Nemrégiben észre vettem, hogy kicsit nyúlik a fék. Átvizsgálás után a bal hátsó nyeregnél volt a bibi. Szegénykém el fáradt... Melóhelyen meg rendeltem az alkatrészeket hozzá és ki cseréltem.
Amit cseréltem: féknyereg, csuszka, porvédő gumi, fékolaj DOT 4
Csere menete: autó megemel, kerék le, kézifék kötél kiakaszt, 14-es kulccsal a fékcső a nyeregnél meglazít, féknyereg le 13-as dugó kulcs, csavarhúzóval a nyereg óvatosan leszed, fékcsövet megfogva a nyerget letekerve a régi nyerget leszedni majd az új nyerget gyorsan feltekerni. Ha ügyesek vagyunk és gyorsak akkor nem kell kitámasztani a fékpedált.
Mindent vissza rakni, csavarokat meghúzni, nyereg csúszkát bezsírozni, majd mindent szépen letakarítani. Jöhet a légtelenítés. Előtte kipumpáljuk a féket.
Van aki egyedül is meg tudja csinálni, de könnyebb ha ketten vagyunk.
Időben, ha minden adja magát akkor nyugi tempóban 1 óra mindennel együtt.
Költségek:
Féknyereg 43000ft
Porvédő, csuszka, új nyereg csavarok 900ft
Beszereztem egy mélyládát, mivel a vásárláskor a benne lévőt vissza kérte Jorjie. Így mostanáig csak fél gőzzel ment a muzsika. A disznóvágás után vasárnap el mentünk, meg vettük és be is szereltük 🙂 Most egy darabig még csak finoman adagolom a powert, hogy kicsit szokja a láda aztán ha minden rendben akkor mehet a max power.
Negyed gőzzel is nagyon finoman szól, kiváncsi leszek mi lesz ha már rendesen használhatom. 😁
Sajnos a rádió nem igazán akarta rendesen venni a csatornákat így eddig csak az ajándék CD-t tudtuk hallgatni. A zenék jók voltak csak már kicsit unalmas volt (bocsi Jorjie :-) )
Sajnos csak AUX csati van a fejegységen így kellett valami kütyü ami összeköti a telefont a rádióval. Keresgéltem és találtam is egy egész jó kis USB-s AUX csatlakozót. Hétfőn meg rendeltem és ma meg is jött. Egyszerű kis eszköz, de nagyon praktikus. Csak össze kell párosítani a két dolgot és már mehet is a zenebona. Ráadásul még kihangosító ként is lehet használni, bár ezt a funkciót még nem próbáltam ki.
A lényeg, hogy szól a zene 😀
A kis átalakító 2000ft volt plusz a posta ami egy 1000-es volt.
Új autóhoz méltó Karácsonyi ajándékot kaptam a Jézuskától. Régóta vágytam rá és most végre meg lett a ,,Biblia” 😀 és mellé kaptam még egy kis kiegészítőt is.
Hosszú idő után végre újra Alfázhatok, ráadásul egy 46-ban megint. Az autót nem kell bemutatni mert ezt mindenki ismeri 😉
Eredetileg nem volt betervezve a vásárlása, de miután szerencsétlenül össze törték az offost így szerencsére kapva kaptam a lehetőségen és nyélbe ütöttük a bizniszt. Úgy volt, hogy marad a régi gazdinál, de szerencsére nem így lett. Pár habzó erjesztett ital után és néhány kupica gyümölcs párlat után meg beszéltük a részleteket és minden egyebet is. Aztán a mai napon le is papíroztuk.
Km:286432
Köszönöm Jorjie 😉
Ugy tűnik a bal első kerékagy megadta magát. Nem is az agy inkább a kerékcsavarok menete. Pénteken hazafele brutál hangja volt, frászt is kaptam tőle. Fel is hívtam Gyuri barátomat aki segített pár jo tanáccsal. Megálltam az első benzines kúton kértem kerékcsavart és valóban a bal első kerekek szinte le voltak lazulva. Az egyik csavart már meg se lehetett húzni. Azóta amikor megyek vele mindíg ellenörzöm a csavarokat és mindíg utánna kell húzni a maradék háromnak.
No majd rendelek egy komplett agyat meg 4 csavart.
Ma reggel melóba jövet kaptam egy deffektet 🙁 szerencse hogy csak egy saroknyira viktam már mert nem volt nálam a kerékkulcs, de hoztak nekem a srácok bentről igy pikk pakk kicseréltem. Kicsit fura volt a manko kerékkel menni meg fura a látvány is 😁
Sajnos a gumi menthetetlen lett.
A mai nap kicserélték bent a melóhelyemen a lengőkarokat és a stab pálcákat. Most már értem miért volt borzasztó hangja a kocsinak. Remélem most csendes lesz.
Bár ilyet még nem láttam, hogy a gumi szilent ennyire elcsúszott volna. Gyakorlatilag nullára kopott a gumi.
A lényeg hogy most már ki van cserélve.
Lengőkar: Birth 2 darab
Stabpálca: Birth 2 darab
Ma megérkeztek Lengyelországból a lengőkar csavarok. Számszerint 8db.
Remélem jók is lesznek mert a fiat oldalán 3-om cikkszámot is dobott ugyan arra a csavarra. Na majd kiderül ha eljutok odáig.
8db csavar: 7000HUF
VTT-ről elindulva durva kávédaráló hangja lett kicsi Bellámnak 🙁 Kicsekkoláskor alánéztem hogy mi lehet a baja a katalizátorba bemenő cső leszakadt, megette az idő vasfoga 🙁 Nosza azért elindultunk mert hát haza kell jönni azért valahogy. Így hát szépen lassan 80-as tempóban utaztunk végig. Kicsit feszkós voltam emiatt az úton nehogy valami nagyobb baj is legyen ebből. Érd elött megálltunk egy benzines kútnál ahol gyorsan felhívtam Gyuri barátomat aki meg nyugtatott nem lesz semmi gond vele ha lassan megyek. Kis pihenő után folytattuk az utunkat. Épségben haza értünk szerencsére bár az a hang számomra elviselhetetlen volt. Hiába, öregszem és vágyok a csendre 😀
Reggel aztán begurultam a szervizbe hozzánk ahol az egyik srác megnézte és megállapottunk hogy egy sima csődarabbal fogja helyettesíteni a gondomat ideiglenesen.
Hamar el is készült és végre csendesen duruzsol a kis drága. Kicsit talán morgósabb lett de ez nem zavar már.
Sajnos valami oknál kifolyólag a JTD-hez nem lehet kapni komplett rendszert, vagyis inkább a hátsó dupla rendszer az ami hiánycikk a piacon. A többit belehet szeretni bár az sem olyan egyszerű. Bontottat találji meg szinte lehetetlen. Nem marad más választásom úgy látszik csak ha legyártatom csiliárdokért. No sebaj, most egyelőre nem lesz gond vele egy darabig. Nem lett egy gyári, de funkcióját el látja teljesen. Egy évet kibír remélem még aztán úgyis megy nyugdíjba egy időre 😁