Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Gabesz012011-10-09 21:48:25 // 36221
TS-be is van.
szasza(SW)2011-10-09 21:32:51 // 36220
Ts-be?Olyan inkább JTD-be van.
Gabesz012011-10-09 21:12:11 // 36219
Sziasztok!
EGR szelepet merre találom a 156-ba? Hogy kell kiszedni? Még nem próbáltam, előre informálódnék, gondoltam,h kipucolom, olvastam róla,h nem árt néha...
téglaci2011-10-09 11:09:11 // 36218
sziasztok!
van ahol 80 , de a 110+10%=kb 120 ez még belefér:)))))

sejtettem ezt a termosztát kérdést , köszi a megerősitést.
Csere után kell légteleniteni a rendszert valahol , vagy nem olyan ''daciás'' a hűtő-fűtő rendszere?
Mennyi egy termosztát?Házzal együtt van , vagy csak betét?

Jó sokat tudok kérdezni !!!
mizooo2011-10-09 07:18:27 // 36217
Maglódtól - Kistarcsáig Pl: 110 végig :) (nekem 120) néhol van 100-as korlát.
Lefelé az M5-nél van 80-as szakasz.

üdv
EngineCoffeeTables2011-10-09 01:12:11 // 36216
Az M0-án nincs már 80-as korlátozás??????:DDDDDDD
Viccet félretéve 99% a termosztátod örökre nyitva maradt. Csere segít rajta;-)
téglaci2011-10-09 00:52:12 // 36215
Sziasztok!
Ma éjjel 23.00-kor M0-án 120 -al folyamatos sebesség mellett , fűtés rajta kb 21 fokon,30 perc folyamatos haladás mellett a viz 50 fokot sem érte el.Ez nem normális ugye?
Gondolom tálen is fel szokott menni és ha kell a termosztát enged be egy kicsi hideget?
Nyitva van a termosztátom??????
üdv.
téglaci
GTPeti2011-10-08 14:48:58 // 36214
SZVSZ az ECU kimenete rövidzárvédett. Legalábbis remélem, hogy a stuttgarti srácokban van ennyi becsület. :)
Wickey2011-10-08 07:48:43 // 36213
nem. Illetve igen. Vagyis de. :-)
A 156jtd-ben egy hőmérséklet jeladó van, a termosztátházban. Ez valszeg az ECU-ba megy, onnan halad tovább a vízhőfok mérő (piroslámpa plusz mutató) meg a ventillátorok irányába az ukáz.
Próbáld csak meg (egy jól működő autón) lehúzni a termosztátházon a csatit, egyből kiakad a műszer, kapcsol a piros lámpa, és elkezdenek járni a ventillátorok mint állat.
Ebből is adódik a kérdés: a vízhőfok mutató mit mutat? :)
A másik ami lehet: a ventillátor relé összeégett, ahogy Peti írta, a harmadik meg hogy szar az ECU. Az előtétellenállásról hiába huzogatod le a kábeleket, attól max. csak kisfokozat nem lesz (92 - 98 fok között).
Surcy2011-10-08 06:28:00 // 36212
56 os oknak nincs a hűtőbe gomba!Max. a termosztátban.De az állítólag a műszereké nem tudom:-{Hát kíváncsi leszek.Most már tuti hogy villamossági lesz a vége!
Lacci2011-10-08 00:21:16 // 36211
Nekem is volt hasonló, kidörzsölődött a kábel...
A sok rázkódástól, körbetekerték az összes kábelt szálanként, és már működött is.
Próbáld meg, hogy megmozgatod a kábeleket, és ha kikapcsol, akkor meg kell keresni a helyét...
GTPeti2011-10-07 22:29:22 // 36210
Pl. hogy összeégett, összeragadt a relé két pogácsája. Az ECU egy vhol a motortérben elhelyezett relének küldi a jelet és az végzi a piszkos munkát. Ezt egy hozzáértő egyszerűen ki tudja mérni.
Hari2011-10-07 22:24:29 // 36209
Nem! Az csak egy - mint a nevében is benne van - előtét ellenállás h.motornak az 1. fokozathoz. A ventilátort vagy a hűtőben elhelyezett kapcsoló, vagy a motor ECU-ja vezérli.
... kérdés a tiedben melyik verzió van?! :-)
Surcy2011-10-07 10:48:44 // 36208
Üdv mindenkinek!156 2.4 jtd mitől lehet hogy állandóan megy a két ventilátor?Csak ha rá adom a gyújtást már akkor:-{Jól tudom hogy a hűtő tetején elhelyezett "előtét ellenállás" kapcsolja a ventilátorokat,Most arról is lehúztam a két vezetéket de semmi ugyanúgy ment a ventilátor.-{ Valakinek valami ötlet?
Abarai2011-10-06 18:18:57 // 36207
A V6 csövei vastagabbak, nem lesz egyszerű összekendácsolni a TS-ével.
Ferke2011-10-06 10:09:28 // 36206
Szerintem nem feltétlen kell átmosni...ráadásul nem is fogod tudni rendesen átmosni, mert a hengerfejben, járatokban mindenképp marad az előzőből de szerintem ennek nincs is semmi jelentősége, mehet bele az up!
Ruszi2011-10-06 09:44:57 // 36205
Sziasztok érdeklődnék,hogy a 2.0 ts hátsó kipufogó dobot le lehet-e cserélni a 2.5 v6-os kipufogójára,különösebb átalakítások nélkül.
Csosznorbert2011-10-05 23:37:17 // 36204
Elkezdtem törni a fejem valamin... Logikusan próbálok gondolkodni.

