Az utóbbi 5 évben előfordult évente mondjuk átlagosan 6-szor, hogy a kulcs elfordítására csak egy relékattanás volt a válasz, de indítás nem történt. Aztán a második-harmadik próbálkozásra gond nélkül indult az autó. Leginkább melegben, meleg motornál történt mindez.
Most 10 napja újra podukálta ezt a jelenséget, egy lényeges különbséggel: nem indult be a többedik próbálkozásra sem. Érintkezési hibára gondoltam, úgyhogy meg is pucoltuk az indító motor csatlakozóit, az egyiket ki is cseréltük. Kiderült, ez kellett neki, de a problémát nem oldotta meg. Úgy tűnik, az indító motorban kopott el bizonyos alkatrész, és fel kéne újítani. Ez most nagyon nem hiányzott... Viszont annyira kellmetlen az egész szitu, hogy kénytelen leszek meglépni ezt is...
Addig is, most nagy türelemmel és néhány trükkel (autó lökögetése sebességben, sebességváltó kapcsolgatása, gyors újraindítózások) indítom az autót. Bevallom, párszor lejtőn állva indítottam be...
Úgy néz ki, utoljára tudtunk beletenni R12-t. Már nem elérhető. Most egy régi hűtőből szedtük ki hozzá. Szerencsére volt elég. Remélem, kibírja nyár végéig. Jövőre nem tudom, mi lesz... A költsége ennek is gusztustalanul megugrott... Utálom.
3 éve cseréltem utoljára fűtéscsapot. Akkor azt mondták, másfél-két évet fog bírni ez is. Tovább húzta, de már szivárgott. Mielőtt totál megadta volna magát, cseréltettem. Sokat drágult...
Váltócsere óta és igazából nem tudom, mitől még, a fogyasztás a 8-8,5 l/100 km-ről felment olyan 9,3 l/100 km értékre. Ez durván sok... Nem tudok mit csinálni vele. Hisztis öreg vas.
A hátsó dob elengedte magát a csőről, ami már egyébként is csereérett volt, mármint a cső és a dob is. Kipufogó klinikára vonultunk, ahol legyártottak helyszínen minden elemet; kiváló hely a Fogarasi úton, csak ajánlani tudom. Végül középső dobot is cseréltük. Gyönyörű lett az egész, és mindössze 70 percig tartott. Króm véget nem tettünk rá egyelőre, majd talán később.
Az előző széria nyári gumik teljesne szétmentek, újakra volt szükség. Mármint nekem újakra, mert p ersze használtat vettem. Igen jó állapotú P6-os gumikat sikerült találnia kedvenc gumisomnak, darabját 12 ezer forintért. Át is szereltük.
9 év és 100ezer km után bekövetkezett az első "otthagyás". Teljesen váratlanul, és minden előzmény nélkül, szétment a váltó. Vontatni kellett a szervízig.
Bontott váltó ment bele, és a hozzá tartozó folyadékok, sok szerelés. Nem hiányzott, de szerencsére nem vidéken vagy külföldön történt.
10 ezer eltelt megint, olajcsere, olaj- és levegőszűrővel együtt.
Az utóbbi 1-2 hónapban többet fogyasztott a kocsi, komputerrel kifagatták, majd a lambda szonda csatlakozóit befújták, hogy megszűnjön az időnkénti kimaradás.
Autórádiót cserélek. Az újat egy másik autóból szereltme ki, de sajnos a csatlakozóját nem hoztam el vele... 3900 Ft egy másikat szereznem bele...
Június első hétvégéjén indultam haza a Balatonról, amikro feltűnt valami halk búgás hátulról. Először kipufogóra gyanakodtam. Elvittem egy mesterhez, nézze át. Nem talált zajt okozó hibát rajta. Javasolta a csapágyak ellenőrzését. Ez meg is történt, és kiderült, hogy valóban elkoptak, de még bírják. Eltelt fél év, és már igen zajos volt (az én fülemnek), így megejtettük a cserét.
Egyúttal beszereltettem a két napja vett bontott ablaktörlőmotort is.