Végre eljött a lefoglalt időpont napja és szépen be lett állítva az első futómű. :)
Még kormánymű cserekor vettem észre, hogy eléggé kopottak a fékbetétek... megérkeztek, beköltöztek... :)
231.900 km
A jobb első lengőkar csere már tervben volt, az alkatrészt már korábban beszereztem és most a kormánymű csere jó alkalom volt ennek a cseréjére is, így ez is megtörtént.
231.770 km
Egy ideje már a párom jár (többet) Bözsivel, így Ő volt aki először érezte, hogy kicsit furcsán kezd viselkedni bizonyos kanyarokban a drága. Eleinte kicsit kétkedtem, mert nálam nem produkálta... de azért átnéztem az első futóművet, de nem találtam semmi biztosat. Bár a jobb első lengőkar még nem volt kicserélve, de ott sem találtam erre utaló jelet, nyomot. Kis idő elteltével kissé erősödött a jelenség bizonyos kanyarokban... hát elvittem egy kicsi tesztre a kocsit és lám, valóban... mintha kicsit bebicsaklana kanyarban az egyik kerék... és a szervó olaj is csúnya szürke lett. : o Újabb nyomozás, részletesebb, alaposabb... Kiderült, hogy a kormánymű bal oldalán jobb kanyarban kottyan a fogasléc. Azonnali csere szükséges. Mifi cartárstól vettem (5000.-) egy bontott kormányművet, amit beszereltem a régi helyére. Remekül működik, remélem sokáig így is marad! :)
A két kormánymű nem teljesen volt egyforma, így sajnos nem volt olyan egyszerű a csere, hogy a régi ki, az új be... Nem egyezett a belső kormány összekötő átmérőben és az újon bowden vezető volt, míg a miénk még az öreg Td-n rudazatos, így annak a konzolját is át kellett szerelni. No, ez némi akadályba ütközött, merthogy az eredetin ez húsz éve volt rajta és nem igazán akart lejönni... végül kénytelen voltam lefúrni ... Mindent frissen zsírozva és új olajjal feltöltve szereltem be.
231.770 km
230.797 km
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282+7161 = 12.443 km most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 = 8354 km (2db új a lényeg)
Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő csere az újabb felfalt tíz ezer km-re emlékezve... :)
Kapott egy új szelepfedél tömítést is, mert az is szivárgott. Ezt korábban megvettem már, de most vált igazán esedékessé.
230.000km
Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.
02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.
Ismét elromlott a bal első zár. Mifitől beszereztem egy bontottat még korábban, amit most be is szereltem, mert már egyáltalán nem nyílt az ajtó. Sajnos ezzel sem lett tökéletes, mert bár az ajtó szépen nyílik, a központizárat csak zárja, de nyitni csak magát nyitja. Most így marad, majd ha már melegebb idő lesz, újra nekilátok.
A hétfőn elszenvedett elektromos bogot mára sikerült kibogoznom. :) Sajnos a budaörsi Auchan parkolójában ragadtam és csak estére kaptam segítséget, de este tízre szerencsésen hazaértünk Gyuri barátom segítségével. Persze ebben is volt egy kis nehezítés, merthogy az autóm előző tulajának biztosan nagyon kellett a vonószem, hogy nem adta az autóval, amit meg sikerült kölcsönkérnem, az nem ment bele a helyére... persze lehet, hogy a fogadó menete is kicsit el van görbülve, ezt még később átnézem, ha kell javítom.
Kicsiny topicunkban (145/6) szerencsére kaptam néhány tippet, segítséget, melyből Kau 80%-os ötlete volt a befutó... hál' Istennek, mert ez volt a legegyszerűbb és legolcsóbb is.
Tehát, az aksi előtt helyezkedik el egy konzol, melyen 4 db relé csücsül. 3 piros, egy fekete. Mint kiderült ezek a benzinpumpa, a klíma, a hűtő és a indításgátlóhoz tartoznak. Túrtam a netet, de semmi konkrét. Kau tanácsára ellibbentem egy körútra, merthogy szerinte egy mezei autósbóltban is van... ez annyira nem jött be, de sebaj, mert az érdi Alfa bontós srácok egy vödörrel hoztak, hogy válogassak kedvemre.
Itt tudni kell, hogy a 3 piros relé, két féle:
1 db - A727 12 V 30A 46520422 számú és
2 db - B047E 12 V 30A 46520412 számú van.
Mindkettőből kiválasztottam 2-2 db-ot, 500.-/db áron és reméltem, hogy ez megoldja a gondom. Sötétben értem haza és hideg is volt, ezért csak ma álltam neki az összeszerelésnek és lám... pöcc-röff, szépen indult Döme! Nagy az öröm, vééégre! :)
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)