem nagyon... :) Nagyon köszi az infókat!! :)
Akkor jöhet az ECU is, bár nem tudom mi az a hf., de inkább biztosra megyek. :) ECU, imo és kulcsok ugye együtt járnak a motorral? Vagy csak jobb esetben?!? :) Na, akkor majd erre figyelek, hogy mind legyen.
Most kicsit megnyugodtam, hogy megcsinálható.
Még két utolsó kérdés, ha minden megvan a beépítéshez (motor minden cuccal, új vezérlés és szűrők) maga a csere mennyibe fájna? Csak mert hallottam 50 ezertől 150 ezerig több tarifát is, melyik áll közelebb a valósághoz? :)
Akkor jöhet az ECU is, bár nem tudom mi az a hf., de inkább biztosra megyek. :) ECU, imo és kulcsok ugye együtt járnak a motorral? Vagy csak jobb esetben?!? :) Na, akkor majd erre figyelek, hogy mind legyen.
Most kicsit megnyugodtam, hogy megcsinálható.
Még két utolsó kérdés, ha minden megvan a beépítéshez (motor minden cuccal, új vezérlés és szűrők) maga a csere mennyibe fájna? Csak mert hallottam 50 ezertől 150 ezerig több tarifát is, melyik áll közelebb a valósághoz? :)
Hari2011-10-05 12:56:48 // 36182
Senki nem válaszol?! :-)
Nem semmi gond! A 147-esbe (105LE) bármelyik (1,6; 1,8; 2,0; -TS) motort bele hehet rakni! ...és semmit nem kell faragni. ( Azért mondom mert a "kis olajfogyasztós" 1,6 helyére tettem már 1,8-ast is meg 2,0-es is!)
Még az ECU-t kell cserélned, mivel a 105 LE nincs vezmód és a saját ECU-ban így nincs is benne a vezérlése! ( ... ami egyébként ECU + Imo + kulcsok is cserések!)
Habár kb. 1 hónapja raktam egy 147-be 1,8 fűzött motort az 1,6 105LE - vezmód nélküli - hf.-al és így is nagyon szépen muzsikál!
( ... de 2,0 TS hez is van vezmód nélküli hf.! ... így még az ECU- t sem kell cserélni!)
Nem semmi gond! A 147-esbe (105LE) bármelyik (1,6; 1,8; 2,0; -TS) motort bele hehet rakni! ...és semmit nem kell faragni. ( Azért mondom mert a "kis olajfogyasztós" 1,6 helyére tettem már 1,8-ast is meg 2,0-es is!)
Még az ECU-t kell cserélned, mivel a 105 LE nincs vezmód és a saját ECU-ban így nincs is benne a vezérlése! ( ... ami egyébként ECU + Imo + kulcsok is cserések!)
Habár kb. 1 hónapja raktam egy 147-be 1,8 fűzött motort az 1,6 105LE - vezmód nélküli - hf.-al és így is nagyon szépen muzsikál!
( ... de 2,0 TS hez is van vezmód nélküli hf.! ... így még az ECU- t sem kell cserélni!)
csoki1592011-10-05 11:42:10 // 36181
Hú mennyi segitség! Köszönöm! És ahhoz köze van , hogy már kissebb kanyroknál is kivillan a ASR ikonja a kijelzőn??
Kareszka19842011-10-05 11:38:15 // 36180
csak egy tipp volt, azért is raktam "?"-et a mondandóm végére :)
atesssz2011-10-05 11:31:43 // 36179
Külső féltengelyed a végét járja.
Ferke2011-10-05 11:28:39 // 36178
Miből gondolod, hogy felső?:))
Ferke2011-10-05 11:28:25 // 36177
Ez a legritkább esetben felső lengőkar. Inkább alsó, vagy stabilizátor.
HoZee2011-10-05 11:04:21 // 36176
Köszi a tanácsokat, ezeket majd mindenképp megfogadom! :)
Még egy utolsó kísérletet teszek, tudja valaki, hogy technikailag megvalósítható-e a motorcserém 1.6-ról 1.8-ra (felfogatási pontokkal lehet-e gond?) vagy 2.0-ra (leömlőkkel, váltóval lehet-e gondom)?
Még egy utolsó kísérletet teszek, tudja valaki, hogy technikailag megvalósítható-e a motorcserém 1.6-ról 1.8-ra (felfogatási pontokkal lehet-e gond?) vagy 2.0-ra (leömlőkkel, váltóval lehet-e gondom)?
csoki1592011-10-05 10:20:10 // 36175
És az kb. mennyit kóstál? :/
Kareszka19842011-10-05 10:06:57 // 36174
lengőkar...éspedig felső....?! :)
csoki1592011-10-05 10:02:02 // 36173
Sziasztok!
A segítségetekre vagy ötleteitekre lenne szükségem.
Pár napja olyan probléma lépett fel Alfinál, hogy az első JOBB kerék ill. a futómű felől
kopogó hangot hallok, de csak erős BALRA kanyarodáskor, illetve van mikor egyenesben gázadáskor is.
(Álló helyzetben megmozgattam a kocsit, de akkor semmi hangja nem volt.)
Ha valakinek lenne tippje v agy találkozott már hasonlóval, akkor megköszönném ha megosztaná velem!
Üdv!
A segítségetekre vagy ötleteitekre lenne szükségem.
Pár napja olyan probléma lépett fel Alfinál, hogy az első JOBB kerék ill. a futómű felől
kopogó hangot hallok, de csak erős BALRA kanyarodáskor, illetve van mikor egyenesben gázadáskor is.
(Álló helyzetben megmozgattam a kocsit, de akkor semmi hangja nem volt.)
Ha valakinek lenne tippje v agy találkozott már hasonlóval, akkor megköszönném ha megosztaná velem!
Üdv!
pb_2011-10-05 09:22:00 // 36172
"vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell."
Mondjuk fúrás, új dugószett, köszörültetés, stb?)
Mondjuk fúrás, új dugószett, köszörültetés, stb?)