A 159-nél az 1.9 JTDm 16v és a 2.4 JTDm 20v motorján miben különbözik a két turbó egymástól???
Mert ha esetleg ugyanaz... akkor van okom egy kis happy-re. :)
GTPeti2011-10-05 23:29:25 // 36203
Ha váltasz, előtte mindenképpen mosd át a rendszert!
Rolcho2011-10-05 22:30:58 // 36202
Két gyors számomra nem egyértelmű kérdés:
Az autóban 156 1.6 TS 2003 facelift jelenleg zöldes hűtőfolyadék van. Az autón a kenőanyag matricára Paraflu 11 van írva, de a kenőanyag ajánlóban mindenhol az UP szerepel. Ha le akarom cserélni, Paraflu 11 vagy UP menjen bele? Ezek cserélhetőek teljes rendszer átmosás nélkül?
Wickey2011-10-05 22:19:12 // 36200
tényleg. Nekem meg elfüstölt a kábelem úgy néz ki, se kép se hang, pedig szerettem mert a 156-on mindent ki lehetett vele pengetni, ECU, ABS, légzsákok... csak már nem emlékszem hol vettem, pedig egy ugyanilyen kéne. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-10-05 22:17:13 // 36199
A lendkerék is felmenne? Mármint a 2.4 10v 156-é.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-05 21:51:08 // 36198
a 2.4 56-nak ugyan az a kuplungja a 66-é más de azt nem is tudod belerakni...
szivagyerek2011-10-05 21:32:44 // 36197
nekem csak egyszerűn elhasználódott,és cserélnem kellene,és egy JtdM-ét kaptam.... néztem már máshol is,a cikk szám ott is passzolt,de szerelő nem merte rá mondani,és feleslegesen nem szeretném szét szedni azt hittem valaki tudja rá a választ... :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-10-05 21:20:21 // 36196
Külön cikkszámon van, úgyhogy nekem ez azt jelenti, hogy ebből nem derül ki :-)
Erhard szerintem tudja. A kuplungra nekem azt mondta, hogy a 150 lovas 1.9-é is ugyanaz mint a 105 lovasé, a lendkerék viszont nem teljesen ugyanaz. Egyszer már feszegettük valahol a témát, és talán mások a rugóerők. Engem is érdekelne pontosabban a dolog, mert mikor legközelebb kuplungcsere jön, akkor a 2.4 jtd 8v cuccait szeretném belerakni. Az gyárilag annyi ló és Nm mint az enyém papíron chip után, tehát annak ki kell bírnia sokáig.
GTPeti2011-10-05 21:08:35 // 36195
Info:

A blogom diag. posztjához hozzáfűztem egy fontos megjegyzést. Ide is beírom:

A módosított kábellel lehetőség van a légzsák hibakódok lekérdezésére és törlésére. Ugyanakkor SOHA meg ne próbáljátok az Actuator Test, Self Test és hasonló funkciókat!! Ekkor ugyanis kinyílnak a légzsákok. (Nem kinyílhatnak, hanem kinyílnak!!!)

Hallottam már olyan művészről, aki sikeresen felfújta egy Land Rover lufijait...
szivagyerek2011-10-05 21:04:10 // 36194
ez akkor azt jelenti hogy igen???? :)
szivagyerek2011-10-05 20:47:37 // 36191
Hali! Valaki segítség... 1.9JtdM kuplung szettje ill., kettős tömeg kereke passzolhat az 1.9jtd-be (85kw)???
Gábor1562011-10-05 20:39:35 // 36190
Sziasztok
olyan problémám/kérdésem lenne, hogy a hűtővíz nem akar nagyon felmenni optimálisra. 50 és a 90 fok között van de inkább az 50 felé álln ez orvosolható? vagy nem is probléma?
melkvizo2011-10-05 20:27:34 // 36189
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. 145-ösömnél már egy ideje probléma, hogy hidegen nem akar menni. Ahogy melegszik a motor (1,4 TS), úgy javul a helyzet, 60° környékén már semmi gond. Próbálkoztam légtömegmérő tisztítással, vezérlésmódosító cserével, vezérlés beállítással, eddig semmi. A vezérlés beállítás óta javult a dolog, de nem oldódott meg.

