Ma sikeresen és ZÖKKENŐMENTESEN! (hoppá!) és előrehozva (10K helyett 8K km lett) végrehajtottuk a szokásos nagy szervizt in da BogyóGarage - Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és váltóolaj.
Sajnos cserére szorul majd az olajleengedő csavar - felír gyorsan, lefényképez.
Továbbá a váltóolaj valószínűleg látott már szebb napokat is, valahol úgy kb ie.400-ban. Olajnak már nem nagyon nevezném azt ami benne volt, inkább csak valami bubimentes kólának :D Na ezt gyorsan orvosoltuk is es kapott egy finom Liqui Molly 80W-s kenőt. Betöltése nem volt egyszerű, de szerencsére Bogyónak a kincses tárháza mindenféle poszt-apokaliptikus "célszerszámot" tartogat :D (2 méter többféle fajtájú gumicső, végére pedig szakszerűen csatlakoztatott 500ml-es fecskendő - AZTAROHADT!!444négynégy xD... lényegtelen, működött !
Az egész vacsorát egy félórás ózonos tisztítás koronázta meg.
Az utolsó szervizeléskor azt mondták, hogy a motor és a váltó összetételénél folyik az olaj. hát nekem nem úgy tűnt... de én nem vagyok szakember (fotó mellékelve) Figyelni fogom merről csurran-cseppen az olaj.
Remélhetőleg nekem lesz igazam és megúszom olcsóba. Will see...
Hétvégén megejtettem manikűrt és a pedikűrt a Bellán. Kapott egy pár új emblémát és szintúgy egy pár fasszantos rendszámtábla tartót is, merthogy "kissé" rászorult...főleg elöl....Az egészet pedig egy kárpit tisztítás és ápolás követte (már nagyon kérte) Cserére kerültek a felfogató csavarjai is a tábláknak, mert mind különböző volt, vagy pedig már az idő vas foga csócsálta meg könyékig. ~Nagyon jól mutatnak rajta!
Az emblémák kerültek sorra a szépítkezés következő fázisában. A hátsó már egy ideje a polcomat díszítette, szóval azt már nem kellett levenni, viszont az elsőt kétszer is :D És hogy én most hülye vagyok? Lehet, de nem ebben az esetben ! :D A gondos előző tulajnak köszönhetően saját kezűleg szedhettem le az olasz minipizzát a scudettóról. Annyira precízen szerette volna feltenni az emblémát, hogy időközben biztos megfeledkezett arról, hogy az előzőt le is kéne először venni (?!) Na ez a rész Many-ra maradt, így hát szerszámok elő és mehet a csere.
Sajnos árnyék híján sokkal tovább tartott a művelet, mert vagy 30kg-t leizzadtam mire befejetem, de minden izzadságcseppet megért, hogy újra pompázni láthassam a Bellám.
Végre otthon a Bella! Tegnap hazahozhattam végre a kocsit a szervizből. Ez maga az örökkévalóságnak tűnt (laza 4 nap hétvégével :D). Meg szerettem volna vizsgálni alulról is, mit műveltek vele, illetve milyen állapotok vannak odalent. Sajnos a recepciós csajszi közölte velem, hogy ez nem lehetséges, mivel nincs itt a főnök és Ő nem adhat rá engedélyt. Felvázolta, hogy van két lehetőségem - vagy megvárom a boss-t aki kitudja mikor jön, vagy-pedig hasta la vista. Remek, vártam 10 percet (addig szemügyre vettem a kocsit) hátha addig betoppan, aztán húztam is, mert ahogy tudjuk #azidőpénz :D
A jó hír az egészben az, hogy végre nem terpeszt mint egy mázsás szumó :D viszont ami elszomorító, hogy lett cserélve a jobb felső csap elől, ami kb. 2-3 hónapja volt cserélve az összes csappal+stabrúddal. Egye fene, legalább most jó...
Továbbá cserére szorult az egyik rugó is és pár gumiharang is, majd ezt követte egy geometria. Volt egy finom olajszivárgásom is, aminek a pontos helyét nem tudtuk meghatározni, ezért mikor behoztam a szervizbe felmérettetésre megemlítettem nekik is. Ez laza 2 napba telt nekik, míg találtak valamit (remélhetőleg pontos helyet) Meglátásuk szerint a váltó és a motor csatlakozásánál folyik és máris vigasztaltak azzal, hogy időigényes és zsebbenyúlós szervizelés lesz. Na fasza! Kövi hónap menüje csapvíz és száraz kenyér lesz :D
City előtt még megejtünk Bogyó barátommal egy olaj+filter cserét és még pár vizuális apróságra is szemet vetünk.
To be Continued...
