Hihetetlen, hogy mindig van valami. Most a kardántengelyen volt a sor. Sebességváltáskor mindig egy jó nagyot csattant, még kis sebességnél is. Először a keresztre gondoltunk, de aztán kiderült, hogy a a ricnis összeillesztésnél volt a hiba. Szétszedéskor egyszerűen csak szétcsúszott, pedig szorosan kellene illeszkedniük egymásba, van, hogy szétkalapálni is alig lehet. Erről a két részről a netről csentem a képeket. Szóval itt megoldották a problémát, legyártották a kérdéses részt ugyan, de nem kevés pénzért. Kicentírozták és már mehetett is vissza a helyére. Közben előjött még egy anomália, izzításkor elkezdett villogni az izzítás piktogram a műszerfalon. Kiderült, hogy az izzító "relé" rakoncátlanodik, plusz ki lettek mérve az izzítógyertyák is és az egyik már hibás volt, szóval ezek is miond cserélve lettek. Elegem van... kari aji meg van... idén már nem költök rá többet... majd januárban. :-DDD
költségeim:
- kardántengely: 165.000 HUF
- Bosch izzító "relé": 25.000 HUF
- Bosch izzítógyertya: 6500 HUF/db
- gyertya kiszedés: 10.000 HUF/db (félő, hogy beleszakad)
- munkadíj: 34.000 HUF
Berohadt a kézifék bowdenem. Mindkettő. 2 hónappal ezelőtt befújkodtam, megjárattam, egy darabig jó is volt, de megint beálltak. Mivel közeleg a műszaki, úgy döntöttem, hogy itt az ideje a cserének. Unixból sikerült beszerezni egész jó kedvezménnyel ATE típusúakat! Aztán ha már az autó alatt voltam, akkor beszereltem hátra a Marklar haverjától, Nyúltól szerzett légrugókat. Már régebben akartam venni, de a 16K-s árat egy picit sokalltam értük. Aztán az egyik hétvégén Érden jártam, és megláttam nála egy évek óta rozsdásodó futóműben. Megkérdeztem tőle, hogy megkaphatnám-e, és csak úgy odaadta! Nagyon örültem. :-) Van rajta egy kis szelep, amin keresztül fel lehet fújni, így bármikor tudom módosítani az autó hátuljának magasságát, de persze nem fogom. :-) Az ültető rugó (tudom, le kellene már festenem) és a sport gátló maradt, de kellett valami megoldás, mert a sok csomagok és az utasok miatt már beleért a gumi a sárvédőbe. Így ezzel a megoldással már nem! ;-)
Kicseréltem még az AC-t is, mert néha menet közben nagyokat rángatott, aztán egy jó ideig semmi, aztán meg egyenletes tempónál egyszer csak megtorpant. Hiába nyomtam a gázt nem történt semmi, egyre csak lassult az autó. Olyan volt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. A csere óta nem produkálja a fent írt tüneteket! :-) Gyári Bosch került bele, mert nem Úr, aki nem herdál! ;-)
Költségeim:
- ATE kézifék bowden jobb: 3676,-
- ATE kézifék bowden bal: 5031,-
- Bosch benzinszivattyú: 27000,-
Megadta magát a régi Bosch akksim, 6 év után zárlatos lett! Nagyon jó kis akksi volt, bal pozitívos, 55Ah és 420 A (EN). Előrelátó voltam és még a nyáron vettem Kn[.]xX-tól egy ugynilyet csak használtat 5000-ért, annyi különbséggel, hogy ez jobb pozitívos! Azt mondta, nem sokat járt vele, én meg spórolni akartam ezzel a vétellel! Hát nem sikerült, mert ez sem bizonyult sokkal jobbank! Azért kíváncsiságból elmenetm egy autóvillamosságishoz és kimérettem vele az akksit! Megterhelte és azt mondta, hogy bírná még valameddig, de már nem sokáig! Mondjuk már így is elég nehezen tekerte az önindítót, ezért hírtelen felindulásból vettem egy vadi új akksit! Természetesen gondozásmentes Bosch-t, mert akksiból csak ezt veszem, mert nagyon jók a tapasztalataim ezekkel az akkumulátorokkal! Sikerült találni méretben ugyanakkorát, mint a régi, de picivel izmosabb kivitelben! Pontosabban 63Ah és 610 A (EN). Ég és föld a különbség! Fele annyi időt kell indítózni, mint eddig! Ez is letudva! :-))
0
443