Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-07-17

Közeledvén a zöldkártya "frissítésének" ideje, úgy gondoltam kicserélem a gyertyákat meg a Lambda-szondát! Már pontosan nem tudom, hogy ezek a dolgok mikor lettek cserélve, de kb. 50.000 km-el ezelőtt lehetett, úgyhogy igen csak megértek a cserére! A gyertyákat seró-peró kicseréltem! A régi Bosch-ok helyére Brisk DOR12IR (3.500,- /db) típusúak kerültek! Ezek csereintervalluma 60.000 km! Sajna már nem gyártják a gyári gyertyákat, a Golden Lodge 25 HLD-t, pedig ilyet szerettem volna bele! Viszont a szondával szívtam egy sort! Nem csak azért, mert a katalizátorba van beépítve és le kellett venni az egészet a cseréjéhez, hanem azért is, mert ez egy univerzális Lambda-szonda (9.400,-) és a régiről rá kellett mókolni az újra a csatikat! Na de ez sem szegte kedvem, megcsináltam! A katalizátor visszarakásánál Liqui Moly tömítő pasztát (1.542,-) használtam! Utána meg kicseréltem még az egyik trafót (3.500,-) is, mert elkezdett néha rángatni az autó menet közben! Volt már ez a problémája korábban is, akkor is ez oldotta meg a hibát! Aztán zöldkártyán szembesülnöm kellett a puszta ténnyel, miszerint nem kompatibilis a Lambda-szonda az autómmal! :-( Rohadjon meg az univerzális szutyok, most vehetek bele Bosch-t plussz pénzért! Ezen a bolton most buktam, de lagalább nagy nehezen megkaptam a zöldkártyát (7.300,-)! :-))
Jah, a km óra állása 96665 mph, vagyis legközelebb 133947 mph óra állásnál kell a gyertyákat cserélni! ;-)

Aztán időközben megérkezett a Bosch Lambda-szonda (15083,-) is, úgyhogy már csak ki kell cserélnem! Aztán remélem, hogy jó is lesz! :-))


Bosch lambda-szonda száma: LSH15 - 0258003301

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-04-07

Ma elkészültem a gépem aljának festésével! Hát mit mondjak, nem volt egy egyszerű mutatvány, de sikeresen elkészült! Először is lekellett csupaszítanom teljesen, hogy mindenhol letudjam festeni! Tehát az egész kipuff rendszer le, benzintank és benzincsövek le! A fémfékcsöveket csak kiakartam pattintani a helyükről, de sajna nem jött össze, mert néhol rozsdásak voltak és ott természetesen el is törtek! :-(( Szemre nem volt ennyire vészes a helyzet, viszont a látszat néha csal! Úgyhogy akkor fékcsövek is le! Csináltattam helyettük újakat rézből, pontosan 3 darabot (6.500 ft), egy gyári cső (1.009 ft) meg volt otthon még régebbről! Viszont mivel fékolajat (2.500,-/L) gyorsan kellett szereznem, ezért csak valami OFF-ost kaptam a helyi szerelőnél, de mjad cserélve lesz fincsi Tutela-ra! ;-) Közben szépen lecsiszoltam az alját, aztán már festettem is, bár aknából nem ilyen egyszerű kompresszorral festeni, mint ahogy leírtam, de a lényeg, hogy kész van! A közeljövőben még kap majd egy réteg alvázvédőt is és teljes lesz a siker! :-)
És ami a legfontosabb, hogy AlfaCitybe is odaérek vele! ;-))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-06-06

Ma kicseréltem az ablaktörlőmotort a verdában a törlőlapátokat mozgató mechanikával együtt, mert a régi akadozott valamiért! De most már nagyon frankón töröl! :-)
Az alkatrészt Rich1 kollegának köszönhetem! :-)
De aztán egy porszem kerülhetett a gépezetbe, mert nagy bánatomra ez is elkezdett akadozva törölni! Nem volt hát mit tenni, szétszedtem az egész motort, hátha ott nem stimmel valami! Fairlane kollega a segítségemre sietett pár angol Cartárs által készített fotóval, és így már valamivel egyszerűbb volt a dolog! Kiderült, hogy nagyon elkoszolódtak (tiszta zsír volt minden) belül az érzékelők és ezért törölt akadozva! Tisztításuk megtörtént és azóta tökéletes minden, egy panaszom sincs az ablaktörlőre! :-)) Végre... :-)