Ferko - főkép
>> EgyébAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-16

A Paulus házaspártól kaptam egy pár Amores rendszámtáblát. Nagyon örültem neki, és köszönet éret! :-))

>> AutóápolásAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.14-én az autót kipolíroztattam. Szép csillogó lett, és a kisebb hibák is kijöttek szépen. :-)
Nem tudom, hogy a képek mennyire adják vissza, de élőben gyönyörű! :-))

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

A 145/146-os Cartársakkal összefogva sikerült legyártatni egy kartervédőt. Külön köszönet érte Dfg-nek, aki a legyártásban segédkezett és Koznak, aki rendelkezésünkre bocsátotta a saját kartervédőjét.
A lemezt baromi jól felrakta az autószerelő haverom; 2007.10.13-án. Jöhet a vízözön is akár. :-)))) Baromi masszívnak hat, ahogy ott van. Vágtak bele egy lyukat is a leeresztőnek. Sajna ez valahogy lemaradt a gyártáskor. :-)
A "kiálló fülek" kerülte hátulra, a sima rész meg az autó elején van. A védő jobb oldali (menetiránnyal megegyezően nézve így ahogyan fel van rakva) fülét le kellett szedni, és beljebb rakni, hogy passzoljon a bölcsőhöz. Így viszont tökéletesen passzol.
A védő elejére is kellett tenni a két oldalra egy-egy kis pluszt; egy "L" alakú acél toldalákot. Így tökéletesen ráillik a hűtő felfogató melletti (kifelé értve a mellettit) két-két lyuk valamelyikére.

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

Még néhány kép az elhasználódott alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

Még néhány kép az elhasználódott alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> EgyébAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-05

2007.09.19-én beleöntöttem a tankba egy flakon Wynn's injektor tisztítót. Remélem lesz is valami hatása. :-) 325 ml-es volt és ezt elvileg 70 liter benzinhez kellett volna tölteni, de én fogtam és az egészet beleöntöttem egyszerre. :-)

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-08-25

2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-07-14

2007.03.24-én új nyári papucsokat kapott az autó, Firestone Firehawk SZ80-as típus 195/60R15 méretben.
Nem volt betervezve, de a jobb első gumiban volt egy pukli, ami csak akkor derült ki, amikor felraktuk őket, mivel én még úgy vettem meg az autót, hogy a téli volt rajta. A sérült gumi Continental ContiEco típusú volt, míg a hátsó kettő Uniroyal volt, de ezek már nagyon el voltak kopva. Így inkább mind a négyet cseréltem.

>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-07-13

2007.07.12-én ki lett cerélve lambdaszonda. Magnetti Marelli ment bele. Remélem, hogy ez beválik. Egy éve volt cserélve benne. Az előző lambda német gyártmány volt, de sajna nem tudom a nevét.
Amikor elromlott a szonda akkor 13-14 liter benzint megevett a kicsike. Leszedtem a csatlakozót, és akkor a középérték 9,2 volt. Kiváncsi vagyok a fogyasztásra most az új lambdával.

Friss info:
Sajnos a lambda kb 2 hónap után megadta magát. A károsanyag kibocsátásom baromira megnőtt; innen és a magas fogyasztásból vettem észre, hogy valami nincs rendjén. Nem örültem, hogy nem vált be. A 2007.10.13-án befejeződött nagygenerálban lecseréltem egy Bosch-ra.