- főkép
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

Az első autómosásnál a mosómasina egyből lekapta és meghajtotta a rendszámot, ezért gyorsan beláttam, hogy ez így nem jó. Banditól sikerült beszerezni a nagy méretű rendszámtartó idomot, ezt felszereltem ma.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-06

Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-25

Ma elugrottam az alfarium-ba, hogy kiderítsük, hogy a futómű felújítás ellenére mi a répa kopoghat még?
Az eredmény: kormánymű. A porvédőt lehúzva bal oldalon, kiválóan látszik mekkorát kottyan a belső összekötő.
Opciók: jó állapotú bontott kormánymű beszerzése vagy felújítás. Meglátjuk.. most van más téma is.. :)

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A koppanás keresés során ki lett cserélve a két alsó lengőkar is. A gömbfejek miatt ráfért. TRW került bele.
Viszont sajnos még mindig maradt koppanás.
Zé szerint még a "toronygumi" jöhet szóba. Ezt lehet, hogy jövő héten még megnézzük.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A szivárgás a termosztátról a hűtő felé menő cső termosztát felőli végénél volt. A bilincs nagyon a cső szélére volt visszahúzva és a vége elrepedt a csőnek. Szerencsére a sérült rész kicsi volt, így annak eltávolítása után, még elég hosszú maradt a cső ahhoz, hogy normálisan vissza lehessen tenni és rögzíteni.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

Zé kolléga is megvizsgálta a motor- ill. váltótartó bakokat. A bal oldalon valóban nem volt meghúzva az egyik rögzítőcsavar, a jobb oldali tartóbaknak pedig nem volt semmi baja, "csupán" a "függő" csavar nem volt meghúzva normálisan.
Mindkettő orvosolva, jóval csendesebb lett, megszűnt a zörgés.
Így most tisztábban hallom, hogy vmi még mindig koppan.. :)

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-10

493km, 56,64liter, vagyis 11,5l/100km..
Ez teljesen vegyes volt (város, országút, normális- és "nem normális" autópályahasználat :) )...

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-08

Kb. 250km után, a nemrég cserélt szíjnak is van valami hangja (vagy valaminek, amihez hozzáér). Van valami fémes nyikkanó hang (mintha fémet súrolna a szíj). Emellett nem jár "egyenesen" (a klímakomp tárcsánál látszik leginkább).

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-08

A koppanáskeresés közben más is kiderült..
A múltkori, a hűtőradiátor bal oldalán felfedezett szivárgásnak, most nyoma sem volt, viszont találtam más szivárgást. Úgy tűnik, h a termosztát-vízcső csatlakozásnál indul a folyadék, ami végigfolyik a csövön, majd a hűtő előtt a legmélyebb pontján lecsöppenik. Tegnap tankolás közben hagyott is észrevehető kb. féltenyérnyi foltot, de az nem volt minden valószínűleg, mert a garázsba beállva észrevehetően csökkent a hűtőfolyadék mennyisége.
Én gyanítom, hogy összefügg a "nem normális" autópálya tempóval, mivel 2x jelent meg ott a víz, mindkétszer ilyen menet után. De, ez csak feltételezés.. Az én logikám szerint a hűtővíz áramlási sebességnek sok köze nincs az autó sebességéhez annál inkább a fordulatszámhoz (nem tiltáson mentem vele).

>> EgyébAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-08

A futómű szervíz után maradt még koppannivaló. Alapvetően a futóműre koncentráltam, de többszöri, menetközbeni megfigyelés után egyre gyanúsabb volt, hogy nem feltétlenül a futómű az, mert nem akkor koppan, amikor "kellene" :)
Így aknára álltam és alámentem, hogy megmozgassak mindent, ami szóba jöhet, meg azt is, ami nem.. :)

A vizsgálódás eredménye:

Bal oldal, váltótartó bak: a háromból egy csavar (a hátsó), ami egyben egy lemez konzolt is tart, amin van valamilyen érzékelő (de lehet, h a klímának vmi nyomáskapcsolója) nincsen teljesen meghúzva. Alulról "emelve" a bakot, még látszik is, ahogy a bak "füle" elmozdul felfele, a csavar viszont nem..

Jobb oldal, motortartó bak: itt nem véltem laza rögzítő csavart felfedezni, viszont ezt a bakot "emelgetve" irdatlan, fémes kattanás hallatszik.. nem tudom hogy néz ki belülről a bak, de gondolom a gumiágy kikopott és vhogy fém a fémmel érintkezik..