Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
A sokküllős ékszer felnik a téli gumikkal immár az autón, a nyári gumikon már nagyon keresztbe közlekedett, nagyobb tempón is hajlamos volt erre-arra megindulni. Őszintén..én élveztem de nyilván a fékútnak nem tesz jót. Jobb a békesség :-)
Hóvégén lejár a műszaki, úgyhogy hétfőn kértem időpontot, kedden lemostam, ma elvittem. Továbbra sem igényelt előkészületet szerencsére, minden rendben volt. És még az ülést sem állították el :-)
Múlt héten sok egyéb tennivalóval összeszervezve elvittem az autót Budaörsre az első kötelező szervizre. Délre volt időpontom, valamivel hamarabb érkeztem. Az autót valóban kb délben bevitték a köztes olajcserekor már megismert üvegkalitkába. Olajcsere, szűrők cseréje és pollenszűrő csere történt, plusz szoftverfrissítés a kanyarkövető lámpán és a központi média egységen. Kérdezték, hogy milyen olajat kérek, hát fene tudja. Kifizettem most a Selénia felárát. Motult vajon lehet ilyen helyen kérni? :-)
Közben most is akadt beszélgetőtársam, Emil gurult arra a 2.4-gyel. Rég találkoztunk, jó volt kicsit beszélgetni. Végignéztük a sok szép gazdára váró Alfát, megtapogattuk a Tonale-t, kielemeztük a bőrök minőségét, és szívtuk magunkba az Alfa Romeok hangulatát :-)
Kinga a minap felhívott, hogy furán indult be az autó. Előbb minden elsötétedett, és aztán indult be. Sokat nem kellett agyalnom rajta, hogy mi lehet, nyilván akkumulátor gond.
Különben érdekelne, hogy vajon szándékos funkció volna, hogy gyenge aksinál lekapcsolja a fogyasztóakt és úgy próbál indítani? Ha igen, akkor az menő..
Az autó hazajött, indítottam, semmi jele a problémának, viszont szeretem az ilyesmit az első jelre orvosolni, egyszerűbb, mint aztán menteni.
Elszaladtam az autóvillanyászhoz, rámért. Felét sem tudja a gyári kapacitásának (áramának), ideje cserélni. Irány az akku bolt. Ott rámdumáltak 50-ért egy AGM-es Exide-ot. Exide volt a gyári, menjen az bele. Ennyi volt a filozófia mögötte, nem is érdekelnek az akku hitviták. És szép kék a cimkéje. :-)
A meglepetés itthon, a cserekor ért. Azt eddig is tudtam, hogy gyári logós akku volt az autóban, gondoltam pedáns gazdája lehetett, hogy ilyet tett bele. De valószínűleg nem ez történt.
A meglepetés az, hogy a jelek szerint 2022-ben a saját kezemmel vettem ki a 2011-es eredeti, gyári akkumulátorát. Hogy hogy bírta eddig, nem tudom. Az autó télen sosem ment az előző gazdánál, lehet töltőn pihent. Lehet, hogy a Svéd viszonyokhoz eleve más minőségű akkumulátorok készülnek? Ki tudja.
A meglepő az, hogy az akksi még most sem döglött, csak jelentősen vesztett a kapacitásából.
A csere után persze érezhető a különbség, frissebben indul a motor, ahogy arra számítani lehetett.
Már korábban észrevettem, hogy az olajleválasztó műanyag bödön alatt szivárog az olaj a szelepfedélre. Vagy multair fedél valójában :-)
A múlt héten levettem a lecsapatót, megmértem az o-gyűrűt és visszatettem mindent ahogy volt. Pénteken sikerült eljutnom a tömítéstechnika boltba, ahol vettem bele 420Ft-ért egy viton (vegyszer és hőálló) o-gyűrűt.
A mérete: 24mm(belső) x 3mm
Ma gyorsan ki is cseréltem, olaj törölgetéssel együtt 5 perces munka volt. A gyári tömítés szakadt, porladt, ideje volt..
Zoliék elvégezték az éves olaj- és szűrőcseréket.
Motorolaj: Selénia K-PE
A korábban beszerzett gyári eredeti alkatrészek beépítésre kerültek:
olajszűrő, légszűrő, FPT gyertyák, Multiair mikroszűrő
Plusz kapott egy klímatisztítást és új pollenszűrőt is.
Az olajleeresztő csavart cserélni kellett.
Az autót át is nézték, egy O gyűrűt kell majd cserélnem a kartergáz lecsapatónál. A fékek még egy szezont elmennek, nem kell még hozzányúlni.
A múltkori nagytakarítással nem voltam teljesen elégedett. Szép az autó, főleg a korához képest. Viszont nagyon érzékeny a lakkja a madár meglepikre. A csomagtartóban ott egy mikroszálas törlő állandóra, mert pillanatok alatt meglátszik a lakkon. Csengerben is a Giuliettával voltunk, ott kapta az áldást bőven, állandóan mosni kellett róla.