Segítségeteket előre is köszönöm.
quasimoto2011-10-05 19:48:30 // 36188
Nem tud valaki JÓ és megbízható állapotú 3.0 12V blokkot 164 - be?

Vagy tippet, hogy hol keressem.
HoZee2011-10-05 13:51:49 // 36187
Úgy lesz, köszönöm!! :)
Ferke2011-10-05 13:33:29 // 36186
Addig jó, míg nem válaszolunk, mert az azt jelenti, hogy meló van!:DD
Ferke2011-10-05 13:32:44 // 36185
hf=hengerfej.
Ritkán adják aiz immo szettet a motorral, én a helyedben ragaszkodnék hozzá, hogy az is meglegyen:)
Ferke2011-10-05 13:30:36 // 36184
Naigen, ahogy atesz is írja, ha terhelésre kezd el ropogni (tehát nem kopog, hanem ropog) akkor az féltengely csukló inkább.
HoZee2011-10-05 13:24:55 // 36183
Eddig nem nagyon... :) Nagyon köszi az infókat!! :)

Akkor jöhet az ECU is, bár nem tudom mi az a hf., de inkább biztosra megyek. :) ECU, imo és kulcsok ugye együtt járnak a motorral? Vagy csak jobb esetben?!? :) Na, akkor majd erre figyelek, hogy mind legyen.
Most kicsit megnyugodtam, hogy megcsinálható.

Még két utolsó kérdés, ha minden megvan a beépítéshez (motor minden cuccal, új vezérlés és szűrők) maga a csere mennyibe fájna? Csak mert hallottam 50 ezertől 150 ezerig több tarifát is, melyik áll közelebb a valósághoz? :)
Hari2011-10-05 12:56:48 // 36182
Senki nem válaszol?! :-)

Nem semmi gond! A 147-esbe (105LE) bármelyik (1,6; 1,8; 2,0; -TS) motort bele hehet rakni! ...és semmit nem kell faragni. ( Azért mondom mert a "kis olajfogyasztós" 1,6 helyére tettem már 1,8-ast is meg 2,0-es is!)
Még az ECU-t kell cserélned, mivel a 105 LE nincs vezmód és a saját ECU-ban így nincs is benne a vezérlése! ( ... ami egyébként ECU + Imo + kulcsok is cserések!)
Habár kb. 1 hónapja raktam egy 147-be 1,8 fűzött motort az 1,6 105LE - vezmód nélküli - hf.-al és így is nagyon szépen muzsikál!
( ... de 2,0 TS hez is van vezmód nélküli hf.! ... így még az ECU- t sem kell cserélni!)
csoki1592011-10-05 11:42:10 // 36181
Hú mennyi segitség! Köszönöm! És ahhoz köze van , hogy már kissebb kanyroknál is kivillan a ASR ikonja a kijelzőn??
Kareszka19842011-10-05 11:38:15 // 36180
csak egy tipp volt, azért is raktam "?"-et a mondandóm végére :)
atesssz2011-10-05 11:31:43 // 36179
Külső féltengelyed a végét járja.
Ferke2011-10-05 11:28:39 // 36178
Miből gondolod, hogy felső?:))
Ferke2011-10-05 11:28:25 // 36177
Ez a legritkább esetben felső lengőkar. Inkább alsó, vagy stabilizátor.
HoZee2011-10-05 11:04:21 // 36176
Köszi a tanácsokat, ezeket majd mindenképp megfogadom! :)


Még egy utolsó kísérletet teszek, tudja valaki, hogy technikailag megvalósítható-e a motorcserém 1.6-ról 1.8-ra (felfogatási pontokkal lehet-e gond?) vagy 2.0-ra (leömlőkkel, váltóval lehet-e gondom)?
csoki1592011-10-05 10:20:10 // 36175
És az kb. mennyit kóstál? :/
Kareszka19842011-10-05 10:06:57 // 36174
lengőkar...éspedig felső....?! :)
csoki1592011-10-05 10:02:02 // 36173
Sziasztok!

A segítségetekre vagy ötleteitekre lenne szükségem.
Pár napja olyan probléma lépett fel Alfinál, hogy az első JOBB kerék ill. a futómű felől
kopogó hangot hallok, de csak erős BALRA kanyarodáskor, illetve van mikor egyenesben gázadáskor is.
(Álló helyzetben megmozgattam a kocsit, de akkor semmi hangja nem volt.)

Ha valakinek lenne tippje v agy találkozott már hasonlóval, akkor megköszönném ha megosztaná velem!

Üdv!
pb_2011-10-05 09:22:00 // 36172
"vagy ha nem, akkor szétszedném és rendbe tenném, amit kell."
Mondjuk fúrás, új dugószett, köszörültetés, stb?)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak