A múltkor kicseréltem a turbócsövet, és van pár jótékony hatása. Szerintem, már korábban is lehetett rajta egy kis repedés, csak nem vettem észre.
Idáig ha hosszabban állandó sebességgel közlekedtem, és odaléptem egy előzésnél a gáznak, kis fekete pamacsot lőtt. Na ez most megszűnt, illetve a fogyasztásom 6,2-6,5 között volt. Most 5,3, illetve 5,52 volt.
Nem tudom, hogy a csőcsere, vagy az ÖMW prémium üzemanyagának az eredménye, de mindenesetre jó!
Meg volt egy kis időm így kijavítottam pár kőfelverődést a kocsi alvázán megelőzve a rozsdásodást, meg GTPeti ajánlását megfogadva az ülés alatt lévő nyúlványba szintén volt egy kis alvázvédelem.
Sajnos engem is elért egy diesel betegség. Elfáradt az alsó turbócsövem. Sikerült utángyártottat szerezni de nem tartott sokáig a boldogság, mert rövid lett. Aztán Tatán a bontóba volt olyan ami kellett. De közbe olvasgattam a neten, és voltam Pesten, vettem turbó rendszerhez való fém csövet. Így legközelebb a rövid is jó lesz, csak ki kell egészíteni a közepét egy kis vassal!
Nagyon piszkos volt és tele volt sóval vagy amivel az utakat jégmentesítik, így kapott egy mosást.
A gyári vég nem volt nagyon szép, így le lett cserélve. Nem akartam hivalkodót, vagy extra valamit, csak egy kicsit szebbet.
Nehezen melegedett, meg pályán ha nem siettem visszahűlt, városba szintén. Így csere mellett döntöttem. Olvastam, hogy nem egyszerű mert nem lehet hozzáférni, meg hasonlók, mert útban van az EGR melegítő.
Nekem nem volt útban semmi sem, simán 40 perc alatt kicseréltem. Na jó, kicsit nehezebb volt, mint a TS-be de nem vészes, meg hát nem villáskulcsokkal kell nekiállni.
A márkán gondolkodtam. Volt aki a Behr-t javasolta, és volt aki a Facetet. Aztán mivel nekem Behr volt és 5 évet bírt, a Facet meg, épp panaszkodott valaki, hogy 1 évet, és Erhard azt mondta sok a baj velük, és csak külön kérésre hoz mert csak nyűg van vele, így Behr lett.
Most egész hamar meleg, és tartja a 80 fokot óra szerint, 85-öt FES szerint.
Egy kicsit kopott volt a valtogomb nem latszott a H sík, gondoltam kicserelem. Termeszetesen gyarira. Csöri hozta meg. Sikeresen föl is rakta. De meg futunk egy kort hatha letezik piros varrassal is. Akkor megint csere.
Mikor nekiláttam az első lökhárító alakításának már láttam, hogy a pajzsot nem teszem vissza mert kicsit kopott, sokáig jártam nélküle, de végre megjött Erhardnak köszönhetően.
Még Csörihez kéne lejutnom mert ott meg vár egy új gyári váltógomb, és nem igazán akarom sokáig várakoztatni! Ja meg közbe átmentem hóekébe! Nem nagyon örülök ennek a hónak, főleg ha meg fog fagyni!
Sokan mondták, hogy használ neki ha ledugózzuk. Csak az enyémnél ki is kell írni sajnos. Viszont korábban megoldotta ezt a problémát magának, mert teljesen el volt dugulva, de én sajnos kitakarítottam, mert még nem voltam képbe a dieseles dolgokkal. Viszont akkor se reklamált. Gondoltam próba képen megcsinálom.
Megcsináltam mind a két helyre a dugókat, viszont csak az EGR előtt lett berakva, hátha egyszer valaki vissza akarja állítani valami okból, és ha utána dugózom le akkor ugye tele lesz korommal, és be is állhat a szelep. Így már bele se tud menni és tiszta marad.
Összeraktam mentem vele próbálgatom, idáig semmi hibajelzés. "PRÜFUNK OK" Nem igazán értem miért nem reklamál. Na nem mintha baj lenne :-)
A gyári mű volt nem illett az igazi bőr belsőhöz, így csináltattam másikat szép bordó varrással.
Kicsit elfáradt a vezetőülés oldalsó része. A bőr megereszkedett rajta, mivel a szivacs elfáradt alatta. Most olyan feszes megint mint egy húszon éves feneke :-) Még festéket kell szereznem és a kopást kijavítani. De ez is úton van.