Ma végre, sikerült foglakozni személyesen az újonccal.. :)
Az akksi rögzítő pánt végén lévő rögzítő nem ért rögzítő szárig, így engedni kellett rajta. Eléggé zörgött előtte.. :) Aztán elmentem próbakörre, hogy biztos megszűnt-e a hang.. hát, vmi hang eltűnt, de van más is.. tompa koppanás hallatszik néha, de nem feltétlenül csak úthibánál.. lehet, hogy a balos torony volt, mert sztem nem volt rendesen meghúzva, de majd holnap kiderül.. :)
Aztán igyekeztem átmozgatni minél több dolgot a motortérben, ott nem találtam semmi "koppanó" dolgot.. :) Utastérben is keresgéltem, na ott azért már vannak nyűgök, főleg a hátsó könyöktámasz mögötti keret. Sajna hiányzik az ajtó és a keret is el van törve..ezt majd pótolnóm kell.
Első lökős nem mozog, bár, oldalt-belül hiányzik pár rögzítő csavar..
Hátsó lökős már mozgékonyabb volt, mert alul a keréknél hiányoztak a csavarok, amik a betéthez rögzítik. Szerencse, hogy felszerelkeztem jó adag bontott csavarral ill. műa pöckökkel és bolhákkal a 155höz. :) De nem sikerült mindet pótolni..
Ami szomorúság, hogy a hűtő menetirány szti bal oldala könnyezni látszik.. :( Csere lészen valsz.. valamint a harmonika szívócső egyik része is fáradt.. kiszakadva még nincs, de sztem nem kell sok neki..
A felajánlott fékfolyadék cserét elfogadtam. Ferrodo került bele. Óraállás: 103500 km
Én nem néztem még végig szervízben fékfolyadékcserét, de az a kis folyadék leszívó eszköz marha jó! :) Ha esetleg tud valaki jutányos áron, lehet, hogy érdekelne. :)
A gumik amikkel vettem az autót eléggé oda voltak, főleg a hátsók, amik persze, lehet, hogy elöl voltak valamikor. A JH ráadásul szálszakadtnak is tűnt, szóval nem volt mese, le kellett őket cserélni, mert így nem is mertem használni az autót, az meg nem jó.. :)
Az opcionális gyári méretű gumik voltak rajta 215/45R17 méretben. Megmondom őszintén nekem túl kevésnek tűnt az oldalfal magasság, így elkezdtem nézelődni valami alternatív méretet. Mivel a felniket nem akartam cserélni, ezért adott volt, hogy 17"os gumi kell 8"-os felni szélességhez.
Először 215/50R17-ben gondolkodtam, de azt tapasztaltam, hogy nem egy elterjedt méret, nincs kínálat belőle, ráadásul az ára is elég borsos (ez gondolom az előbbivel van összefüggésben).
Így aztán, 225/45R17-et kezdtem el keresni, igaz, szélesebb, de ez sokkal népszerűbb méret, így van kínálat is belőle valamint magasabb az oldalfala is.
Nézegettem árakat, olvasgattam teszteket és csak a Fulda-nál kötöttem ki megint. A 155-ön is használtam és nagyon bevált, persze kisebb méretben.
Így aztán a Fulda SportControl mellett döntöttem. Meg is rendeltem 4db-ot, szerencsémre az AutoMax-nak van egy szervízpartnere itt a munkahelynél (www.gumi.hu), ezért kézenfekvő volt, hogy ide kérem. Rendeltem a gumikhoz egy kerékőr szettet is.
Gumi leszedés után kiderült, hogy két felnit görgőzni is kellene. Ha már le vannak szedve a gumik, hülyeség lett volna nem megcsináltatni a görgőzést, így meg lett az is csinálva.
Ezek után ajánlottak még egy ingyenes autó átnézést, azt is elfogadtam. Nem kell komoly dologra gondolni (folyadékok ellenőrzése, futómű, világítások stb). A futóműben nem volt semmi, ami nem is meglepő, mivel most lett a fél futómű kicserélve. :) Viszont a fékfolyadék már nagyon rossz minőségű volt a mérőműszer szerint. Szerencsémre azt is elvállalták.
Az első képen, jobb oldalon láthatók a régi gumik, bal oldalon az újak.
Az utolsó képen már ültetés nélkül látható.. hát igen.. pofásabb volt ültetéssel, de nekem többet ér a tudat, hogy biztonságban van az alja, mint, hogy sportos-ültetősen nézzen ki. :)
A szervízben egyébként nagyon kedvesek voltak, miközben dolgoztak a gépen, én folyamatosan az alját vizslattam, hogy találok-e valamit, mikor fel volt emelve. Még ők kérdezték, mikor végeztek, hogy felemeljék-e még az autót, akarok-e még valamit árnézni rajta. :)
A beszerelt Dayco szíj a motor bemelegedése után nyikorgott. Először azt hittem beleér valamibe, ami a melegtől kitágul. Beszéltem Zé-vel, ő egyből vágta a problémát, azt mondta, nem az első eset, hogy a Dayco szíj ilyet produkál. Melegen meg-meg csúszik. Így visszamentem hozzá és betett egy Contitech-et, meg is szűnt a hang. :)
Sok km-t nem tettünk még meg együtt (kb. 100-at :) ), mivel eddig pihent ill. szervízen volt. A hátsó gumikat mindenképpen cserélni kell még, addig nem kockáztatunk feleslegesen. :)
Eddig csak városban és főúton mentem vele, autópályán nem.
Nem egy rossz érzés, amikor előzésnél kirakod az indexet, odalépsz, s már húzódhatsz is vissza. Mindezt általában legalább két sebességi fokozatban simán meg tudod csinálni. Amikor először közlekedtem vele, akkor az jutott eszembe, hogy úgy érzem magam, mintha egy fehér cápa fejében lennék és én irányítom, hogy mit kapjon el és, ha azt mondom, hogy "Szedd szét!", akkor megteszi. :) A 6 sebességes váltó adagolását még szoknom kell, hogy mikor mennyire kell/érdemes visszaváltani. 6. sebességben egyébként simán lehet főúton nagypapásan utazni. A motorhangja b@szott jó, kb. 3000től már szépen hallani, addig meglepően csöndben van és az egész autó jóval csöndesebb belül, mint a 155. A kormányzás, stabilitás nagyon jó.
A bose hifi nagyon szépen szól, a TI ülések (ha jól tudom ezek azok) nagyon kényelmesek.
Viszont vannak dolgok, amik szerintem a 155-ben jobbak. Ilyen pl. a szellőztetés irányának variálhatósága ill. a szállított légmennyiség. A 155ben leviszi a fejemet, ha maxon van, a 156ban viszont, hallani, hogy dolgozik a venti, de nem érzem. :) Valamint (lehet, hogy én vagyok béna), de nem tudom a rostélyokat úgy beállítani, hogy rám fujják a levegőt. Se a fedélzeti comp mellettit, se az oldalsókat.
Ezen kívül szerintem a 155 illesztései szebbek, belül is, kívül is.
Azt viszont örömmel tapasztaltam, hogy a 156 hátsó kerékjáratában van dobbetét, valamint a motortérben is könnyebben hozzáférhető sokminden, mint a 155 TS-ben. :)
A felső lengőkarok szilentjeit zsírozták, nem kellett cserélni.
A jobbos teleszkóp egyik feje eltört.
Kapott 6 új NGK-t. Zé szerint a régi gyertyák szépek voltak, nem látszott nyoma égési, keverékképzési problémának.
A hátsó hengersor szelepfedél tömítésénél szivárgott az olaj, ez pasztázva lett (Zé).