Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Longman2006-05-16 18:18:17 // 11749
bb18: épp arra készülünk most, hogy nekifeszülünk pajszerral, mert a kuplungnyomkodásra nem csinál semmi. Meg is lesz bontva és kiderül kopott-e a támcsapágy, de sztem mostmár valószínű hogy azzal lesz baj. Olajnyomás a szimmeringnél nem lehet, még ha az olajpumpa rossz akkor sem, szóval csak a főtengely nyomhatja ki. Szerintem. De majd bontás után kiderül.
Kertecs: ha támcsapágy, mekkora javítási összeggel számoljak sacc/kb, neked pl. mennyibe fájt a mutatvány?
Scott2006-05-16 17:20:00 // 11748
Dehogynem, pénztemető : a mostani karbik amúgy 1.3-as boxerra valók. A lengéscsillapítók kukásak, cserélni kéne. A leömlőm is a végét járja. Aztán nyár közepén lejár a vizsga, aztán jöhet újra zöldkártya, aztán kezdődik minden elölről :))
De tökéletesen üzemel, csak mindg van mit finomítani :)
Slowfeet2006-05-16 17:16:49 // 11747
Örülsz mi? De most nem kell hetente venni bele valamit ugye?
Scott2006-05-16 17:16:34 // 11746
Ezek a vez. módosítós TS-k nagyon gyenge próbálkozás az olaszoktól, mára már abba is hagyták a gyártását. A japóknak simán sikerült tökéletes változó szelepvezérlésű motorokat csinálni..
isa1562006-05-16 17:15:20 // 11745
Na, ha nem csak nekem fogy akkor nagy baj nem lehet:)) Csak tovább ne fokozza, ha lehet.
Scott2006-05-16 17:13:41 // 11744
Most épp dupla Dell'orto :))
Slowfeet2006-05-16 17:05:53 // 11743
Hát mostmár áttértem a 10 ezres cserére. Úgy egy liter ment bele egy ilyen ciklus alatt. De hozzáteszem, hogy azért öntöm bele, hogy mindig felső nívon legyen a szint (kell a vezmodnak).
isa1562006-05-16 17:03:35 // 11742
És eddíg mennyit kóstált 2 csere között?
isa1562006-05-16 17:02:06 // 11741
Az előző off verdámat 200 e km-el adtam el, bár szerintem sokkal több volt benne, és egy korty nem hiányzott belőle cserétől cseréig. Pedig az kapott minden féle olajat. Az alfa úgy látszik lazább blokkokat csinál.
Slowfeet2006-05-16 16:56:34 // 11740
Én most öntök bele 10w-60-at. Egy próbát megér, az csak nem lesz híg, én is közeledem a 120 ezerhez
isa1562006-05-16 16:53:12 // 11739
12-15 e km. Attol függ hogy van"kedvem" olajat venni.
isa1562006-05-16 16:51:32 // 11738
Egy autószerelő haver szerint kopottabb motornál nem kell erőltetni a szintetikus olajokat, mert az nagyon híg, ezáltal jobban fogy. Na de 120 e- nél talán még nem kell keresztet vetni a motorra?
Slowfeet2006-05-16 16:47:40 // 11737
Bezzeg a dupla weberes boxer mi? Szeva Scott!
Poló2006-05-16 16:45:27 // 11736
Hány km-t mész két olajcsere között?
Scott2006-05-16 16:41:34 // 11735
A TS motorok már csak ilyenek.
isa1562006-05-16 16:41:27 // 11734
Hali.
Nekem a 2.0 ts em 2 olajcsere között kb 2 lityót benyal Selenia 20 K-ból. Én is sokaltam, azt hallottam hogy a ts ek ilyenek. Egyszer rám akartak sózni valami adalékot ami megszünteti, de nem tudom érdemes e kockáztatni.
bb182006-05-16 16:39:32 // 11733
log egy kicsit a fötengely hosszában és kilökdösi a szimeringet.
nézzétek mag, két nagy csavarhuzoval, vagy kispajszerral két iránybol megrángatva a motornál befeszitve ( lendkerék, ékszilytárcsa ).
ha log akkor támcsapágy ha nem akkor vmi más.
szerintem.
bb182006-05-16 16:36:17 // 11732
esetleg a fötengely nem log hosszában ( támcsapágy ) ?
Rumi2006-05-16 16:26:12 // 11731
itt is kérdezem mindenkitől!
nagy szükségem lenne 33-hoz motor bölcsőre. (kerszttartó)
köszi
Poló2006-05-16 16:11:28 // 11730
Milyen fordulaton szoktad hajtani a motort?
Slowfeet2006-05-16 16:09:42 // 11729
Az baj szerintem, mármint nem a katalizátor, ha nem hogy nem múlik a hibajel. De annak elvileg nincs köze az olajfogyáshoz szvsz.
