Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.
Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin
Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)
Km óra állás: 279.416
Nos el érkezett egy kisebb szerviz a legendás futóműnél :-)
amik cserélve lettek:
-Jobb oldali kerékagy csapágy (DSP)
-bal oldali féltengely gumiharang (Akron)
-elöl jobb,bal oldalon alsó lengőkar illetve stab pálcák (Flenor)
-hátul stab rúd szilent illetve stab pálcák (Original Birth Italy)
az alkatrészeket köszönhetően a munkahelyemnek nagyon olcsón be tudtam szerezni. 50%-os kedvezményem van :-D
a szerelést pedig a cég szervizesei végezték, akiknek köszönöm a gyors és pontos munkát.
Bár azt mondták, hogy nem az Alfa lesz a kedvencük szerelés téren, de mindenki meg dicsérte, hogy milyen szép és jó autó :-D
Köszönöm nekik a lelkiismeretes munkát.
Km: 272678
egy pici csúszást követően végre sor került a szervizre. szerencsére a melóhelyemen a srácok hamar meg oldották a dolgot :-)
munkák és anyagok:
-5,5 liter motor olaj. Liquid Molly 5W-40
-olaj szűrő
-levegő szűrő
-pollen szűrő
-olaj leeresztő csavar csere
km állás: 264719 km
a mai nap el mentem Zé-hez hátsó fékbetét cserére illetbe, hogy még nézze mi a baja a fűtésnek. reggel Elindultunk a gyerekkel. mint mindig most is nagy üzemben zajlott a munka a műhelyben. egy kis várakozás és egy kis beszélgetés után végre sorra kerültem én is. a nap is kisütött az eső is el állt.
gyors munka folyamat leírás:
-kérek le
-feknyereg hátulján a két csavar kiszed
-betétek keszed
-feknyereg vissza csavarozása, majd a dugattyú vissza nyomása alap állapotba
-féknyereg újra le, betétek a helyükre féknyereg vissza, kérek vissza.
-ugyan ez a folyamat a másik oldalon is.
művelet ideje kb 30 perc.
köszönöm a csapatnak a segítséget, nemsokára újra megyek egy kis olaj cserére plussz szűrők.
Nos végre elérkezett ez is. A vásárlás óta terveztem, hogy eljutok Zé mesterhez,de a munkám miatt csak most sikerült összehozni.
Nos akkor irány Zé mester....
Szerdán délután oda vittem és másnap már el is hoztam. Bár az olaj cserét pont akkor kezdték el amikor oda értem, nem bántam, hogy várnom kell mert így részese lehettem a folyamatnak. Az olaj leeresztő csavarral meggyűlt a baj mert nem nagyon akart engedni, de pár hasznos szerszám (véső,kalapács, svéd fogó) megoldotta a problémát :-D
Végre elkészült, irány haza. A haza út is izgalmas volt, fél úton észre vettem hogy rettenetesen kormol a nagyvad és nem igazán van alapjárat. Haza érve felhívtam a mestert mi lehet a baj a kocsinak. Azt mondta valahol a levegő szűrőnél nézzek körbe, LMM csatlakozó vagy bármi más... Nos aznap már nem volt időm megnézni így másnap azaz ma néztem meg. A motorháztető felnyitása után egyből észre vettem a bibit, nem volt vissza rakva az intercooler csöve (ejnye-bejnye mester). Pár csavarás a bilincsen és már kész is. Minden működik újra.
Köszönet mindenkinek aki hozzá járult a szervizhez:
Zé Mester és csapata a remek és gyors munkáért
Erhard-nak az alkatrészekért
És végül, de nem utolsó sorban Mex86 cartársnak a vezérlés szettért.
Költségeim:
Szerviz és egy gázolajszűrő: 25000ft
Alkatrészek: 26000ft
A vezérlés szett meg ajándék volt: 0ft
km állás: 253650km
2014.01.28:
Hosszas gondolkodás után úgy döntöttünk a párommal, hogy kell egy autó. Átnézve a típusokat és figyelembe véve a használatot a 166 mellett döntöttünk.
Elindult a keresgélés....
Ha már 166 akkor én szerettem volna, ha 3.0 V6 :-D lett volna. Ki is lett nézve első körben Whiteshark autója ami nagyon nagyon szép és tökéletes lett volna. Így, hát osztottunk szoroztunk és az eredmény az lett, hogy fájó szívvel de le kell mondani róla.
Újabb keresgélés után találtunk rá mex86 dízeljére. Előzetes informálódás és egyeztetés után elmentünk Győrbe és megnéztük. Nos a képek nem hazudtak, az autó jó állapotban van, dinamikus és nagyon kényelmes. Annyira megtetszett nekünk, hogy ki is fizettük és elhoztuk haza.
A haza úton minden rendben volt tökéletesen megy az 5 henger és az étvágya is rendben van, eddig az átlag 6Liter/100km
Jelenleg éppen készülünk Zé mesterhez egy komplett vezérlés cserére amit mex86(Balázs) volt olyan kedves és ajándékba adott nekünk a vásárláskor.
Remélem még hosszú hosszú boldog kilométerek várnak majd ránk és ígérem rendes és gondos gazdája leszek ennek a szépségnek.
Köszönet a sok segítségért a NagyVadas topick lakoknak és külön köszönet Andynek is. Nélkülük most nem lenne ilyen szép autó a háznál. :-)
KM: 253102km