Elkezdett folyni a bal első lengéscsillapítóm, már egy ideje figyelgettem, de most elérkezettnek láttam a cserét. Volt egy pár bontott lengéscsillapítóm, amit felújíttattam a Vizner-nél. Fiatalkatrészek-nél vettem új porvédőket a lengéscsillapítókhoz + rugó alá azt a kis gumi bizbaszt is. Cseréni kellett még a felső lengőkarokat is + a jobb alu toronycsapágy házban lévő kettő csavar mindegyikén elnyalódott a menet, szóval ez is kukázva lett. Bal hátsó diffi szimeringnél is folyt az olaj, ez is cserélve lett és új olaj is került a diffibe.
Költségeim:
- lengéscsillapító felújítás: 50.000 HUF/pár
- lengéscsillapító porvédő: 7500 HUF/pár
- rugó gumi tányér: 3400 HUF/ db
- FAST felső lengőkar: 9990 HUF/ db
- Corteco diffi szimering + tömítés: 9120 HUF
- Tutela Transmission Cross 75W-85 diffi olaj: 25.790 HUF/ 2L
- Munkadíj: 90.000 HUF
Először arra lettem figyelmes, hogy valami miatt olajos a felnim! Aztán az autó alá kukkantva láttam, hogy nem csak a felni olajos, hanem az egész bal első futómű! Na f@sza... szépen lemostam az alját és elkezdtem figyelgetni, hogy honnét is "folyik" az olaj! Kiderült, hogy a féltengely tövétől jön, tehát a szimmering lesz a bűnös! Szétkaptam hát (lengéscsillapító leköt, a féltengely a csonkállvánnyal együtt kiránt), vettem bele gyári Corteco-t (630,-) és most már nem ereszti az olajat! Nagyon remélem, hogy egy jó darabig ez így is marad! ;-)
Balos féltengely szimmering mérete: 29,8x52x10 / 13,5
Olajat nem kellett vennem, mert találtam itthon valami No Name 80W90-est, de cserélve lesz majd fincsi Tutela-ra! :-)
Viszont egy kis üröm is került az örömbe, mert szétszedéskor kiderült, hogy a kormányösszekötő és a kutyacsont gumibakjai már nem húzzák sokáig! Lassan azokat is cserélnem kell! :-((