BMaster2006-05-16 16:06:19 // 11728
nem tudok semmi különöset mondani, hacsak azt nem, hogy a számítógép állandóan arra panaszkodik, hogy: motor controll system failure. Ezt már nézettem szervízben, azt mondták, hogy a hiba, hogy a katalizátor hatásfoka alacsony. Kitörölték, de egy hét múlva visszajött. ennyi.
Slowfeet2006-05-16 13:11:22 // 11727
Mindenkié eszik, de a 2 liter tényleg nem kevés...nekem is 1.6 TS, de 5000 alatt fél litert eszik kb., más jelenség nem kíséri az olajfogyást?
BMaster2006-05-16 12:51:31 // 11726
Hi,
Van valakinek valami ötlete, hogy miért ehet meg a 4-éves 156-om 2 liter olajat 5000 km alatt? 1.6 benzin a gép, a motoron sehol nem látok folyást, illetve az autó alatt sincs olajfolt a kipufogo pedig nem füstöl kéken, azt is csak szolídan. 89000 km-t tett meg eddig a paripa és kicsit szomorú vagyok, hogy "ilyen fiatalon" ennyit olajat fogyaszt. Ja, az olaj Aral bluetronic 10W40 félszintetikus.
Köszi.
giovanni2006-05-16 12:37:00 // 11725
Köszi szépen :)
Mivel nincs pótjeladóm így berendeltem egyet, remélem ez lesz a megoldás mert a szimptomák 100%-ig ugyanazok.. (valamiért nem adja ki a compi a testet) Igaz, diagnosztikára azt mondja, hogy minden ok... ami azért "?"-es..
lencsea1552006-05-16 11:35:53 // 11724
Nem volt diagnoszikai eszközünk. Megmértük az ellenállást mindkét motor jeladójában és ugyanaz volt, ezért gondoltuk hogy jó. De aztán kiderült hogy mégsem. /Ha a jó jeladót gyujtás alatt vas előtt mozgatod, be kell hogy kapcsoljon a benzinpumpa/
kertecs2006-05-16 11:06:34 // 11723
Nagyon nem kívánom, hogy az jöjjön be amit én mondok... Ha le van szedve a szíjtárcsa, lépj rá a kuplungra és valaki nézze, hogy mozdul-e tengelyirányban a főtengely. Utána meg finoman kocolni visszafelé. Ha szemmel láthatóan mozog akkor gebasz...
Amikor nyomtam a kuplungot és Apám mondta, "-jön kifelé!" Na az nem volt jó pillanat : ((
kru2006-05-16 11:04:55 // 11722
lencsea,
giovanni nincs netközelben, én közvetítek:
a főtengely jeladót még nem nézték, ellenben diagnosztika neked a jeladó csere előtt kidobott valamit? ráduktátok examinerre?
mert gio-nak azt írja, hogy minden rendben, ennek ellenére se kép, se hang.
miért nem írja ki az átokfajzat, hogy a főtengely jeladó nem válaszol vagy bármi...
köszi, életmentő lenne!
Longman2006-05-16 09:26:10 // 11721
Buddha: Köszönöm a hozzászólást! Úgy néztem hogy a szimmeringház nem deformálódott, de még ránézek. Az viszont stimm, hogy a szimmeringnél nincs olajnyomás, mégis kicsúszik. Most próbálunk rájönni miért.
lencsea1552006-05-16 08:53:20 // 11720
MEGVAN!
Főtengely jeladó !
A bontóban kitépték a motort és a jeladó ezt nem viselte el.
Egy szerelő barátom mondta hogy a problémák elkisérik, ismétlődnek az embernek minden autóján.
És bejött. Amikor megvettem a Q4-et, 1 hétig szivtunk mert a jeladó vezetékét rosszul vezették el és a motortartóbak szétnyomta. Néha volt jel néha nem. Amikor mértük, jó volt.
Most is mértük az ellenállást, jó volt, mégsem müködött.
Kivettem a régi motorból a jeladót, rádugtam, egy vasrúd előtt mozgattam, öninditó és kapcsolt a szivattyú, labmda, spriccek.
1 órás 4 kezes vak tapagoatózás alulról, oldalról, 5 ös belső nyilású csavar..., csere, inditás, és BEINDULT.
Zsifi2006-05-16 00:06:01 // 11719
Nincs kizárva, hogy van ragasztó is. Nekem mindkettő ragasztott volt.
Gordon2006-05-16 00:00:57 // 11718
Illetve bocs ott valóban van egy is pöcök amivel össze van pattintva, de én az elem tartó kis műanyaggal szembeni részről beszélek, ott van egy kis ragacs!
Gordon2006-05-15 23:59:22 // 11717
Hát én elég vastag ragasztó anyagot láttam ott!
Zsifi2006-05-15 23:56:26 // 11716
A kulccsal szemben tehát a keskenyebbik végén össze van pattintva.
Gordon2006-05-15 23:40:21 // 11715
90%-ban igen, mivel sajnos az elemmel átellenes oldalon egy kis részen ragasztva is van a kulcs, de a nyákot/panelt ki lehet épp szedni! De sajan ilyen mikro forrasztóm nincs!