Egy polír és kerámia lesz a hosszútávú megoldás, majd. Egyelőre egy alap védelmet adtam a fényezésnek. Egyetlen autómnál sem szórakoztam ilyennel, hát most kipróbáltam, hátha a madárbombákat jobban bírja majd. Vettem direkt piros Sonax polír és wax-ot és Turtle Carnauba waxot. A Sonaxot teljesen fölösleges volt, nem sok hatása van. Nyilván nem políroz, de waxnak is elég béna, nekem nem jött be. A géptetőt és a tetőt végigcsináltam vele, aztán átmostam ablaktisztítóval, hogy foltmentes legyen. Lejött, ami lejött, nem érdekelt. Majd nekiálltam Turtle Carnauba-val. Sokkal könnyebb is dolgozni vele, az illata is jó, az eredmény is elég szép. Maradok is ennél, remélem amire szánom azt a funkciót betölti. Nagyon gyakran nem szeretném ezt művelni, nem az én sportom. Jövő tavasszal pedig polír. Azon még gondolkozom, hogy a GIulia sötét fényezésére rákenjem e a Carnauba-t, azon minden olyan foltosnak, maszatosnak tűnik, nehéz szín.
Jópár évre visszamenőleg egyik nyári programunk a Bihar hegységben egy sátorozós hosszú hétvége baráti társasággal. Pádis, Glavoj völgy. Nagyon vártuk már, a covid miatt kimaradt két év, hiányoztak a hegyek, sziklák. Hozzánk talán ez a legközelebbi 1000m fölötti valódi hegyvidék. Autós szempontból is élmény volt idén is.
Legutóbb még a zöld 146 vitt föl, és gondolkoztam, hogy melyikkel menjünk. Utolsó nap eldőlt, a Giuliára a határátlépéshez engedély kellett volna a lízing miatt. Chili is át volt nézve, olaj, víz, oké, és szépen ki is volt takarítva, úgyhogy bepakoltunk és mentünk vele.
Egy hármas konvoj harmadik autójaként haladtunk, ez nem a legkényelmesebb pozíció, ahol a második még befér, általában a harmadik nem. Úgyhogy kellett nyomni, hogy ne szakadjak le. Főleg Nagyváradon, ahol a forgalomban, elsőbbségadások, körforgalmak, nem adta ki, hogy három autó együtt menjen. Itt egy megálláskor az előttem haladó autó fiatal utasa meg is jegyezte: Gyuri, filmbe illően jöttél utánunk.
Az egész úton azt éreztem, hogy fölényesen gyorsabbak vagyunk kb. bárkinél az utakon. Bárhova befért, nagyon ment a kis autó.
A szerpentinen aztán végképp elemében volt. Tüsszögött, trombitált és ment fölfelé lelkesen, szinte estem rá az előttem kanyargókra, pedig próbálták tempósra venni. Az egyik kedvenc 20km-em, 1100m szintemelkedés, technika próbáló, meredek szerpentin. A kis piros dögnek meg se kottyant.
A szerpentin végén jött a fekete leves, köves vacak út a völgybe, majd még rosszabb lejáró út a patakon keresztül a rétre. Emiatt aggódtam kicsit, mert a Giulietta legalsó pontja 10cm-en van, valamiért fölöslegesen mélyen belóg a haspácél. Óvatosan leereszkedtünk, nem koppant fel, megoldottuk.
Nagy élménnyel lettünk gazdagabbak, idén komoly túrát vállaltunk be:
https://www.welcometoromania.eu/Apuseni/Apuseni_Circuitul_Galbena_m.htm
Felejthetetlen, gyönyörű!
Chili az útépítés miatt egy ideje fedél nélkül tengeti napjait, látszott már rajta. Belül is érett már a bőrápolós nagytakarítás, úgyhogy kipuccosítottam. Jó ránézni. Így chilli-villi állapotában van valami nagyon extra ebben az autóban.
Azóta Giulia kigurult az aszfaltra. Merthogy Giulia "nem akar a földön járni", szárnya meg nincs.. hát kivárta. Nagyjából, mert ugyan aszfaltra gurul ki, de kijutni még csak kerülővel, földúton lehet. Így járt, legalább újra szabad. Már ideje volt, épp kezdtem olyan fölöslegesnek érezni. Bele kellett már ülni és vezetni, hogy visszahelyeződjön a vigyor az arcomra.
Közben a nyári melegben megérett a gondolat, hogy megejtem amit húzok halasztok egy ideje. Az autóban gyári újautó illat, a bőrök olyan szép hibátlan száraz tapintású matt felületek. Valahogy nem bírtam rávenni magam, hogy bőrápolózzam. Mi van, ha nem lesz ilyen többet? Ha nem mattul fel így, foltos lesz, mittudomén. Pedig bőrt az ápoltam már eleget, Zen egy fél tehéncsorda külső borítását tartalmazta. Ez ahhoz képest laza melónak ígérkezett.
Ma végre nekiálltam, Autoglym tisztítóval áttöröltem, aztán jöhetett a balzsam. Amilyen száraz tapintású volt, olyan szomjas is, nyelte, itta a bőrápoló balzsamot. Alaposan beledolgoztam, mégiscsak így lesz tartósan szép, ha megkapja a bőrápolást. Ha már itt a lehetőség a legelejétől elkezdeni...
Tényleg sétagalopp a 159-hez képest. Annyira, hogy még maradt kedvem, energiám a "buffing"-nak nevezett folyamathoz, amikor egy tiszta, száraz mikroszálas törlővel még körkörösen átdörzsölök mindent.
Naná, most még fényesebb kicsit, de meg kéne mattulnia holnapra. Az illat már nem újautó illat, hanem a régi jó ismerős, a bőrápoló illata. Igazából nagyon szerettem ezt a 159-ben is.