Nagyon nehezen akar összeállni ez a klíma, de nem adom/adtam fel! Ami rendszert anno még SD-től vettem azt most mind kiszedtem, mert utólag derült ki, hogy nem a típusba valósi és sehogy sem tudtam működésre bírni! Közben nyaggattam Marklar-t, hogy vegyen bontásra egy klímás 8V-t, ami hál' Istennek meg is lett! Ebből az összes cucc (klímahűtő, szárítószűrő, R134-es klímakompresszor, csövek, fűtésbox) ki, az enyámbe meg be! Persze azért ez nem ment ilyen könnyen, mert a fél autót szét kellett bontanom hozzá! A motortérben szinte csak a motor maradt! Ahhoz, hogy a hűtőt betudjam tenni, le kellett venni a lökhárítót és a zárhidat! Nem sok helyet hagyott neki Luigi, mert éppenhogy elfér! A szárítószűrőt volt a legkönnyebb a helyére tenni, mert azt csak a tartókonzolja segítségévelfel kellett csavarozni a bal első kerék előtti nyúlványra! A kompresszorhoz a szívócsonkot a tartójával és a generátort kellett kiszedni, benzincsöveket lekötni! Viszont a helyrerakása előtt a csapágyat lecseréltem a biztonság kedvéért és feltöltöttem kompresszor olajjal, mert alig volt már benne! Ezt egy klímás ismerősömtől szereztem és ráadásul még nem is volt olcsó! :-( Ez az egy deci bele is ment a kompresszorba! A feltöltési mennyisége egyébként ennek a típusnak, ha jól emlékszem 1,35dl! A csövek bekötése egyértelmű, mert adják magukat! A berakásukhoz viszont ki kell szedni az akksit és a tálcáját, mert pont ezek alatt vannak! Egyébként a csöveknél az összes tömítést (szám szerint 12-őt) kicseréltem újakra! A fűtésbox kivétele már nem volt ilyen "egyszerű"! Először is a kesztyűtartót és a műszerfal alját kellett lecsavarozni + a középkonzolt, aztán lekötni a tűzfalon át csatlakozó vízcsöveket! A box cseréjére azért volt szükség, mert amit a Marklartól hoztam arról plussz két kábel csatlakozik a motortérben lévő kábelgöteghez, amit szintén cseréltem! De ugye mielőtt ezeket beszerelhettem volna, a régi cuccokat előbb ki kellett szedni! Jah, és a régi boxról átraktam a fűtéscsapot is, mert el volt repedve és nem akartam, hogy a hűtővíz az utastérbe folyjon! ;-)
Egyébként nem olyan vészesen nagy szopás az egész, kivéve a fűtésbox! Na azzal játszottam egy keveset mire kijött ill., a másik bement a helyére! De én azt mondom, hogy megérte a fáradtságot!
Jöhet a nyomáspróba, aztán ha minden rendben van akkor lehet feltölteni a rendszert gázzal! Alig várom már! :-)
Költségek:
- kompresszor csapágy 6250,- (Japan Koyo 83A551B)
- tömítések a csövekhez 3000,-
- 1dl kompresszor olaj 1000,-
- 2 db új cső 18000,-
155 16v-s 2.0 4 5 :) ablakemelő ablaktörlő ajusa akkusaruk alco alfa alpine alufelgen alvázfestés anti ate barum beázott béla beltéri beslő bigg birth blocking bosal bosch bosszúságok brembo caesar callipers champion chiaro chip corteco crash csere ct-215u delphi dinamit drágám ebay ebc electric elektonyos első fae fast fék fékcső féltengelyek fiaam filter filtron fk flokk fólia frap futómű gold gomba gomet grigio gtv guadrifoglio gumik gyertyacsere hankook hátra hátsó helyén helyzetjelző helyzetjelzők hifi j.deus japanparts joachim képek kerékjárat kerékjáratok kipufogó klíma koyo kulcsok kumho kuplung lambda-szonda led-es lpr luk m22x1 magnat menetjavítás mérföld mérő metallizatto minden mmc motor motul
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-04-24