Zsifi2006-05-15 23:01:07 // 11714
És így már szét tudtad szedni?
Gordon2006-05-15 22:53:38 // 11713
Az AR jelet tapéta vágóval sikerült kioperálni, mert annak van olyan hegye és vékony pengéje amivel fel lehetett feszíteni!
Gordon2006-05-15 22:23:40 // 11712
Szívás, mert egy kis helyen ragasztva is van ráadásul olyan mütyür, hogy nekem nincs hozzá forrasztóm! Így el kell vinnem egy ismerőshöz! Szerencsére pont annyira szét lehet nyitni/feszíteni, hogy ki lehessen venni a nyákot!
Zsifi2006-05-15 21:21:01 // 11711
Kétoldalas ragasztóval van beragasztva, hegyes tárggyal ki tudod a helyéről billenteni és eléd tárul a csavar, kitekerve ketté fog nyílni kis ráhatás után a műanyag borítás. Ezt követően tudod forrasztani a kapcsoló lábát.
Gordon2006-05-15 21:16:18 // 11710
Hm... na step by step! A kis reteszt kinyitottam, amivel kijön egy műanyag lapka az elemtartóval meg az elemmel! What is the next step? Mert az AR jelet nem tudom hogy vegyem ki sérülés nélkül! Ha alatta van a csavar!
Zsifi2006-05-15 21:11:47 // 11709
Nem a kapcsoló megy szét hanem a forrasztás engedi el.
Gordon2006-05-15 21:07:20 // 11708
Az egyik kulcs tök jó, a másik vacakol! Én is a mikrokapcsolóra gondoltam, de ennyi idő alatt szétmegy? Testing!
Zsifi2006-05-15 20:37:38 // 11707
Ha sikerül szétszedni akkor a mikrokapcsolót kell visszaforrasztani és üzemel továbbra is. Ezt már én legalább háromszor leírtam ebben a topicban is és nem akartam ismétlésbe bocsátkozni azért nem írtam rá tegnap.
Buddha2006-05-15 20:35:48 // 11706
Az olajnyomás nem nyomhatja ki a szimmeringet, esetleg a szélsőségesen magas kartergáz de ez nálad kizárt! Cserélj szimmeringet de valami jófajtára és kend meg a külső felét valami enyhe szilikonos tömítővel. Várj pár órát, hogy megszáradjon, így a helyén marad!
Azt viszont ki kellene vizsgálni, hogy miért mászik ki a helyéről. A szimmeringház nem sérült, repedt, deformált, ovális? Mert akkor ezt kell cserélni!
Zsifi2006-05-15 20:34:39 // 11705
Az embléma alatt van egy csavar amit ha kihajtasz akkor szétszedhető(kivételt képez ha ragasztva is van).
kru2006-05-15 20:29:05 // 11704
gordon, a pótkulcsoddal és bénázik a rendszer? vagy nem olvastam figyelmesen.
a 156 bicskakulcs esetében le kell venni az alfa romeo jelet is, alatta van egy kis csavar, ha jól tudom.
ebay-en lehet találni bicskakulcsokat pár euróért, abból meg a tiédből lehet egyet csinálni, vagy rendelsz egy újat és átprogramoztatod a code dobozt, de úgy vélem az nem lesz olcsó.
Kilo166 (Droid#1)2006-05-15 20:21:02 // 11703
Akkor nem.... a 156-os topicban nincs olyan aki már látott olyan embert, akinek van olyan ismerőse aki szedett szét ilyet? Ha nem, akkor szervíz. Bár ha két kulcsod van ,akkor tapasztalat szerzésért rápróbálhatsz.
Gordon2006-05-15 19:54:53 // 11702
Nekem 156-van és a 2002-esnek szép bicska kulcsa van! Az elemcseréhez csak ki kell nyitni egy 2 állású reteszt és kivenni egy tartót amiben van az elem! NO MORE! Próbálkozzak a hosszában szétszedéssel??? Mert se csavar, se semmi nem látszik, csak az elem érintkezői illetve jobban benézve a nyák alsó része meg a forrasztások.
Longman2006-05-15 19:15:54 // 11701
No, szétszedtük a gépet újra.
A folyás újra a főtengely szimmeringtől jön, és rájöttünk hogy a múltkor is az volt a baj(a 2. esetnél). Most már az is feltűnt, hogy a szimmering kintebb van mint kellene, ergo kicsúszott a helyéről. Most már beugrott hogy a legutóbb is kintebb állt. Szóval vmi kinyomja magas fordulatszámon, kérdés az hogy a főtengely, vagy az olajnyomás. Az olajnyomásom hidegen/alapjáraton 4 bar, viszont meleg motornál sem kevesebb 3,8 barnál. Viszont mióta nálam van a kocsi, ez ilyen.
Poló2006-05-15 19:13:49 // 11700
Nagyon nehezen jön csak szét.