Ma nekiálltam és lekaptam a scudettót, hogy megszabaduljak a kavicsfelverődés okozta sérülésektől. Nem volt a legszebb látvány, hogy a felfogatásokból 2 törve volt és a scudetto alatt lévő műanyag rácsból is hiányzott vagy 2 csavar :| Sebaj, felújítjuk és még szolgál egy ideig. Gondos csiszolás követte a leszerelési folyamatot, majd több rétegben való festés, majd lakkozás. Új emblémák már úton vannak. Sietnem kellett, mivel holnap megy szervizbe felmérettetésre a kocsi - nagyon kíváncsi vagyok, remélem azért kenyérre még marad pénzem :DD
Amíg a festék száradt, addig körbeszaglásztam a biztosítékokat keresvén azt, amelyik felelős az indexek, vagy akár a levegő irányának áramlását szabályozó után (ha egyáltalán van ilyen ?!) Sajnos nem sok sikerrel, de azt hiszem, legalább egy katasztrófát megelőztem az egyik biztosíték cseréjével.
Már egy ideje arra lettem figyelmes, hogy indításkor - főként hidegen - kopogás hallatszik a motortérből, de nagyjából 10-20 mp után el is hallgat. Nem szenteltem túl nagy figyelmet neki, mivel egy költözés mellett nem túl sok ideje marad az embernek a hibakeresésre, ezért addig hanyagoltam amíg letudtam az egész költözéses dolgot.
Sajnos addig fajult a dolog, hogy már hidegen-melegen kopogott és csikorgott is, ezért úgy döntöttem pihenésre késztetem a bálnát és kérek egy időpontot a szervizben. Telefon felkap, szerviz felhív, időpont lekér... na bammeg csak két és fél hét múlva vihetem.... Ez így nem lesz jó...hajtépős töprengés mi legyen. Á Bogyó! (a régi jó bevált haver aki szerelő, csak kicsit túl zsúfolt a dínós naptára :D, de egy próbát megér)
Csapó kettő: telefon felkap, Bogyót tárcsáz, hibát elpanaszol (talán alter görgője lesz a ludas), időpont 4 nap múlva. Király !
Tegnap el is vittem Bellát Bogyóhoz felmérni, hogy akkor kikapjuk az altert és ő majd felújítja. Hát.... nem lett kikapva :D amint lekaptuk a sárvédő belső burkolatát, majd a szíjat megláttuk, hogy a szíjfeszítő életre kelt :D Na ez full cserés lesz. Megvizsgáltuk a szíjat is és azon is találtunk repedést, szóval ment a levesbe, majd az egyik vezetőgörgő is követte.
Ma rendeli a fent említett dolgokat és ezek beszerelésre is kerülnek. Remélem ezek után már kussban marad !
Ui.: olajfolyásra (valószínüleg csak gyöngyözik) lettünk figyelmesek, egyelőre még nem tudni honnan.
//UPDATE: Tegnap hazahoztam a kocsit, újra csendes... meg az öröm, csak kissé mellbe vágott a szíjfeszítő összege.
Amióta megvettem a kocsit nem világított az irányjelző a műszerfalon és a kar sem ugrott vissza a kormány eltekerése után sem. Nem igazán zavart, meg volt más is mit javítani rajta ami az adott pillanatban fontosabb volt, viszont mivel Bella épp pihenőre volt kényszerítve a nyöszörgése miatt, ezért gondoltam nekiugrom és letudom ezt is.
Bontás során még egy féléves yoga-tanfolyamot is letudtam a csavarok helyének keresése közben. Az index csatlakozójában kerestem először a hibát, de mérés után ezt ki is zárhattam. Nem maradt más minthogy kivegyem a műszerfalat és gondosabban megvizsgáljam az égőket.
Nem vagyok már szűz a műszerfal bontásban, de az biztos hogy ennyit még egy szűz sem nyög aktus közben, mint én az egység kiszerelésekor :D Csaknem akart kijönni, már húztam, ráncigáltam minden irányban közben persze testsúlyom felét le is izzadtam, de végül csak megadta magát. Felszabadultan dőltem hátra az ülésbe (ekkor még nem tudtam, hogy ez a könnyebbik része volt) Ezt követően szembesültem azzal, hogy valószínűleg nem először volt ez megbontva. Mind a 3 csati egy csavarhúzó által érte erőszakolás nyomát véltem felfedezni (kép mellékelve) Utólag is hálás köszönetem aki ezt ilyen szépen szétbarmolta... Grazie ! Erre már két kéz kevés volt és a harmadik erre alkalmatlan, úgyhogy bátyámat segítségül hívva sikerült lecsatlakoztatni őket.
Azt, amit láttam csak egy 5 perces anyázás és nevetés követte. Az index égők nemhogy rossz állapotban voltak, hanem inkább olyan "semilyen"-ben, mivelhogy nem is voltak :D Remek. akkor rossz égőket kicserél (némely esetben foglalatot is), hiányzókat pótol és mehet is vissza. Összeszerelés következett, majd index próba. Hááááát... ez nem megy. Pedig az égők tuti jók, ellenőriztem is őket. A nagyobb gond az, hogy az új égők közül is van amelyik nem világít.
Újra neki fog kelleni futnom....
//UPDATE: Összes égő újra kiszedve, lepróbálva egyesével. Egy régi és egy új égő volt a ludas. Csere után szebb mint az új :))
Talán még eljátszogatok egy ledezéssel is...