Már ránézésre sem volt olyan egyszerű szét- és összeszerelni, mint a hátsó futóművet! Hát még megcsinálni! Először le kellett szednem a kipufogó katalizátor előtti részét a leömlővel együtt! Aztán a váltót alá kellett bakolnom (biztos, ami biztos), mert a tartó konzolját is le kellett szedni, hogy a bölcső lejöjjön a helyéről, ami csúnyán szétrohadt és eltört! De előtte még leszedtem a lengéscsillapítókat, kikötöttem a kormányösszekötő gömbfejeket, leszedtem a lengőkarokat (az egyiket csak dr. flex segítségével tudtam), majd levettem a féltengelyeket is! A bölcsővel együtt lejött a kormánymű is, mert ez is cserés! A bölcső csavarjaival megszenvedtem, mert nagyon be voltak rozsdásodva, de sikerült őket kiszedni! Miután minden régi alkatrészt kiszereltem, fordított sorrendben mehettek helyükre az újak! Persze közben még beszerelésre kerültek a klíma alkatrészei is, de erről külön blogot írtam! A bölcső és a stab.rúd bontott volt, így természetesen kaptak egy csiszolást és festést! A kormánymű egy 2,5 TD 155-ből valósi, ez ment a régi helyére! Vettem új szervócsövet (3000,-) is a kormányműhöz, ez is cserélve lett és kapott fincsi 1L Tutela olajat (1880,-) is! Bölcső vissza… Na ez nem volt ilyen egyszerű, ugyan is, amit először hoztam Marklar-tól az nem lett jó, mert nem illeszkedett a helyén! Pedig ránézésre a kutya nem mondta volna meg, hogy meg van nyekkenve! Így lett másik bontott bölcső és ez végre jó lett! Aztán a váltó tartója is vissza és jöhetett a többi "sallang”, úgy mint az új lengőkarok, 16V axiális csuklók (Ezek végéből egy-egy centit le kellett vágnom, mert teljesen betekert gömbfejekkel is nagyon összetartott a két kerék!), kormányösszekötő gömbfejek, kerékcsapágyak (csere munkadíja 3000,-), "kutyacsontok”, bontott féltengelyek! A gyári gátlók helyére itt is Bilstein sportgátlók kerültek, hogy még sportosabb legyen a gép! ;-) Elöl is lecseréltem az összes rozsdás fém fékcsövet réz (1000,-) csövekre és lettek új gumi fékcsövek is! Ami a fék többi részét illeti az egy kisebb-nagyobb átalakításon ment keresztül! Illetve nem is átalakítva lettek, hanem nagyobbra cserélve! A 16V-nek első fékei nagyobbak, mint a 8V-nek, így ha már úgy is cserélni kellett pár dolgot, akkor ezeket már miért ne!? :-)) Szóval a 257mm átmérőjű tárcsák helyett kapott 284mm-eseket, persze újat a Zimmermann-tól! Ehhez viszont nagyobb féknyergek is és csonkállvány kell, ami szintén egy 16V-ből lett átrakva! (De nem eszik azt olyan forrón! Ugyan is nem ment fel a helyére! lsd. következő post) Úgy gondolom, hogy nevezhetjük ezt egy kisebb fék tuningnak is! Így viszont 15”-osnál kisebb felnit nem tudok az autóra tenni! Jah, és természetesen előről sem hiányozhatnak a Textar betétek! Ezek után, hogy végre minden a helyére került, visszaraktam a kipuff. rendszert, de előtte még kicseréltem a Lambda-szondát is új Bosch-ra! Ezzel remélem már nem lesz gondom! De még mindig nem fejeztem be a munkát, mert a főfékhengert is ki kellett cserélnem, mert csak többszöri pumpálásra keményedett fel a pedál már menet közben is! Az meg ugye nem olyan jó! Ebben megint Thomika Cartárs sietett a segítségemre és rendelte meg nekem az új főfékhengert (16.981,-). Megint köszi neki a segítséget! ;-) Így van ez, ha egyszer el kezd szerelni az ember, nem tudja abbahagyni! :-D Ja, de most még egy futómű állításra és műszakira el kell ugranom a helyi szervízbe! :-))
Km óra állása 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)
A nagy futómű felújítás közepette szakítottam egy kis időt a kerékjáratok rozsdátlanítására is! Arra gondoltam, hogy egy kicsit megcsiszolgatom flexel, meg lefestem szépen, de sokkal nagyobb meló lett belőle! Ugyanis a bal oldalról elég nagy részt ki kellett vágnom a lemezből, mert már szépen ki volt rohadva! :-( Megcsiszoltam rendesen, aztán egy olyan anyaggal fedtem be a lyukat, amit nem tudom, hogy hívnak, de állítólag kisebb csónakokat is készítenek belőle! Az anyag egy szövet alapú valami (nevezzük "paplannak”) és ehhez van még a ragasztó és az edzője! Ezek hárman száradás után hihetetlen keménységet alkotnak! Na, ezzel a "paplannal” fedtem be a lyukat, aztán gittel kiegyengettem a felületet, majd festettem! De akkor már az egész kerékjáratot kifestettem, ha már csináltam! Minden nagyképűség nélkül mondhatom, hogy egész jó munkát végeztem! :-)) Legvégül pedig kapott egy réteg Perma Film nevezetű korróziógátlót (32 euro volt a két 1 literes tégely postaköltséggel együtt), amit hajókhoz fejlesztettek ki és GTPeti hozott nekem Németországból! Mégegyszer köszi neki! :-) D e ezzel a lendülettel már lekentem a hátsó kerékjáratokat és az egész alját is! Persze előtte még szépen lamostam mindenhonnét a koszt (zsírtalanítottam :-D) és csak ezután kentem fel a szert! Ha megszárad, akkor még egy réteget kenek rá és kész is! Reméljük, hogy beválik és most egy darabig nem kell foglalkoznom a rozsdával! ;-)